Zo fucking lekker ditquote:
Is het goed ?quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:57 schreef H_T het volgende:
Bestel je in Engeland een black pudding, dan krijg je geen pudding zoals we die in Nederland kennen. Wat krijg je wel?
Helemaal goedquote:
Dominique Janssen inderdaad.quote:
Canada ?quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:34 schreef FireFox1 het volgende:
Ik moet nu weg dus ff een snelle;
Tegen wie speelt Oranje vanavond een oefenduel?
Stand #3367quote:
Challenge accepted!quote:Op donderdag 6 juni 2024 16:18 schreef pipster het volgende:
Hahaha ik vraag mij af of ik überhaupt een Canadese voetballer kan noemen.
Het vreemde is dat hij op een gegeven moment recordinternational werd met 85 interlands, maar het nooit heeft gered bij een topclub. Hij speelde op het WK-86.quote:Op donderdag 6 juni 2024 16:18 schreef pipster het volgende:
Hahaha ik vraag mij af of ik überhaupt een Canadese voetballer kan noemen.
De meesten zijn ook niet verder gekomen dan de lagere klasses in Engeland.quote:Op donderdag 6 juni 2024 16:47 schreef tong80 het volgende:
Ik ken er maar twee die DTF postte. Ben best wel een kenner.
Begrijp ik. Mijn vraag is denk ik te moeilijk voor een algemekenniskwis. Gisteren weer lekker een Staantribune gelezen met een verhaal van een Spurs fan, tevens groundhopper. Inmiddels heeft-ie 75 van de 92 stadions bezocht. Zijn grootste teleurstelling was dat de FA-cup wedsstrijd tegen een 7e klasser zonder publiek was tijdens Corona.quote:Op donderdag 6 juni 2024 16:58 schreef DTF het volgende:
[..]
De meesten zijn ook niet verder gekomen dan de lagere klasses in Engeland.
Als fan van Huddersfield kom je die daar tegen.
Dat moet Wayne Gretzky zijn toch?quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:16 schreef tong80 het volgende:
Welke Canadees wordt algemeen beschouwd als beste ijshockeyer ooit ?
quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:16 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Dat moet Wayne Gretzky zijn toch?
Stand #3367quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:16 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Dat moet Wayne Gretzky zijn toch?
Dat zijn alvast twee goed.quote:
Eerste twee zijn goed, de derde niet. Maar de eerste twee letters wel...quote:
Haha, ja dat is natuurlijk wel goed. Vond het al vreemd.quote:
Italië, Ierland, Schotland, Engeland, Frankrijk en Wales.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:28 schreef pipster het volgende:
Welke zes landen doen mee aan de six nations championship?
Aiaiai. Dat wordt even een gokje.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:28 schreef pipster het volgende:
quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:28 schreef pipster het volgende:
Wales i.p.v. Canada, stop de tijd.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:33 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Aiaiai. Dat wordt even een gokje.
Schotland
Frankrijk
Engeland
Nieuw-Zeeland
Ierland
Canada?
quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:11 schreef Bargehassus het volgende:
Italië i.p.v. Nieuw-Zeeland, dat klopt wel denk ik.
Trusten.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Italië, Ierland, Schotland, Engeland, Frankrijk en Wales.
Wat Tong zegt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Italië, Ierland, Schotland, Engeland, Frankrijk en Wales.
quote:Op vrijdag 7 juni 2024 13:43 schreef tong80 het volgende:
Hoe heette de Bossche basketbalclub toen ze een Europese finale speelden ?
quote:
Stand #3367quote:
Nee...quote:
Oui!quote:
Correct. Van de week moest ik erg diep graven bij de pubquiz, maar toen kon ik er toch op komen. Altijd lekker zoiets!quote:
De overlap van Surimi was de weggever ;-)quote:
Had ik niet bedacht!quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:49 schreef DTF het volgende:
[..]
De overlap van Surimi was de weggever ;-)
Is dat niet zo'n ding boven op een trein dat contact maakt met de elektriciteitsleidingen?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 14:35 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Had ik niet bedacht!
Wat is een pantograaf?
Correct. Ook wel stroomafnemer genoemd.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 14:45 schreef thabit het volgende:
[..]
Is dat niet zo'n ding boven op een trein dat contact maakt met de elektriciteitsleidingen?
3 en dan Djorkovicquote:Op zaterdag 8 juni 2024 15:00 schreef thabit het volgende:
In de rij 1, 2, 1, 2, 2, 1, 2, 1 staat elk getal voor een persoon. Bij één van deze personen hoort ook nog een ander getal. Wie is dat?
Ik pieker me suf. Weet niet in welke richting ik moet denken.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:01 schreef thabit het volgende:
[..]
Nee, je moet het véél dichter bij huis zoeken.
Precies dit.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:34 schreef FireFox1 het volgende:
Ik voel mij altijd zo ontzettend dom met dit soort vragen..
Zie het als een uitdaging.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:34 schreef FireFox1 het volgende:
Ik voel mij altijd zo ontzettend dom met dit soort vragen..
En hiermee is het rijtje veranderd in 1, 2, 1, 2, 2, 1, 3, 1.quote:
WTFquote:
Numerdor en Schuil ?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 22:24 schreef Quyxz_ het volgende:
@:tong80 Wie had gedacht dat je zelf een antwoord zou worden?
Hoe heten de mannen van het Nederlandse beachvolleybalkoppel dat in 2013 wereldkampioen werd en in 2016 olympisch brons veroverde?
Ik snap er nog steeds niks van, hoezo is het antwoord tong80?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 22:02 schreef thabit het volgende:
[..]
En hiermee is het rijtje veranderd in 1, 2, 1, 2, 2, 1, 3, 1.
Stand #3367
1 H_T
2 DTF
1 FireFox1
2 tong80
2 Bargehassus
1 pipster
3 Quyxz_
1 thabit
De getallen waren de tussenstand van deze quiz. Bij Tong hoort daarnaast ook nog het getal 80 (en bij jou het getal 1, maar je had ook 1 punt).quote:Op zaterdag 8 juni 2024 22:49 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik snap er nog steeds niks van, hoezo is het antwoord tong80?
Owwwquote:Op zaterdag 8 juni 2024 23:23 schreef thabit het volgende:
[..]
De getallen waren de tussenstand van deze quiz. Bij Tong hoort daarnaast ook nog het getal 80 (en bij jou het getal 1, maar je had ook 1 punt).
Schouten en Meeuwsen ?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 23:57 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Nee. Dit duo is er afgelopen week niet in geslaagd zich te kwalificeren voor Parijs.
Brouwers hoor ik netquote:
Zonder s, maar niemand weet het blijkbaar beter.quote:
Die kwamen later. Alberda won natuurlijk wel goud op OS-96 en Gerbrands was ook redelijk succesvol.quote:Op maandag 10 juni 2024 11:43 schreef DTF het volgende:
Geen idee wat het Bankras model is, maar als het nog steeds over (beach)volleybal gaat, kom ik niet verder dan Joop Alberda en Toon Gerbrands
Stand #3367quote:
quote:
Nee, maar je bent wel warm.quote:
Geur van gevallen bladeren ?quote:
Stand #3367quote:
Welk land isquote:De Catatumbobliksem is een zeer intensief onweer aan de monding van de Catatumbo aan het meer van Maracaibo in. Het onweert hier gedurende zo'n 140 tot 160 dagen per jaar, 10 uur per dag.
SIquote:
Melanzanequote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:30 schreef Quyxz_ het volgende:
Wat is het Italiaanse woord voor aubergine?
Ik kwam er vandaag pas achter dat het bekende gerecht letterlijk aubergine betekent!quote:
Dan is het waarschijnlijk een Italiaanse vogel.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:07 schreef DTF het volgende:
Ooit de tip gekregen 'als je het niet weet, is het meestal kaas of een vogel'
Dus ik gok een Italiaanse Kaas.
Specifieker wangspek.. maar ik vind t primaquote:
quote:Op woensdag 19 juni 2024 09:54 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Frisia, die zoete meuk herken ik wel
Correctquote:
Daarom juist, plus een Albaniër.quote:Op donderdag 20 juni 2024 12:19 schreef DTF het volgende:
De naam lukt niet?
Het is nog maar 5 dagen geleden...
Geen flauw idee.quote:Op donderdag 20 juni 2024 12:19 schreef DTF het volgende:
De naam lukt niet?
Het is nog maar 5 dagen geleden...
Bajrami.quote:
Stand #3367quote:
Take of your shirt and wait for further instructions...quote:Op vrijdag 21 juni 2024 14:59 schreef Quyxz_ het volgende:
Het is wel goed dus ik ga door. Ik ben beperkt online, dus ga ook lekker door als je mijn vraag weet. Wacht niet op mij.
Van welke muziekgroep is H.P. Baxxter bekend?
Ging over KLF, dezelfde icecreamvan waar Tammy Wynette zo mooi over zong.quote:
Jazekerquote:
Er zijn meerdere namen waaronder wij hem beter kennen. Één daarvan is Joep Meloen.quote:Op zondag 23 juni 2024 00:09 schreef pipster het volgende:
Hoe kennen we Adrianus Marinus (Adri)[1] Kyvon beter?
Aka Meneer de Bokquote:Op zondag 23 juni 2024 10:58 schreef thabit het volgende:
[..]
Er zijn meerdere namen waaronder wij hem beter kennen. Één daarvan is Joep Meloen.
André van Duijn zou ik ook nog goedkeuren.quote:Op zondag 23 juni 2024 10:58 schreef thabit het volgende:
[..]
Er zijn meerdere namen waaronder wij hem beter kennen. Één daarvan is Joep Meloen.
U hoef ik zeker wel niets te vertellen!quote:
quote:Op maandag 24 juni 2024 10:53 schreef FireFox1 het volgende:
Is dat die plek in de fjorden van Noorwegen?
Welja, klinkt als. Preikestolenquote:
Schaken, als grootmeester. Voetballen. Verder was-ie de eerste "trainer" van Carlsen. Nog een briljante column over geschreven.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 11:16 schreef thabit het volgende:
[ afbeelding ]
We blijven in Noorwegen: in de jaren 80 beoefende multitalent Simen Agdestein (zie foto) twee sporten op professioneel niveau. In beide sporten kwam hij uit voor het nationale team. Om welke twee sporten gaat het?
Inkoppertje.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 11:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Schaken, als grootmeester. Voetballen. Verder was-ie de eerste "trainer" van Carlsen. Nog een briljante column over geschreven.
Was dat niet gewoon van Jan Timman?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 11:25 schreef tong80 het volgende:
Van welke schaker, schrijver-columnist is het boek "De koning?"
Een andere "Jan"quote:
Stand #3367quote:
Tongquote:
Pardonquote:Op dinsdag 25 juni 2024 21:32 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Tong
Jij laat vragen soms een week open, ga je nu zeuren na een halve dag?
1 2 3 4 5 6 | Wlnkav e ae o F?dnor ad znj nnak l rpiaii |
Op wie wel ?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 22:57 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar leuke vragen. Ze zijn echter niet op SBS6-kijkers gericht.
Waar in Flevoland zijn konikpaarden?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 22:48 schreef thabit het volgende:
Tijd voor de paardensprong. We beginnen bij de W en eindigen bij het vraagteken. De spaties zijn ook gegeven.
[ code verwijderd ]
Op Bargehassus, blijkbaar.quote:
Stand #3367quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:56 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Waar in Flevoland zijn konikpaarden?
En dan gok ik op de Ootvaardersplassen.
Robert Redford ?quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:03 schreef Bargehassus het volgende:
Altijd leuk, zo'n raadseltje op zijn tijd.![]()
Wie speelde de rol van "The Horse Whisperer" in de gelijknamige film?
Sow.quote:
Niet dat ik weet. Ik zoek een acteur/regisseur.quote:
Warren Beatty toch?quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:47 schreef tong80 het volgende:
{b]Wie is de acterende halfbroer van Shirley MacLaine ?[/b]
Stand #3367quote:
Stand #3367quote:
Athene ?quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:38 schreef Quyxz_ het volgende:
Goed onthouden.![]()
In welke stad waren precies 100 jaar geleden de eerste Olympische Winterspelen?
Oh, vraag niet goed gelezen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 22:34 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Nope. De plaats is in hetzelfde land als waar datzelfde jaar de Zomerspelen waren.
Correctquote:
Kabutoquote:Op zaterdag 29 juni 2024 10:12 schreef DTF het volgende:
Ik weet niet of dit iemand zal helpen, maar er is een Pokémon met dezelfde naam.
[ afbeelding ]
Een kenner!quote:
Dan had ik hem ook geweten!quote:Op zaterdag 29 juni 2024 10:12 schreef DTF het volgende:
Ik weet niet of dit iemand zal helpen, maar er is een Pokémon met dezelfde naam.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:03 schreef Quyxz_ het volgende:
(Zelfstandig) naamwoorden waarbij het meervoud is gelijk aan het enkelvoud.
Ik was hier als SBS kijker nooit achter gekomen.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:03 schreef Quyxz_ het volgende:
(Zelfstandig) naamwoorden waarbij het meervoud is gelijk aan het enkelvoud.
Jij zult nu vast heel blij zijn met een vraag over carnavalskrakers!quote:Op zondag 30 juni 2024 00:37 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik was hier als SBS kijker nooit achter gekomen.
In 2008 had Johan Vlemmix een matige cover van de cover met de titel 'Een bussie vol met Polen'.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 23:34 schreef Quyxz_ het volgende:
La Vie en rose (Frans voor "Leven in roze") is een van de bekendere chansons van chansonnière Édith Piaf. In 2000 had zanger Alex een hit met een Nederlandstalige cover van de chanson. Wat is de naam van deze carnavalskraker?
quote:
Wat is *********quote:********* is a fictional metal appearing in American comic books published by Marvel Comics, noted for its extraordinary abilities to absorb, store, and release large amounts of kinetic energy.
Goed plan.quote:
quote:is een scheikundig element met symbool
en atoomnummer 99. Het is een glanzend, zilverwit actinide. In zuivere vorm is het een sterk radioactief, zwaar metaal.
quote:
Hopelijk heb je ervan genoten!quote:
Nobelprijs gewonnen ?quote:Op maandag 1 juli 2024 23:27 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Wat hebben Jan Tinbergen, Tjalling Koopmans en Guido Imbens met elkaar gemeen?
Allemaal Nederlandse nobelprijswinnaars, specifiek economie. Maar ik keur hem goedquote:
Pulitzer?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 09:44 schreef tong80 het volgende:
Welke politicus won de nobelprijs voor literatuur?
Stand #3367quote:
Ik gok Frans van Dusschoten, al kan het natuurlijk ook een van de weinige stemmen zijn geweest die hij niet insprak.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:12 schreef pipster het volgende:
[ afbeelding ]
Wie deed de stem van deze notoire sigarenroker?
Dat is hem dan ook gewoon! Zo te zien deed hij ongeveer 1/3 van de stemmen, en Ger Smit 1/3 deel en het damesvolk werd gedaan door Elsje Scherjon.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:49 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik gok Frans van Dusschoten, al kan het natuurlijk ook een van de weinige stemmen zijn geweest die hij niet insprak.
Om even Alexei Sayle aan te halen; "Staatsman, auteur & Nobelprijswinnaar. Maar toch zal Winston Churchill vooral herinnerd worden als de laatste blanke met de naam Winston."quote:Op dinsdag 2 juli 2024 09:44 schreef tong80 het volgende:
Welke politicus won de nobelprijs voor literatuur?
Winston Gerschtanowitz?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 16:20 schreef Berkery het volgende:
[..]
Om even Alexei Sayle aan te halen; "Staatsman, auteur & Nobelprijswinnaar. Maar toch zal Winston Churchill vooral herinnerd worden als de laatste blanke met de naam Winston."
Niemand? Drommels, drommels, drommels!quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:09 schreef thabit het volgende:
Frans van Dusschoten sprak ook veel stemmen bij de tekenfilmserie van de Smurfen in, maar niet allemaal. Wie verleende zijn stem aan Moppersmurf en Gargamel?
Knap hoor.quote:
Hij kwam wel eens langs op SBSquote:
Wat is ..... ......... ?quote:..... ..........is een maandblad en website over computerspellen. ..... ......... brengt nieuws, achtergronden en beoordelingen van computerspellen. Het tijdschrift wordt verkocht in Nederland en België.
Stand #3367quote:
Dan ga ik voor taal, want daar komen de personen voor in plaats van erachter.quote:Op donderdag 4 juli 2024 20:03 schreef DTF het volgende:
Welke van deze woorden is de uitzondering?
Magere Hein
IJzeren Rita?? Vast iets anders
Brave Hendrik
Houten Klaas
Gekke Henkie
Jip-en-Janneke Taal
Malle Pietje
Crea Bea
Ware Jacob
Ik denk IJzeren Hein. Geen idee wat de taal moet zijn, maar Crea Bea is dan de enige vrouw in de lijstquote:Op donderdag 4 juli 2024 23:52 schreef thabit het volgende:
[..]
Dan ga ik voor taal, want daar komen de personen voor in plaats van erachter.
Of de enige met 2 namen (Jip & Janneke)quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:52 schreef thabit het volgende:
[..]
Dan ga ik voor taal, want daar komen de personen voor in plaats van erachter.
Evident!quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:54 schreef Bargehassus het volgende:
Beginnen allemaal met een meisjesnaam?
Totally True!quote:
Zeker!quote:
Valentino Rossi ?quote:
Stand #3367quote:
Ik begon direct de main theme te nurieenquote:
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 21:31 schreef tong80 het volgende:
In welke TV-serie had een doktor Rossi een belangrijke rol ?
Eind jaren 60. De "soap" der soaps.quote:
Nee niet echte een soap eigenlijk. Meer iets in de trant van Dallas. Net zo bekend.quote:
Peyton place?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 19:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee niet echte een soap eigenlijk. Meer iets in de trant van Dallas. Net zo bekend.
Stand #3367quote:
Medisch Centrum West ?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 23:37 schreef slaveloos het volgende:
voor mijn tijd...
Door welke serie is Mark Klein Essink bekend geworden?
Zekersquote:
The woodies woodforde en woodbridgequote:Op zondag 7 juli 2024 12:07 schreef tong80 het volgende:
Welk duo was de grote tegenstander van Jacco Elthing en Paul Haarhuis in het tennisdubbel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |