abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213772534
Bron: https://radar.avrotros.nl(...)-te-hard-rijdt-60622

Het systeem wordt vanaf 7 juli 2024 in alle nieuwe auto's ingebouwd. ISA kan worden uitgeschakeld, maar zet zichzelf weer aan bij elke nieuwe start.

POLL
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_213772563
Ts begint:

Ik sta er neutraal in. Goed systeem, het is alleen de vraag of ISA de werkelijke snelheid meet of de aangegeven snelheid. Daar kan tot 10% verschil in zitten.
  maandag 3 juni 2024 @ 07:47:38 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213772568
Nou ik vind het zelf wel handig in de auto moet ik zeggen, want vaak heb ik niet eens in de gaten dat ik te hard rij. En ook dat ie aangeeft wanneer je te dicht op een ander rijdt is een goede functie, zodat je je wat meer bewust wordt van de afstand die je eigenlijk minimaal moet houden.

Ik hoor trouwens geen piep, maar zie een uitroepteken naast het snelheidsbord op het display achter het stuur. De piep had ik in m'n vorige auto, dat was wel irritant.
pi_213772799
Ping/piep

Boeiend :')
  maandag 3 juni 2024 @ 08:55:38 #5
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_213772907
Dit zit al enkele jaren in elke fatsoenlijke auto, zelfs de mijne. Bloedirritant, want zelfs met cruise op 100 piept dat ding als je toevallig een paar seconden 101 rijdt omdat de weg naar beneden loopt.

Gelukkig kan ik het met twee klikken uitzetten.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 3 juni 2024 @ 08:58:46 #6
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_213772933
Zoals altijd met dit soort regeltjes: mensen die zich toch al aan de snelheid houden conformeren zich wel, hardrijders vinden wel een weg om het te omzeilen en heb je er niet mee.

Stickertje over verkeersbord camera of uit laten programmeren en het werkt niet meer.

Oftewel het zoveelste afleidende piepje of lampje op het dashbord.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_213773116
Mijn auto vraagt iedere keer bij het starten of ik akkoord ga dat de rit informatie naar de leverancier wordt verstuurd, inclusief snelheid (overschrijding) locatie, brandstof verbruik en weet ik wat nog meer

Ja: irritante meldingen zoals dus o.a. snelheidsoverschrijding
Nee: heerlijk rustig rijden, geen last van piepjes of dat de dealer weet dat ik 115 reed waar ik 100 mocht :')

De auto rijdt er niet minder om
  Moderator maandag 3 juni 2024 @ 10:17:21 #8
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213773754
Wéér de roverheid die zich overal mee wil bemoeien. Walgelijk :r
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_213774161
quote:
19s.gif Op maandag 3 juni 2024 08:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dit zit al enkele jaren in elke fatsoenlijke auto, zelfs de mijne. Bloedirritant, want zelfs met cruise op 100 piept dat ding als je toevallig een paar seconden 101 rijdt omdat de weg naar beneden loopt.

Gelukkig kan ik het met twee klikken uitzetten.
Dus je kan het gewoon uitzetten.
Wauw, geweldig systeem dan _O-
blablablabla
pi_213774174
Overigens worden nieuwe auto's tegenwoordig niet ook uitgerust met een zwarte doos die kan worden uitgelezen na een ongeval? Of is dat plan niet doorgezet
blablablabla
pi_213774310
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 10:49 schreef Elan het volgende:
Overigens worden nieuwe auto's tegenwoordig niet ook uitgerust met een zwarte doos die kan worden uitgelezen na een ongeval? Of is dat plan niet doorgezet
Dat bestaat al lang. De regelunit voor de airbag slaat de rijdata van het laatste moment voor de crash op. Ik dacht een halve minuut of zo. Snelheid, richting, gordelgebruik, welke plaatsen bezet zijn, welke airbags zijn aangesproken, dat soort dingen.
  Moderator maandag 3 juni 2024 @ 11:32:21 #12
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_213774572
Naja mijn 2 cents: het 'probleem' zit hem ook vooral in het feit dat nieuwe auto's steeds stiller en luxer worden gebouwd met isolatie en allerlei snufjes en veiligheids-systemen waardoor de snelheidsbeleving van mensen gewoon compleet vervaagd. Je zoeft over de weg met 150 en het voelt eerder alsof je 90-100 rijdt.

Zeker in een elektrische auto heb je dat vind ik (en ja ik heb meerdere keren in een EV gereden). Mensen merken nauwelijks meer als ze 140 of 150 rijden en hebben daarbij ook nog het idee dat de auto zo solide en veilig is dat het allemaal makkelijk kan.

Zelf rijd ik nog steeds nu en dan rond in mijn 1997 Toyota Paseo (is nu de 2e auto voor de leuk erbij) en als je daarin 120 rijdt heb je echt al het gevoel dat je behoorlijk hard rijdt. Je voelt elke bump in de weg (ok, hij is verlaagd, maar dan nog :P ) en omdat er zo goed als nul elektronische snufjes in zit weet je gewoon dat in een noodsituatie het letterlijk alleen jij, je stuur en je rempedaal zonder abs is, en that's it.

Niet dat ik nu wil zeggen dat ze auto's weer zo moeten gaan maken, uiteraard zijn moderne auto's veiliger en meer solide gebouwd (behalve motorisch dan heheh oude toyota's never die :Y) ) maar dit om aan te geven dat men hoe dan ook wel hard blijft rijden denk ik, ook al zit er een piepjes systeem of wat dan ook ingebouwd.
pi_213775717
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 11:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Dat bestaat al lang. De regelunit voor de airbag slaat de rijdata van het laatste moment voor de crash op. Ik dacht een halve minuut of zo. Snelheid, richting, gordelgebruik, welke plaatsen bezet zijn, welke airbags zijn aangesproken, dat soort dingen.
Dat het bestaat is één ding maar die EDR is kennelijk verplicht bij nieuwe auto's sinds 2022 en dit systeem de ISA sinds dit jaar:

https://fondsslachtofferh(...)alle%20nieuwe%20auto's%20binnen,hetzelfde%20doel%20als%20in%20vliegtuigen.
blablablabla
  maandag 3 juni 2024 @ 15:14:29 #14
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_213776764
Hoe meer systemen, hoe minder actief men aan het verkeer deelneemt. Slecht plan dus.
  maandag 3 juni 2024 @ 18:37:44 #15
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_213778329
Dat zal tegen de tijd dat ik zo'n auto heb vast prima definitief uit te zetten zijn. Net zoals bij mijn huidige start/stop systeem en gordelping. O-)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  maandag 3 juni 2024 @ 18:46:17 #16
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_213778442
Lampje er uit en de speaker er uit slopen.
Maar goed het zal via een camera gaan
Dus die los koppelen en zal het systeem in storing staan.

Ben je er ook van af .

Zelfde met start en stop systeem.
Gewoon de schakelaar er uit en het werkt niet meer .
pi_213779199
Ah, we gaan weer eens een keer iets verplichten. De volgende keer is het weer de beurt aan verbieden.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_213779292
Het zou beter zijn als de auto gewoon niet harder kan dan de plaatselijke toegestane snelheid.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 17:20:47 #19
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_213787955
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 18:46 schreef suijkerbuijk het volgende:
Lampje er uit en de speaker er uit slopen.
Maar goed het zal via een camera gaan
Dus die los koppelen en zal het systeem in storing staan.

Ben je er ook van af .

Zelfde met start en stop systeem.
Gewoon de schakelaar er uit en het werkt niet meer .
Met modernere auto's werkt een stekker los niet meer. Hele grote kans op een kerstboom in jouw dashboard omdat de systemen zichzelf controleren op werking. Tegenwoordig is het beter om het in de software aan te passen. Dan kan je een bepaalde functie gewoon uitschakelen terwijl de rest van het systeem normaal blijft werken.
Nog een leuke bijkomstigheid is dat je soms ook bepaalde opties in kan schakelen waar je bij de dealer de hoofdprijs voor betaalt. *)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')