Afgelopen week heb ik een paar daagjes een B&B geboekt bij Remscheid. Een geweldige leuke omgeving met de altstat, het werktuigenmuseum, en er is echt genoeg te doen. Bij het ontbijt viel mij op dat er een vrij jonge kerel in de B&B zat die uit Nederland of België kwam, in ieder geval uit de omgeving van Brabant gezien zijn accent als die aan het bellen was met zijn vrienden of zijn werk. Een beetje een apart figuur, maar ik heb er geen aandacht aanbesteed.
Op een bepaalde avond, rond een uur of 23:00 liep ik langs de deur van zijn kamer en ik hoorde allemaal van die Duitse Marsmuziek en van die WO-2 muziek uit zijn kamer komen. Je kent het wel: "Auf der Heide blüht ein kleines Blümelein" en een remix waarin je Hitler hoort krijsen met zijn "Ein Reich!". Echt super bizar. Het hele muziekfeest van hem heeft maar een klein halfuurtje geduurd waarna het stil was, en het was ook niet super hard dat ik er veel overlast van had. De beat was goed, maar de combinatie met de WO-2 had niet gehoeven.
Het viel mij wel op dat die kerel de volgende dag niet meer bij het ontbijt was, en later op de dag zat er een ouder echtpaar in die kamer. Het kan ook zijn dat hij in de ochtend door de Polizei is meegenomen?
Ik vraag me af wat ik eigenlijk nog kan doen. Alsnog een melding doen bij de B&B eigenaar of lekker laten gaan?
In Duitsland is zulke muziek ook echt not-done lijkt me.