De arts zegt dat ik het nu wel los kan laten en dat hij nog nooit een negatieve test heeft zien veranderen in positief. Voor mijn eigen rust kan ik met 12 weken testen volgens de richtlijnen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 13:22 schreef herverwijderd het volgende:
Zou eerst doen wat de arts zegt. En verder natuurlijk wat de eerste poster in dit topic zegt.
Ja. Ff wachten dus nog en dan nog een keer testen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 13:34 schreef britneycheers het volgende:
[..]
De arts zegt dat ik het nu wel los kan laten en dat hij nog nooit een negatieve test heeft zien veranderen in positief. Voor mijn eigen rust kan ik met 12 weken testen volgens de richtlijnen.
Als je daar echt bezorgd over bent, laat je je nog eens testen. En desnoods nog een derde keer.quote:Op donderdag 30 mei 2024 13:16 schreef britneycheers het volgende:
Goedemiddag,
Ik heb al eerder een topic gemaakt over dat ik zorgen had dat ik HIV had opgelopen in de Dominicaanse republiek. Na maanden twijfelen om een test te doen, heb ik afgelopen week uiteindelijk een 4e generatie hiv sneltest gedaan omdat ik zo een 4 /5 weken geleden onveilige sex heb gehad.
Deze test heb ik gedaan 33 dagen na mijn “exposure”, en de testuitslag was negatief. De dokter gaf aan dat er vrijwel zeker kan worden gesteld dat ik geen HIV heb maar dat ik officieel weer moet testen over 8 weken volgens de richtlijnen. Volgens hem heeft dit te maken dat er wereldwijd verschillende testen zijn en dat de universele afspraak daarom 3 maanden is.
Na wat googlen kom ik er achter dat deze test voor maar 95% betrouwbaar is!
Ik maak mij nu echt zorgen over dit percentage want ik vind 5% nog best een hoog getal. Ik kan online helaas geen studies vinden met resultaten of uitslagen die veranderde na een aantal weken.
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben met vroeg testen? En hoe ging dat bij jullie na de 3 maanden test?
Omgekeerd kun je er bij een positieve testuitslag wel op rekenen dat er een grote kans is dat het een vals positieve test is. Er zijn tientallen oorzaken waardoor je een vals positieve testuitslag kan krijgen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 13:34 schreef britneycheers het volgende:
[..]
De arts zegt dat ik het nu wel los kan laten en dat hij nog nooit een negatieve test heeft zien veranderen in positief. Voor mijn eigen rust kan ik met 12 weken testen volgens de richtlijnen.
dus eigenlijk zegt die test niets, ik zou me zorgen maken als ik jou wasquote:Op donderdag 30 mei 2024 13:16 schreef britneycheers het volgende:
e dokter gaf aan dat er vrijwel zeker kan worden gesteld dat ik geen HIV heb maar dat ik officieel weer moet testen over 8 weken volgens de richtlijnen. Volgens hem heeft dit te maken dat er wereldwijd verschillende testen zijn en dat de universele afspraak daarom 3 maanden is.
Ik heb mij op alle (bekende) soa’s laten testen behalve syfilis. Volgende keer neem ik die ook mee in mijn test.quote:Op donderdag 30 mei 2024 15:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Verder begrijp ik niet zo goed waarom TS zich in dit geval specifiek zorgen maakt over HIV en niet over andere soa, zoals de klassieke geslachtsziekten syfilis en gonorrhoea.
Volgens de deskundigen is de besmettingskans van HIV bijzonder klein. Bij sex zonder condoom is de besmettingskans van een positieve man naar een negatieve vrouw ongeveer 1 op 500. Bij syfilis en gonorrhoea moet je al gauw denken aan besmettingskansen van wel 50%.
Syfilis en gonorrhoea zijn weliswaar behandelbaar met antibiotica, maar succes is niet gegarandeerd. Er zijn al gonorrhoea stammen die resistent zijn tegen alle bestaande antibiotica.
Die hebben gewoon veel meer seks dan jij.quote:Op donderdag 30 mei 2024 16:00 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik heb mij op alle (bekende) soa’s laten testen behalve syfilis. Volgende keer neem ik die ook mee in mijn test.
Ik blijf het bijzonder vinden dat de besmettingskans vrij klein is (volgens de wetenschap) en er toch 38,4 miljoen mensen (geregistreerd) met HIV rondlopen, waarvan er elk jaar 1,5 miljoen nieuwe geregistreerden bijkomen. Daarnaast heeft een deel van de Afrikaanse landen een percentage van 28% geïnfecteerde mensen met HIV van de bevolking. Dat betekent 1 op de 4 mensen in bijvoorbeeld Eswatini geïnfecteerd is.
Statistieken liegen niet.
Ik kan mij er wel in vinden wat hij zegt. Al is het nu wel bewezen dat gezond eten niet ervoor zorgt dat het virus verdwijnt.quote:Op donderdag 30 mei 2024 15:10 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het is ook interessant om een keer te horen wat de ontdekker van HIV erover te zeggen heeft:
"We can be exposed to HIV without being chronically infected, our immune system will get rid of the virus within a few weeks, if you have a good immune system." - Luc Montagnier
Was dat met een man die op de derde date tijdens de sex aangaf dat hij een kind van je wilde?quote:Op donderdag 30 mei 2024 13:16 schreef britneycheers het volgende:
Na maanden twijfelen om een test te doen, heb ik afgelopen week uiteindelijk een 4e generatie hiv sneltest gedaan omdat ik zo een 4 /5 weken geleden onveilige sex heb gehad.
Leuk als bijgeloof zegt dat je kan genezen van hiv als je seks hebt met een maagd (25% van de meisjes wordt verkracht) en zelfs kinderen en baby's zijn niet veiligquote:Op donderdag 30 mei 2024 16:00 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik heb mij op alle (bekende) soa’s laten testen behalve syfilis. Volgende keer neem ik die ook mee in mijn test.
Ik blijf het bijzonder vinden dat de besmettingskans vrij klein is (volgens de wetenschap) en er toch 38,4 miljoen mensen (geregistreerd) met HIV rondlopen, waarvan er elk jaar 1,5 miljoen nieuwe geregistreerden bijkomen. Daarnaast heeft een deel van de Afrikaanse landen een percentage van 28% geïnfecteerde mensen met HIV van de bevolking. Dat betekent 1 op de 4 mensen in bijvoorbeeld Eswatini geïnfecteerd is.
Iemand moet Fok! toch in leven houden?quote:
En die mensen in de Dominicaanse Republiek zien er net uit als mensen uit Afrikaanse landen of wat?quote:Op donderdag 30 mei 2024 16:00 schreef britneycheers het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 mei 2024 16:00 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Is dit echt waar? Ik weet wel dat religie een grote rol speelt.quote:Op donderdag 30 mei 2024 16:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Leuk als bijgeloof zegt dat je kan genezen van hiv als je seks hebt met een maagd (25% van de meisjes wordt verkracht) en zelfs kinderen en baby's zijn niet veilig![]()
En als er geen anticonceptie aanwezig is..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |