abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 29 mei 2024 @ 14:33:19 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213722766

Bijna iedere dag rolt er wel ergens een bal in een voetbalstadion. Het klootjesvolk kijkt eindeloos veel voetbal. Haalandje hier, Mbappétje daar: het cola-en-chips-volk wint nog altijd ieder jaar meer meters van de liefhebber die verder kijkt dan het gelikte en most likeable. Uiteindelijk zijn de liefhebbers in mei de pure winnaar. Ziedende promotiespanning, tussen hoop en vrees tegen degradatie. Dat is de werkelijke emotie van voetbal.

Er is maar één nacompetitie. Er is maar één cyclus in voetbal die het pure van de scene vertegenwoordigt: de nacompetitie, play-offs om promotie en degradatie. Vele dromen en angsten komen er samen. Het ene moment in de hemel, het andere moment in de hel. Tom van Hyfte, Stijn van Gassel, Giovanni Korte, zomaar wat namen die een steentje hebben bijgedragen aan het puurste stukje voetbal. Toch zijn het namen waar je gedurende een seizoen makkelijk aan voorbij zou gaan.

Vorig seizoen promoveerde Almere City FC voor het eerst naar de Eredivisie. Ondanks samengetrokken kringspieren tegen FC Eindhoven en VVV-Venlo rekende de equipe van Alex Pastoor toch eenvoudig af met Eredivisionist FC Emmen. Ondanks alles voelde het als een fletse nacompetitie. Maar er zijn genoeg momenten voor de eeuwigheid dankzij de nacompetitie: Sparta v Excelsior (2010), NAC Breda v Roda JC (2015), Go Ahead Eagles v RKC Waalwijk (2019) en ADO Den Haag v Excelsior (2022).

En vanwege al het bovenstaande stemmen we in mei onze TV gewoon weer af op ESPN. Omdat het de nacompetitie is, omdat er niets dichterbij de essentie van de mooie sport voetbal komt dan dit. Laat je entertainen.

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_213722776
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 14:33 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Dat we afscheid gaan nemen van een Rotterdamse club.
Maar je noemt NAC walgelijk. Wat zit je dwars?
  Moderator woensdag 29 mei 2024 @ 14:40:42 #3
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213722816
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 14:34 schreef Alaphilippe_ het volgende:

[..]
Maar je noemt NAC walgelijk. Wat zit je dwars?
Het hele 'avondje NAC' eigenlijk.
4045
onlogisch
pi_213722837
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 14:40 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Het hele 'avondje NAC' eigenlijk.
Kun je dit uitleggen?
  woensdag 29 mei 2024 @ 14:50:30 #5
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_213722876
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 14:44 schreef Alaphilippe_ het volgende:

[..]
Kun je dit uitleggen?
Persoonlijk heb ik weinig tegen de club NAC en de sfeer is voor Nederlandse begrippen heel behoorlijk. Maar in de wel erg veel moeite met de NAC-fan die zichzelf zo ongelofelijk goed vindt. Het ‘kijk ons eens veel bier drinken’ en ‘kijk ons eens uniek zijn’ stoort mij enorm. Het feit dat ze zich bemoeien met dat er geen trommels in het uitvak mogen is ook zoiets. Dat zij dat bepalen. Het interesseert mij geen reet of wij wel of niet trommelen in het uitvak, maar dat horen we zelf te bepalen en niet de NAC-aanhang. Hoe klein ben je dan bovendien, als je jezelf verheven voelt boven andere clubs qua sfeer dat je moeilijk doet over trommels.
Dan heb ik het overigens nog niet eens gehad over het abominabele uitvak in Breda.

Je vroeg het niet aan mij, maar ik geef toch even antwoord.
Rini dankjewel.
  Moderator woensdag 29 mei 2024 @ 14:50:32 #6
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213722877
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 14:44 schreef Alaphilippe_ het volgende:

[..]
Kun je dit uitleggen?
De hele entourage. De walgelijke columns van Sjoerd Mossou die ons weer te wachten staan. De berichten over de liters bier die er weer getapt worden. De B-side rats die weer op mijn Twitter feed voorbij gaan komen. Hoe ze weer naar de wedstrijd tegen Feyenoord toeleven. Een hele vermoeiende act.

Eigenlijk is alles wat met NAC te maken heeft heel vermoeiend amice. Ik hoop maar op het wonder van Kralingen. :{
4045
onlogisch
pi_213722909
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2024 14:50 schreef onlogisch het volgende:

[..]
De hele entourage. De walgelijke columns van Sjoerd Mossou die ons weer te wachten staan. De berichten over de liters bier die er weer getapt worden. De B-side rats die weer op mijn Twitter feed voorbij gaan komen. Hoe ze weer naar de wedstrijd tegen Feyenoord toeleven. Een hele vermoeiende act.

Eigenlijk is alles wat met NAC te maken heeft heel vermoeiend amice. Ik hoop maar op het wonder van Kralingen. :{
Ik ben het met je eens dat ze graag dwepen met hun eigen sfeer, wat nooit een fijn trekje is. Toch wil ik graag erop attenderen dat ik gisteren een stadion heb gezien dat echt voor voetbal leeft. Het gros van het rechterrijtje in de Eredivisie heeft veel minder plussen dan NAC Breda.
  Trouwste user 2022 woensdag 29 mei 2024 @ 15:03:35 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_213722959
NAC 10 keer zo liever dan De Graafschap of Heerenveen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 29 mei 2024 @ 15:37:47 #9
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_213723309
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 13:46 schreef Salina het volgende:

[..]
Deze.Vanaf 4:50.
Voet (rechter) lijkt inderdaad op de lijn te staan op het moment dat de bal uit de handen gaat.
Waar de voeten terecht komen nadat de bal is gegooid, als de voetballer weer neerkomt, lijkt me niet relevant.
Maar ik ken de spelregels niet uit mijn hoofd.
Oh dat. Dat hadden ze in de nabespreking al besproken en conclusie was dat het niet goed te zien is, maar dat het lijkt dat zijn hiel de lijn raakt op het moment dat hij de bal los laat, dus geldig.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_213724478
Chris Tempelman (Excelsior-watcher voor VI) stelt dat Excelsior helemaal opnieuw moet beginnen en verwacht een totale leegloop wanneer ze degraderen.

Enig voordeel is dat er best wat sterke ploegen uit de KKD wegtrekken dus het speelveld wordt gigantisch anders.
pi_213724522
Het uitvak van NAC is echt mensonterend. Dus ik snap wel dat veel supporters liever geen NAC terug hebben. Triester dan dat ga je ze niet vinden. Ook de behandeling daar is niet best. Excelsior is juist perfect qua zicht.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_213724530
Wanneer gaan die hoeken in het Excelsior stadion eens dicht? @Piebe
pi_213724533
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 14:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Persoonlijk heb ik weinig tegen de club NAC en de sfeer is voor Nederlandse begrippen heel behoorlijk. Maar in de wel erg veel moeite met de NAC-fan die zichzelf zo ongelofelijk goed vindt. Het ‘kijk ons eens veel bier drinken’ en ‘kijk ons eens uniek zijn’ stoort mij enorm. Het feit dat ze zich bemoeien met dat er geen trommels in het uitvak mogen is ook zoiets. Dat zij dat bepalen. Het interesseert mij geen reet of wij wel of niet trommelen in het uitvak, maar dat horen we zelf te bepalen en niet de NAC-aanhang. Hoe klein ben je dan bovendien, als je jezelf verheven voelt boven andere clubs qua sfeer dat je moeilijk doet over trommels.
Dan heb ik het overigens nog niet eens gehad over het abominabele uitvak in Breda.

Dit. Maar dat krijgen de ESPN fans niet mee.
pi_213726620
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 14:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Zelden zo eens met je geweest. Vooral die ‘kijk ons eens lekker Brabants zijn’ sfeer die om die club hangt vind ik echt walgelijk.
U MAD?
  woensdag 29 mei 2024 @ 21:05:13 #15
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_213726788
quote:
10s.gif Op woensdag 29 mei 2024 17:31 schreef LordVoldermort het volgende:
Het uitvak van NAC is echt mensonterend. Dus ik snap wel dat veel supporters liever geen NAC terug hebben. Triester dan dat ga je ze niet vinden. Ook de behandeling daar is niet best. Excelsior is juist perfect qua zicht.
Heb dit eerder gelezen deze week, wat is er zo erg aan?
  donderdag 30 mei 2024 @ 00:22:14 #16
466281 WismutVeilchen83
pi_213728992
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 21:05 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Oordeel zelf:
Rini dankjewel.
pi_213729538
Gelukkig vinden die verschrikkelijk vervelende nac supporters zelf ook al jaren dat het uitvak aangepast moet worden.

Overigens ligt de oorzaak van soort uitvak wel bij de uitsupporters, het oude uitvak zat slechts 1 keer per jaar vol (Feyenoord) en de rest nog niet eens voor de helft.dus zakelijk gezien heel logisch dat je dan extra plekken creëert voor je eigen supporters (zeker gezien het voor je eigen supporters wel nagenoeg altijd uitverkocht is).
Blijft overeind staan dat ze het vaak anders aangepakt had kunnen worden (al heeft volgende mij het grootste deel van de uitvakken een schitterende plexiglas wand)
  donderdag 30 mei 2024 @ 10:23:36 #18
466281 WismutVeilchen83
pi_213730708
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 07:52 schreef borrepus het volgende:
Gelukkig vinden die verschrikkelijk vervelende nac supporters zelf ook al jaren dat het uitvak aangepast moet worden.

Overigens ligt de oorzaak van soort uitvak wel bij de uitsupporters, het oude uitvak zat slechts 1 keer per jaar vol (Feyenoord) en de rest nog niet eens voor de helft.dus zakelijk gezien heel logisch dat je dan extra plekken creëert voor je eigen supporters (zeker gezien het voor je eigen supporters wel nagenoeg altijd uitverkocht is).
Blijft overeind staan dat ze het vaak anders aangepakt had kunnen worden (al heeft volgende mij het grootste deel van de uitvakken een schitterende plexiglas wand)
Volgens mij zit dat uitvak tegen Ajax, PSV en Willem II ook gewoon vol, hoor. En je had ook als je dan toch zo ontzettend veel eigen fans extra wil toelaten (wat reuze meevalt, in de play-offs tegen Roda zat daar niemand en bovendien in de eredivisie is dat vakje ook meestal hooguit voor de helft vol) het uitvak gewoon iets smaller kunnen maken in plaats van dit.
Met een plexi wand is ook nog te leven, maar waarom moet daar halverwege een balk doorheen lopen? Waren de wat groter formaat plexi wanden op?
Overigens ook lachwekkend om tot de conclusie te komen dat de uitfans het zelf schuld zijn onder het motto ‘hadden ze maar met meer man moeten komen’. In dat geval gaan we de uitvakken overal maar verkleinen en houden we geen rekening met mochten er ooit spannende wedstrijden tegen het einde van de competitie zijn en er meer capaciteit nodig zijn. Ook weer een voorbeeld van de totaal debiele in zichzelf gekeerde mentaliteit in Breda.

Tot slot ook nog opvallend dat je stelt dat de NAC fans ook al jaren pleiten voor een beter uitvak. Die invloed reikt dan kennelijk alleen zo ver bij een trommel verbod in het uitvak, maar de kwaliteit verbeteren zit er niet in?

Ik merk dat ik me er weer over ga opwinden. Ik heb niks met die club, maar toch: hup Excelsior!
Rini dankjewel.
pi_213734172
Lezen is blijkbaar niet aan iedereen besteed, zoals ik al zei is het geen discussie dat deze oplossing niet goed is.

En nee het oude grote uitvak zat niet vol bij Willem 2, Ajax en al helemaal niet bij psv. Maar goed blijft lekker in je eigen wereldje geloven, waar het normaal is om een te groot vak te hebben voor welke maar in 1 van de 24 (18 wedstrijden, beker en eventueel playoffs) wedstrijden vol zit.
pi_213734954
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 21:05 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Je ziet echt werkelijk waar helemaal niets. Catering is ook vreselijk traag trouwens. Trommelverbod boeit mij niets, maar is natuurlijk ook erg kinderachtig.
pi_213734964
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 17:29 schreef borrepus het volgende:
Lezen is blijkbaar niet aan iedereen besteed, zoals ik al zei is het geen discussie dat deze oplossing niet goed is.

En nee het oude grote uitvak zat niet vol bij Willem 2, Ajax en al helemaal niet bij psv. Maar goed blijft lekker in je eigen wereldje geloven, waar het normaal is om een te groot vak te hebben voor welke maar in 1 van de 24 (18 wedstrijden, beker en eventueel playoffs) wedstrijden vol zit.
Wat boeit de grote van het uitvak nou voor het zicht? Dat staat totaal los van elkaar.
  Trouwste user 2022 donderdag 30 mei 2024 @ 20:10:59 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_213735875
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 18:58 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Je ziet echt werkelijk waar helemaal niets. Catering is ook vreselijk traag trouwens. Trommelverbod boeit mij niets, maar is natuurlijk ook erg kinderachtig.
In de Kuip kun je pech hebben achter een paal te moeten zitten.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 30 mei 2024 @ 20:57:48 #23
466281 WismutVeilchen83
pi_213736567
quote:

Deze post :') _O-
Rini dankjewel.
pi_213736608
quote:

Deze man is nog nooit in een voetbalstadion geweest :J Wel 3 quotes te pakken, je dag is geslaagd!
U MAD?
pi_213737566
Nee jullie hebben gelijk nac (supporters) hebben een vreselijke hekel aan uit supporters, ze waren zo onder de indruk van de grote getalen bezoekers die kwamen een de herrie die ze produceren.
Dat moest anders, en dat hebben ze even geregeld, door er een prachtig aquarium van te maken. En vervolgens dachten ze hoe kunnen we dit nog slechter maken, weet je wat extra balkje er tussen dan zien ze wat minder...
En oorspronkelijk maakte ze nog een kapitale fout, want er was nog wel iets te zien. Dus later nog een netje ervoor, niet omdat het nodig was...Nee om die uit supporters te pesten...

Zo ongeveer gegaan of ben ik nog wat vergeten.... O ja en dat deden ze allemaal bier drinkend, want er moet wel aan de hectoliters gekomen worden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')