Ach, zo'n gids is geldklopperij. Ik kan het heus wel zondeeeeeeeeeeeeeeeeeaaaaaahhhhhhh.........quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:05 schreef RealistAtheist het volgende:
In de bergen is het altijd oppassen geblazen. Ik heb zelf lang geleden de Grossglockner beklommen, maar dan wel onder leiding van een bergführer. Ik heb ook vaak het idee dat het een combinatie van onderschatting, maar ook (verkeerde) kostenbesparing is. Een gids mee kost nu eenmaal geld (al zal dat op Bali nog wel meevallen) maar mijn veiligheid is mij wel wat waard. Zeker als er echt uitdrukkelijk gewaarschuwd wordt om een gids mee te nemen vind ik dit toch wel een gevalletje eigen schuld dikke bult (al gun je dit niemand natuurlijk).
Darwinquote:Op woensdag 29 mei 2024 09:15 schreef Gibson88 het volgende:
De twee waren volgens de politie zonder gids op pad gegaan. Daarmee sloegen ze strenge adviezen van lokale overheden in de wind. De vulkaan in kwestie, Gunung Agung, kan zonder professionele ondersteuning levensgevaarlijk zijn om te beklimmen. Jaarlijks overlijden daardoor meerdere klimmers, vaak doordat ze uitglijden.
Ja, wat weet zo'n gids er nou van die doet het enkel voor het geld! Stem pvv! ikke ikke ikke!quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ach, zo'n gids is geldklopperij. Ik kan het heus wel zondeeeeeeeeeeeeeeeeeaaaaaahhhhhhh.........
Geinige term welquote:Op woensdag 29 mei 2024 11:05 schreef RealistAtheist het volgende:
In de bergen is het altijd oppassen geblazen. Ik heb zelf lang geleden de Grossglockner beklommen, maar dan wel onder leiding van een bergführer. Sneeuw ijs en gladheid in augustus, stijgijzers ed. waren hard nodig. Terwijl het in augustus ook prachtig weer kan zijn en je in T-shirt naar boven kan als je geluk hebt. Een vriendin destijds had hem eerder gedaan en de foto's als bewijs. En juist daarom is het zo belangrijk om een gids te hebben. Die kunnen het weer beter voorspellen, weten wat wel of niet kan en kunnen zelfs de tocht afbreken als het moet.
Ik heb ook vaak het idee dat het een combinatie van onderschatting, maar ook (verkeerde) kostenbesparing is. Een gids mee kost nu eenmaal geld (al zal dat op Bali nog wel meevallen) maar mijn veiligheid is mij wel wat waard. Zeker als er echt uitdrukkelijk gewaarschuwd wordt om een gids mee te nemen vind ik dit toch wel een gevalletje eigen schuld dikke bult (al gun je dit niemand natuurlijk).
...riiiiiight.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, wat weet zo'n gids er nou van die doet het enkel voor het geld! Stem pvv! ikke ikke ikke!
gaat het wel?quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, wat weet zo'n gids er nou van die doet het enkel voor het geld! Stem pvv! ikke ikke ikke!
*Marcheertquote:Op woensdag 29 mei 2024 11:58 schreef StateOfMind het volgende:
Zo'n Bergführer, klimt ie met 1 arm schuin omhoog 😱
Of een overschatting van eigen kunnen, maar goed dat is natuurlijk een mes snijdt aan twee kanten verhaal.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:05 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik heb ook vaak het idee dat het een combinatie van onderschatting, maar vooral ook (verkeerde) kostenbesparing is. Een gids mee kost nu eenmaal geld (al zal dat op Bali nog wel meevallen) maar mijn veiligheid is mij wel wat waard. Zeker als er echt uitdrukkelijk gewaarschuwd wordt om een gids mee te nemen vind ik dit toch wel een gevalletje eigen schuld dikke bult (al gun je dit niemand natuurlijk).
Ik snap de correlatie met de PVV niet helemaal.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zat maar te kutten.quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:13 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Of een overschatting van eigen kunnen, maar goed dat is natuurlijk een mes snijdt aan twee kanten verhaal.
Uiteindelijk heeft deze dame de hoogste tol betaald voor een totale stupiditeit.
[..]
Ik snap de correlatie met de PVV niet helemaal.
Precies dit. Als ik het advies krijg een gids mee te nemen o.i.d. of Zwem niet in de branding, dan neem ik dat serieus en doe ik het dan ook maar niet.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geinige term wel
Ik heb een wet op reis met dit soort dingen, als lokalen het verstandig vinden, doe het. Precies hierom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:14 schreef koemleit het volgende:
Dat zo'n berg dat eist is nog tot daar aan toe.
Maar waarom wordt zo'n eis in godsnaam ingewilligd.Ik eis ijsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Zijn het wel altijd Nederlanders, of horen we er hier gewoon niks van als er bijvoorbeeld een Japanner ergens van een vulkaan in Timboektoe afglijdt omdat ie geen gids wilde?quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:15 schreef Gibson88 het volgende:
Tegelijker tijd speelt er bij mij wel een andere vraag: In godsnaam waarom zijn het altijd Nederlanders die de arrogantie opbrengen om dringende adviezen in de wind te slaan met alle gevolgen van dien
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
quote:Op woensdag 29 mei 2024 13:02 schreef recursief het volgende:
[..]
Zijn het wel altijd Nederlanders, of horen we er hier gewoon niks van als er bijvoorbeeld een Japanner ergens van een vulkaan in Timboektoe afglijdt omdat ie geen gids wilde?
[..]Is ook wel een beetje omdat we hier overdreven betutteld worden. Als er hier borden staan met gevaarlijk of er is bijvoorbeeld een weeralarm ofzo dan valt het doorgaans allemaal nogal mee. Zelfde bijvoorbeeld voor adviessnelheden in bochten. Dat is ook allemaal wel erg aan de veilige kant. We worden heel vaak gewaarschuwd voor dingen die niks voorstellen. In sommige andere landen waarschuwen ze alleen voor zaken waar dat ook echt relevant is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Zijn het wel altijd Nederlanders, of horen we er hier gewoon niks van als er bijvoorbeeld een Japanner ergens van een vulkaan in Timboektoe afglijdt omdat ie geen gids wilde?
[..]Ander voorbeeld over vaak vermijdbare doden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er verdrinken in nl bijvoorbeeld jaarlijks rond de 80 mensen een gedeelte zijn immigranten of buitenlanders ik kan geen 80 topics per jaar over al die verdrinkingen vinden.![]()
waarom beweer jij dat dit enkel nederlanders zou overkomen?quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:15 schreef Gibson88 het volgende:
In godsnaam waarom zijn het altijd Nederlanders die de arrogantie opbrengen om dringende adviezen in de wind te slaan met alle gevolgen van dien
quote:De twee waren volgens de politie zonder gids op pad gegaan. Daarmee sloegen ze strenge adviezen van lokale overheden in de wind. De vulkaan in kwestie, Gunung Agung, kan zonder professionele ondersteuning levensgevaarlijk zijn om te beklimmen. Jaarlijks overlijden daardoor meerdere klimmers, vaak doordat ze uitglijden.
La ik ga zoeken naar dodelijke ongelukken op mount Agung dan vind ik heel snel een Amerikaan, een Fransman, een Indonesier en dan nu een Nederlander. Ik denk dat het misschien wel alleen maar perceptie is dat Nederlanders dit vaker overkomt dan anderen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 13:18 schreef DIJK het volgende:
[..]
Is ook wel een beetje omdat we hier overdreven betutteld worden. Als er hier borden staan met gevaarlijk of er is bijvoorbeeld een weeralarm ofzo dan valt het doorgaans allemaal nogal mee. Zelfde bijvoorbeeld voor adviessnelheden in bochten. Dat is ook allemaal wel erg aan de veilige kant. We worden heel vaak gewaarschuwd voor dingen die niks voorstellen. In sommige andere landen waarschuwen ze alleen voor zaken waar dat ook echt relevant is.
[..]
[..]Omdat een Japanner mt Fuji op zijn territorium heeft staan. En een Japanner zal doorgaans wat minder eigenwijs zijn, vermoed ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al mag gezegd worden dat Agung geen gevaarlijke berg is. Simpele hike omhoog zolang je het pad volgt. Waarschijnlijk is het hier fout gegaan..quote:Op woensdag 29 mei 2024 13:44 schreef recursief het volgende:
La ik ga zoeken naar dodelijke ongelukken op mount Agung dan vind ik heel snel een Amerikaan, een Fransman, een Indonesier en dan nu een Nederlander. Ik denk dat het misschien wel alleen maar perceptie is dat Nederlanders dit vaker overkomt dan anderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |