abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213713956
Wat een show proces. Het OM is heel selectief aan het shoppen geweest om maar een zaak te vormen. Als deze rechter reëel is dan zal die dat erkennen en tot vrijspraak moeten komen.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 17:36:19 #27
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_213713958
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:31 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Zou hij nog in hoger beroep kunnen gaan?
Mag toch hopen van niet.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_213714042
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:35 schreef Fok-it het volgende:
Prima eis
Wat is er zo prima aan?
  dinsdag 28 mei 2024 @ 17:42:52 #29
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213714048
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:31 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Zou hij nog in hoger beroep kunnen gaan?
Hoger beroep? Is er al een uitspraak dan?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_213714056
Dit heerschap heeft een hele aparte vorm van democratie verzonnen;
Namelijk dat als een kleine minderheid het oneens is met het beleid, dat deze minderheid de boel mag komen afbreken.

Al het wappie-gereutel is weer voorbij gekomen, tweede wereldoorlog, auschwitz.....
Achja. het maakt toch allemaal niets uit, of Van Meijeren een veroordeling krijgt of niet. Zo zonde van al de capaciteit.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_213714071
quote:
80s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:28 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Ik ben ook geen fan van die club, maar wat heeft dat hiermee te maken?
[..]
Waarom begin je er dan over?
Omdat ik een onopvallende nsb vergelijking wilde maken.

Wat betreft deze rechtszaak specifiek. Ik vind hem op het randje. Ik heb weinig twijfel dat hij geweld legitiem vindt, maar aan de andere kant heeft hij zich ook wel redelijk zitten indekken.

Laat de fascisten roepen wat ze willen, want dan weet je waar ze zijn.
pi_213714074
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 16:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je eerst de betekenis van delictsomschrijvingen oprekt om de kring van strafbare gedragingen uitbreidt om dan vervolgens selectief niet te vervolgen en te vervolgen op basis van de politieke kleur, dan is dat inderdaad een politieke vervolging.

Het staat niet alleen op gespannen voet met het 'chilling effect' van het EHRM, het is ook gewoon in strijd met het willekeurverbod wat ook het OM betreft. Maar rechters sussen en steken een bestraffend vingertje op tegen het OM ipv het niet-ontvankelijk te verklaren de laatste tijd. Zelfs het vervalsen van bewijsmateriaal mag van onze met de goddelijke wijsheid beklede rechters.
niet gelezen
pi_213714161
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
FvD is een vooruitgeschoven post van een buitenlandse grootmacht die ons dagelijks bedreigd met oorlog.
Ik weet niet waar je het over hebt, maar er is me nooit iets gebleken dat Forum voor Democratie de belangen van de Verenigde Staten zou dienen. Ik neem aan dat je dat bedoelt, want de Verenigde Staten zijn de enige buitenlandse grootmacht die ons met oorlog bedreigt. Joe Biden heeft niet lang geleden nog gedreigd met een invasie in het geval dat Benjamin Netanyahu ooit in handen van het Internationaal Strafhof valt.
pi_213714182
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik weet niet waar je het over hebt, maar er is me nooit iets gebleken dat Forum voor Democratie de belangen van de Verenigde Staten zou dienen. Ik neem aan dat je dat bedoelt, want de Verenigde Staten zijn de enige buitenlandse grootmacht die ons met oorlog bedreigt. Joe Biden heeft niet lang geleden nog gedreigd met een invasie in het geval dat Benjamin Netanyahu ooit in handen van het Internationaal Strafhof valt.
:') _\______!!!!!
pi_213714214
Mensen doen ook echt alles voor geld. bahbah
  Moderator dinsdag 28 mei 2024 @ 18:00:48 #36
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213714215
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213714220
Het argument dat Van Meijeren door de rechtszaak niet aan zijn werk toekomt is een onzin-argument. FvD is van alle partijen het minst aanwezig bij debatten en stemmingen. En als Gideon dan een keer in de Tweede kamer is, dan is dat om complotfilmpjes op te nemen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_213714290
200 uur klinkt wel als veel. Terecht dat ze paal en perk stellen aan die wel degelijk provocerende uitspraken die oproepen tot geweld, maar om nou te zeggen dat hij zo veel invloed heeft…
  dinsdag 28 mei 2024 @ 18:17:40 #39
319979 Fok-it
All is well
pi_213714333
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat is er zo prima aan?
In lijn met de strafrechtelijke richtlijnen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_213714354
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:15 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Maar daar is hier geen sprake van.Wat de Mos betreft geef ik u gelijk.
Niet ontvankelijkheid is de enige sanctie tegen een wetsovertredend OM. Een wetsovertredend OM is een heel groot rechtsstatelijk probleem. Er is de laatste jaren zeer vaak aanleiding geweest het OM te corrigeren, omdat dat niet is gebeurd gaat het OM gewoon door met het overtreden van de wet.

Er mag deze keer dan niet met het bewijsmateriaal gesjoemeld zijn, er is nog steeds sprake van politieke vervolging met een chilling effect te midden van politieke niet-vervolging.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213714391
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]
In lijn met de strafrechtelijke richtlijnen.
Nou nee, aangezien mensen voor meer niet vervolgd zijn.
pi_213714394
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het argument dat Van Meijeren door de rechtszaak niet aan zijn werk toekomt is een onzin-argument. FvD is van alle partijen het minst aanwezig bij debatten en stemmingen. En als Gideon dan een keer in de Tweede kamer is, dan is dat om complotfilmpjes op te nemen.
Bedoelt hij niet zijn werk als maaktijdboxinpakker?
  dinsdag 28 mei 2024 @ 18:28:55 #43
319979 Fok-it
All is well
pi_213714409
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nou nee, aangezien mensen voor meer niet vervolgd zijn.
'Als ik iemand in elkaar sla en ik krijg hier een taakstraf voor is het onterecht want ik ken iemand die is weggekomen met het mishandelen van zijn vrouw'
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_213714418
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]
'Als ik iemand in elkaar sla en ik krijg hier een taakstraf voor is het onterecht want ik ken iemand die is weggekomen met het mishandelen van zijn vrouw'
Dat is natuurlijk onzin, die richtlijnen worden normaal gesproken genegeerd maar nu ineens niet. Dit is de afwijking.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 18:34:08 #45
319979 Fok-it
All is well
pi_213714440
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk onzin, die richtlijnen worden normaal gesproken genegeerd maar nu ineens niet. Dit is de afwijking.
Is goed hoor knul. Waarschijnlijk staat er een schuimbekkend FvD-journaal online straks. Daar zal iedereen wel echt de waarheid spreken
pi_213714457
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Is goed hoor knul. Waarschijnlijk staat er een schuimbekkend FvD-journaal online straks. Daar zal iedereen wel echt de waarheid spreken
Ach, ventje toch. Vrolijk kerstfeest ~:)
pi_213714479
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je lult.
pi_213714524
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:37 schreef recursief het volgende:

[..]
Je lult.
Nee hoor. Genoeg mensen die vergelijkbare dingen hebben geroepen die niet vervolgd werden.
pi_213714582
Of zie dit: https://www.parool.nl/ned(...)okkade-a12~b581ce42/

quote:
Justitie eist werkstraffen tot negentig uur tegen zeven klimaatactivisten van Extinction Rebellion die hebben opgeroepen tot twee blokkades van de snelweg A12 in Den Haag.
pi_213714593
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee hoor. Genoeg mensen die vergelijkbare dingen hebben geroepen die niet vervolgd werden.
Ja dat kan. Het OM kan besluiten tante Greet met drie volgers op X niet meteen te vervolgen maar iemand met autoriteit en een groot bereik wel. Dat blijkt ook uit het betoog van het OM.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')