SPOILER: Oorspronkelijke OPOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
LIVESTREAM
quote:Nog 36 verdachten vast na demonstratie op de Dam, aantal maakt identiteit niet bekend
https://www.at5.nl/artike(...)monstratie-op-de-dam
Van de 73 verdachten die maandagavond werden aangehouden bij een tegendemonstratie in de buurt van de Dam, zitten er nog 36 vast. Dat meldt de politie aan AT5.
Beter lekker thuisblijven en Israël laten doen wat het moet doen.quote:
In welke beschermde bubbel ben je opgegroeid als je daar gearresteerd ligt te worden en je denkt je behandeling te kunnen regisseren?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:36 schreef Haags het volgende:
[ x ]
SjEeM oN jOe
hahahahahah @:ettovanbelgie
quote:Universiteit Wageningen doet aangifte van leus bij pro-Palestijns protest
De universiteit in Wageningen heeft aangifte gedaan van een leus die gisteren werd gescandeerd bij een pro-Palestijnse betoging. In een verklaring op de website schrijft het bestuur van van Wageningen University & Research dat de leus "onacceptabel" was.
Daarbij wordt gedoeld op de leus 'Zionists are all the same, Nazis by a different name'. Betogers vergelijken daarmee voorstanders van de staat Israël met nazi's. Dat beschouwt het universiteitsbestuur als groepsbelediging, waar geen plek voor is "in onze gemeenschap en het draagt ook niet bij aan een inhoudelijk debat".
https://nos.nl/artikel/25(...)o-palestijns-protest
Valt me wel vaker op dat het gedrag van de politie juist zorgt voor een geweldsexplosie. Waar ze juist faciliterend en de-escalerend zouden moeten optreden. Ze hebben duidelijk nog een hoop te leren.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:36 schreef Haags het volgende:
[ x ]
SjEeM oN jOe
hahahahahah @:ettovanbelgie
"Dat de politie binnenkwam om de inbreker te arresteren zorgt juist voor een geweldsexplosie."quote:Op woensdag 29 mei 2024 05:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Valt me wel vaker op dat het gedrag van de politie juist zorgt voor een geweldsexplosie. Waar ze juist faciliterend en de-escalerend zouden moeten optreden. Ze hebben duidelijk nog een hoop te leren.²
Dat gaat in sommige gevallen zeker op. Absoluut. Maar in de context van het demonstreren voor deze nobele zaak ben ik er van overtuigd dat als de politie rond zouden gaan met beverages en spijs (zaken die snel zijn klaar te maken, denk aan kruidige pasteitjes, trendy cakes en bv. mocktails) ze voor veel goodwill zouden zorgen. Die goodwill zet zit zich dan om in een keurige demonstratie waardoor ze aan de voorkant nog maar 4 a 5 fte nodig zouden hebben.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:54 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
"Dat de politie binnenkwam om de inbreker te arresteren zorgt juist voor een geweldsexplosie."
Nee, omdat je niet luistert naar de politie als ze voor de zoveelste keer sommeren dat je weg moet, dat zorgt voor de geweldsexplosie. Niet oorzaak gevolg door elkaar halen.²
Toch wel heerlijk hoor, zo 's ochtends met een bakje koffie de parallelle wereld van Fok betreden.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:59 schreef BansheeBoy het volgende:
als de politie rond zouden gaan met beverages en spijs (zaken die snel zijn klaar te maken, denk aan kruidige pasteitjes, trendy cakes en bv. mocktails)
quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat gaat in sommige gevallen zeker op. Absoluut. Maar in de context van het demonstreren voor deze nobele zaak ben ik er van overtuigd dat als de politie rond zouden gaan met beverages en spijs (zaken die snel zijn klaar te maken, denk aan kruidige pasteitjes, trendy cakes en bv. mocktails) ze voor veel goodwill zouden zorgen. Die goodwill zet zit zich dan om in een keurige demonstratie waardoor ze aan de voorkant nog maar 4 a 5 fte nodig zouden hebben.²
Het is inderdaad de schuld van de politie, hadden ze maar kruidige pasteitjes en mocktails moeten uitdelen!quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat gaat in sommige gevallen zeker op. Absoluut. Maar in de context van het demonstreren voor deze nobele zaak ben ik er van overtuigd dat als de politie rond zouden gaan met beverages en spijs (zaken die snel zijn klaar te maken, denk aan kruidige pasteitjes, trendy cakes en bv. mocktails) ze voor veel goodwill zouden zorgen. Die goodwill zet zit zich dan om in een keurige demonstratie waardoor ze aan de voorkant nog maar 4 a 5 fte nodig zouden hebben.²
Ik begrijp je gedachtengang. Zo ver wil ik zelf echter niet gaan. Wel vind ik dat ze meer kunnen doen aan de achterkant. Ja, dat wel. Aan de voorkant zou het dan voor relief moeten zorgen. Denk daarbij aan het soort wat zich het beste leent voor mastodonten.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:10 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Het is inderdaad de schuld van de politie, hadden ze maar kruidige pasteitjes en mocktails moeten uitdelen!
Die studenten en anderen zouden stiekem niet eens willen dat de universiteiten hun eisen inwilligen, want dan hebben ze geen reden om te barricaderen en gebouwen over te nemen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat een koloniale post. Ik ruik gewoon dat je een witte hetero cisgender boomer bent. SHAME ON YOU! SHAME ON YOU! SHAME ON YOU!quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:13 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Die studenten en anderen zouden stiekem niet eens willen dat de universiteiten hun eisen inwilligen, want dan hebben ze geen reden om te barricaderen en gebouwen over te nemen.
Het enige wat ze willen doen is doen wat ze in Amerika ook deden wat het is een hype en daar moet je met mee doen.
Dus doen ze een letterlijke kopie.
Tentenkampen, barricades, universiteitsgebouwen bezetten, boel onderkladden, eisen indienen bij universiteit, keffiyeh's dragen (waar is de cultural appropiation gebleven? of komt dat nu ineens niet goed uit?)
Dus geen wonder dat universitetien niet overeen komen met hun studenten want die willen niets anders als lekker rebels en anti-westers zijn.
Daar kun je niet mee praten, want laten we eerlijk zijn het zijn niet de meest mentaal stabiele studenten die staan te protesteren.
Een kopje thee met ze drinken dus, dat beleid werkt al jaren zo goed.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik schaam mij diep, ik ben inderdaad een cisgender hetero blanke witte man.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:58 schreef ISVV het volgende:
[..]
Wat een koloniale post. Ik ruik gewoon dat je een witte hetero cisgender boomer bent. SHAME ON YOU! SHAME ON YOU! SHAME ON YOU!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |