Pleegkinderen en ook adoptie kinderen komen echt niet altijd goed terecht hoor. Voor pleegkinderen krijgen pleegouders leuk betaald b.v. dus wat denk je ? Daar maken sommige mensen gebruik dan wel misbruik van.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:04 schreef kwiwi het volgende:
Dacht dat je door 1000 hoepels moest springen om pleegouder te kunnen worden, zodat kinderen op een veilige plek terecht komen?
Heb het in mijn straat in de jaren 70 gezien. Begreep niet dat die Tokkies pleegouders van een meisje mochten zijn.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Pleegkinderen en ook adoptie kinderen komen echt niet altijd goed terecht hoor. Voor pleegkinderen krijgen pleegouders leuk betaald b.v. dus wat denk je ? Daar maken sommige mensen gebruik dan wel misbruik van.
Klopt. Hier in de buurt een echtpaar met een grote boerderij die meerdere pleegkinderen hadden. Kinderen Werden uitgebuit en moesten keihard werken voor ze. Is hier een paar jaar geleden nog in het nieuws geweest.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Pleegkinderen en ook adoptie kinderen komen echt niet altijd goed terecht hoor. Voor pleegkinderen krijgen pleegouders leuk betaald b.v. dus wat denk je ? Daar maken sommige mensen gebruik dan wel misbruik van.
Oh ik wist niet dat je dat je daar geld voor kreeg, dacht het belangeloos wasquote:Op maandag 27 mei 2024 16:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)eding-voor-pleegzorgquote:Op maandag 27 mei 2024 16:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh ik wist niet dat je dat je daar geld voor kreeg, dacht het belangeloos wasEigenlijk geen goede zaak dan dat het zo goed betaald wordt dat je er de verkeerde mensen mee trekt.
De vergoeding is nog belastingvrij ook.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:19 schreef Justinn het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)eding-voor-pleegzorg
Dat is niet mals en eerder een volledige onkostenvergoeding. Kinderen zijn natuurlijk niet goedkoop en ik snap de constructie, maar t werkt ergens wel belangenverstrengeling in de hand.
Neem van mij aan dat tenzij er veel veranderd is het goed opbrengt. Je krijgt per maand sws al een vast bedrag afhankelijk van de leeftijd van het kind en je krijgt ook kleedgeld en geld voor sporten enz....quote:Op maandag 27 mei 2024 16:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh ik wist niet dat je dat je daar geld voor kreeg, dacht het belangeloos wasEigenlijk geen goede zaak dan dat het zo goed betaald wordt dat je er de verkeerde mensen mee trekt.
Ja maar vog, dus dan is alles in ordequote:Op maandag 27 mei 2024 16:05 schreef Nober het volgende:
Mogelijk al maandenlang mishandeld. Pleegvader staat bekend als agressief.
Dat is een vreemde redenatie.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:44 schreef mvdejong het volgende:
Een concullega van mij heeft ook een tijdje een pleegkind in zijn gezin gehad. Maar toen die weer terug naar haar moeder ging, besloot hij geen volgend pleegkind te nemen. De bejegening die hij kreeg vanaf de instanties vond hij erg onprettig. Maar hij was dan ook een beschaafd iemand, ik krijg het idee dat als je maar een voldoende onaangenaam iemand bent veel mensen van (overheids-)instanties besluiten je maar wat meer met rust te laten.
Klopt, wij zijn dat traject ook doorlopen..quote:Op maandag 27 mei 2024 16:04 schreef kwiwi het volgende:
Dacht dat je door 1000 hoepels moest springen om pleegouder te kunnen worden, zodat kinderen op een veilige plek terecht komen?
Ik wist dit uiteraard ook niet maar ik snap het eigenlijk prima, kinderen kosten geld en daar mag een tegemoetkoming tegenover staan, maar aan de andere kant levert het wel een perverse prikkel op.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee hoor, dat komt vaker voor. Een paar jaar geleden kwam aan het licht dat belasting-ambtenaren het makkelijker vonden om een bepaalde bevolkings-groep belachelijke voordeeltjes te geven, in plaats van met deze mensen de confrontatie aan te gaan.quote:
Ik heb geen idee waar je het over hebt.quote:Op maandag 27 mei 2024 17:18 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Nee hoor, dat komt vaker voor. Een paar jaar geleden kwam aan het licht dat belasting-ambtenaren het makkelijker vonden om een bepaalde bevolkings-groep belachelijke voordeeltjes te geven, in plaats van met deze mensen de confrontatie aan te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |