abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 mei 2024 @ 14:44:06 #1
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213690326
quote:
Geweldsexplosie in detentiecentrum Rotterdam: zestig vreemdelingen op de vuist na drugscontrole

ROTTERDAM - In het Detentiecentrum Rotterdam (DCR) blijkt donderdag een zeer gewelddadige opstand te hebben plaatsgevonden door vreemdelingen. Na een drugscontrole gingen zestig vreemdelingen die terug moeten keren naar het land van herkomst volledig door het lint. Zeven personeelsleden raakten gewond, waarvan twee ernstig.

Dat melden bronnen van De Telegraaf in het DCR en wordt bevestigd door de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI). Die bracht de geweldsexplosie niet zelf naar buiten, tot grote verbazing en ergernis van het personeel in het detentiecentrum.

Drugshond
Het ging mis bij een drugscontrole donderdag. Een gedetineerde reageerde agressief op de controle met een drugshond door de dienst Dienst Vervoer en Ondersteuning van justitie. Er ontstond een gevecht waarna de vreemdeling hulp kreeg van 59 anderen. Die gebruikten zwaar geweld. Een opstand van deze omvang is er zelden geweest in Nederlandse gevangenissen of detentiecentra.

Zeven personeelsleden raakten gewond. Twee van hen moesten naar het ziekenhuis, maar zijn inmiddels weer thuis. Er is vanuit het personeel aangifte van zware mishandeling gedaan bij de Koninklijke Marechaussee. Op basis van camerabeelden zijn zeventien vreemdelingen in een isolatiecel geplaatst", zegt woordvoerder Marcel van den Eng van het ministerie van Justitie en Veiligheid. ,,Dit is onverteerbaar wat er is gebeurd. Het is verschrikkelijk wat onze mensen overkomen is. Er is zo goed mogelijk gehandeld door de vreemdelingen in isolatie te plaatsen."

Aardappelschilmesje
Het gaat regelmatig goed mis in het DCR. In februari vorig jaar waren er vier ernstige incidenten. Het ging onder meer om een ontsnappingspoging en zwaar geweld tussen vreemdelingen. Zo vielen twintig vreemdelingen een andere gedetineerde aan. Zeven maanden later stak een vreemdeling een gedetineerde met een vork. Op 28 januari dit jaar was er een vechtpartij plaatsgevonden waarbij 15 bestuursrechtelijke vreemdelingen betrokken waren. Drie bewoners liepen verwondingen op door het steken met een aardappelschilmesje.

Vreemdelingen die in Nederland zijn uitgeprocedeerd en weigeren zelfstandig te vertrekken, kunnen in bewaring worden gesteld totdat vertrek of uitzetting plaatsvindt. Het Detentiecentrum Rotterdam is een van de inrichtingen in Nederland waar deze vreemdelingen worden ingesloten.
quote:
Tientallen gedetineerden in gevecht met bewakers in Rotterdams uitzetcentrum

In een detentiecentrum in Rotterdam zijn zestig gedetineerden een paar dagen geleden in gevecht geraakt met beveiligers. Dat bevestigt een woordvoerder van het ministerie van Justitie en Veiligheid na een bericht van De Telegraaf. Zeven medewerkers raakten gewond. Twee van hen moesten naar het ziekenhuis en zijn inmiddels weer thuis.

Volgens de woordvoerder is het uitzonderlijk dat er zoveel medewerkers gewond zijn geraakt. Aan de kant van de relschoppers vielen geen gewonden.

De vlam sloeg donderdag in de pan tijdens een drugscontrole. Een gedetineerde werd volgens de woordvoerder agressief tijdens een check met een drugshond. 59 anderen sloten zich aan bij het gevecht. Zeventien relschoppers zijn in een isoleercel gezet, zegt de woordvoerder van het ministerie.

Uitzetting
De Dienst Justitiële Inrichtingen bracht het nieuws niet zelf naar buiten, volgens De Telegraaf tot verbazing en ergernis van het personeel van het detentiecentrum. De woordvoerder zegt dat het nieuws wel zou worden opgenomen in het maandelijkse rapport met incidenten in gevangenissen, dat aan het einde van deze maand verschijnt.

In het detentiecentrum zitten vreemdelingen die worden uitgezet naar hun land van herkomst. Ze zijn daar geplaatst om te voorkomen dat zij zich onttrekken aan hun uitzetting.


[ Bericht 33% gewijzigd door Un_Chien_Andalou op 26-05-2024 14:59:35 ]
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  zondag 26 mei 2024 @ 14:47:40 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213690382
Gewoon een maand lang geen eten en drinken meer over de muur flikkeren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 26 mei 2024 @ 14:52:12 #3
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213690451
Meteen enkeltje Rwanda wat mij betreft :)
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  Spellchecker zondag 26 mei 2024 @ 14:56:06 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213690525
Er ontstond een gevecht waarbij een gevangene hulp kreeg van 59 anderen. 8)7

Niet meer zoveel mensen tegelijk in een ruimte laten dan.
  zondag 26 mei 2024 @ 15:00:05 #5
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_213690608
Goh, het zal ook eens niet over dit soort kansparels gaan. Opschieten Wilders!!!
"Hoka Hey!"
pi_213690612
Zet ze dan ook gewoon uit
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 26 mei 2024 @ 15:01:35 #7
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213690632
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2024 15:00 schreef Mortaxx het volgende:
Zet ze dan ook gewoon uit
Ja, maar ja, waar zit de schakelaar?
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213690727
quote:
Op basis van camerabeelden zijn zeventien vreemdelingen in een isolatiecel geplaatst
Valt me nog mee dat er überhaupt direct 17 isolatiecellen beschikbaar zijn :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_213690821
Terug naar Finland sturen.
  zondag 26 mei 2024 @ 15:08:43 #10
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213690853
quote:
De Dienst Justitiële Inrichtingen bracht het nieuws niet zelf naar buiten, volgens De Telegraaf tot verbazing en ergernis van het personeel van het detentiecentrum.
Lekkere werkgever ook wel.

:D

Succes met personeel werven op deze manier.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213690866
Wat bedoelen ze met vreemdelingen
n
  zondag 26 mei 2024 @ 15:12:59 #12
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213690968
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 15:09 schreef KomVissen het volgende:
Wat bedoelen ze met vreemdelingen
Merkels raketchirurgen en apostekers
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213691126
Gaaf land
pi_213691148
quote:
Er ontstond een gevecht waarna de vreemdeling hulp kreeg van 59 anderen.
Ik vind het wel hartverwarmend om te zien dat er in een groepje met een netjes afgerond aantal participanten gevochten wordt. Overzichtelijk en beschaafd.
pi_213691181
Als bewaker van gevangenen, welke eisen worden er aan zo iemand gesteld?
Hoe zit het met het beleid? Als bezoekers daar komen, worden ze dan nog gescreend of gefouilleerd? Moeten ze verdachte zaken inleveren?
Hoeveel geld besteedt onze overheid aan dit soort instellingen?
Hebben die bewakers geen stroomstok of iets dergelijks?
En ook wat Maily al schreef. Die gasten een voor een controleren. Elk denkbaar risico al bij voorbaat uitsluiten.
De echtgenotes of echtgenoten van die twee zwaargewonde werknemers gaan ook een leuke tijd tegemoet.
Ik heb, toen ik nog werkte, me ook wel eens ziekgemeld. Maar dan had ik een zware griep of een gebroken pootje.
Maar je ziek moeten melden vanwege trammelant op je werk, ja kom op zeg.
pi_213691184
Hoor wie klapt daar kinderen, het is een vreemdeling zeker.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213691216
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 15:12 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ik vraag me echt af wat erger is, dat schorem dat hier de boel komt terroriseren vanuit het buitenland of die achterlijke wokers die dat lied zingen - echt wat een debielen zijn dat. Ik zou zeggen allemaal samen enkeltje richting zandbak van herkomst, inclusief dat imbeciele woke volk. Oprotten oO/
Nou, zover wil ik nu ook weer niet gaan. Niet dat ik het eens ben met die zingende bidprentjes, maar we hebben het hier over criminelen in de bajes.
pi_213691255
Lekker onder de pet proberen te houden. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 26 mei 2024 @ 15:24:56 #19
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213691266
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 15:22 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nou, zover wil ik nu ook weer niet gaan. Niet dat ik het eens ben met die zingende bidprentjes, maar we hebben het hier over criminelen in de bajes.
Nee, we hebben het over ongewenste vreemdelingen, asielzoekers die hier niets te zoeken hebben. Die hadden wat mij betreft meteen na constatering uitgezet moeten zijn in plaats van deze shit.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  zondag 26 mei 2024 @ 15:26:39 #20
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213691289
quote:
16s.gif Op zondag 26 mei 2024 15:24 schreef FlippingCoin het volgende:
Lekker onder de pet proberen te houden. :')
Ja, logisch, met de Europese verkiezingen in aantocht kan men zich dit niet permitteren. Stilhouden tot na 6 juni was waarschijnlijk de intentie.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213691332
quote:
2s.gif Op zondag 26 mei 2024 15:24 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nee, we hebben het over ongewenste vreemdelingen, asielzoekers die hier niets te zoeken hebben. Die hadden wat mij betreft meteen na constatering uitgezet moeten zijn in plaats van deze shit.
Dat lijkt me heel moeilijk om zoiets te constateren.
Het is altijd moeilijk om het kaf van het koren te scheiden, vooral als het nogal chaotisch gaat, wat bij vluchtelingen heel vaak het geval is.
pi_213691342
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2024 15:26 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja, logisch, met de Europese verkiezingen in aantocht kan men zich dit niet permitteren. Stilhouden tot na 6 juni was waarschijnlijk de intentie.
Weet jij al op wie je gaat stemmen?
  zondag 26 mei 2024 @ 15:30:19 #23
506702 BPS70
A Little Peace and Quiet
pi_213691351
Vervelende vreemdelingen ook.

"Over de grens woedt de oorlog, waar chaos het brein verscheurt en gedachten veranderen in verwarde blikken. De schreeuw klinkt, maar wordt niet gehoord."
  zondag 26 mei 2024 @ 15:34:47 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_213691442
quote:
16s.gif Op zondag 26 mei 2024 15:24 schreef FlippingCoin het volgende:
Lekker onder de pet proberen te houden. :')
Zo rollen ze al bijna tien jaar wat asielzoekers ellende betreft.
  zondag 26 mei 2024 @ 15:35:21 #25
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213691451
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 15:34 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Zo rollen ze al bijna tien jaar wat asielzoekers ellende betreft.
30
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')