abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 mei 2024 @ 09:30:31 #1
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_213664206
Stel dat je een account hebt bij een degiro, of ING voor het verhandelen van aandelen, wat gebeurt er met deze aandelen als je overlijdt? Worden partners en/of ouders geïnformeerd na een bepaalde tijd, of wordt het account tot in den eeuwigheid aangehouden?

In het verlengde daarvan vraag ik mij ook af hoe crypto-platformen als bitvavo hiermee omgaan.

Hebben jullie hier al eens bij stilgestaan?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_213664297
Als je van tevoren weet dat je komt te overlijden, dan zou je kunnen besluiten alle middelen te liquideren en fysiek goud en zilver aan te kopen omdat dat makkelijker overdraagbaar is aan een nabestaande.
Google is your friend, abuse your friends
pi_213664390
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:35 schreef Metalfrost het volgende:
Als je van tevoren weet dat je komt te overlijden, dan zou je kunnen besluiten alle middelen te liquideren en fysiek goud en zilver aan te kopen omdat dat makkelijker overdraagbaar is aan een nabestaande.
Praktisch iedereen dus.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_213664436
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:30 schreef phpmystyle het volgende:
Stel dat je een account hebt bij een degiro, of ING voor het verhandelen van aandelen, wat gebeurt er met deze aandelen als je overlijdt? Worden partners en/of ouders geïnformeerd na een bepaalde tijd, of wordt het account tot in den eeuwigheid aangehouden?

In het verlengde daarvan vraag ik mij ook af hoe crypto-platformen als bitvavo hiermee omgaan.

Hebben jullie hier al eens bij stilgestaan?
Zover ik weet moeten de nabestaanden/executeurs zelf naar instanties stappen om te melden dat de accounthouder overleden is, en dat ze het zaakje over willen nemen. Lijkt me dat dit voor deze instellingen ook zo is,
pi_213664457
Als de nabestaande zich niet melden weten die instanties toch ook niet of je bent overleden.

Beter zet je dat ergens op papier voor je nabestaande.
No bitch to me
  vrijdag 24 mei 2024 @ 10:00:06 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_213664474
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:49 schreef baskick het volgende:

[..]
Praktisch iedereen dus.
Ken jij uitzonderingen ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 10:01:13 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213664482
Zelfde als met gewone rekeningen, lijkt me. Dus nabestaanden zullen zich melden met een verklaring van erfrecht.
The love you take is equal to the love you make.
  FOK!fotograaf vrijdag 24 mei 2024 @ 10:03:49 #8
364681 over_hedge
pi_213664505
Voor crypto heb ik mijn inlog in de kluis bij mijn ouders liggen. Dus als ik morgen onder een bus loop kunnen ze er bij zonder moeite
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_213665271
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:30 schreef phpmystyle het volgende:
Stel dat je een account hebt bij een degiro, of ING voor het verhandelen van aandelen, wat gebeurt er met deze aandelen als je overlijdt? Worden partners en/of ouders geïnformeerd na een bepaalde tijd, of wordt het account tot in den eeuwigheid aangehouden?

In het verlengde daarvan vraag ik mij ook af hoe crypto-platformen als bitvavo hiermee omgaan.

Hebben jullie hier al eens bij stilgestaan?
Dat gaat allemaal naar je erfgenamen. Maar dan moeten die wel weten waar jij wat hebt staan.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 12:49:28 #10
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_213665825
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 11:43 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat gaat allemaal naar je erfgenamen. Maar dan moeten die wel weten waar jij wat hebt staan.
Kun je uitzoeken/opvragen via slapendetegoeden.nl voor een groot aantal banken in NL.

Het wordt lastiger voor je crypto en DeGiro accounts idd. Dan moet je dat ergens hebben staan voor je erfgenamen.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_213665903
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 12:49 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Kun je uitzoeken/opvragen via slapendetegoeden.nl voor een groot aantal banken in NL.

Het wordt lastiger voor je crypto en DeGiro accounts idd. Dan moet je dat ergens hebben staan voor je erfgenamen.
Ja, banken komt men wel achter. Vage cryptowallets is toch een beetje als goudstaven in de tuin begraven. Dat moet je maar weten.
pi_213667341
Zover ik herinner gaan aandelen naar de wettelijke nabestaande / degene die erft en dat kan aantonen.
Crypto’s is aan jezelf om dit duidelijk achteraf na laten.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 18:20:48 #13
51385 baskick
Juist ja!
pi_213669254
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:00 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Ken jij uitzonderingen ?
Nee. Dat zei ik ook niet. Ik begrijp dat het woord praktisch lastig gevonden wordt in deze context :?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')