abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 vrijdag 24 mei 2024 @ 08:22:30 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_213663735
PALMA DE MALLORCA - Een drama op het Spaanse vakantie-eiland Mallorca. Zeker vier mensen zijn overleden en zestien mensen zijn gewond geraakt nadat het dakterras van cocktailbar en restaurant Medusa Beach Club is ingestort. Daardoor zijn ook onderliggende verdiepingen in gestort. De tragedie speelde zich donderdagavond af aan de boulevard in de drukke badplaats Playa de Palma, waar veel buitenlandse toeristen zijn.



Volgens de Spaanse kranten El Mundo en El País zijn drie vrouwen en een man omgekomen. Volgens El País werkte een ervan in het etablissement. Van de zestien gewonden zijn er zeven zeer ernstig aan toe en negen ernstig. Ze worden verzorgd in verschillende ziekenhuizen in Palma.

Volgens de brandweer zijn de reddingswerkzaamheden vrijdagochtend ver gevorderd, maar is het niet uitgesloten dat er nog meer slachtoffers worden gevonden tussen het puin.

De getroffen horecagelegenheid bevindt zich aan de boulevard. Het terras op de eerste verdieping bezweek rond 20.30 uur, mogelijk door te zware belasting, meldt de brandweer. Het terras viel een verdieping lager op de begane grond die vervolgens ook instortte. Eronder was een kelder. Daar zijn de meeste slachtoffers gevonden.



Het gaat om een glazen dakterras van een bar die zich op de eerste verdieping bevond. Het was druk donderdagavond. Tientallen mensen zaten er te eten, terwijl er een verdieping hoger werd gedanst op het dakterras.

Onder de gasten waren veel buitenlandse toeristen, omdat het hoogseizoen voor toeristen al was begonnen. Volgens de plaatselijke brandweerchef is onbekend hoeveel mensen aanwezig waren in het pand.

De man die bij de ramp om het leven kwam was volgens de Spaanse nieuwssite Ultima Hora de Senegalees Abdoulaye Diop, een portier van een lokale nachtclub. Hij zou net de fitness hebben verlaten om samen met vrienden wat koffie te drinken, zoals hij dagelijks deed. Diop zou in 2017 nog het lokale nieuws hebben gehaald omdat hij een zwemmer in nood had gered.



Stemmen van slachtoffers
Lokale hulpdiensten melden dat er psychologen ter plaatse zijn om de getroffenen te steunen. Kort voor 22.00 uur donderdagavond wist de brandweer nog een jonge man met een gebroken arm te redden die na de instorting kwam vast te zitten. Evacuaties gebeurden via de aangrenzenden gebouwen, omdat het gevaar op verdere instorting te groot was bij de hoofdtoegang van Medusa.

Rond 23.00 hebben de hulpdiensten omstanders gevraagd om stil te blijven, in de hoop stemmen van slachtoffers te kunnen lokaliseren.

Voor de inwoners van Mallorca was Medusa Beach Club veel meer dan alleen maar een bar. Het was een van de plekken om te genieten van een grote variëteit aan cocktails - gewoon of XL - met zicht op de baai van Palma en de ondergaande zon. Niet alleen toeristen maar ook inwoners ontmoetten elkaar hier en konden hier drinken en eten tot in de laatste uurtjes. En dat alles in het epicentrum van de boulevard van Palma, met vele discotheken op loopafstand.

De burgemeester van Palma, Jaime Martínez, ging meteen ter plaatse en vroeg om niet te speculeren over de oorzaak. Pas als alle slachtoffers gevonden zijn, zal er een grondig onderzoek starten. Geruchten dat het gebouw in slechte staat was, worden tegengesproken. De burgemeester heeft drie dagen rouw afgekondigd. „Ik volg de gevolgen van de verschrikkelijke instorting op het strand van Palma op de voet”, zei de Spaanse premier Pedro Sánchez in een bericht op X.

Krakend geluid
Raúl Pursnami, eigenaar van een kledingwinkel naast het getroffen gebouw, legt uit dat er een krakend geluid te horen was. „Ik verliet het pand en toen is alles ingestort. We zijn ontroerd, ik kan niet praten, het waren mijn buren”, zei hij tegen lokale media. Hij legde uit dat alles heel snel gebeurde.

https://www.telegraaf.nl/(...)e-mensen-op-mallorca

Heb ooit beelden gezien van zo'n instorting. Italië dacht ik. Dat een vloer het begaf tijdens een bruiloft. Sink hole zeg maar. Is bizar binnen een paar seconden van lawaaierig naar doodse stilte.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213663893
Wat een drama ;(
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  vrijdag 24 mei 2024 @ 08:59:32 #3
504895 Bofjijff
Fijne dag he
pi_213663983
Heftig zeg ;(
Hoi
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 mei 2024 @ 20:10:26 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_213715663
De Medusa Beach Club op Mallorca had
geen vergunning voor het dakterras dat
vorige week is ingestort."Niemand had
daar mogen zijn",zegt het hoofd van de
lokale brandweer na eerste onderzoek.

Op het moment dat het dakterras van de
uitgaansgelegenheid het begaf waren er
zo'n twintig mensen op het dak.In het
restaurant de verdieping eronder waren
gasten aan het eten.Vier mensen kwamen
om,tientallen andere bezoekers raakten
gewond,onder wie tien Nederlanders.

Het Spaanse Openbaar Ministerie is nog
bezig met het onderzoek.Of het iemand
gaat vervolgen,is nog niet bekend.De
clubeigenaar is een Nederlander,meldde
Buitenlandse Zaken kort na het ongeluk.

https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=130

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')