abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213663164
Hoi,
Ik heb even advies nodig.

Mijn voetballiefhebbende broer wordt binnenkort 50 en samen met mijn ouders ben ik op zoek naar mooi cadeau.
Ik zat te denken aan een stedenstrip in Europa waarbij we (nou ja, hij en mijn vader 8-) ) ook een voetbalwedstrijd bezoeken. Dat zal hij geweldig vinden :)
Nu heb ik al gekeken naar:
• Een leuke stad waar genoeg te beleven is voor een dag of 3/4 (ook voor kind van 6 ;) )
• Met de trein te bereizen is
• Max. reistijd 4-5 uur vanaf Amsterdam
• En waar ik makkelijk aan voetbalkaarten kan komen

Dat laatste is even een uitdaging. Vooral omdat ik de kaarten los ga kopen. Ik heb al even snel gekeken voor HSV (Hamburg lijkt mij namelijk een geschikte plek), maar deze kaarten komen half juni op de markt. Want dan is het speelschema bekend. En dan vraag ik mij af of ik dan überhaupt makkelijk aan kaarten kan komen?

Daarom is het misschien handiger om een minder populaire plek uit te kiezen waar het wel makkelijk kaarten te krijgen zijn en waar we ons ook een paar dagen kunnen vermaken.

Tips, anyone? :s)
  vrijdag 24 mei 2024 @ 07:34:46 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213663390
Ik zie diverse bedrijven die dit soort dingen als pakket aanbieden. Misschien is dat niet wat je zoekt, maar ik meld het toch maar.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 08:24:38 #3
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213663744
Londen? Keuze is reuze daar al zijn de ‘toeristenclubs’ (Arsenal, Chelsea, Spurs) een stukje duurder. Pakket zou ik niet aan beginnen, zelf regelen is een stuk goedkoper. Je zit er alleen mee dat de meeste voetbalcompetities zeer binnenkort zomerstop hebben

Zou trouwens zeggen dat HSV niet echt een probleem moet zijn qua kaarten. Duitse clubs hebben vaak ook nog wel vrije verkoop (nadat de leden geweest zijn)

[ Bericht 23% gewijzigd door Caland op 24-05-2024 08:36:16 ]
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213665813
Ik zou naar Barcelona gaan, maar goed. 2 uurtjes vliegen en je bent er ^O^
Of een Madrid of Rome. Met name Barcelona en Rome heb je een geweldige stedentrip met mooie clubs.

Londen of Parijs zijn ook prima te doen, al heb je in Parijs wat minder keuze qua wedstrijden.

Duitsland kun je ook in. Hamburg, Berlijn Bremen, Dortmund, Frankfurt, Munchen.
Maar goed dat zijn allemaal steden waar je meestal niet zoveel dagen wilt zijn.
Berlijn moet je van houden, maar daar zijn niet echt boeiende voetbalclubs.

Ik denk dat je bij de grotere voetbalclubs geen zorgen hoeft te maken over tickets, die hebben zulke grote stadions dat dat wel goed komt.
pi_213668526
Dank voor alle tips!
Het is inderdaad niet de bedoeling dat we een voetbalreis boeken. Dit hebben we eerder voor mijn vader en boer gedaan. Nu zijn we met z'n zessen waarvan vier personen niet geïnteresseerd zijn in voetbal :P Dus dat lijkt mij zonde van het geld.

London lijkt mij een eigenlijk een heel goed idee! Alleen jammer dat er nu een overstap in Brussel is met de trein vanwege de verbouwing op Amsterdam CS.
Barcelona klinkt ook goed :) Twee uur vliegen klinkt leuk, maar dan wil ik wel benieuwd hoe veel reistijd het is van deur tot deur.

Het is inderdaad lastig om nu iets uit te zoeken met het einde van het voetbalseizoen.
pi_213683684
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:12 schreef DorothyGale het volgende:
Dank voor alle tips!
Het is inderdaad niet de bedoeling dat we een voetbalreis boeken. Dit hebben we eerder voor mijn vader en boer gedaan. Nu zijn we met z'n zessen waarvan vier personen niet geïnteresseerd zijn in voetbal :P Dus dat lijkt mij zonde van het geld.

London lijkt mij een eigenlijk een heel goed idee! Alleen jammer dat er nu een overstap in Brussel is met de trein vanwege de verbouwing op Amsterdam CS.
Barcelona klinkt ook goed :) Twee uur vliegen klinkt leuk, maar dan wil ik wel benieuwd hoe veel reistijd het is van deur tot deur.

Het is inderdaad lastig om nu iets uit te zoeken met het einde van het voetbalseizoen.
Vandaar dat ik gwn naar een grote stad zou zoeken.

Londen, Barcelona, Parijs, Rome.
Dat soort steden kan echt iedereen zich wel een week vermaken en er is keus voor de voetballiefhebber.

Hoeveel reistijd je met vliegen kwijt bent is maar net waar je zelf woont. Vliegen is over het algemeen goedkoper dan met de trein en bovenstaande grote steden hebben allemaal vliegvelden die goed verbonden zijn met de binnenstad (max 1 uur).
pi_213701619
Liverpool. Maja, lastig aan kaarten komen, dat wel. Al ligt Manchester ook kort bij die stad als uitwijkmogelijkheid.
Maar alle voetbalcompetities zitten momenteel aan het einde, dus op korte termijn is het lastig. Is het geen idee om een EK-wedstrijd (en dan het liefste Oranje) deze zomer bij te wonen? Ze spelen in Hamburg, Leipzig en Berlijn. Prijzen van bijvoorbeeld hotels zullen wel wat hoger liggen, bij dat soort toernooien gooien ze alles omhoog...
Anders maar over de zomer "heen tillen" als verlaat cadeau, dat geeft je ook iets meer voorbereidingstijd, zeker w.b. de tickets kopen.
The only way you can be original, is to be yourself.
  maandag 27 mei 2024 @ 13:52:23 #8
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213701637
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 13:50 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Liverpool. Maja, lastig aan kaarten komen, dat wel. Al ligt Manchester ook kort bij die stad als uitwijkmogelijkheid.
Maar alle voetbalcompetities zitten momenteel aan het einde, dus op korte termijn is het lastig. Is het geen idee om een EK-wedstrijd (en dan het liefste Oranje) deze zomer bij te wonen? Ze spelen in Hamburg, Leipzig en Berlijn. Prijzen van bijvoorbeeld hotels zullen wel wat hoger liggen, bij dat soort toernooien gooien ze alles omhoog...
Anders maar over de zomer "heen tillen" als verlaat cadeau, dat geeft je ook iets meer voorbereidingstijd, zeker w.b. de tickets kopen.
Wat denk je dat je nu voor die kaarten moet neerleggen? Dan is zelfs Liverpool nog goedkoper
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213735400
Dank nog voor de suggesties! Het is inderdaad handiger om het sowieso over de zomer heen te tillen. Ik heb van een paar steden een prijsindicatie gemaakt (zonder voetbalkaarten) en dit weekend overleg ik even met mijn ouders wat hun budget is voor de reis.

En dan is het eerst afwachten op de voetbalkalenders :)
pi_213740724
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 08:24 schreef Caland het volgende:
Londen? Keuze is reuze daar al zijn de ‘toeristenclubs’ (Arsenal, Chelsea, Spurs) een stukje duurder. Pakket zou ik niet aan beginnen, zelf regelen is een stuk goedkoper. Je zit er alleen mee dat de meeste voetbalcompetities zeer binnenkort zomerstop hebben

Zou trouwens zeggen dat HSV niet echt een probleem moet zijn qua kaarten. Duitse clubs hebben vaak ook nog wel vrije verkoop (nadat de leden geweest zijn)
HSV is dodelijk saai maar daar kun je vaak wel kaarten voor krijgen. Overigens zijn steeds meer Bundesliga clubs stijf uitverkocht of hebben alleen kaarten voor leden dus dat gaat niet meer zo gemakkelijk als voorheen.
pi_213740738
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 19:38 schreef DorothyGale het volgende:
Dank nog voor de suggesties! Het is inderdaad handiger om het sowieso over de zomer heen te tillen. Ik heb van een paar steden een prijsindicatie gemaakt (zonder voetbalkaarten) en dit weekend overleg ik even met mijn ouders wat hun budget is voor de reis.

En dan is het eerst afwachten op de voetbalkalenders :)
Eind juni komt de kalender voor Duitsland beschikbaar. :)
pi_213740771
Als je HSV overweegt is Berlijn wellicht ook een optie? Het is makkelijk met de trein te bereiken en voor Hertha BSC krijg je altijd kaarten omdat het olympische stadion krankzinnig groot is, ben er toen ze nog in de Bundesliga voetbalden gewoon een keer op de bonnefooi naartoe gegaan.

Barcelona zou ik niet aanraden omdat ze t/m komend seizoen vanwege een verbouwing niet in Camp Nou voetballen en ik het eerlijk gezegd qua sfeer een nogal geestdodende ervaring vond.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2024 10:29:55 ]
  vrijdag 31 mei 2024 @ 12:39:04 #13
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213742043
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 10:21 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
HSV is dodelijk saai maar daar kun je vaak wel kaarten voor krijgen. Overigens zijn steeds meer Bundesliga clubs stijf uitverkocht of hebben alleen kaarten voor leden dus dat gaat niet meer zo gemakkelijk als voorheen.
Ik zou Hamburg alleen niemand aanraden als je niet voor het voetbal en/of zuipen komt. En neem aan dat ze niet gezellig met de familie naar de hoeren willen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213742209
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 12:39 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik zou Hamburg alleen niemand aanraden als je niet voor het voetbal en/of zuipen komt. En neem aan dat ze niet gezellig met de familie naar de hoeren willen.
Leuke stad hoor, veel meer te bieden dan Rotterdam of Amsterdam. :Y
  vrijdag 31 mei 2024 @ 12:59:24 #15
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213742238
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 12:57 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Leuke stad hoor, veel meer te bieden dan Rotterdam of Amsterdam. :Y
Smaken verschillen zullen we maar zeggen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213742247
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 12:59 schreef Caland het volgende:

[..]
Smaken verschillen zullen we maar zeggen
Misschien minder coke snuiven en hoeren neuken zodat je tijd hebt om de stad te ontdekken?
  vrijdag 31 mei 2024 @ 13:02:21 #17
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213742264
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 13:00 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Misschien minder coke snuiven en hoeren neuken zodat je tijd hebt om de stad te ontdekken?
Nee hoor, vaak genoeg geweest. Gewoon een wat grauwe verwaarloosde stad vol met achterstallig onderhoud. Maar dat gevoel krijg ik bij het gros van de Duitse steden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213742304
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 13:02 schreef Caland het volgende:

[..]
Nee hoor, vaak genoeg geweest. Gewoon een wat grauwe verwaarloosde stad vol met achterstallig onderhoud. Maar dat gevoel krijg ik bij het gros van de Duitse steden.
Aha, dan zijn ondanks je ietwat kortzichtige mening Duitse steden niet zo je ding denk ik.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 13:07:20 #19
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213742329
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 13:05 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Aha, dan zijn ondanks je ietwat kortzichtige mening Duitse steden niet zo je ding denk ik.
Dat klopt wel een beetje ja. Ik vind Berlijn op de historie na bijvoorbeeld ook waanzinnig lelijk terwijl het enorm hip is. Gewoon niet mijn ding denk ik, al kan het zuiden wel heel mooi zijn
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213761803
Gister even bij mijn ouders geweest. Een ander probleem met het vooraf vastleggen van een reis van te voren, is dat mijn broer op dit moment heel lastig vrij kan krijgen.

Zodra de voetbalkalenders bekend zijn en we een beter idee hebben wat er mogelijk is, een locatie uitkiezen. Dit zal vóór zijn verjaardag zijn. We geven dit cadeau op zijn verjaardag en dan kiezen we samen een datum :)

Bedankt allemaal voor het meedenken :D
  zondag 2 juni 2024 @ 13:05:25 #21
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_213764612
Steden waar een voetbalclub zit waarbij je bijna altijd kaarten kunt kopen én waarbij je je wel 3 dagen kunt vermaken:

Met trein: Londen, Hamburg, Berlijn, Kopenhagen (? weet even niet hoeveel uur dat treinen is)
Met max 2 uur vliegen: Milaan (met mogelijkheid Atalanta Bergamo), Rome, Napels, Valencia (met mogelijkheid Levante of Villarreal)

Praag of Wenen zou natuurlijk ook kunnen maar ik neem aan dat je broer naar een redelijk grote/bekende club wil.
Gourmetten of steengrillen?
  zondag 2 juni 2024 @ 21:31:42 #22
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_213770359
Millwall FC, daar raakt de trein naar London Bridge zowat het stadion aan. Ook heel gezellige pubs in de directe omgeving van The Den :o :o :o :o
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')