abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213662232
quote:
Maand celstraf voor pro-Palestijnse UvA-relschopper: ’Als ik je op straat zie, snij ik je keel door’
Vandaag, 16:37in BINNENLAND

AMSTERDAM - Een 24-jarige Spanjaard is veroordeeld tot een maand gevangenisstraf voor het trappen en bedreigen van agenten tijdens een pro-Palestinaprotest op 8 mei bij de Universiteit van Amsterdam aan de Oudezijds Achterburgwal. Het Openbaar Ministerie had vier maanden cel geëist.

Samuel M.C zou de politie hebben bedreigd en getrapt tijdens een demonstratie bij de universiteitsgebouwen van de UvA.

Samuel M.C zou de politie hebben bedreigd en getrapt tijdens een demonstratie bij de universiteitsgebouwen van de UvA.

„Als ik je op straat zie, vermoord ik je. Ik snij je keel door”, zou de verdachte Samuel M.C. in het Engels tegen de agenten hebben gezegd. Hij zou daarnaast tweemaal hebben getrapt tegen de arm van een ME’er en met vloeistoffen hebben gespoten. De politie slaagde erin de verdachte aan te houden met pepperspray.

Volgens de rechter is niet bewezen dat de man met stenen heeft gegooid en met vloeistoffen heeft gespoten. Wel dat hij zich onnodig met geweld tegen zijn arrestatie heeft verzet. "U heeft fors overschrijdend gedrag vertoond", zei de politierechter.

Volgens de advocaat van de man heeft juist de politie buitensporig geweld gebruikt tegen vreedzame demonstranten. Ze noemde de getuigenis van een agent 'onvoldoende objectief' bewijs dat haar cliënt gewelddadig was. De rechter ging daar niet in mee.

Tegen Samuel M.C. (rechts) is een celstraf van vier maanden geëist

M. is de derde verdachte die donderdag tijdens een snelrechtzitting in de rechtbank in Amsterdam terechtstaat voor de ongeregeldheden tijdens pro-Palestijnse studentenprotesten.

Docent waarschuwt voor radicale studenten: ’Dit is nog maar het begin, ze zijn tegen het Westen als geheel’
De verdachte bood op de zitting zijn excuses aan voor zijn bedreigingen. Hij ontkende met stenen te hebben gegooid en zei getrapt te hebben uit zelfverdediging.

Verdachte UvA-vernielingen maakte ’bijtende bewegingen’ naar arm agenten bij aanhouding
De strafeis is de hoogste tot nu toe in de snelrechtzaken. Vorige week eiste het OM celstraffen van drie maanden voor geweld tegen de politie op de Roeterseilandcampus. Een verdachte werd toen veroordeeld tot twee maanden cel waarvan een voorwaardelijk, een ander werd vrijgesproken.

De rechter besloot door tijdgebrek de zaken van drie verdachten niet te behandelen. Een van die drie zaken wordt eveneens uitgesteld naar woensdag.

De 25-jarige Manu-Narayan A. uit Amsterdam is donderdagavond vrijgesproken van het gooien van stenen naar de politie tijdens de studentenprotesten. Het OM had een gevangenisstraf van drie maanden tegen hem geëist voor openlijk geweld. Volgens de politierechter zijn er twijfels over het signalement van de stenengooier. Ze sprak A. daarom vrij. Op de tribune klonk na de uitspraak applaus en gejoel.
https://www.telegraaf.nl/(...)snij-ik-je-keel-door

Dat er veel regelrecht uitschot met een totaal verrot moreel kompas zit onder de pro-Palestina supporters was mij helaas al duidelijk geworden. Ik vind de opgelegde straf voor deze ernstige bedreiging tegen een politieman veel te licht.

Ik hoop dat er ook zeer grondig door veiligheidsdiensten zal worden uitgezocht wie deze (internationaal) gewelddadige protesten organiseren en financieren. Het is goed mis met allerlei tuig dat het demonstratierecht aangrijpt voor geweld en intimidatie en het is belangrijk dat Westerse landen samenwerken om dit in beeld te brengen en te ondervangen.
  donderdag 23 mei 2024 @ 22:53:07 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213662264
Uitschot heb je overal en in alle groepen en bewegingen natuurlijk, maar ik neem aan dat ts dat ook wel weet.

Gewelddadig demonstreren vind ik echt een no no en ik snap ook niet wat mensen ermee hopen te bereiken. Je jaagt mensen alleen maar tegen jezelf en je doel in het harnas.
pi_213662321
quote:
Ik hoop dat er ook zeer grondig door veiligheidsdiensten zal worden uitgezocht wie deze (internationaal) gewelddadige protesten organiseren en financieren.
Volgens Thierry Baudet in zijn meest recente interview zit de Mossad/Soros erachter om het pro-Palestina-kamp in diskrediet te brengen.
  donderdag 23 mei 2024 @ 22:58:32 #4
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213662327
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 22:58 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Volgens Thierry Baudet in zijn meest recente interview zit de Mossad/Soros erachter om het pro-Palestina-kamp in diskrediet te brengen.
What a tweeeest!
pi_213662333
quote:
en met vloeistoffen hebben gespoten.
Is dit dan die klootzak die met ammoniak in de weer ging?
pi_213662356
Ze hebben geen respect of ontzag voor de politie, dat is het probleem.

We moeten toe naar een paramilitaire politie of de bevoegdheid om de ME in te zetten weghalen bij de burgemeester. Die bedrijft doorgaans politiek bij de handhaving van de openbare orde. Grijpt de politie een keer in moet de burgemeester zich de volgende dag alweer verantwoorden.

Onze vijanden lachen om dit circus.
pi_213662374
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 23:02 schreef Confetti het volgende:
Ze hebben geen respect of ontzag voor de politie, dat is het probleem.

We moeten toe naar een paramilitaire politie of de bevoegdheid om de ME in te zetten weghalen bij de burgemeester. Die bedrijft doorgaans politiek bij de handhaving van de openbare orde. Grijpt de politie een keer in moet de burgemeester zich de volgende dag alweer verantwoorden.

Onze vijanden lachen om dit circus.
Wat een larie. Deze lui zijn opgepakt en voor de rechter gebracht. Wat wil je nog meer?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_213662633
wat voor cel heeft hem naar Amsterdam gemobiliseerd?
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  donderdag 23 mei 2024 @ 23:35:06 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213662666
Ay, caramba! Niet langs start, krijg geen ¤200.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 23 mei 2024 @ 23:46:54 #10
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213662725
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 23:28 schreef Alarmonoff het volgende:
wat voor cel heeft hem naar Amsterdam gemobiliseerd?
De grote vraag.

Dot soort tuig lacht om deze straffen. Volgende keer staat hij er weer met zn vrienden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213662817
Wat een toppertje
pi_213662853
Nou dit hoor ik dagelijks in de gedwongen zorg setting zonder dat dit gevolgen heeft voor diegene. En nu kan ineens iemand een maand krijgen hiervoor?
pi_213662876
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 22:48 schreef rutger05 het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)snij-ik-je-keel-door

Dat er veel regelrecht uitschot met een totaal verrot moreel kompas zit onder de pro-Palestina supporters was mij helaas al duidelijk geworden. Ik vind de opgelegde straf voor deze ernstige bedreiging tegen een politieman veel te licht.

Ik hoop dat er ook zeer grondig door veiligheidsdiensten zal worden uitgezocht wie deze (internationaal) gewelddadige protesten organiseren en financieren. Het is goed mis met allerlei tuig dat het demonstratierecht aangrijpt voor geweld en intimidatie en het is belangrijk dat Westerse landen samenwerken om dit in beeld te brengen en te ondervangen.
Waarom vind je dit? De straf lijkt me in lijn met het vergrijp. Worden vergelijkbare vergrijpen doorgaans zwaarder bestraft?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213662890
Ik zou hem het vliegtuig uitzetten
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 24 mei 2024 @ 02:10:37 #15
117098 Hathor
Effe niet
pi_213663006
Samuel moet gewoon weg uit Nederland, Samuel heeft hier niks te zoeken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_213663014
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 02:10 schreef Hathor het volgende:
Hoe stel je dat voor? Dus Samuel heeft zijn straf uitgezeten en welk recht geldt er dan?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  vrijdag 24 mei 2024 @ 02:30:05 #17
117098 Hathor
Effe niet
pi_213663017
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 00:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Waarom vind je dit? De straf lijkt me in lijn met het vergrijp. Worden vergelijkbare vergrijpen doorgaans zwaarder bestraft?
Heb je de OP gelezen? Als ik een een US cop was en Samuel was mij mij aan het kutten gegaan, had Samuel nu een tuin op zijn buik gehad.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 02:34:53 #18
117098 Hathor
Effe niet
pi_213663023
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 02:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hoe stel je dat voor? Dus Samuel heeft zijn straf uitgezeten en welk recht geldt er dan?
Ja joh laten we vooral op zoek gaan naar verzachtende omstandigheden zodat we deze tumoren vooral niet kunnen bestraffen. De straf voor Samuel is uitzetting uiteraard, na het uitzitten van zijn straf.
pi_213663045
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 00:12 schreef Chadi het volgende:
Nou dit hoor ik dagelijks in de gedwongen zorg setting zonder dat dit gevolgen heeft voor diegene. En nu kan ineens iemand een maand krijgen hiervoor?
:?
pi_213663267
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 02:10 schreef Hathor het volgende:
Enkeltje Gazastrook wat mij betreft, kan 'ie lekker met zijn Hamas maatjes opgeruimd worden door de IDF.
pi_213663299
Een of andere gore zwerver “uit Spanje” en nee het is niet Sinterklaas, eerder zwarte piet zullen we maar zeggen.
pi_213663716
Tegen dit soort tuig kan wat mij betreft iet hard genoeg opgetreden worden. Wat een pleuris systeem hebben we toch. En dan nog net geen aai over de bol krijgen en een: Foei he dat mag niet.
Ook in moeilijke tijden.
pi_213663854
twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 09:29:14 #24
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_213664193
Gelukkig kom ik nooit van mijn zolderkamer af, mij zal je niet tegenkomen op straat sukk0ls
Laffe huichelaar
pi_213664425
Hup, de cel in. Geen urenlange jankverhalen over hoe de verdachte geen driewieler heeft gehad in zijn jeugd.

Beetje apart dat deze rechter pas iets wettig bewezen acht als er videobeelden van zijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')