1. Barbara Pravi – Voilà (Hoewel ik met Maneskin heel goed kon leven was het toch een beetje zuur dat ze vrij nipt verloor)
2. Käärijä – Cha Cha Cha (Heel zuur dat Zweden zijn joker inzette dit jaar)
3. Sam Ryder – Space Man (Het nummer is niet mega baanbrekend, maar Sam was ZO leuk en ZO goed, en ik gunde het de UK enorm dat ze goed scoorden. Wederom heel jammer dat we met Oekraïne zaten als nummer 1)
4. The Common Linnets – Calm After The Storm (Ja, leuk dat we het eindelijk goed deden, en dat we zo’n effectieve staging hadden, maar het nummer blijft voor mij toch een klein beetje te mwe voor een hogere notering)
5. Baby Lasagna – Rim Tim Tagi Dim (Heel leuke inzending, had prima kunnen winnen als Nemogod er niet was geweest)
6. Fuego (Ja prima, maar ben er niet zo enthousiast over als sommige anderen. Schreeuwt niet per se ‘winnaar’ voor mij)
7. Mahmood – Soldi (Mwe. Wel oke-ish, maar dat dit nummer twee werd zo dicht achter ons heb ik nooit echt gesnapt)
De overige drie zijn me om het even. A Million Voices, tja, het zal wel (dat dit boven Il Volo is geëindigd is inderdaad een gotspe). A Beautiful Mess, dat jaar was ik niet echt mega invested, vind het ook echt niet bijzonder. Idem voor Sound of Silence.
Koel en donker bewaren