abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213644474
Dag,

Eind april (30 april om precies te zijn) ben ik lid geworden van de Sportcity. Ik heb daarbij gekozen voor Flex, waarbij de betaling per 4 weken plaatsvindt.

Omdat ik komende maand weg ben, wilde ik het contract per eind van de maand opzeggen en daarna weer "aanzetten" als ik eind juni terug ben. Nu kom ik erachter dat dit niet mogelijk is omdat de opzegtermijn 1 maand is. M.a.w. als ik nu opzeg, wordt mijn contract pas per eind juni stopgezet.

Op de website staat wel dat je Flex "elke maand kunt opzeggen".

Mag Sportcity dit zomaar doen? Ik snap niet hoe de opzegtermijn (1 maand) in feite langer kan zijn dan de eerste contractduur (4 weken). Of zit het juridisch anders in elkaar? In feite is de contractduur wellicht onbeperkt en vindt betaling per 4 weken plaats? Er wordt nergens gezegd op de website dat mijn contractduur 4 weken is. In mijn profiel staat de volgende betaaldatum op eind juni (gek genoeg, want ik heb pas 1 keer betaald, terwijl ik eind juni al bijna 2 maanden lid ben).
pi_213644518
Wordt mijn lidmaatschap stilzwijgend verlengd?
Na je contractperiode van 1 maand, 6 maanden of 1 jaar kun je je lidmaatschap opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Zeg je je lidmaatschap niet op, dan loopt je lidmaatschap gewoon maandelijks door.
pi_213646372
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 09:49 schreef fespo het volgende:
Wordt mijn lidmaatschap stilzwijgend verlengd?
Na je contractperiode van 1 maand, 6 maanden of 1 jaar kun je je lidmaatschap opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Zeg je je lidmaatschap niet op, dan loopt je lidmaatschap gewoon maandelijks door.
Dit geeft niet echt antwoord op mijn vraag. Ik heb namelijk een abonnement voor 4 weken en niet voor 1 maand. Tevens staat er dat ná de contractperiode het lidmaatschap wordt verlengd met een opzegtermijn van 1 maand. Dus ik ga er dan vanuit dat pas na afloop van de maand wordt verlengd. Zoals ik het nu zie, hebben ze mij automatisch een contract voor 2 maanden gegeven in feite.
pi_213646669
Als dit in je voorwaarden staat, dan is het gewoon rechtsgeldig.

quote:
Dat kan toch ook gewoon? Er zit alleen een wel een opzegtermijn aan vast.

Als je weet dat je na een maand al een tijd afwezig zal zijn, dan lijkt het mij extra belangrijk om de kleine lettertjes te lezen. Het feit dat het abonnement Flex heet, je elke 4 weken moet betalen of dat er op hun website staat dat je elke maand kan opzeggen zegt helemaal niets natuurlijk. Wie weet ben je wel een jaarcontract aangegaan met een boetebedrag als je dat voortijdig beëindigt. Wij weten dat niet, jij kan het wel weten aangezien jij de kans hebt gehad om hun voorwaarden te lezen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213647048
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 12:24 schreef DikkeDavey het volgende:

[..]
Dit geeft niet echt antwoord op mijn vraag. Ik heb namelijk een abonnement voor 4 weken en niet voor 1 maand. Tevens staat er dat ná de contractperiode het lidmaatschap wordt verlengd met een opzegtermijn van 1 maand. Dus ik ga er dan vanuit dat pas na afloop van de maand wordt verlengd. Zoals ik het nu zie, hebben ze mij automatisch een contract voor 2 maanden gegeven in feite.
Nee want als je het op dezelfde dag als de inschrijving had geregeld, had het waarschijnlijk wel gekund

Maar goed. Zonder voorwaarden is dat deels een gok
pi_213647347
quote:
7s.gif Op woensdag 22 mei 2024 13:40 schreef Serinde het volgende:

[..]
Nee want als je het op dezelfde dag als de inschrijving had geregeld, had het waarschijnlijk wel gekund

Maar goed. Zonder voorwaarden is dat deels een gok
Het kan toch niet zo zijn dat een contract van 1 maand onmiddellijk 1 maand opzegtermijn heeft? Ik kan me wel voorstellen dat dat ná de eerste termijn geldt.
pi_213647755
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 09:42 schreef DikkeDavey het volgende:
Omdat ik komende maand weg ben, wilde ik het contract per eind van de maand opzeggen en daarna weer "aanzetten" als ik eind juni terug ben. Nu kom ik erachter dat dit niet mogelijk is omdat de opzegtermijn 1 maand is. M.a.w. als ik nu opzeg, wordt mijn contract pas per eind juni stopgezet.

Ik ken het concept niet, maar wil je nu opzeggen of pauzeren (gezien 'aanzetten')? Want bevriezen kan niet voor een vakantie (alleen om medische reden).

Hoop gedoe wel voor 3 tientjes :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_213648025
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 14:54 schreef baskick het volgende:

[..]
Ik ken het concept niet, maar wil je nu opzeggen of pauzeren (gezien 'aanzetten')? Want bevriezen kan niet voor een vakantie (alleen om medische reden).

Hoop gedoe wel voor 3 tientjes :+
Nou ik ging ervan uit dat ik zou kunnen opzeggen en dan na mijn vakantie mijn contract opnieuw zou kunnen starten. Dus uit- en weer aanzetten inderdaad.
pi_213650237
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 15:28 schreef DikkeDavey het volgende:

[..]
Nou ik ging ervan uit dat ik zou kunnen opzeggen en dan na mijn vakantie mijn contract opnieuw zou kunnen starten. Dus uit- en weer aanzetten inderdaad.
Waaruit heb je dat dan afgeleid? Linkje naar de productpagina of voorwaarden?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_213650886
art, 21.4 van de Alg. Voorwaarden:
Het Lid mag binnen 28 dagen het lidmaatschap beëindigen indien men vindt dat
het niet overeen komt met de verwachting van dit lidmaatschap. Daartoe dient het
Lid minimaal 5x een geregistreerd bezoek te hebben gebracht aan een vestiging van
de Ondernemer. Er vindt geen restitutie plaats van de administratiebijdrage en de
contributie over de eerste periode
.

Als je 5 keer geweest bent, dan kun je dus voor 28-05 opzeggen.
pi_213651143
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 19:47 schreef paardendokter het volgende:
art, 21.4 van de Alg. Voorwaarden:
Het Lid mag binnen 28 dagen het lidmaatschap beëindigen indien men vindt dat
het niet overeen komt met de verwachting van dit lidmaatschap. Daartoe dient het
Lid minimaal 5x een geregistreerd bezoek te hebben gebracht aan een vestiging van
de Ondernemer. Er vindt geen restitutie plaats van de administratiebijdrage en de
contributie over de eerste periode
.

Als je 5 keer geweest bent, dan kun je dus voor 28-05 opzeggen.
Als je vind dat de sportschool niet voldoet aan de verwachtingen. Als je dan over een maand weer een abo neemt, spreek je jezelf daarin wel behoorlijk tegen.

Ts, de voorwaarden voor opzeggen had je kunnen lezen voor je het abonnement aan ging en ben je mee akkoord gegaan toen je het tekende. En als daar in staat dat je een opzegtermijn hebt van 1 maand, dan heb je een opzegtermijn van 1 maand. Daar heb je voor getekend bij het afsluiten van het contract. En als je dus eind april direct op had gezegd, dan had je in juni geen abo gehad. Dit heb je niet gedaan en nu heb je dus in juni wel een abo.

En mocht je dit niet duidelijk vinden kun je de sportschool bellen voor wat uitleg, die kennen hun voorwaarden een stuk beter dan dat wij die kennen.
pi_213651594
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 20:10 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Als je vind dat de sportschool niet voldoet aan de verwachtingen. Als je dan over een maand weer een abo neemt, spreek je jezelf daarin wel behoorlijk tegen.
Tja, naar juridisch niet zo relevant toch?
pi_213654211
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 20:10 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Als je vind vindt dat de sportschool niet voldoet aan de verwachtingen. Als je dan over een maand weer een abo neemt, spreek je jezelf daarin wel behoorlijk tegen.

Er staat: indien het lidmaatschap niet voldoet aan de verwachtingen, en NIET indien de sportschool niet voldoet aan de verwachtingen. Dat zijn echt twee verschillende omschrijvingen ......
pi_213654481
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 12:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als dit in je voorwaarden staat, dan is het gewoon rechtsgeldig.
Je kan alles in je voorwaarden zetten natuurlijk maar ten nadele van de consument is dat niet hoe het werkt.
pi_213654520
Je kunt ook eens bij ze vragen of het niet mogelijk je abonnement een maand op pauze te zetten.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 23 mei 2024 @ 09:04:49 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213654528
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 07:54 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Er staat: indien het lidmaatschap niet voldoet aan de verwachtingen, en NIET indien de sportschool niet voldoet aan de verwachtingen. Dat zijn echt twee verschillende omschrijvingen ......
Dat doet het voor TS zeker niet, nu blijkt dat hij het niet kan pauzeren :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213655180
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 09:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat doet het voor TS zeker niet, nu blijkt dat hij het niet kan pauzeren :+
Niet dat het relevant is, maar op zich zijn die verwachtingen van TS misschien niet helemaal reëel:

quote:
Het bevriezen van een lidmaatschap kan alleen als je een medische verklaring meeneemt naar de club. Dit is bijvoorbeeld een bewijs van een dokter of fysiotherapeut waaruit blijkt dat jij niet kunt sporten vanwege bijvoorbeeld een blessure of ongeval. Bevriezen kan alleen om medische redenen en mag altijd, onafhankelijk van het lidmaatschap dat je hebt (1 maand, 6 maanden, 1 jaar, etc.) Een bevriezing van je lidmaatschap kan voor een periode van minimaal 4 weken tot maximaal 24 weken. Je kunt niet bevriezen als je op vakantie gaat of een tijd naar het buitenland gaat.
Bron: https://www.sportcity.nl/veel-gestelde-vragen/lidmaatschappen
pi_213655899
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 08:54 schreef Deshain het volgende:

[..]
Je kan alles in je voorwaarden zetten natuurlijk maar ten nadele van de consument is dat niet hoe het werkt.
Er zijn bepalingen die wettelijk niet kunnen, maar als er in een contract staat dat je niet per direct op kan zeggen binnen een maand dan is dat gewoon een geldige voorwaarde.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213656017
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 08:54 schreef Deshain het volgende:

[..]
Maar ik hoop dat je inziet dat het niet een irreële voorwaarde is. Als je een Google rondje doet, kom je die opzegtermijn eigenlijk overal tegen. Dus lijkt me stug dat het niet rechtsgeldig zou zijn als het gewoon in de voorwaarden staat.
Het voordeel met het abonnement dat hij heeft is dat je er niet eerst een jaar aan vast zit voordat je het op kan zeggen, maar dat kan al direct (met een maand opzegtermijn dus)
  donderdag 23 mei 2024 @ 12:23:26 #20
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_213656102
Wat zei de sportschool toen je ze belde met deze vraag?
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_213656253
Opzeggen kan dus ook altijd. Alleen heb je dus wel te maken met een opzegtermijn. Opzeggen en opzegtermijn zijn twee verschillende dingen.

Zou je als je jezelf DikkeDavey noemt niet beter nog wat blijven sporten :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')