SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even zonder gekheid, dit is de pas dus:
Relatief steil midden maar nergens echt heel zwaar. Toch zal de strijd om weg te geraken hier gevoerd worden en dat gaat pijn doen bij de slechte klimmers. Julius van den Berg is op tijd afgestapt om zichzelf dit te besparen.
Een redelijk lange afdaling richting het zuiden - als we die gaan doen, de weersverwachtingen zijn niet heel geweldig; dikke kans dat we die hele Passo Sella overslaan - brengt ons bij een tussensprint in Predazzo na een kleine 50 kilometer, waarna we oostwaarts trekken over de Passo Rolle (Cat. 1, 20km, 4,8%). Eveneens een gevleugelde naam. Deze klim komt regelmatig terug. Het was ooit Bartali die hier voor het eerst won in 1937, dus dit feitje zal wel uitgebreid benoemd gaan worden, met verplichte vermeldingen voor Coppi. Een van de twee was fout of juist goed in de oorlog trouwens, ze hadden sowieso een compleet ander karakter.
Een ongelooflijke loper. Mocht je hier door een slechte openingsfase zonder knechten op achterstand zitten, dan kan het heel snel gaan; een beetje een treintje kan goed vaart maken op deze klim. Het is dus zaak om bij de voet in het groepje te zitten waar je wil zitten. Voor de toerist en neutrale kijker is het overigens een prachtige klim. De liefhebber kan hier echt genieten en dat is ook een van de redenen dat deze pas zo vaak aangedaan wordt; het blijft toch een soort lange reclame, die Giro.
We dalen af richting het zuiden en dan zijn we al over de helft van de etappe als we direct weer mogen klimmen. Het is eigenlijk geen meter vlak vandaag, waardoor het in potentie ook geen moment stil hoeft te vallen. Een kort klimmetje voordat de finale voorzichtig begint, de Passo Gorbera (Cat. 3, 6km, 5%). De voet van deze klim bevindt zich op 600 meter hoogte, terwijl de top van de Passo Rolle nog op 1900 meter zat. Een afzink van 25 kilometer en 1300 hoogtemeters, alsof het niks is.
Na deze Passo Gorbera gaan we iets heel raars doen. We gaan opnieuw klimmen - dat is niet zo vreemd, de dag ligt bezaait met beklimmingen. Echter, na de eerste Passo Brocon (Cat.2 15,4 kilometer, 5,6%) dalen we af om via een derde weg nogmaals dezelfde pas op te gaan en daar te finishen, de Passo Brocon (Cat.1 11,8km, 6,6%). Volgt u het nog?
Enfin, de Passo Brocon. Wat is dat dan? Hier komen beide profielen.
Eerste keer:
Tweede keer:
Vanuit Pieve Tesno zitten er wel een paar serieus steile kilometers tussen, wat het dan ook wel de geschikte slotklim maakt. Ik word er verder niet heel warm van. Enkel als iemand snode plannen heeft en die in een eerder stadium al uitspeelt, gaat hier voor het klassement niet veel gebeuren.
Een erg korte voorbeschouwing dreigt, waarvan het langste stuk op de helling staat door het onweder dat op komst is in combinatie met Adam Hansen die toch echt een hele carrière gemaakt heeft van stilzwijgend en onopvallend etappes uitrijden zonder te klagen, ronde na ronde na ronde na ronde na ronde.
Is er dan nog wat te melden over de regio? We bevinden ons in Trente, je struikelt er over de skimogelijkheden. Ze hebben er ongetwijfeld hun eigen kaassoort en pastavarianten. Hier komt de Giro-site mee aanzetten wat betreft de start:
Dit, wat we hier boven zien, is de ENIGE GOEDE MANIER om die pastavorm te combineren met die saus, en dan moet het eigenlijk in de rifugi van je oma worden opgediend. Al het andere is HEILIGSCHENNIS.
En ook de finishregio heeft uiteraard zijn eigen kaas, de Malga
Het water loopt je toch in de mond bij het aanschouwen van deze semi-harde, gerijpte bergkaas.
Genoeg daarover, hoe gaat de etappe verlopen.
Ik kan niet vaak genoeg benadrukken dat de start wellicht heel ergens anders op de route gaat plaatsvinden dan bij het moment van schrijven voor ogen is. Weervrouw @Momo is driftig alle ICON-Harmonie-ECMWF-GFS-UKMO-voorspellingen aan het F5'en, want het sneeuwt en het regent en het is kutweer, en dan fietsen ze ook nog eens op 2000 meter hoogte, dus die zal morgen wel met het verlossende woord komen.
Stel de etappe gaat door zoals gepland, dan gaat deze, helaas, voor de vluchters zijn. Ik zou graag willen dat BORA de chaos van de start gebruikt om in de afdaling van de Sella het heft in handen te nemen en vervolgens de Passo Rolle op te boren alsof dit de laatste etappe van de Giro is, maar dat gaan ze niet doen. Ze hebben er de ploeg niet voor en de mindset evenmin. Bahrein of Movistar hebben we ook al wat druk zien geven; misschien dat het van die twee komt, maar hun kopmannen staan al een stukje verder in het AK, dus ik betwijfel het. Voor de dagwinst hoef je het immers sowieso niet te doen: Pogacar geeft geen cadeautjes.
Omdat de vlucht met redelijke kans wegblijft:
1. Nairo Quintana. Ja, vandaag dan wel. Gisteren opeens een vlakke aanloop, dat gooide roet in het eten. Zelfs met annulering van de halve etappe ga je nog geen meter vlak vinden, dus hij kan mee in de vlucht.
2. Damiano Caruso. Die is echt in goede vorm. Als hij vrijheid krijgt van kattenmoordenaar Tiberi, dan kan hij hier het zegegebaar maken.
3. Filippo Zana. Iets minder uit de rustdag gekomen. Laat hem stoppen met aanklampen en gewoon eens gaan aanvallen.
4. Atilla Valter. Rijdt ook best redelijk omhoog, heeft een goede motor wat gaat helpen bij de vele lopers die ze moeten bedwingen. Mocht hij winnen valt er bij het geteisterde Visma-LAB nog wat te lachen.
5. Michael Storer. Ik geloof er niet in, hij werd in zijn hemd gezet afgelopen zondag naar Livigno. Dan had ik nog beter voor Steinhauser kunnen gaan.
Het is jammer dat de bergen niet zo steil zijn in een verder uitstekend uitgetekende etappe. Onderschat echter nooit de chaos van een start bergop, zeker niet als die berg 9 kilometer is. Hoewel de etappe van dinsdag werd ingekort en zo beduidend minder hoogtemeters bevatte, is het niet uit te sluiten dat de Bijbelse weersomstandigheden toch zijn sporen in deze toch al door ziektes geteisterde Giro heeft nagelaten. Vermoeide benen, een etappe die op en af gaat, veel hoogtemeters en veel mogelijkheden om te verrassen - ik zou bij de start (om 12.30) toch maar eventjes inschakelen voor deze potentiële topshow.
[ Bericht 0% gewijzigd door VoMy op 22-05-2024 10:02:36 ]
Niks gelezen nogquote:Op woensdag 22 mei 2024 10:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hebben we al wat duidelijkheid of we gewoon 12.30 starten of gaan de renners weer miepen?
WE gaan gewoon starten!quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hebben we al wat duidelijkheid of we gewoon 12.30 starten of gaan de renners weer miepen?
Dan zal die vandaag wel weer aan de lijn zitten.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:37 schreef Marcoss het volgende:
Het doorrijden van Arensman gisteren kwam dus vanuit de ploeg, G had liever gehad dat hij wachtte
@VoMy doet dat goed inderdaad. Blij dat mijn lessen iets hebben opgeleverd.quote:Op woensdag 22 mei 2024 06:47 schreef Bugno3 het volgende:
Puik werk weer @:VoMy ! Is dit het resultaat van een praktijkstage bij @:Rellende_Rotscholier ? Bij dezen krijg je van mij alvast een uitstekende beoordeling.
Verder: we doen tegenwoordig niet meer aan fietsen in de regen, zeker niet als het frisjes is.
Fiorelli en Marcellusi hebben de memo niet meegekregenquote:Op woensdag 22 mei 2024 12:44 schreef VoMy het volgende:
De klim begint pas over 3 kilometer volgens de visuals
Het klassement zit al in een plooi.quote:Op woensdag 22 mei 2024 13:08 schreef TAmaru het volgende:
lol wat is dit
waar is UAE
en waar zijn Thomas en Martinez en de andere favorieten?
en waarom zat Pogacar in vierde, vijfde positie?
Plek 2/3/4/5/6 kan nog wel schuiven.quote:Op woensdag 22 mei 2024 13:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het klassement zit al in een plooi.
ik ben het overzicht iig kwijtquote:Op woensdag 22 mei 2024 13:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het klassement zit al in een plooi.
Als dat gebeurt maakt veelvraat Tadej al helemaal geen vriendenquote:Op woensdag 22 mei 2024 14:05 schreef franklop het volgende:
Ik zie het al, peloton weer voor de winst
Majka in stelling brengen!quote:Op woensdag 22 mei 2024 14:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom peloton hierop blijft jagen.
zou eigenlijk nog best wel eens kunnen, dat ze vandaag Majka willen spelenquote:
Dit hadden ze 6 maanden geleden al bedacht, dus daar moeten ze zich aan houdenquote:
Glorieuze overwinning van Bardet die iedereen, inclusief Pogi, eraf rijd en zichzelf naar het podium rijd. Ofzo.quote:
Ach nee wat jammer zn geluid werkt nietquote:Op woensdag 22 mei 2024 15:03 schreef DiegoFuser het volgende:
Jeroen en Karsten gaan nu weer 70 kilometer lang Pierre ondervragen in plaats van gewoon commentaar te blijven geven. Ontzettend nutteloze toevoeging.
Bardet springt er zo naartoe op de klim en dan valt de groep favorieten weer stil.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit is echt Pogacar naar nummer zes brengen. Volstrekt onbegrijpelijk.
Peloton is wel verbrokkeld, geen idee of er toppers missen voorin.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit is echt Pogacar naar nummer zes brengen. Volstrekt onbegrijpelijk.
De Italiaanse regie boeit het weinig zo te zien.quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Peloton is wel verbrokkeld, geen idee of er toppers missen voorin.
Dan mag ie dat nu wel doen...quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:08 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Bardet springt er zo naartoe op de klim en dan valt de groep favorieten weer stil.
Ja niksquote:
Terwijl zelfs plapperdeplapperdeplap nog mee isquote:Op woensdag 22 mei 2024 15:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ach nee, het anonieme aanklampklassement van Zana.
Ik denk dat er niet veel ploegleiders zijn die DSM überhaupt nog serieus nemenquote:Op woensdag 22 mei 2024 15:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
De ploegleiders van de renners die net weg waren zouden nu moeten gaan klagen bij DSM. Waar ben je mee bezig geweest.
Hirt heeft goede benen!quote:
Een stukje naamsbekendheid in dit topic.quote:
Dat er 8 ploegen achter Bardet gaan aanrijden op vrijdag/zaterdagquote:
Dat valt tegen gezien het vele gebruik van DSM ipv dsm.quote:Op woensdag 22 mei 2024 16:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Een stukje naamsbekendheid in dit topic.
Aan die onzin van dsm doen wij niet mee dus schrijven gewoon DSM, eventueel DSM-Firmenich.quote:Op woensdag 22 mei 2024 16:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat valt tegen gezien het gebruik van DSM ipv dsm.
POSTNL!!!!!!quote:Op woensdag 22 mei 2024 16:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Aan die onzin van dsm doen wij niet mee dus schrijven gewoon DSM, eventueel DSM-Firmenich.
quote:Op woensdag 22 mei 2024 16:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik wacht nog steeds op een verschroeiende demarrage van Romain Bardet!
Een keer is het klaar idd.quote:
Echt verrassend is het niet dat deze Giro vrij kut is.quote:Op woensdag 22 mei 2024 16:45 schreef TommyL0204 het volgende:
Man man man. Wat een kut Giro hebben wij. Man man man
Het hele wielerjaar 2024 is kut.quote:Op woensdag 22 mei 2024 16:45 schreef TommyL0204 het volgende:
Man man man. Wat een kut Giro hebben wij. Man man man
welke van de twee?quote:Op woensdag 22 mei 2024 16:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wandelend lijk van AG2R lost. Echt eng eng eng eng dun
Dit kan echt niet.quote:Op woensdag 22 mei 2024 16:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik zit te dubbelschermen met het debat en vind het debat leuker. Dat zegt een hoop.
Het is gewoon uitrijden tot zondag. Lijkt ook wel dat de rest het een beetje accepteert wat er voorderest ook gaat gebeurenquote:Op woensdag 22 mei 2024 17:02 schreef TAmaru het volgende:
Vind het wel pijnlijk, wetende dat Pogi dit weer had kunnen winnen
ze accepteerden het na dag 2 al geloof ikquote:Op woensdag 22 mei 2024 17:02 schreef McGrath het volgende:
[..]
Het is gewoon uitrijden tot zondag. Lijkt ook wel dat de rest het een beetje accepteert wat er voorderest ook gaat gebeuren
9 overwinningen voor Pogacar staat ook wel erg saai.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:02 schreef TAmaru het volgende:
Vind het wel pijnlijk, wetende dat Pogi dit weer had kunnen winnen
Ik bedoelde nu ook voor de andere plekken, gewoon zo hard mogelijk rijden en dan maar zien op welke plek je in gc terecht komt zonder ook maar ergens tactiek te gebruikenquote:Op woensdag 22 mei 2024 17:03 schreef TAmaru het volgende:
[..]
ze accepteerden het na dag 2 al geloof ik
Tegenstand stelt ook niets voor.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:07 schreef TAmaru het volgende:
dit begint toch gewoon lachwekkend te worden
zo eenvoudig als hij wegrijdt
Van Martinez een hoogbejaarde Djie en lieden als Rubio…quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:07 schreef TAmaru het volgende:
dit begint toch gewoon lachwekkend te worden
zo eenvoudig als hij wegrijdt
Zijn overgrootmoeder.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:10 schreef AllesKaputt het volgende:
Wat zou zijn overgrootvader zoal gedaan hebben?
Niks, ging helemaal nergens over ditquote:
Mwah demarreren, zelfs versnellen kan je het amper noemen, gaat gewoon laatste paar km even eigen tempo omhoog rijden.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:12 schreef TAmaru het volgende:
Pogi kan zich dan toch niet inhouden hè, ook al is het al verloren voor de rit
dan wil hij toch nog even demarreren
mja, is gewoon training voor hem denk ik. waarschijnlijk zat hij op Thomas zijn tempo nog in D1 of D2quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:15 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Mwah Demarreren, zelfs versnellen kan je het amper noemen, gaat gewoon laatste paar km even eigen tempo omhoog rijden.
Op verzoek van de ploeg..quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:13 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Niks, ging helemaal nergens over dit
Gewoon strafwerk voor Arendsman omdat hij gisteren zijn eigen weg ging
O Connor verder van p3 gezet. Prima zaken voor het podiumquote:
Zijn fiets kwam me al bekend voor...quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:10 schreef AllesKaputt het volgende:
Lees net dat hij het neefje is van Ullrich.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:10 schreef AllesKaputt het volgende:
Ullrich is inmiddels wel gescheiden van de tante van Georgquote:Op woensdag 22 mei 2024 19:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Lees net dat hij het neefje is van Ullrich.
Denk dat vooral de vernauwde liesslagader hem genekt heeft, die operatie pakt niet bij iedereen even goed uit. Daarna nooit echt meer het niveau van zijn jonge jaren gehaald.quote:Op woensdag 22 mei 2024 19:53 schreef DecoAoreste het volgende:
Over de nutteloosheid van Sam Oomen gesproken, ik vraag me echt af wat daarmee gebeurd is, die heeft ook nog top-10 gereden in de Giro in zijn jonge jaren. Maar dat is inderdaad al jaren niks meer.
Pogacar vond het een mooi groepje om te laten gaan. Maar we zullen nooit weten wat droomplan van DSM eigenlijk wasquote:Op woensdag 22 mei 2024 21:05 schreef Dale__Cooper het volgende:
Leuk voor Steinhauser, maar voor de rest weer een teleurstellende rit. Jammer dat die eerste kopgroep niet een kans kreeg, dat had best een spannende strijd voor de rit kunnen opleveren.
Tegelijkertijd een heup breuk ook toch?quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Denk dat vooral de vernauwde liesslagader hem genekt heeft, die operatie pakt niet bij iedereen even goed uit. Daarna nooit echt meer het niveau van zijn jonge jaren gehaald.
WLR / [Giro 2024] Etappe 18: Fiera di Primiero - Padovaquote:
Toch het ideale moment het snachts te plaatsen!quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:48 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
WLR / [Giro 2024] Etappe 18: Fiera di Primiero - Padova
Ik werk regelmatig 's nachts dus je hoeft het niet elke keer te vragen. @:frankflop
Ik heb geen werk waarop ik op FOK! kan en na 12 uur werken vaak niet zo'n zin in.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Toch het ideale moment het snachts te plaatsen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |