abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 20 mei 2024 @ 18:43:43 #1
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_213630040
Soms wil ik in de zomer op het terras blijven zitten. Ik loop al een aantal weken met het idee om een beamer te kopen om op een muur te projecteren.

Het is vooral bedoeld voor de warme zomerdagen, als ik buiten een film wil kijken.

Maar ik heb geen flauw idee wat zo'n beamer kost. Vanaf welk bedrag spreken we van een beetje degelijke projector?

Er zijn wel een aantal vereisten:

Een HDMI-aansluiting, zodat ik er een Chromecast op kan aansluiten. Of een beamer met een ingebouwde Chromecast (geen idee of dat bestaat). Ik moet namelijk kunnen casten vanaf mijn smartphone naar de beamer.
Ik weet niet of je op een bakstenen muur kunt projecteren.
Bluetooth: de beamer moet bluetooth hebben, zodat ik verbinding kan maken met mijn draagbare luidspreker. Maar ik weet ook niet of dat bestaat.

Kortom, ik weet helemaal niets van beamers. :@
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_213630152
Volg, altijd fijn om van anderen te leren! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_213630162
Ik heb geen advies en ik wil er ook geen discussie over starten, maar ik hoop dat je of gebruik maakt van koptelefoons of vrijstaand woont.

Mijn buren doen dat ook en het is vreselijk irritant om midden in de zomer je slaapkamerraam dicht te moeten doen als jij wil slapen (en je buren dus niet). Dat geluid is voor anderen die de film niet volgen, tergend.

Geen idee welk model zij gebruiken, maar het geluid is goed. :{
  Moderator maandag 20 mei 2024 @ 19:09:30 #4
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_213630329
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 18:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik heb geen advies en ik wil er ook geen discussie over starten, maar ik hoop dat je of gebruik maakt van koptelefoons of vrijstaand woont.

Mijn buren doen dat ook en het is vreselijk irritant om midden in de zomer je slaapkamerraam dicht te moeten doen als jij wil slapen (en je buren dus niet). Dat geluid is voor anderen die de film niet volgen, tergend.

Je hebt wel een punt. Ik gebruik wel een koptelefoon :D
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  maandag 20 mei 2024 @ 19:13:21 #5
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213630361
Als het donker is buiten?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 20 mei 2024 @ 19:14:33 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213630374
quote:

Ja klinkt heel irritant inderdaad, maar koptelefoon moet geen issue zijn.

Zo kijk ik in de zomer ook buiten alleen dan op mijn laptop.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213630415
https://www.coolblue.nl/beamers/filter?guidedQuestionnaire=true

Keuzehulp voor aanschaf van een beamer.

Verder kun je volgens mij niet projecteren op een bakstenen muur. Die moet op z’n minst glad en wit zijn, maar een beamerscherm is zeker aan te raden. Want ook een witte muur kijkt minder fijn als een scherm.

En kijk ook eens naar een tv.
Wij hadden eerst in de garage een beamer hangen, maar die is op een gegeven moment vervangen voor een groot scherm tv. Kijkt veel fijner. En als die onder een afdak komt te hangen kan dat geen kwaad.

https://www.coolblue.nl/product/923600/lg-75ur80006lj-2023.html deze bijvoorbeeld. Niet veel duurder als een beamer wat ik zo zag

[ Bericht 15% gewijzigd door hilliebillie op 20-05-2024 19:28:39 ]
pi_213630434
quote:

Nou dit dus, geluidsoverlast is echt kut

Ik had vroeger een buurman die iedere wedstrijd van zijn club buiten zat, de hele wijk kon mee genieten, en daar boven op kwam zijn gescheld en getier

En dat was nog maar via een tv, laat staan een beamer die ook nog eens lichtoverlast geeft
  Spellchecker maandag 20 mei 2024 @ 19:42:04 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213630653
quote:

Ik denk dat er ook mensen gratis mee kunnen kijken als ze zicht hebben op jouw muur :X _O-
pi_213630882
4K UST beamer op je tv meubel knallen en een ALR screen op je muur pleuren en je bent good to go.

Kijk al 2 jaar op 100 inch. Gaat meer dan prima. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_213632833
Heb een paar maanden geleden een Acer Beamer gekocht. Heeft voordelen en nadelen, zoals geen scherpstelling via de AB en een klote lensdop, waardoor de scherpstelling telkens verandert.
Film-perfectionist dat ik ben ook een Reflecta-scherm gekocht en die heb je ook als ophangscherm voor aan de muur; voor jou dus buitenmuur.
Hele zooitje kostte pakweg 1K.
Een dinnetje heeft een beamer van 250 Euro, maar stond te kijken van de kwaliteit van de mijne.

Doe de tuindeur altijd dicht, want ik wil niet dat de buren verplicht zijn om mee te genieten en heb nu een beeld van ongeveer 3 meter bij anderhalf.
De ingebouwde audio is naadje, dus het zooitje gaat via boxen. HDMI.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')