abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 20 mei 2024 @ 12:42:55 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213626788
twitter

Ronald Plasterk trekt zich terug als kandidaat voor premierschap

Oud-informateur Ronald Plasterk trekt zich terug als kandidaat voor het premierschap. In een verklaring in handen van De Telegraaf zegt hij dat berichten die over hem zijn verschenen ,,onjuist" zijn, maar ze staan in de weg van zijn benoeming tot minister-president. ,,Ik ben niet langer beschikbaar."

Plasterk schrijft: ,,Er zijn de laatste tijd berichten verschenen waarin mijn integriteit in twijfel wordt getrokken en die belemmerend zouden werken voor mijn eventuele functioneren als minister-president, ook al zijn ze onjuist. De gedane beschuldigingen zijn in essentie onwaar en voor het overige futiel. Ik ben volledig integer, en was bereid om die integriteit uitputtend te laten toetsen door de formateur en zijn adviseurs. Ik ben niet langer beschikbaar om de leider van het kabinet te worden. Ik dank de vele mensen die vertrouwen in mij hebben uitgesproken. Tenslotte vertrouw ik er op dat dit kabinet er komt, dat goede plannen heeft voor het land."

Wilders aan zet
De terugtrekking van Plasterk betekent dat Geert Wilders aan zet is om een nieuwe gegadigde voor het Torentje naar voren te schuiven. Eigenlijk wilde de PVV-leider zelf minister-president worden, maar hij schoof die ambitie met name op verzoek van NSC terzijde. De vraag is wie er nu in aanmerking gaat komen voor de politieke topfunctie.

Plasterk is daarnaast verwikkeld in een kwestie uit zijn verleden als wetenschapper. Het Amsterdam UMC bekijkt - in samenwerking met Plasterk - of zijn patentaanvraag op een kankertherapie wel volgens het boekje is verlopen.
Wilders liet de partijleiders van VVD, NSC en BBB vorige week officieel weten dat hij voor het premierschap in zee wilde met PvdA'er Plasterk. Volgens Haagse bronnen viel dat slecht bij NSC-leider Pieter Omtzigt. Hij zou eerst excuses van de oud-informateur willen na hun eerdere akkefietje over het uit de school klappen over het lenen van de dienstauto.

,,Sorry Pieter!", zei Plasterk vervolgens tegen Omtzigt via een ingezonden brief in De Telegraaf.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_213626790
Nou de rest nog ;(
Tails tell tales
pi_213626809
Was te verwachten.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_213626812
Kabinet zit er nog niet eens en er is al gerommel.
pi_213626817
Nou Remkes grijp je kans.
pi_213626824
pi_213626826
Links wachtend op de volgende kandidaat:

Moderator maandag 20 mei 2024 @ 12:49:50 #8
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_213626837
Op naar Wilders I
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_213626869
Schuld van links, Plasterk is gewoon top, iedereen heeft wel een krasje, je mag ook niks meer maar binnenkort wel weer alle trekkers 130 op de snelweg, enzovoorts.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_213626881
Doei!
pi_213626888
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:48 schreef ReplaR het volgende:
Links wachtend op de volgende kandidaat:

[ afbeelding ]
Vraag je je toch af hoeveel stront er nog niet aan de oppervlakte is verschenen. Valt op dat in de tijden van de PvdA Plasterk niet wordt aangepakt, maar zodra hij in de running is voor premier in een pvv kabinet gooien ze de vuile was buiten. Hoeveel vuile was is er nog in het linkerkant van het politieke spectrum en waarom wordt dat pas bekend gemaakt zodra ze de PVV een hak kunnen zetten. Was hij niet in de running geweest als premier dan hadden we dit niet geweten, want dat zou de PvdA niet ten goede komen.

Hopen dat hij nu met Rita Verdonk komt aanzetten. :P
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213626891
Ik verwacht dat het Mona Keijzer wordt.
  maandag 20 mei 2024 @ 12:58:15 #13
21467 franske19
Hit the deck!
pi_213626901
Als je al door wat broddelwerk van het NRC in verlegenheid raakt ben je niet echt geschikt lijkt me.
pi_213626903
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:56 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Vraag je je toch af hoeveel stront er nog niet aan de oppervlakte is verschenen. Valt op dat in de tijden van de PvdA Plasterk niet wordt aangepakt, maar zodra hij in de running is voor premier in een pvv kabinet gooien ze de vuile was buiten. Hoeveel vuile was is er nog in het linkerkant van het politieke spectrum en waarom wordt dat pas bekend gemaakt zodra ze de PVV een hak kunnen zetten. Was hij niet in de running geweest als premier dan hadden we dit niet geweten, want dat zou de PvdA niet ten goede komen.

Hopen dat hij nu met Rita Verdonk komt aanzetten. :P
Hmm nou die patentkwestie en het gedoe met Sywert liggen natuurlijk ver na zn actieve PvdA dagen...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2024 12:58:56 ]
pi_213626905
twitter
  maandag 20 mei 2024 @ 12:59:22 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213626913
Jammer dat dit nu pas uitkomt. Was wel lachen geweest als ie na een week minister president al moest vertrekken _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 20 mei 2024 @ 12:59:45 #17
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213626917
Dit bedoelt Frans dus met “alle middelen”.

-geen naamsverbastering ajb-

[ Bericht 16% gewijzigd door Jippie op 21-05-2024 16:38:09 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_213626923
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:57 schreef Cilantro het volgende:
Ik verwacht dat het Mona Keijzer wordt.
Wilders bepaalt en hij gaat echt niet Keijzer voordragen.
pi_213626926
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:56 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Valt op dat in de tijden van de PvdA Plasterk niet wordt aangepakt
Misschien omdat dit toen nog niet speelde. Ik weet niet, is maar een ideetje hoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_213626928
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 13:00 schreef Confetti het volgende:

[..]
Wilders bepaalt en hij gaat echt niet Keijzer voordragen.
Waarom niet? Keijzer is een populaire keuze bij de PVV achterban.
pi_213626937
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:58 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Hahahaha tuurlijk. Als deze kwestie rondom Rutte had gespeeld dan stond Geert woest te stampen om zn aftreden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 21-05-2024 16:42:37 ]
pi_213626956
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 12:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Hmm nou die patentkwestie en het gedoe met Sywert liggen natuurlijk ver na zn PvdA dagen...
Eens, maar ook ver voor zijn PVV tijd. ;)

Dat de man wordt aangepakt ben ik helemaal voor, we willen integere politici. Maar dan vraag ik mij af hoeveel er nog op de plank ligt en ze pas gebruiken zodra het ze goed uitkomt. Wie weet hoeveel corrupte politici we nog hebben aan de linkerkant maar waar ze het doodzwijgen. Het valt natuurlijk op dat het nu uitkomt en niet jaren geleden terwijl het al jaren bekend blijkt te zijn, dat zijn politieke spelletjes, waar ik nogmaals herhaal dat het de eigen schuld van Plasterk is en ik hem daardoor premier onwaardig vind. Maar hadden we dit geweten als hij niet in de running voor premier was geweest? Was het dan uitgekomen en zo opgeblazen? Iets zegt mij van niet, anders hadden we dit al langer geleden gehoord, en dat vind ik een angstige ontwikkeling in dit land.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213626970
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2024 13:03 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Eens, maar ook ver voor zijn PVV tijd. ;)

Dat de man wordt aangepakt ben ik helemaal voor, we willen integere politici. Maar dan vraag ik mij af hoeveel er nog op de plank ligt en ze pas gebruiken zodra het ze goed uitkomt. Wie weet hoeveel corrupte politici we nog hebben aan de linkerkant maar waar ze het doodzwijgen. Het valt natuurlijk op dat het nu uitkomt en niet jaren geleden terwijl het al jaren bekend blijkt te zijn, dat zijn politieke spelletjes, waar ik nogmaals herhaal dat het de eigen schuld van Plasterk is en ik hem daardoor premier onwaardig vind. Maar hadden we dit geweten als hij niet in de running voor premier was geweest? Was het dan uitgekomen en zo opgeblazen? Iets zegt mij van niet, anders hadden we dit al langer geleden gehoord, en dat vind ik een angstige ontwikkeling in dit land.
Het was de coalitie zelf die hem niet moest hebben. Daar zit geen enkele linkse politicus tussen hoor.

Wat is dat toch tegenwoordig met dat eeuwige gecalimero van rechtse types?!
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213626993
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 13:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Misschien omdat dit toen nog niet speelde. Ik weet niet, is maar een ideetje hoor.
Laten we eerlijk zijn, als ie niet voor premierschap was gegaan was ie nooit aangeklaagd.
pi_213627009
Gecoordineerde campagne van de media en de VVD, of RenewEurope zoals de VVD bekend staat bij de Verhofstadtfans.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')