abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213623416
Haiiii,

Vorig jaar een huis gekocht, waar de vorige bewoners maar kort in hebben gewoond. Toen wij het huis kochten werd er door deze vorige bewoners beweerd dat de bediening van de mechanische ventilatie weggewerkt was in het stucwerk in de woonkamer door de bewoners daarvoor. Er beginnen langzaam vocht- en schimmelproblemen in mijn huis te ontstaan, waardoor eigenlijk mijn vraag is: hoe kom ik erachter waar het bedieningspaneel van mijn mechanische ventilatie zit, zonder het gehele stucwerk uit mijn woonkamer kapot te hoeven maken?

Iemand tips? :')
pi_213623474
Kan je niet bij de buren kijken waar die daar zit?
pi_213623477
Meestal in de muur achter het aanrecht
.
  zondag 19 mei 2024 @ 23:46:54 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213623528
Welke unit heb je, is daar geen draadloze schakelaar of afstandsbediening voor te krijgen?
Resistance is futile.
  Moderator maandag 20 mei 2024 @ 08:40:24 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_213625219
Geen idee welke unit je nu hebt. Maar koop een nieuwe unit, die heben nu vaak een DC Motor dus redelijk zuinig ook.

Sloop de oude unit weg en koppel de buizen op de nieuwe unit. Ben je voor 300 euro of minder klaar en je hebt een draadloze schakelaar die je kan plaatsen waar je wil, en misschien nog wel een extra.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_213625965
Meestal zit de schakelaar bij de passieve afzuigkap, maar controleer even of het model pomp (die zich meestal op zolder bevindt) ook gebruik kan maken van een draadloze schakelaar.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_213627215
Je zou eens alle wandcontactdozen en lichtschakelaars open kunnen schroeven en kijken of je daar geen aanwijzing ziet. Bijvoorbeeld een extra inbouwdoos boven/onder/naast de aanwezige dozen. Bedrading die niet bij de bekende schakelaars hoort etc.

Of wellicht ergens in de buurt van de thermostaat? Als die bediening echt in de woonkamer zit, en niet gecombineerd is met een ander schakelmateriaal, dan lijkt me dat een logische plek.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_213627860
Nieuwe unit met draadloze bediening is ook een goed idee. Die kun je die hele dag op 2 zetten en is nog steeds zuiniger dan zo’n oude op 1.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')