200 euro ongeveerquote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:42 schreef kwiwi het volgende:
Voor welk bedrag heb je je horloge verkocht?
Dit alles om 200 euro?quote:
Bij consumentenkoop niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:49 schreef Lienekien het volgende:
Heeft de koper niet sowieso herroepingsrecht?
Het gaat niet alleen om het geld, het gaat mij om de rol van Vinted in deze kwestie.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dit alles om 200 euro?Dacht het gaat om duizenden euro's o.i.d., want dan had ik er zeker werk van gemaakt. Voor 200 euro.. tsja. Ik zou zorgen dat je het horloge terug krijgt. En dan alsnog aan Vinted bewijzen dat dit horloge echt is, plus de kosten van eventuele schade aangeven. Als zij onterecht aangegeven hebben dat het horloge niet echt is, en je hebt daardoor schade aan het horloge.. zou ik dat toch zeker op hun proberen te verhalen.
Een gerechtelijke procedure starten lijkt me een dure grap voor 200 euro. Beter je rechtsbijstand bellen om te kijken hoe je de eventuele schade op Vinted kan verhalen.
Alleen als je een pro verkoper bentquote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:49 schreef Lienekien het volgende:
Heeft de koper niet sowieso herroepingsrecht?
Tsja, dan alleen een (ver)koop in persoon doen zodat het product bekeken kan worden.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:52 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het geld, het gaat mij om de rol van Vinted in deze kwestie.
Want mensen zullen de mazen in de voorwaarden blijven opzoeken met als doel mensen op te lichten. Vinted neemt deze verantwoordelijkheid en daar wil ik niet de dupe van zijn.
Het is namelijk het simpele risico van de koper. Je kan nooit 100% garantie krijgen op de producten die je op vinted koopt. Want zelfs certificaten en facturen kunnen vervalst zijn.
Zit wat in.. maar ik heb tot nu toe nooit problemen ervaren op Vinted.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:53 schreef CoolGuy het volgende:
Ik zou me sowieso als ik jou was helemaal onthouden van koop/verkoop want bij Amazon had je dit gedoe ook al. Die hoofdpijn wil je toch niet joh.
Zit ook wat in.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Tsja, dan alleen een (ver)koop in persoon doen zodat het product bekeken kan worden.
Ik heb nog nooit problemen ervaren want ik verkoop niks. Ik heb geen zin in gedoe voor een grijpstuiver.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:55 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Zit wat in.. maar ik heb tot nu toe nooit problemen ervaren op Vinted.
Het gaat niet om jouquote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit problemen ervaren want ik verkoop niks. Ik heb geen zin in gedoe voor een grijpstuiver.
Dat is correct, maar volgens mij heb je het antwoord gekregen van Vinted toch? Je verkoopt via hun dus hun spelregels. Als je dat niet wil moet je er niet verkopen, en als je er tóch verkoopt dan kun je dus in dit soort situaties terecht komen.quote:
Je kan ook ergens anders afspreken natuurlijk. Maar is het het dan nog waard voor die paar euro?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:57 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Zit ook wat in.
Maar ik heb niet altijd zin om mensen aan huis te ontvangen ivm privacy
Die overeenkomst loopt via de verkoopvoorwaarden van Vinted. Als die oordelen dat de koop teruggedraaid moet worden kun je daar niets tegen doen, behalve voortaan niet meer via Vinted handelen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:37 schreef Viesdik het volgende:
Ik vind het verdomd lastig wat ik moet doen. Er is wat mij betreft een koopovereenkomst tot stand gekomen. En als Vinted mij niet uitbetaalt, dan zijn zij wat mij betreft aansprakelijk. Ik heb zelfs de originele factuur laten zien.
klasse klokken koop ik meestal bij een bevriende relatie(>35jr)en never op tussenplatformen,bovenstaande laat het zoveelste geval van problemen zien.Wat ik er van denk is dat ze misschien op een minder fraaie manier de klok gratis willen bemachtigen,en soms lukt dat.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:48 schreef Pensioengenieter het volgende:
Persoonlijk zou ik nooit met zoiets als vinted in zee gaan. Bij marktplaats kan het ook, de betaling via marktplaats gaan maar dat is iets wat ik niet wil. Na contact altijd voor beide kanten ophalen dan kun je de spullen zien of laten zien. Voor mij werkt het dan het beste kun je geen gezeur krijgen.
Je hebt in de vinted-topics enorm lopen janken om vanallesquote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:55 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Zit wat in.. maar ik heb tot nu toe nooit problemen ervaren op Vinted.
Oh?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:24 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Je hebt in de vinted-topics enorm lopen janken om vanalles
Misschien snap je het nietquote:Op zaterdag 18 mei 2024 18:31 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Lees maar na in het vorige topic, zelden zulke rare kronkels gelezen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
Om dezelfde reden heb ik een enorme hekel aan PayPal. Die zijn net even te snel geneigd om je saldo voor 180 dagen te bevriezen, met een neiging tot totaal onredelijke boetes net voor het aflopen van die termijn. Ik laat er nooit ook maar een cent op staan, en heb ook alleen een prepaid CC service gelinkt, waarbij ik expliciet toestemming moet geven wanneer PayPal denkt dat ze iets in rekening mogen brengen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:50 schreef investeerdertje het volgende:
Welkom bij de algemene voorwaarden van dit soort platforms.
Tip voor de volgende keer, doe dit sowieso niet internationaal
Hoeft toch ook niet. Een horloge kan je ook bij de plaatselijke AH laten zienquote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:57 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Zit ook wat in.
Maar ik heb niet altijd zin om mensen aan huis te ontvangen ivm privacy
Ja is vreselijk. Marktplaats is ook niet meer leuk. Ik zou de koper vragen om het terug te sturen en jij betaalt de retour. Is beter dan niets. Mischien kun je zijn antwoord gebruiken om het bij Vinted aan te vechten. Niet geschoten.. maar je bent het al kwijt zeg maar.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:15 schreef Viesdik het volgende:
Echt wtf!
Vinted houdt zich niet eens aan haar eigen regels.
Ik kreeg 48 uur de tijd om het retourproces in orde te maken, echter hebben ze binnen die 48 uur deze optie alweer ongedaan gemaakt.
Resultaat: Ik ben mijn geld kwijt, en het artikel.
Het lijkt echt net alsof deze mensen langs elkaar heen werken.
Dit ga ik echt nooit pikken!
Wat denk je nou zelf sukkel. Dat ik ga betalen voor een retour buiten vinted om? Ben je straks nog een keer 30 euro kwijt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 09:58 schreef EmptyBox het volgende:
[..]
Ja is vreselijk. Marktplaats is ook niet meer leuk. Ik zou de koper vragen om het terug te sturen en jij betaalt de retour. Is beter dan niets. Mischien kun je zijn antwoord gebruiken om het bij Vinted aan te vechten. Niet geschoten.. maar je bent het al kwijt zeg maar.
Ik vind het nou niet echt gepast om een andere user die je probeert te helpen een sukkel te noemen. En een 2e reden zie ik ook nog wel.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:03 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Wat denk je nou zelf sukkel. Dat ik ga betalen voor een retour buiten vinted om? Ben je straks nog een keer 30 euro kwijt.
Hoe werkt PayPal eigenlijk? Moet je je registreren daar met naam volgens paspoort? Of kan een persoon ook volledig nep zijn? En kan je via PayPal schulden opbouwen? Dus stel jij krijgt mijn gegevens in handen, kan je dan met mijn voor- en achternaam en bankrekening nummer PayPal gebruiken?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Om dezelfde reden heb ik een enorme hekel aan PayPal. Die zijn net even te snel geneigd om je saldo voor 180 dagen te bevriezen, met een neiging tot totaal onredelijke boetes net voor het aflopen van die termijn. Ik laat er nooit ook maar een cent op staan, en heb ook alleen een prepaid CC service gelinkt, waarbij ik expliciet toestemming moet geven wanneer PayPal denkt dat ze iets in rekening mogen brengen.
Fuck PayPal.
(sorry voor de offtopic, maar dit is toch een waardeloos topic)
Wetten staan boven de spelregels van een bedrijf. In theorie.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is correct, maar volgens mij heb je het antwoord gekregen van Vinted toch? Je verkoopt via hun dus hun spelregels. Als je dat niet wil moet je er niet verkopen, en als je er tóch verkoopt dan kun je dus in dit soort situaties terecht komen.
Ze doen zaken in Nederland. Zijn ze onderbonden aan het Nederlands recht?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:21 schreef paardendokter het volgende:
Vinted zit meen ik in Litouwen dus een procedure zit er niet in. Tenzij je een advocaten-honorarium van ca. 275 ¤ per uur kunt betalen en een voorschot van ca. 1000 ¤ kunt ophoesten.
O ja, en zelfs dan verlies je.
Met je geschonden integriteit en horloge van 150 ¤.....
Maar in de algemene voorwaarden staat onder artikel 20 wel dat geschillen verlopen via het recht van het land waar je woont. Dus je kan via nederlands recht wel de zaken aankaarten.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:21 schreef paardendokter het volgende:
Vinted zit meen ik in Litouwen dus een procedure zit er niet in. Tenzij je een advocaten-honorarium van ca. 275 ¤ per uur kunt betalen en een voorschot van ca. 1000 ¤ kunt ophoesten.
O ja, en zelfs dan verlies je.
Met je geschonden integriteit en horloge van 150 ¤.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |