Maar er zijn ook andere stevige pijnstillers verkrijgbaar in overleg met je huisarts moet dat wel mogelijk zijn.
Ibuprofen is wel ERG goed inderdaad ,
ik zelf kan abosuluut niet tegen Aspro Bruis, dan
zwel ik letterlijk en figuurlijk op
Ik zou ff langs de doktor gaan als ik jou was, er zijn
nl ook andere betere pijnstillers dan paracetamol.
Succes !
quote:Als je iets moet vermijden is het asperine wel. Enige waar je het nog wel eens moet gebruiken is bij hardklachten op recept. Funest voor je maag.
Op maandag 17 februari 2003 14:04 schreef Lucille het volgende:
En aspirine?
En Ibu is natuurlijk ook een paardenmiddel, maar het werkt wel.
quote:Wat een ontzettende onzin! Er zijn in Nederland op dit moment 4 gangbare pijnstillers, namelijk paracetamol, iburofen, aspirine en dat goedje wat in Adfil zit.
Op maandag 17 februari 2003 14:03 schreef vcb het volgende:
ibuprofen is een paardemiddel in vergelijking met paracetamol!
ibuprofen schrijven ze voor als ze je kies getrokken hebben ofzo.
Als ibuprofen wordt voorgeschreven gaat dit altijd om de 400 mg tabletten. Maar je kunt ook de doodnormale 200 mg tabletten kopen. Die doen niks meer of minder dan een 200 mg paracetamol tablet.
Toevallig werkt bij de ene persoon ibuprofen beter dan paracetamol of andersom. En de meeste mensen kennen paracetamol gewoon beter omdat dat veel langer op de markt is. Maar daarmee is ibuprofen nog geen paardemiddel! Het is een doodnormale pijnstiller.
-edit-
Maar: Ik neem zélden pijnstillers, en als ik wat slik is het meestal op recept. Bij gewoon echt hoofdpijn helpt niets beters dan lekker met een goeie cd onder de wol wegzwijmeren...
Tips:
1) Ga bij een apotheek langs. Zij kunnen je het beste adviseren in een alternatief voor de Ibuprofen. Een aantal pijnstillers kunnen ze je zonder doktersrecept leveren.
2) Maak een afspraak bij je huisarts. In overleg met hem over het doel, de hoeveelheid en de duur van het gebruik, kun je dan tot een voor jou geschikte pijnstiller komen.
3) Uitproberen!
Zelf had ik last van migraine-achtige hoofdpijnen, niets hielp. Paracetamol, Ibuprofen, Aleve, Advil... niets! Toen eindelijk bij de dokter van mijn vriend hét wondermiddel voorgeschreven gekregen (deze dokter had in het verleden zelf last van migraine, vandaar dat hij gerichter op zoek ging naar een oplossing. Dit in tegenstelling tot mijn eigen huisarts): Imigran!!
Succes ermee!
quote:Aanvulling op....
Op maandag 17 februari 2003 14:16 schreef Safari het volgende:[..]
Wat een ontzettende onzin! Er zijn in Nederland op dit moment 4 gangbare pijnstillers, namelijk paracetamol, iburofen, aspirine en dat goedje wat in Adfil zit.
Als ibuprofen wordt voorgeschreven gaat dit altijd om de 400 mg tabletten. Maar je kunt ook de doodnormale 200 mg tabletten kopen. Die doen niks meer of minder dan een 200 mg paracetamol tablet.
Toevallig werkt bij de ene persoon ibuprofen beter dan paracetamol of andersom. En de meeste mensen kennen paracetamol gewoon beter omdat dat veel langer op de markt is. Maar daarmee is ibuprofen nog geen paardemiddel! Het is een doodnormale pijnstiller.
quote:Om vervolgens op je kop te staan van de maagpijn!!!
Op maandag 17 februari 2003 14:03 schreef vcb het volgende:ibuprofen schrijven ze voor als ze je kies getrokken hebben ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |