abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8535063
Als ik ibuprofen slik zit ik de dag erna helemaal onder de rode vlekken!
Het werkt wel goed tegen pijn enzo maar ik kan dan 2 dagen niet over straat! Paracetamol heb ik geen problemen mee maar ibuprofen werkt beter...
Don't underestimate the power of stupid people in large groups!
  maandag 17 februari 2003 @ 14:03:43 #2
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_8535134
ibuprofen is een paardemiddel in vergelijking met paracetamol!
ibuprofen schrijven ze voor als ze je kies getrokken hebben ofzo.

Maar er zijn ook andere stevige pijnstillers verkrijgbaar in overleg met je huisarts moet dat wel mogelijk zijn.

"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
pi_8535154
En aspirine?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_8535223
Hmmm, dan lijkt me het op een allergie.

Ibuprofen is wel ERG goed inderdaad ,
ik zelf kan abosuluut niet tegen Aspro Bruis, dan
zwel ik letterlijk en figuurlijk op

Ik zou ff langs de doktor gaan als ik jou was, er zijn
nl ook andere betere pijnstillers dan paracetamol.

Succes !

maandag 17 februari 2003 @ 14:13:28 #5
17061 mvt
blame Canada
pi_8535330
quote:
Op maandag 17 februari 2003 14:04 schreef Lucille het volgende:
En aspirine?
Als je iets moet vermijden is het asperine wel. Enige waar je het nog wel eens moet gebruiken is bij hardklachten op recept. Funest voor je maag.

En Ibu is natuurlijk ook een paardenmiddel, maar het werkt wel.

We were to understand there would be pie and punch?
pi_8535373
quote:
Op maandag 17 februari 2003 14:03 schreef vcb het volgende:
ibuprofen is een paardemiddel in vergelijking met paracetamol!
Wat een ontzettende onzin! Er zijn in Nederland op dit moment 4 gangbare pijnstillers, namelijk paracetamol, iburofen, aspirine en dat goedje wat in Adfil zit.

Als ibuprofen wordt voorgeschreven gaat dit altijd om de 400 mg tabletten. Maar je kunt ook de doodnormale 200 mg tabletten kopen. Die doen niks meer of minder dan een 200 mg paracetamol tablet.

Toevallig werkt bij de ene persoon ibuprofen beter dan paracetamol of andersom. En de meeste mensen kennen paracetamol gewoon beter omdat dat veel langer op de markt is. Maar daarmee is ibuprofen nog geen paardemiddel! Het is een doodnormale pijnstiller.

"The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim."
Edsger Wybe Dijkstra [1930-2002]
  maandag 17 februari 2003 @ 14:16:43 #7
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_8535387
Ibuprofen werkt bij mij goed, al werk ik liever met de "dodelijke" combi Paracetamol <> Naproxen (op recept). Dat werkt altijd mégagoed bij mij. (Naproxen alleen werkt ook megagoed)
Als ik soms last heb van m'n nieren (heb weleens een niersteentje gehad) of van een operatiewond, dan heb ik weleens een zetpil diclofenac genomen. Na een half uur weet je daadwerkelijk niet meer waarom je net zo op de bank lag te creperen... (werkt echt megagoed, ook op recept)

-edit-
Maar: Ik neem zélden pijnstillers, en als ik wat slik is het meestal op recept. Bij gewoon echt hoofdpijn helpt niets beters dan lekker met een goeie cd onder de wol wegzwijmeren...

Action is the enemy of thoughts
  maandag 17 februari 2003 @ 14:24:53 #8
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_8535569
Mijn zus heeft dat ook, ze kreeg een keer Ibuprofen op doktersadvies, en haar hele lichaam zat onder de rode uitslag, en het trok pas na 10 dagen weg. Kwestie van een alternatief kiezen likt me, volgens mij is de ene pijnstiler niet slechter dan de ander. Wel moet je voor verschillende kwalen een andere pijnstiller nemen. zo moet je bv. bij menstruatiepijn nooit aspirine nemen, want dat werkt bloedverdunnend.
  maandag 17 februari 2003 @ 14:26:27 #9
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_8535604
'k heb net nog 600 mg in mijn bekertje water opgelost.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_8535622
Heb je wel eens Advil of Aleve geprobeerd?

Tips:
1) Ga bij een apotheek langs. Zij kunnen je het beste adviseren in een alternatief voor de Ibuprofen. Een aantal pijnstillers kunnen ze je zonder doktersrecept leveren.
2) Maak een afspraak bij je huisarts. In overleg met hem over het doel, de hoeveelheid en de duur van het gebruik, kun je dan tot een voor jou geschikte pijnstiller komen.
3) Uitproberen!
Zelf had ik last van migraine-achtige hoofdpijnen, niets hielp. Paracetamol, Ibuprofen, Aleve, Advil... niets! Toen eindelijk bij de dokter van mijn vriend hét wondermiddel voorgeschreven gekregen (deze dokter had in het verleden zelf last van migraine, vandaar dat hij gerichter op zoek ging naar een oplossing. Dit in tegenstelling tot mijn eigen huisarts): Imigran!!

Succes ermee!

pi_8535943
quote:
Op maandag 17 februari 2003 14:16 schreef Safari het volgende:

[..]

Wat een ontzettende onzin! Er zijn in Nederland op dit moment 4 gangbare pijnstillers, namelijk paracetamol, iburofen, aspirine en dat goedje wat in Adfil zit.

Als ibuprofen wordt voorgeschreven gaat dit altijd om de 400 mg tabletten. Maar je kunt ook de doodnormale 200 mg tabletten kopen. Die doen niks meer of minder dan een 200 mg paracetamol tablet.

Toevallig werkt bij de ene persoon ibuprofen beter dan paracetamol of andersom. En de meeste mensen kennen paracetamol gewoon beter omdat dat veel langer op de markt is. Maar daarmee is ibuprofen nog geen paardemiddel! Het is een doodnormale pijnstiller.

Aanvulling op....
Iedere pijnstiller heeft z'n eigen specifieke werking.
Daarbij is de dosering van de pijnstiller van belang bij de werking ervan.
Sommige mensen reageren slecht op pijnstillers door overgevoeligheid voor bepaalde bestanddelen, of reageren juist helemaal niet op de pijnstiller (ofwel, gewenste effect wordt niet bereikt) door de chemische samenstelling. Daarom is het belangrijk overleg te plegen met je huisarts over het doel, hoeveelheid en duur van het gebruik.

maandag 17 februari 2003 @ 14:48:04 #12
17061 mvt
blame Canada
pi_8536130
Bijsluiter
Paracetamol heeft trouwens een totaal andere werking als Aspirine en Ibuprofen.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_8536250
Ibuprofen is ook niet goed voor astmapatienten.
Kan namelijk een astma aanval veroorzaken.
  FOK!fossiel maandag 17 februari 2003 @ 14:54:14 #14
2628 Karin
pi_8536269
Grappig, ik ben juist allergisch voor aspirine en paracetamol. Ibuprofen kan ik dus wel tegen.
Van aspirine en paracetamol krijg ik hele hoge koorts en ook rode vlekken over mijn hele lichaam.
  maandag 17 februari 2003 @ 15:02:48 #15
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_8536419
quote:
Op maandag 17 februari 2003 14:03 schreef vcb het volgende:

Om vervolgens op je kop te staan van de maagpijn!!!
Anyway ik Sanalgin wel heel goed of Panadol+
I don't care.....
  maandag 17 februari 2003 @ 15:04:39 #16
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_8536446
Optalgin zou een oplossing kunnen zijn. Mijn vrouw is allergisch voor zowat alle pijnstillers, antibiotica en andere medicamenten (haar huid reageerde zelfs heftig op een bepaald soort hypoallergene hechting, de dokter stond ervan te kijken), maar Optalgin werkt als een tierelier.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')