abonnement Unibet Coolblue
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 15 mei 2024 @ 13:56:00 #1
485843 crew  Jippie
pi_213569531
Een nieuwe database maakt het mogelijk om een uitgebreide analyse te maken van de afnemende biodiversiteit van de Europese plantenwereld. Een team onder leiding van de Oostenrijkse biodiversiteitsonderzoeker Franz Essl heeft de gegevens samengevat van meer dan 280.000 waarnemingen van ongeveer 80.000 groenstroken in verschillende habitats die ten minste twee keer zijn onderzocht.

De onderzoekers presenteerden de database getiteld "Resurvey Europe" in het Journal of Vegetation Science. Er zijn regelmatige onderzoeken gedaan naar de ontwikkeling van de biodiversiteit, zowel in Europa als wereldwijd. De nieuwe database maakt het echter mogelijk om de resultaten van verschillende habitats en regio's samen te vatten.
De ecoloog van het departement voor plantkunde en biodiversiteitsonderzoek van de Universiteit van Wenen legde uit dat onderzoekers zo kunnen zien hoe de biodiversiteit van planten in Europa de afgelopen decennia is veranderd, in welk tempo soorten verloren zijn gegaan of bijzonder sterk achteruit zijn gegaan en welke habitats in het bijzonder zijn getroffen.

Weiden en grasland in het bijzonder
Volgens de onderzoekers zijn er vooral minder diversiteit bij planten met speciale eisen aan de omgeving. Hiertoe behoren veel orchideeën. Maar ook wijdverspreide bloemen zoals madeliefjes, worden steeds zeldzamer in weilanden. Er zijn veel redenen voor de afname van de biodiversiteit: De opwarming van de aarde en het intensieve gebruik van meststoffen - zowel in de landbouw als privé - spelen een grote rol. Plantenoorten die weinig mest kunnen verdragen, zijn dan ook bijzonder sterk in aantal achteruitgegaan.

Weiden en grasland vormen het grootste deel met 21.000 geregistreerde waarnemingsgebieden. Deze kunnen zeer soortenrijk zijn en hebben daarom veel aandacht gekregen van botanici, legt Essl uit. Voor de biodiversiteitsonderzoeker maken deze gegevens het mogelijk om "talrijke belangrijke en spannende vragen te beantwoorden". Bovenal zal de database als basis dienen voor verder onderzoek naar het verlies van soorten in Europa tot nu toe en in de toekomst.

Bron


Minder bijen, minder madeliefjes en ik zie zelfs minder paardebloemen in de velden dit gaat helemaal de verkeerde kant op -O-
pi_213569540
Goh hoe zou het toch komen
Sicker than your average.
  woensdag 15 mei 2024 @ 13:57:58 #3
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_213569557
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2024 13:56 schreef Jippie het volgende:
Een nieuwe database maakt het mogelijk om een uitgebreide analyse te maken van de afnemende biodiversiteit van de Europese plantenwereld. Een team onder leiding van de Oostenrijkse biodiversiteitsonderzoeker Franz Essl heeft de gegevens samengevat van meer dan 280.000 waarnemingen van ongeveer 80.000 groenstroken in verschillende habitats die ten minste twee keer zijn onderzocht.

De onderzoekers presenteerden de database getiteld "Resurvey Europe" in het Journal of Vegetation Science. Er zijn regelmatige onderzoeken gedaan naar de ontwikkeling van de biodiversiteit, zowel in Europa als wereldwijd. De nieuwe database maakt het echter mogelijk om de resultaten van verschillende habitats en regio's samen te vatten.
De ecoloog van het departement voor plantkunde en biodiversiteitsonderzoek van de Universiteit van Wenen legde uit dat onderzoekers zo kunnen zien hoe de biodiversiteit van planten in Europa de afgelopen decennia is veranderd, in welk tempo soorten verloren zijn gegaan of bijzonder sterk achteruit zijn gegaan en welke habitats in het bijzonder zijn getroffen.

Weiden en grasland in het bijzonder
Volgens de onderzoekers zijn er vooral minder diversiteit bij planten met speciale eisen aan de omgeving. Hiertoe behoren veel orchideeën. Maar ook wijdverspreide bloemen zoals madeliefjes, worden steeds zeldzamer in weilanden. Er zijn veel redenen voor de afname van de biodiversiteit: De opwarming van de aarde en het intensieve gebruik van meststoffen - zowel in de landbouw als privé - spelen een grote rol. Plantenoorten die weinig mest kunnen verdragen, zijn dan ook bijzonder sterk in aantal achteruitgegaan.

Weiden en grasland vormen het grootste deel met 21.000 geregistreerde waarnemingsgebieden. Deze kunnen zeer soortenrijk zijn en hebben daarom veel aandacht gekregen van botanici, legt Essl uit. Voor de biodiversiteitsonderzoeker maken deze gegevens het mogelijk om "talrijke belangrijke en spannende vragen te beantwoorden". Bovenal zal de database als basis dienen voor verder onderzoek naar het verlies van soorten in Europa tot nu toe en in de toekomst.

Bron


Minder bijen, minder madeliefjes en ik zie zelfs minder paardebloemen in de velden dit gaat helemaal de verkeerde kant op -O-
Nee das niet zo raar, alles zit bij mij in de tuin :(
  woensdag 15 mei 2024 @ 13:59:10 #4
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_213569580
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 13:56 schreef Aberkullie het volgende:
Goh hoe zou het toch komen
JE HAAT GEWOON BOEREN
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 15 mei 2024 @ 14:02:37 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213569609
Dat is blijkbaar prima, want zielige boeren.
pi_213569711
Als er nog iemand paardenbloemen nodig heeft? Bij mij in de tuin staan er genoeg , wel allemaal meenemen.

Weer zo'n drama onderzoek dat de wereld vergaat, het erge is dat labiele mensen erin trappen.
  woensdag 15 mei 2024 @ 14:20:51 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213569799
Maar we gaan Glyfosaat niet verbieden hoor...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 15 mei 2024 @ 14:23:52 #10
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213569819
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:20 schreef Leandra het volgende:
Maar we gaan Glyfosaat niet verbieden hoor...
Denk dat we eerder hier moeten gaan zoeken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213569825
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:11 schreef machtpen het volgende:
Als er nog iemand paardenbloemen nodig heeft? Bij mij in de tuin staan er genoeg , wel allemaal meenemen.

Weer zo'n drama onderzoek dat de wereld vergaat, het erge is dat labiele mensen erin trappen.
Ja, waarom wetenschappers geloven als je gewoon in de tuin van machtpen kan kijken?
pi_213569877
Tja half nederland bestaat uit enorme weides die eruitzien als groene biljartlakens met allemaal genetisch identieke grassprietjes. Daar groeit voor de rest helemaal niks. En dan heb ik het nog niet over al die velden die helemaal doodgespoten zijn met glyfosaat. En ook niet over al die miljarden tonnen aan mest die hier uitgereden worden en die de grond en de lucht verzuren. Of al die zware landbouwgiffen sorry gewasbeschermingsmiddelen waardoor alle bijen doodgaan en waar mensen massaal parkinson en kanker van krijgen. Maar volgens Van der Plas zitten zelfs de megastallen vol natuur en ze zag laatst zelfs nog een mus vliegen, dus er is helemaal niks aan de hand.
pi_213569908
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:29 schreef Farenji het volgende:
Tja half nederland bestaat uit enorme weides die eruitzien als groene biljartlakens met allemaal genetisch identieke grassprietjes. Daar groeit voor de rest helemaal niks. En dan heb ik het nog niet over al die velden die helemaal doodgespoten zijn met glyfosaat. En ook niet over al die miljarden tonnen aan mest die hier uitgereden worden en die de grond en de lucht verzuren. Of al die zware landbouwgiffen sorry gewasbeschermingsmiddelen waardoor alle bijen doodgaan en waar mensen massaal parkinson en kanker van krijgen. Maar volgens Van der Plas zitten zelfs de megastallen vol natuur en ze zag laatst zelfs nog een mus vliegen, dus er is helemaal niks aan de hand.
Caroline van der Plas is zo'n type die zegt elke dag frikandellen te eten, en beweert dat ze er daarom nog zo goed uitziet.
pi_213569945
ik kom toch niet buiten
  woensdag 15 mei 2024 @ 14:37:04 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_213569958
Gelukkig wel veel brandnetels en braamstruiken. Das ook mooi.
pi_213570061
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:20 schreef Leandra het volgende:
Maar we gaan Glyfosaat niet verbieden hoor...
Vergeet ook de insecticiden niet. De bollenteelt is berucht maar ook als je niet-biologische tuinplanten bij het tuincentrum haalt loopt je het risico dat je bestuivers in je eigen tuin omlegt met het residu aan insecticiden op en in de planten. En zonder bestuivers geen/minder nieuwe planten en daar gaat al het leven dat daar van afhankelijk is het ook niet beter van doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 15-05-2024 16:01:48 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 15 mei 2024 @ 15:11:06 #17
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_213570274
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:37 schreef Twiitch het volgende:
Gelukkig wel veel brandnetels en braamstruiken. Das ook mooi.
Wil je nog wilde bramen stekken?
Ik kan je ze eventueel per kuub sturen
  woensdag 15 mei 2024 @ 15:12:22 #18
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213570281
dan moet je bloemenzaad in 'n groot vrachtvliegtuig proppen en dat van grote hoogte dumpen dan waait 't overal naar toe en groeien er volgend jaar weer overal mooie bloemetjes
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_213570289
Ik lever mijn bijdrage, want ik heb van een groot grasveld een tuin gemaakt mét madeliefjes en orchideeën.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213570309
Wat ikzelf niet snap is waarom de gemeentes niet allemaal hun bermbeheer aanpassen ten behoeve van biodiversiteit. Makkelijke winst, zou ik denken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213570427
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ja, waarom wetenschappers geloven als je gewoon in de tuin van machtpen kan kijken?
Quasi wetenschappers , het zijn geen exacte vakken.
pi_213570453
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2024 15:24 schreef machtpen het volgende:

[..]
Quasi wetenschappers , het zijn geen exacte vakken.
Ja hoor, jouw eigen waarnemingkjes in je eigen tuintje zijn natuurlijk veel meer waard dan de...

quote:
meer dan 280.000 waarnemingen van ongeveer 80.000 groenstroken in verschillende habitats die ten minste twee keer zijn onderzocht
pi_213570547
Behalve het verbieden van eerdergenoemde gifstoffen, wordt het ook hoog tijd voor de tegeltaks.

Tip voor als je graag deprimerende Instagram-accounts volgt: @onderhoudsarmoe
pi_213570600
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 15:36 schreef Snikkelbeer het volgende:
Behalve het verbieden van eerdergenoemde gifstoffen, wordt het ook hoog tijd voor de tegeltaks.

Tip voor als je graag deprimerende Instagram-accounts volgt: @:onderhoudsarmoe
De gemiddelde luchtplaats van een gevangenis is nog gezelliger dan dergelijke tuinen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213570693
Ik heb mn eigen watertje/pond gemaakt in de tuin en daar ontstaat nu gewoon een nieuwe leven. Zo leuk!
Je koopt er geen madeliefje voor maar die betegelde tuinen met houten overkappingen zijn zo liefdeloos maar ook levensmoe. We kunnen zelf ook wel wat meer leven maken/aantrekken.
Go hard or go home
pi_213570732
Al die zeikerds hier die de boeren de schuld geven janken het hardst als vlees en groente straks onbetaalbaar wordt omdat het allemaal geïmporteerd moet worden.
blablablabla
pi_213570819
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 15:54 schreef Elan het volgende:
Al die zeikerds hier die de boeren de schuld geven janken het hardst als vlees en groente straks onbetaalbaar wordt omdat het allemaal geïmporteerd moet worden.
Dat wordt het al lang. Een groot deel van alle vlees, groente en fruit in de supermarkt komt al uit Afrika, Azie of Amerika. We willen hier ook het hele jaar door groente en fruit eten die we hier alleen in bepaalde maanden kunnen kweken. En een groot deel van wat de Nederlandse boeren produceren gaat naar de export.

Bovendien, dat valse frame dat zogenaamd alle boeren weg moeten - echt NIEMAND zegt of vindt dat, behalve mensen zoals jij die de discussie proberen te vervuilen.
pi_213570863
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 15:12 schreef sturmpie het volgende:
dan moet je bloemenzaad in 'n groot vrachtvliegtuig proppen en dat van grote hoogte dumpen dan waait 't overal naar toe en groeien er volgend jaar weer overal mooie bloemetjes
Blijkbaar niet anders zouden we natuurlijk door de organische manier jaarlijks al een toename moeten zien. :D
  woensdag 15 mei 2024 @ 16:10:17 #29
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_213570866
Het stikt hier in het gras van de madeliefjes en andere bloemetjes en zelfs in de stoepranden naast de voortuinen zie je de paardenbloemen. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 15 mei 2024 @ 16:11:20 #30
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213570874
Tuin hier ook vol paardenbloemen, geen margrietjes helaas...

Die dingen moet je ook gewoon laten staan, ze zijn mooi en bijzonder nuttig.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  woensdag 15 mei 2024 @ 16:12:15 #31
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213570878
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 15:54 schreef Elan het volgende:
Al die zeikerds hier die de boeren de schuld geven janken het hardst als vlees en groente straks onbetaalbaar wordt omdat het allemaal geïmporteerd moet worden.
En, zitten allemaal met hun vuurkorf in een door schuttingen omgeven soort van parkeerplaats
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213570914
Het is voor onze fok populisten met een termijnvisie die niet verder komt dan een dag natuurlijk weer makkelijker om anderen de schuld in de schoenen te proberen te schuiven en de boel hier in het ridicule te trekken ipv eens toe te geven dat we er als mensheid qua natuur een teringbende van aan het maken zijn. :')
pi_213570926
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:05 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat wordt het al lang. Een groot deel van alle vlees, groente en fruit in de supermarkt komt al uit Afrika, Azie of Amerika. We willen hier ook het hele jaar door groente en fruit eten die we hier alleen in bepaalde maanden kunnen kweken. En een groot deel van wat de Nederlandse boeren produceren gaat naar de export.

Bovendien, dat valse frame dat zogenaamd alle boeren weg moeten - echt NIEMAND zegt of vindt dat, behalve mensen zoals jij die de discussie proberen te vervuilen.
Tuurlijk joh, daarom kost een doosje Spaanse aardbeien dat niet te vreten is 5 euro en een doosje Hollandse 2,50.
Economische belangen en goedkope groenten en fruit gaan boven het belang van madeliefjes en paardenbloemen (like who even fucking cares)
blablablabla
pi_213570944
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 15:54 schreef Elan het volgende:
Al die zeikerds hier die de boeren de schuld geven janken het hardst als vlees en groente straks onbetaalbaar wordt omdat het allemaal geïmporteerd moet worden.
Driekwart van de landbouw in Nederland wordt geëxporteerd.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 15 mei 2024 @ 16:22:50 #35
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213570949
Dan maar wat minder madeliefjes, daar vergaat de wereld niet van.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 15:54 schreef Elan het volgende:
Al die zeikerds hier die de boeren de schuld geven janken het hardst als vlees en groente straks onbetaalbaar wordt omdat het allemaal geïmporteerd moet worden.
Ik denk niet dat deze mensen veel vlees eten, dat zullen vooral de havermelk, seed oils en tofuburger types zijn.
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:21 schreef recursief het volgende:

[..]
Driekwart van de landbouw in Nederland wordt geëxporteerd.
En dus vormt het een belangrijke bron van inkomsten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213570974
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:21 schreef recursief het volgende:

[..]
Driekwart van de landbouw in Nederland wordt geëxporteerd.
Een kwart dus niet.
Wat levert biodiversiteit op aan inkomsten?
blablablabla
pi_213570976
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Tuurlijk joh, daarom kost een doosje Spaanse aardbeien dat niet te vreten is 5 euro en een doosje Hollandse 2,50.
Economische belangen en goedkope groenten en fruit gaan boven het belang van madeliefjes en paardenbloemen (like who even fucking cares)
Je moet ook niet het doosje vreten.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_213570986
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Een kwart dus niet.
Wat levert biodiversiteit op aan inkomsten?
Dan kunnen we dus toe met driekwart minder aan landbouwbedrijven.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 15 mei 2024 @ 16:28:07 #39
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_213570999
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 15:15 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ikzelf niet snap is waarom de gemeentes niet allemaal hun bermbeheer aanpassen ten behoeve van biodiversiteit. Makkelijke winst, zou ik denken.
Ik zie nu ook overal weer stukken gras, compleet weggemaaid waar echt geen reden voor is, niet voor de verkeersveiligheid, niet voor honden, er wil niemand voetballen. Laat die shit gewoon eens groeien.

Ik weet nog vroeger dat ik kon schuilen in het gras, veel sprinkhanen ook die voor je uit sprongen als je door het hoge gras banjerde. Nu een biljart laken, met wat bosjes en boompjes die om de 2 jaar "verjongd" worden. Waarom in hemelsnaam? Omdat het er anders onverzorgd uit ziet? Bang dat er een kind wordt gegrepen door een teek?
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_213571031
quote:
14s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dan kunnen we dus toe met driekwart minder aan landbouwbedrijven.
Of gewoon niet zo zeiken over iets irrelevants als biodiversiteit in een land dat het formaat heeft van een postzegel.
quote:
Hoeveel verdienen we aan landbouw?
De toegevoegde waarde van het totale agrocomplex bedroeg in 2021 ongeveer 57 mld. euro, dat is bijna 7% van het bruto binnenlands product (bbp). De werkgelegenheid is gegroeid tot 600.000 arbeidsjaren in 2021, wat 7,5% is van de totale nationale werkgelegenheid. In 2022 verdiende Nederland 76,3 mld.
Biodiversiteit levert geen klote op, sterker nog die onzin over madeliefjes en paardenbloemen kost alleen maar geld en zorgt er voor dat er minder bouwvergunningen worden afgegeven waardoor onze woningmarkt alleen maar verder in het stop raakt.
blablablabla
pi_213571038
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Tuurlijk joh, daarom kost een doosje Spaanse aardbeien dat niet te vreten is 5 euro en een doosje Hollandse 2,50.
Economische belangen en goedkope groenten en fruit gaan boven het belang van madeliefjes en paardenbloemen (like who even fucking cares)
Het gaat natuurlijk niet letterlijk om madeliefjes, simpel figuur. Het gaat om sterk afnemende biodiversiteit. Maar je zal ook wel niet (willen) begrijpen waarom dat problematisch is.
pi_213571040
alles wordt eenheidsworst!!
  woensdag 15 mei 2024 @ 16:33:56 #43
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213571059
Ik mis vooral de paardenbloemen. In mijn beleving had je die vroeger overal. Of niet @OllieA

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_213571061
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Of gewoon niet zo zeiken over iets irrelevants als biodiversiteit in een land dat het formaat heeft van een postzegel.
[..]
Biodiversiteit levert geen klote op, sterker nog die onzin over madeliefjes en paardenbloemen kost alleen maar geld en zorgt er voor dat er minder bouwvergunningen worden afgegeven waardoor onze woningmarkt alleen maar verder in het stop raakt.
Ja zo'n achterlijke vvd-reactie was te verwachten inderdaad. Bouwen bouwen bouwen, vroem vroem vroem!!!
pi_213571080
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:31 schreef Farenji het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk niet letterlijk om madeliefjes, simpel figuur. Het gaat om sterk afnemende biodiversiteit. Maar je zal ook wel niet (willen) begrijpen waarom dat problematisch is.
De biodiversiteit is sinds 1900 al met 90% afgenomen, tot 10 jaar geleden gaf niemand ene neuk en nu moeten we ons er ineens druk om maken zeker tot het punt dat we de economie enorme schade toebrengen om wat onnozele bloemen en planten te redden :') .

Jullie linkse mensen zijn knettergek :r .
blablablabla
pi_213571102
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:34 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ja zo'n achterlijke vvd-reactie was te verwachten inderdaad. Bouwen bouwen bouwen, vroem vroem vroem!!!
Precies.
Oprotten met je biodiversiteit en stikstofwaanzin :R
blablablabla
pi_213571143
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:36 schreef Elan het volgende:

[..]
De biodiversiteit is sinds 1900 al met 90% afgenomen, tot 10 jaar geleden gaf niemand ene neuk en nu moeten we ons er ineens druk om maken zeker tot het punt dat we de economie enorme schade toebrengen :') .

Jullie linkse mensen zijn knettergek :r .
De insecten en bijenpopulaties zijn toch vrij essentieel voor bestuiving van bloemen. Die populaties zijn de afgelopen tijd enorm ingestort. Zonder bestuiving van bloemen ook geen lekkere hollandse aardbeitjes, of had je je dat nog niet gerealiseerd? Maar goed blijf jezelf lekker voor de gek houden. Dit is een probleem dat ons allemaal aangaat, ongeacht je politieke overtuiging.
pi_213571153
quote:
85s.gif Op woensdag 15 mei 2024 15:26 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ja hoor, jouw eigen waarnemingkjes in je eigen tuintje zijn natuurlijk veel meer waard dan de...
[..]

Quasi wetenschap met creatieve statistiek. Validiteit is discutabel.
pi_213571221
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:41 schreef machtpen het volgende:

[..]
Quasi wetenschap met creatieve statistiek. Validiteit is discutabel.
Je bent zelf discutabel.
pi_213571245
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:41 schreef Farenji het volgende:

[..]
De insecten en bijenpopulaties zijn toch vrij essentieel voor bestuiving van bloemen. Die populaties zijn de afgelopen tijd enorm ingestort. Zonder bestuiving van bloemen ook geen lekkere hollandse aardbeitjes, of had je je dat nog niet gerealiseerd? Maar goed blijf jezelf lekker voor de gek houden. Dit is een probleem dat ons allemaal aangaat, ongeacht je politieke overtuiging.
Aardbeien uit Nederland groeien in een kas, daar komt geen bij bij kijken. Je snapt blijkbaar net zoveel van welke economische belangen er spelen als van grootschalige landbouw.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')