De dag van gisteren, de ontsnapping haalde het toch ondanks dat Pogacar er wel zin in zou hebben. Pogiboy moest zich vanwege diplomatische redenen in houden. Een van de broers met de mooiste achternaam in het peloton won, Valentin Paret-Peintre, de jongste van de broertjes. Er is trouwens ook nog een zus die aan wielrennen doet, Maeva Paret-Peintre. Er zijn wel wat renners uitgevallen op de rustdag door ziekte waaronder Olav Kooij, hopelijk gaat dat meevallen de komende dagen. Cian Uijtdebroeks klaagde ook al over keelpijn. Mauri Vansevenant was in de war, maar dat hoeft niet door ziekte te komen.
![stage_11_846e9f55-52e0-4ec7-919f-134970a7d384.jpg?v=1714658074]()
![Qa4Wb58coiS5D9NSRR75vZ.jpg]()
De elfde rit gaat waarschijnlijk voor de sprinters zijn, al is er natuurlijk altijd een kans voor de ontsnapping met het bergachtige begin. De rit is best lang met 207km, het bevat 1.850 hoogtemeters. Er is een gecategoriseerd klim van de derde categorie in het begin van de race, de Pietracatella (7,8 km aan 5,7%). We beginnen in Foiano di Val Fortore, een dorp van 1500 inwoners in het noorden van Campanië. De giro is nog nooit eerder door dit dorp geweest, er is ook niet veel bijzonder over te vertellen. De finish is in de kustplaats Francavilla al Mare in de Abruzzen met 25.000 inwoners, naast de stad Pescara. Het is vooral nogal toeristisch met een behoorlijk aantal hotels aan het strand. Drie keer eerder eindigde een Giro-rit in deze Italiaanse badplaats. In 2001 won toen Ellis Rastelli de eerste etappe en pakte ook meteen de roze trui.
Wie gaat direct door van de finish naar het strand?Start: 12.05 uur
Finish: ongeveer 17.15 uur
Het weer lijkt goed te zijn deze dag, graad of 20-24 tijdens de rit, half bewolkt. Heel kleine kans op een buitje in het binnenland rond een uur of 15. Grote kans dat de renners niet nat zullen worden deze dag.
![s-l1600.jpg]()
Glazen bol? Ik verzamel als hobby gesteentes en mineralen. Dus ik stel voor om in een rookkwarts bol te kijken. Gezien mijn resultaten nog niet heel goed zijn, kijk ik daar misschien al de hele tijd in.
1. Jonathan Milan. Lijkt mij de grote favoriet, zeker nu Het Jachtluipaard van Numansdorp ziek is.
2. Tim Merlier. Die schat ik net iets minder in dan de Italiaanse beer.
3. Kaden Groves. Kaden zal die heuvel wel goed overleven toch?
Nu kan ik kiezen uit een reeks hans worsten.
4. Phil Bauhaus heeft tot nu toe 2 keer in de top 10 gesprint.
5. Madis Mihkels, de andere renner die 2 keer in de top 10 heeft gesprint.
[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 14-05-2024 22:59:41 ]