abonnement Unibet Coolblue
pi_213558529
Edit: WGR is verworden tot een KLB

[ Bericht 97% gewijzigd door Origami94 op 15-05-2024 15:53:37 ]
pi_213558598
en dit heb je natuurlijk allemaal opgenomen en kun je als bewijs aandragen?

Zo niet, dan acht ik de kans van slagen 0,0
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_213558636
Natuurlijk ben je niet bedreigd door de politie, aansteller :')
  Vis een optie? dinsdag 14 mei 2024 @ 14:54:55 #4
70532 loveli
N
pi_213558657
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:40 schreef Origami94 het volgende:
Verder vertelde ze dat als ik aangifte zou doen dat mijn gegevens wel eens bij de verdachte zou kunnen belanden.
Als er een rechtszaak komt, dan wordt het procesverbaal toegevoegd aan het dossier. Hou daar rekening mee als je aangifte doet.
crap in = crap out
  dinsdag 14 mei 2024 @ 15:17:39 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213558851
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:40 schreef Origami94 het volgende:
Ook zei ze op dreigende toon wat er met mij zou kunnen gebeure
Wat kan er zoal gebeuren dan?
  dinsdag 14 mei 2024 @ 15:24:33 #6
189961 ex
aperture science
pi_213558901
Ben je bedreigd met de dood of ernstig geweld? Zo nee, dan is het niet strafbaar. het is hier geen Zweden ;)
The cake is a lie!
pi_213558908
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:40 schreef Origami94 het volgende:

Verder vertelde ze dat als ik aangifte zou doen dat mijn gegevens wel eens bij de verdachte zou kunnen belanden.

Die verdachte weet toch al waar je woont, je huurt een huis van hem....
  dinsdag 14 mei 2024 @ 15:28:19 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213558930
Moet je aangifte doen tegen de politie? Nee hoor, dat hoeft niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_213559010
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:40 schreef Origami94 het volgende:
Mijn vraag is. Heeft het zin om alsnog aangifte te doen? Dan wel tegen de politie.
Welke 'zin' hoop je dat het moet hebben? Wat verwacht je ermee te bereiken?

Op mij komt het hele verhaal een beetje over alsof je heel graag ergens je over opwind en je jezelf een beetje in je eigen boosheid zit op te draaien... en dat de kans groot is dat je er helemaal niks mee bereikt.
ik zie in je verhaal ook nergens iets van 'bedreiging'... vooral een opgewonden standje..

Het kan zijn dat je een conflict hebt met je verhuurder, waarbij kennelijk een aannemer zonder jouw toestemming je woning betreden is, daarover kun je met je verhuurder verder het contact aangaan, je hebt gelijk dat de verhuurder nooit zonder je toestemming dat mag doen, en dat kan zeker een grond voor aangifte zijn, die de politie dan ook zal opnemen;
maar hierbij geld ook een beetje; C'est le ton qui fait de la musique ... als je gelijk begint te roepen over "bedreiging en afpersing" bij zo'n verhaal, stijgt de kans dat ze je niet serieus nemen en je inschatten als een labiel geval.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213559173
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:40 schreef Origami94 het volgende:
.....Ik huurde daarbij een appartement en de eigenaren waren zo schofterig om binnen te komen wanneer ze wilden. ......
Huh ? heb je dan de cilinder niet vervangen van het slot ?. Dat recht heb je, ik raad iedereen aan dat te doen, het liefst direct na het ingaan van het huurcontract.
pi_213559206
Het blijft gewoon wel bijzonder treurig dat als mensen een aangifte willen doen dat dit gewoon tegen gewerkt wordt

Zelf ook eens mee gemaakt, krijg je doodleuk te horen dat er toch niks mee gedaan wordt en het zonde van de moeite is.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 16:26:15 #12
33189 RM-rf
1/998001
pi_213559415
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 16:02 schreef 111210 het volgende:
Het blijft gewoon wel bijzonder treurig dat als mensen een aangifte willen doen dat dit gewoon tegen gewerkt wordt

Zelf ook eens mee gemaakt, krijg je doodleuk te horen dat er toch niks mee gedaan wordt en het zonde van de moeite is.
Aangifte doen is geen bezigheidstherapie of afreageermechanisme als mensen zelf hun problemen niet uit kunnen praten...

Als TS deze aangifte nodig heeft in bv een rechtzaak tegen de verhuurder kan het zin hebben (niet als bewijs, wel als weergave van de registratie van een mogelijke moment in het conflict) en mag de politie het zeker niet weigeren...
als TS echter daar gelijk begint te roepen over 'bedreiging en afpersing' zullen ze hem gewoon de deur wijzen omdat zij ook wel genoeg andere zaken te doen hebben
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213561585
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:25 schreef ES_FOK het volgende:

[..]
Die verdachte weet toch al waar je woont, je huurt een huis van hem....
Ben verhuisd
pi_213561619
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:38 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Welke 'zin' hoop je dat het moet hebben? Wat verwacht je ermee te bereiken?

Op mij komt het hele verhaal een beetje over alsof je heel graag ergens je over opwind en je jezelf een beetje in je eigen boosheid zit op te draaien... en dat de kans groot is dat je er helemaal niks mee bereikt.
ik zie in je verhaal ook nergens iets van 'bedreiging'... vooral een opgewonden standje..

Het kan zijn dat je een conflict hebt met je verhuurder, waarbij kennelijk een aannemer zonder jouw toestemming je woning betreden is, daarover kun je met je verhuurder verder het contact aangaan, je hebt gelijk dat de verhuurder nooit zonder je toestemming dat mag doen, en dat kan zeker een grond voor aangifte zijn, die de politie dan ook zal opnemen;
maar hierbij geld ook een beetje; C'est le ton qui fait de la musique ... als je gelijk begint te roepen over "bedreiging en afpersing" bij zo'n verhaal, stijgt de kans dat ze je niet serieus nemen en je inschatten als een labiel geval.
Ik kom uit een achterstandswijk. Zelf een keer een confrontatie gehad met iemand met een mes. Dus ben wel wat gewend. Maar als de politie dit soort dingen gaat doen hoort dat niet
pi_213561655
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:58 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Huh ? heb je dan de cilinder niet vervangen van het slot ?. Dat recht heb je, ik raad iedereen aan dat te doen, het liefst direct na het ingaan van het huurcontract.
Nee niet gedaan maar uiteraard vanwege goed vertrouwen
pi_213561660
Waarmee wilden ze je dan afpersen?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_213561676
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 16:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Aangifte doen is geen bezigheidstherapie of afreageermechanisme als mensen zelf hun problemen niet uit kunnen praten...

Als TS deze aangifte nodig heeft in bv een rechtzaak tegen de verhuurder kan het zin hebben (niet als bewijs, wel als weergave van de registratie van een mogelijke moment in het conflict) en mag de politie het zeker niet weigeren...
als TS echter daar gelijk begint te roepen over 'bedreiging en afpersing' zullen ze hem gewoon de deur wijzen omdat zij ook wel genoeg andere zaken te doen hebben
Zover ik weet moet de politie elke aangifte opnemen. Zeker als daar bedreiging wat ik overigens via WhatsApp gesprekken op papier heb
pi_213562516
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:43 schreef mascara-klodder het volgende:
Waarmee wilden ze je dan afpersen?
De borg niet teruggeven na vermeende schade.


Waren een beetje zoals dit soort gasten, een type Van Haga
pi_213563169
Ze hebben je dus het proces en de gang van zaken uitgelegd. Tegen de 'tone of voice' kun je geen aangifte doen, je kunt wel een klacht indienen.
pi_213566216
En jij denkt niet "kom laat ik het online doen"?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_213566586
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:40 schreef Origami94 het volgende:
Goedendag

TS heeft recentelijk geprobeerd om aangifte te doen bij de politie vanwege huisvredebreuk door de eigenaren en daarbij bedreiging en afpersing. Ik huurde daarbij een appartement en de eigenaren waren zo schofterig om binnen te komen wanneer ze wilden. Volgens hun eigen woorden was het puur een bedrijf voor ze en hadden ze voor de rest niet zoveel met wetten.

Anyway dezelfde dag aangifte proberen te doen bij de politie. Ik zou de volgende dag teruggebeld worden, geprobeerd in een andere stad waar ik was alsnog aangifte te doen maar zij verwezen mij terug. Volgende dag werd ik teruggebeld door een vrouw van de politie die passief-agressief vertelde dat ik alleen aangifte kon doen als er een ernstige dreiging was, dat er huisvredebreuk had plaatsgevonden was ze het op den duur mee eens maar ze weigerde de aangifte op te nemen. Ook zei ze op dreigende toon wat er met mij zou kunnen gebeuren, om daarna te eindigen met dat dit allemaal hypothetisch was.

Verder vertelde ze dat als ik aangifte zou doen dat mijn gegevens wel eens bij de verdachte zou kunnen belanden.

Mijn vraag is. Heeft het zin om alsnog aangifte te doen? Dan wel tegen de politie.
Ze heeft je voorgelicht over de gevolgen van een aangifte op dit vlak. Lijkt mij niet onredelijk. Veel mensen ervaren dat ook als een weigering tot het opnemen van een aangifte, maar het is niet perse vaak dat er echt een neen gezegd is. Meestal is het een, denk er toch nog even over na. Wat in dit soort situaties ook echt heel verstandig is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:44 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Zover ik weet moet de politie elke aangifte opnemen. Zeker als daar bedreiging wat ik overigens via WhatsApp gesprekken op papier heb
Correct, dat zal men ook doen als jij dat echt wil.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 16:02 schreef 111210 het volgende:
Het blijft gewoon wel bijzonder treurig dat als mensen een aangifte willen doen dat dit gewoon tegen gewerkt wordt

Zelf ook eens mee gemaakt, krijg je doodleuk te horen dat er toch niks mee gedaan wordt en het zonde van de moeite is.
Dat is verwachtingsmanagement. Het is pas zonde als je denkt dat het echt helpt en je vervolgens teleurgesteld raakt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:36 schreef Origami94 het volgende:

[..]
De borg niet teruggeven na vermeende schade.
Dit deel klinkt meer als een civiel conflict dan een strafrechtelijk conflict
  woensdag 15 mei 2024 @ 08:48:26 #22
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_213566615
Je kan de politie verzoeken om het adres van het bureau in de aangifte te zetten ipv jouw adres als je niet wilt dat de verdachte je nieuwe adres weet.

Been there, done that.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 15 mei 2024 @ 09:09:04 #23
33189 RM-rf
1/998001
pi_213566777
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 08:48 schreef laziness het volgende:
Je kan de politie verzoeken om het adres van het bureau in de aangifte te zetten ipv jouw adres als je niet wilt dat de verdachte je nieuwe adres weet.

Been there, done that.
Bij een aangifte wegens Huisvredebreuk ?
Wat zou dat moeten helpen?

De politie bied dat hooguit in uitzonderlijke gevallen aan, voornamelijk bij gevallen van stalker of geweld en bedrieiging door een bekende warvoor het slachtoffer gevlucht is en zich nu verstopt wil houden... het is geen 'recht' en het is aan de politie om te bepalen of ze daartoe overgaan en in dit geval zal er zeker geen grond voor zijn
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 15 mei 2024 @ 09:22:09 #24
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_213566873
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 09:09 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Bij een aangifte wegens Huisvredebreuk ?
Wat zou dat moeten helpen?

De politie bied dat hooguit in uitzonderlijke gevallen aan, voornamelijk bij gevallen van stalker of geweld en bedrieiging door een bekende warvoor het slachtoffer gevlucht is en zich nu verstopt wil houden... het is geen 'recht' en het is aan de politie om te bepalen of ze daartoe overgaan en in dit geval zal er zeker geen grond voor zijn
Zoals gezegd ik heb een andere ervaring, gedaan op ons verzoek. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 15 mei 2024 @ 09:22:35 #25
33189 RM-rf
1/998001
pi_213566878
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 09:22 schreef laziness het volgende:

[..]
Zoals gezegd ik heb een andere ervaring, gedaan op ons verzoek.
bij een aangifte wegens Huisvredebreuk door je huidige verhuurder?

Lees mn post nog eens? Het is ook an sich mogelijk (zoals ik al schreef), maar in bijzondere gevallen waar het relevant is en ook een meerwaarde heeft, en het de politie zelf is die uiteindelijk bepaald of daartoe een grond is....

In geval van TS is de meerwaarde nihil, omdat TS zijn adres allang bekend is bij de beschuldigde (zijn verhuurder) en ook als de politie verder contact opneemt met de beschuldigde ze dat adres wel moeten noemen en bespreken wat daar gebeurd zou zijn ...

[ Bericht 31% gewijzigd door RM-rf op 15-05-2024 09:33:12 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213566933
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 09:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]
bij een aangifte wegens Huisvredebreuk door je hudige verhuurder?
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:39 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ben verhuisd
Los daarvan zal het voor de verhuurder wel duidelijk zijn van wie de aangifte komt (tenzij het héél veel wisselende huurders heeft en bij iedereen zomaar binnenloopt en het door iedereen als ongewenst wordt ervaren).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 15 mei 2024 @ 09:36:49 #27
33189 RM-rf
1/998001
pi_213566993
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 09:29 schreef baskick het volgende:

Knap dat de TS een verhuizing kan regelen op dezelfde dag (of hooguit een dag later, aangezien hij aangeeft dat hij 'de volgende dag teruggebeld werd'):

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:40 schreef Origami94 het volgende:

Anyway dezelfde dag aangifte proberen te doen bij de politie.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213567100
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 09:36 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Knap dat de TS een verhuizing kan regelen op dezelfde dag (of hooguit een dag later, aangezien hij aangeeft dat hij 'de volgende dag teruggebeld werd'):
[..]

Op zich kan TS tussen de "inval" en de dag van de poging tot aangifte wel verhuisd zijn.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_213567729
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 08:44 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ze heeft je voorgelicht over de gevolgen van een aangifte op dit vlak. Lijkt mij niet onredelijk. Veel mensen ervaren dat ook als een weigering tot het opnemen van een aangifte, maar het is niet perse vaak dat er echt een neen gezegd is. Meestal is het een, denk er toch nog even over na. Wat in dit soort situaties ook echt heel verstandig is.
[..]
Correct, dat zal men ook doen als jij dat echt wil.
[..]
Dat is verwachtingsmanagement. Het is pas zonde als je denkt dat het echt helpt en je vervolgens teleurgesteld raakt.
[..]
Dit deel klinkt meer als een civiel conflict dan een strafrechtelijk conflict
Toen ik de antwoord gaf dat ik alsnog aangifte wou doen zei de mevrouw dat ze hem niet gaan opnemen.

En ja de borg is civielrechtelijk, heb zelf rechten gestudeerd. Afdreiging niet.

Ik zou ook een advocaat in de hand kunnen nemen maar dat heeft misschien geen zin zonder aangifte.
pi_213567735
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 09:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]
bij een aangifte wegens Huisvredebreuk door je huidige verhuurder?

Lees mn post nog eens? Het is ook an sich mogelijk (zoals ik al schreef), maar in bijzondere gevallen waar het relevant is en ook een meerwaarde heeft, en het de politie zelf is die uiteindelijk bepaald of daartoe een grond is....

In geval van TS is de meerwaarde nihil, omdat TS zijn adres allang bekend is bij de beschuldigde (zijn verhuurder) en ook als de politie verder contact opneemt met de beschuldigde ze dat adres wel moeten noemen en bespreken wat daar gebeurd zou zijn ...
Volgens mij heb ik hier ergens boven geschreven dat ik verhuisd ben. Maar had in de OP moeten zitten
pi_213567806
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 10:57 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Toen ik de antwoord gaf dat ik alsnog aangifte wou doen zei de mevrouw dat ze hem niet gaan opnemen.
dan dien je een klacht in
quote:
En ja de borg is civielrechtelijk, heb zelf rechten gestudeerd. Afdreiging niet.
hoe is er dan gedreigd met de borg? Die niet terug geven (zelfs op valse gronden) is in essentie gewoon civiel recht.
quote:
Ik zou ook een advocaat in de hand kunnen nemen maar dat heeft misschien geen zin zonder aangifte.
Jij hebt rechten gestudeerd? Waarvoor heb je een aangifte nodig voor je borg?
  woensdag 15 mei 2024 @ 12:16:20 #32
3542 Gia
User under construction
pi_213568548
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 10:58 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik hier ergens boven geschreven dat ik verhuisd ben. Maar had in de OP moeten zitten
Nou, als het betreden van de woning als doel had de staat van de woning opnemen, omdat je ging verhuizen, lijkt me dat wel zinnig. Zelfs al had je de cilinder verandert, je moet ze binnenlaten als jij aangeeft te gaan verhuizen. Daarmee hoeven ze niet te wachten tot jij weg bent, want als er iets aan mankeert, moet jij dat nog oplossen, of betalen dat zij het doen.
pi_213569041
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 12:16 schreef Gia het volgende:

[..]
Nou, als het betreden van de woning als doel had de staat van de woning opnemen, omdat je ging verhuizen, lijkt me dat wel zinnig. Zelfs al had je de cilinder verandert, je moet ze binnenlaten als jij aangeeft te gaan verhuizen. Daarmee hoeven ze niet te wachten tot jij weg bent, want als er iets aan mankeert, moet jij dat nog oplossen, of betalen dat zij het doen.
Nee ze kwamen de gehele tijd gewoon binnen wanneer ze wilden.
  woensdag 15 mei 2024 @ 13:08:46 #34
3542 Gia
User under construction
pi_213569057
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 13:06 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Nee ze kwamen de gehele tijd gewoon binnen wanneer ze wilden.
Hoe lang heb je er gewoond? En wanneer kwamen ze binnen? Deden ze dat met hun sleutel terwijl jij niet thuis was? Vanaf het begin?
pi_213569225
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 12:16 schreef Gia het volgende:

[..]
Nou, als het betreden van de woning als doel had de staat van de woning opnemen, omdat je ging verhuizen, lijkt me dat wel zinnig. Zelfs al had je de cilinder verandert, je moet ze binnenlaten als jij aangeeft te gaan verhuizen. Daarmee hoeven ze niet te wachten tot jij weg bent, want als er iets aan mankeert, moet jij dat nog oplossen, of betalen dat zij het doen.
En dat moeten ze ruim voor tijd aankondigen.
  woensdag 15 mei 2024 @ 13:32:27 #36
3542 Gia
User under construction
pi_213569306
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 13:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En dat moeten ze ruim voor tijd aankondigen.
Ja, dat wel. Maar je moet ze toegang geven.

Als je ergens gaat wonen en de huurbaas komt 1 keer binnen, zonder jou toestemming en aanwezigheid, dan zet je er toch meteen een nieuwe cilinder in! Bewaar je de oude, voor als je weer gaat verhuizen. Kun je die nieuwe weer gebruiken in je nieuwe woning!

Maar goed, ze zijn dus in de woning geweest, TS is inmiddels verhuisd en er is, schijnbaar, schade die inhouding van de borg rechtvaardigt. En nu wil TS aangifte doen van huisvredebreuk voor de keren in het verleden dat hij er nog woonde? Sorry, raar verhaal.
pi_213569461
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 13:32 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja, dat wel. Maar je moet ze toegang geven.

Als je ergens gaat wonen en de huurbaas komt 1 keer binnen, zonder jou toestemming en aanwezigheid, dan zet je er toch meteen een nieuwe cilinder in! Bewaar je de oude, voor als je weer gaat verhuizen. Kun je die nieuwe weer gebruiken in je nieuwe woning!

Maar goed, ze zijn dus in de woning geweest, TS is inmiddels verhuisd en er is, schijnbaar, schade die inhouding van de borg rechtvaardigt. En nu wil TS aangifte doen van huisvredebreuk voor de keren in het verleden dat hij er nog woonde? Sorry, raar verhaal.
Ik denk dat ik het burgerlijk wetboek beter uit mijn hoofd ken dan jij.

En nee er is geen schade. De borg heb ik ook teruggekregen. En ja er is huisvredebreuk, daar is zelfs de politie het over eens maar de aangifte willen ze niet opnemen.
pi_213569469
Topic mag op slot @mods. Denk niet dat ik hier de hulp krijg zoals in het oude WGR
pi_213569615
quote:
Ook zei ze op dreigende toon wat er met mij zou kunnen gebeuren, om daarna te eindigen met dat dit allemaal hypothetisch was.
Je voelt je wel heel snel bedreigd he.

En ze had waarschijnlijk geen zin om een aangifte op te nemen omdat 1) ze er toch niks mee gingen doen, zou dus alleen maar administratieve rompslomp voor hun zijn en 2) ze je een zeur/aansteller/jankbal/vul maar in vonden
  woensdag 15 mei 2024 @ 14:29:36 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213569879
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 13:48 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik denk dat ik het burgerlijk wetboek beter uit mijn hoofd ken dan jij.

En nee er is geen schade. De borg heb ik ook teruggekregen. En ja er is huisvredebreuk, daar is zelfs de politie het over eens maar de aangifte willen ze niet opnemen.
Geef dan met jouw kennis van de wet eens antwoord op je eigen vragen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_213569917


Wilde ik gisteren eigenlijk al posten :@
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  woensdag 15 mei 2024 @ 14:34:57 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213569941
Ik snap ook niet dat iemand die rechten heeft gestudeerd zich zo in de luren laat leggen door een agent aan de telefoon die uitlegt wat de procedure is en aangifte ontraadt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_213570007
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 13:48 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik denk dat ik het burgerlijk wetboek beter uit mijn hoofd ken dan jij.

En nee er is geen schade. De borg heb ik ook teruggekregen. En ja er is huisvredebreuk, daar is zelfs de politie het over eens maar de aangifte willen ze niet opnemen.
Je wil aangifte doen, dien dan een klacht in.
  Redactie Frontpage woensdag 15 mei 2024 @ 15:32:46 #44
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_213570508
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 13:48 schreef Origami94 het volgende:
Topic mag op slot @:mods. Denk niet dat ik hier de hulp krijg zoals in het oude WGR
Nee, je krijgt niet te horen wat je wilt horen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_213570608
Dus je hebt je vorige huis vernield, daarom krijg je geen borg terug.

Je hebt inmiddels een nieuwe woning maar je wil erg graag huilen bij de politie.

Jij komt er wel.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_213571450
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 15:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Dus je hebt je vorige huis vernield, daarom krijg je geen borg terug.

Je hebt inmiddels een nieuwe woning maar je wil erg graag huilen bij de politie.

Jij komt er wel.
Nee ik heb mijn eigen huis niet vernield. En dat is wat de verhuurder ook zegt.

Kan jij onderbouwen waarom je denkt dat ik dat heb gedaan?
  donderdag 16 mei 2024 @ 13:53:23 #47
3542 Gia
User under construction
pi_213581504
Wat wil je hier horen, dan?

"Och TS wat onrechtvaardig! Je moet zeker aangifte doen. Gegarandeerd dat je dat wint! Gewoon smartegeld eisen van de politie vanwege het onrecht dat ze je hebben aangedaan."

Wat precies wil je bereiken met een aangifte tegen de politie?
pi_213582252
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 13:53 schreef Gia het volgende:
Wat wil je hier horen, dan?

"Och TS wat onrechtvaardig! Je moet zeker aangifte doen. Gegarandeerd dat je dat wint! Gewoon smartegeld eisen van de politie vanwege het onrecht dat ze je hebben aangedaan."

Wat precies wil je bereiken met een aangifte tegen de politie?
Volgens mij stond er een duidelijke vraag in de OP toen je reageerde.
  donderdag 16 mei 2024 @ 15:12:09 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213582298
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:07 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Volgens mij stond er een duidelijke vraag in de OP toen je reageerde.
Je vraag was of het zin heeft om aangifte te doen tegen de politie.

Aangezien je rechten hebt gestudeerd en de wet goed kent ben ik benieuwd naar hoe je hier zelf tegenaan kijkt.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 16 mei 2024 @ 15:15:17 #50
3542 Gia
User under construction
pi_213582321
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:07 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Volgens mij stond er een duidelijke vraag in de OP toen je reageerde.
Ja, en mijn vraag wat je dan graag als antwoord had willen horen.
Want de antwoorden die je krijgt, staan je duidelijk niet aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')