3 dagen geleden hebben ze vanuit Paradox nieuwe screenshots gedeeldquote:Op zondag 12 mei 2024 21:51 schreef ems. het volgende:
Paar keer geprobeerd te spelen. Maar na Crusader Kings en Stellaris kon ik er niet echt inkomen![]()
Misschien als deel 5 uitkomt dat ik weer een poging waag.
Nice! Die Mulhouse achievement is best hardcorequote:Op maandag 13 mei 2024 13:29 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
NP. Ik heb trouwens 161 van 373 achievements, maar speel al lange tijd niet meer voor achievements. De laatste is van een jaar geleden.![]()
Ik heb ook die van Mullhouse gehaald:
Everything's Coming Up Mulhouse
Starting as Mulhouse, become Emperor of the HRE and completely decentralize the Empire.
0,6% van de spelers heeft dit gehaaldSucces
Ja snap ik wel hoor. Uitbreiden in de HRE als OPM is best een tergend proces. Je moet super veel geduld hebben en is niet altijd even leuk....Welke ga je nu pakken?quote:Op maandag 13 mei 2024 14:24 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nice! Die Mulhouse achievement is best hardcore
Maar ik ga toch met een ander land beginnen. Ik wil graag die vassal feed strategie proberen.
Ik zat te denken om als Frankrijk te gaan, Aragon aan te vallen, 1 province te nemen en dan Catalonye te releasen om een beetje een feel te krijgen voor hoe het werkt. (Zag ik op een filmpje vanmorgen)quote:Op maandag 13 mei 2024 14:29 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ja snap ik wel hoor. Uitbreiden in de HRE als OPM is best een tergend proces. Je moet super veel geduld hebben en is niet altijd even leuk....Welke ga je nu pakken?
France is wel relaxed om mee te spelen. Is een van mijn favorieten toch wel. Je kan chill mode spelen en inderdaad experimenteren als je wilt. Belangrijke taktiek is proberen een RM met Burgundy te krijgen (je moet er zelf 1 sturen ipv ontvangen!). Meestal starten ze als rivaal, dus moet je waarschijnlijk 1 oorlog met hun voeren (geen land pakken) en hun dwingen om geen rivaal te zijn van jou. Meer heb je niet nodig. Als je hun als PU kan krijgen dan heb je echte een chille game, want je kan via mission tree hun in 1 knop annexeren zonder AE.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:31 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik zat te denken om als Frankrijk te gaan, Aragon aan te vallen, 1 province te nemen en dan Catalonye te releasen om een beetje een feel te krijgen voor hoe het werkt. (Zag ik op een filmpje vanmorgen)
Nice thanks, ik ga het proberen. Het gaat me dit potje dan eigenlijk meer om het feeden vassals maar we gaan zien hoe het uitpakt.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:41 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
France is wel relaxed om mee te spelen. Is een van mijn favorieten toch wel. Je kan chill mode spelen en inderdaad experimenteren als je wilt. Belangrijke taktiek is proberen een RM met Burgundy te krijgen (je moet er zelf 1 sturen ipv ontvangen!). Meestal starten ze als rivaal, dus moet je waarschijnlijk 1 oorlog met hun voeren (geen land pakken) en hun dwingen om geen rivaal te zijn van jou. Meer heb je niet nodig. Als je hun als PU kan krijgen dan heb je echte een chille game, want je kan via mission tree hun in 1 knop annexeren zonder AE.
Ook maar eens een France campaign gestart:quote:Op maandag 13 mei 2024 14:48 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nice thanks, ik ga het proberen. Het gaat me dit potje dan eigenlijk meer om het feeden vassals maar we gaan zien hoe het uitpakt.
Jeetje wat ben jij goed in EU4quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:12 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ook maar eens een France campaign gestart:
- Kingdom of God en Scotland (net gereleased) is mijn vassal
- Wat ik verder nog wil doen: alle cores van Scotland terugveroveren, de rest van England+Aragon "opeten" en HRE dismantelen samen met Ottomans vs Austria, Commonwealth, Muscovy wordt een mooi eind battle![]()
[ afbeelding ]
Haha super nice!quote:Op maandag 20 mei 2024 17:11 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Castille/Spain is overpowered. Je krijgt via de mission tree een union over:
- Aragon
- Portugal
- Naples
- Austria
- England (als ze van religie veranderen)
Daarnaast kan je relatief makkelijk voor Burgundy gaan via royal marriage (blijft wel geluk natuurlijk)
Early game ging ik voor no cb op byzantium. Nog 2/3 oorlogen tegen o.a. France (reconquest op Toulouse/Gascony), Venice en ik heb zo goed als de volledige kust rondom de Middellandse zee in handen binnen 100 jaar tijd![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
@:KoningWouter
Ik heb de Mare Nostrum achievement al.quote:Op maandag 20 mei 2024 18:30 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Haha super nice!
Ga je voor de "restore the roman empire" achievement?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |