Op dinsdag 15 oktober 2024 15:53 schreef Pro_Shifty het volgende:[..]
Ik heb Miradry gedaan en het is letterlijk het beste wat ik had kunnen doen. Om even de context te schetsen vanuit mijn situatie.
Ik zweette veel onder mijn oksels, vooral als het warm was of als ik stress had (presentatie geven of spreken voor grote groepen etc) ik nam vaak een extra shirtje mee omdat ik anders al snel helemaal natte oksels en vlekken in mijn shirt had.
Ik ben naar een dermatoloog gegaan en ben begonnen met het injecteren van Botox in mijn oksel. Dit werkt voor een maand of 4-6 perfect. onder alle omstandigheden waren mijn oksels helemaal droog. Ook als ik aan het sporten was. Heerlijk want de vervelende geur was ook weg.
Maar ieder half jaar moet je dit in principe verversen en dat is best duur en het is niet fijn om telkens 15 spuiten per oksel te krijgen. Maar qua resultaten werkt dit echt heel goed.
Toen ik hier eenmaal mee gestart was kon ik eigenlijk niet meer terug omdat er echt een "leven' voor en na is. Je kiest ervoor om helemaal droge oksels zonder nare geur te hebben of niet.
Dus besloot ik na overleg met de dermatoloog te kiezen voor miradry. Dit kostte 1200 euro ofzo. (Maar 2x per jaar botex a 385 euro per keer, dan heb je dat bedrag er zo uit. Ze gaan met een apparaat de zweetklieren van je oksel kapot branden. De behandeling is niet echt pijnlijk maar fijn is anders.
Na de behandeling ben ik een paar dagen thuis gebleven van werk met koelzakken onder mijn oksels. Want eigenlijk heb je een soort van brandwonden onder je oksel. Na een week was dat wel weer prima. Maar het is even een weekje vervelend allemaal.
Nu ben ik inmiddels 3 jaar verder en ik zweet echt voor 80% minder uit mijn oksels en de nare vieze geurtjes zijn vrijwel weg. Tuurlijk heb ik wel eens natte oksels na een dag in de tuin werken en stinkt het, maar dit zijn tegenwoordig de uitzonderingen. Ook moet je er rekening mee houden dat de haren onder je oksels bijna niet meer terug groeien. Maar dat is geen probleem, want zo'n bos haren onder je oksels is toch al niet zo fris.
Owja en voor de mensen die denken dat "
Het zweet er toch uit moet en je op andere plaatsen meer gaat zweten. Dat klopt niet. 2% van de zweetklieren in je lichaam zitten in je oksels dus je gaat niet meer zweten op andere plekken en je kan je warmte prima via andere zweetklieren kwijt.
Dus al met al is het wel een investering maar wat mij betreft 1000% de moeite en kosten waard. Ik zou het direct nog een keer doen en ik kan het ook echt iedereen aanraden.