abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 juli 2024 @ 14:14:27 #151
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_214327840
Ik heb liever een diamant uit een lab dan uit een grot, waarbij de kans groot is dat iemand een geweer tegen z'n kop aan heeft gehad...

Eerlijk is eerlijk, mooi is het inderdaad wel allemaal. *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  donderdag 18 juli 2024 @ 15:55:23 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214328614
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:14 schreef MisterFox het volgende:
Ik heb liever een diamant uit een lab dan uit een grot, waarbij de kans groot is dat iemand een geweer tegen z'n kop aan heeft gehad...

Eerlijk is eerlijk, mooi is het inderdaad wel allemaal. *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
musk wist te zeggen dat het heelal barst van de diamanten , maar hout juist de zeer waardevolle stof is
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 22 augustus 2024 @ 10:27:39 #153
323876 michaelmoore
pi_214774185
https://www.telegraaf.nl/(...)gevonden-in-botswana

quote:
Diamant van 2492 karaat gevonden in Botswana
5 min geledenin Buitenland

GABORONE - In Botswana is een diamant van 2492 karaat gevonden in een mijn in het noordoosten van het land, meldt Lucara Diamond Corp.
Het Canadese bedrijf heeft het over ;een van de grootste ruwe diamanten ooit ontdekt;.
De diamant werd gevonden met behulp van röntgentechnologie.
In dezelfde mijn, de Karowe, werden eerder diamanten van 1758 en 1109 karaat ontdekt.
De grootste ongeslepen diamant die ooit is gevonden is de Cullinan van 3106 karaat.
Die werd in 1905 in Zuid-Afrika ontdekt.
quote:
Lucara Diamond announce the recovery of an exceptional 2,492 carat diamond from its Karowe Diamond Mine in Botswana.
This remarkable find, one of the largest rough diamonds ever unearthed, was detected & recovered by the Company's Mega Diamond Recovery X-ray Transmission Tech.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214900119
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_216201765
Bekijk deze YouTube-video
Diamond Crash in China: Prices Drop 80% Overnight! 30 Billion Carats Produced, Fewer Marriages
pi_216203234
  donderdag 16 januari 2025 @ 14:03:38 #157
323876 michaelmoore
pi_216319651
pi_216319691
The real thing zal altijd waarde behouden, aangezien waarde helemaal niet zo objectief is. Zie bv de prijzen die je betaalt voor een Porsche 356 speedster. Die kun je perfect namaken, zelfs veel beter rijdend, sneller en luxer… maar een originele kost miljoenen, waar een replica doorgaans 5 cijfers kost.
  donderdag 16 januari 2025 @ 14:41:31 #159
323876 michaelmoore
pi_216319981
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 14:08 schreef VEM2012 het volgende:
The real thing zal altijd waarde behouden, aangezien waarde helemaal niet zo objectief is. Zie bv de prijzen die je betaalt voor een Porsche 356 speedster. Die kun je perfect namaken, zelfs veel beter rijdend, sneller en luxer… maar een originele kost miljoenen, waar een replica doorgaans 5 cijfers kost.
Dat zei men van Parels ook, nu zijn de gekweekte parels veel mooier en gelijkmatiger

wat jij zegt dan komj eop het kunst niveau dat niet mmeer te maken is, net alseen rembrandt

parels is een daily business, alleen bijonder diamanten die blijven waardevast als de eeuwen oude Koh i Noor

https://en.wikipedia.org/wiki/Koh-i-Noor

quote:
n 1739, Nader Shah of Iran invaded Northern India and occupied Delhi. As payment for returning the crown of India to the Mughal emperor Muhammad Shah, he took possession of the entire fabled treasury of the Mughals, including the Daria-i-Noor, the Koh-i-Noor, and the Peacock Throne.[3]

After Nader Shah's death in 1747, the diamond was inherited by his grandson, Shahrokh Mirza.

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 16-01-2025 14:48:33 ]
pi_216320242
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 14:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat zei men van Parels ook, nu zijn de gekweekte parels veel mooier en gelijkmatiger

wat jij zegt dan komj eop het kunst niveau dat niet mmeer te maken is, net alseen rembrandt

parels is een daily business, alleen bijonder diamanten die blijven waardevast als de eeuwen oude Koh i Noor

https://en.wikipedia.org/wiki/Koh-i-Noor
[..]

Parels hebben helemaal geen status. Dat heeft de associatie met oude vrouwtjes.

Bij diamanten ligt dat toch anders.
  donderdag 16 januari 2025 @ 15:19:18 #161
323876 michaelmoore
pi_216320259
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Parels hebben helemaal geen status. Dat heeft de associatie met oude vrouwtjes.
Dat was vroeger anders

natural diamonds zijn in 12 maanden met 50% in prijs gedaald, iedereen kan nu diamanten kopen , iedereen en niemand zal zeggen het is false of kan uberhaupt het verschil zien

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 16-01-2025 15:38:28 ]
pi_216320624
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat was vroeger anders

natural diamonds zijn in 12 maanden met 50% in prijs gedaald, iedereen kan nu diamanten kopen , iedereen en niemand zal zeggen het is false of kan uberhaupt het verschil zien

Laat mij dan maar even wat weten waar ik diamanten ontstaan in de natuur en geslepen etc voor voor een spotprijs(50%daling)kan kopen. Ik hou mij aanbevolen.
  donderdag 16 januari 2025 @ 16:06:50 #163
323876 michaelmoore
pi_216320653
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:04 schreef Cherni het volgende:

[..]
Laat mij dan maar even wat weten waar ik diamanten ontstaan in de natuur en geslepen etc voor voor een spotprijs(50%daling)kan kopen. Ik hou mij aanbevolen.
die man is van de Beers die zal t wel weten, vraag hethem
pi_216320657
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat was vroeger anders

Alsof jij het verschil tussen een diamant en waardeloze neppert van afstand kan zien…

Je krijgt een certificaat. Bij een topkwaliteit diamant is dat ook nog een certificaat waar je wat aan hebt en als je geluk hebt waardeert jouw vriendin/verloofde/echtgenote dat.

De meeste waarde verliest een diamant meteen nadat je deze hebt gekocht. ;)
pi_216320709
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Alsof jij het verschil tussen een diamant en waardeloze neppert van afstand kan zien…

Je krijgt een certificaat. Bij een topkwaliteit diamant is dat ook nog een certificaat waar je wat aan hebt en als je geluk hebt waardeert jouw vriendin/verloofde/echtgenote dat.

De meeste waarde verliest een diamant meteen nadat je deze hebt gekocht. ;)
In echte diamanten zitten nu juist altijd oneffenheden. Dat maakt het juist uniek in combinatie met de slijpmethode(vorm). In mijn jeugd op het punt gestaan om diamantslijper te worden en een aantal rondleidingen gehad in Antwerpen.
Vakwerk. Koos uiteindelijk voor werktuigbouw.

En er zit inderdaad een certificaat bij.
pi_216320758
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:14 schreef Cherni het volgende:

[..]
In echte diamanten zitten nu juist altijd oneffenheden. Dat maakt het juist uniek in combinatie met de slijpmethode(vorm). In mijn jeugd op het punt gestaan om diamantslijper te worden en een aantal rondleidingen gehad in Antwerpen.
Vakwerk. Koos uiteindelijk voor werktuigbouw.

En er zit inderdaad een certificaat bij.
Maar dat zie je alleen met een loep (tenzij heel onzuiver, maar die gebruiken ze voor andere doeleinden volgens mij).

Dus een diamant draag je vooral voor jezelf. Niemand ziet of je een nepdiamant hebt van 100 euro of een echte van enkele tienduizenden euro’s.

En ik durf te wedden dat er nog best vrouwen zijn die denken een dure diamant om de vinger te hebben terwijl het geen diamant is. ;)
pi_216320776
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 09:37 schreef Chandler het volgende:
Dat is dan goednieuws tegen kinderarbeid in Afrika maar weer slecht nieuws voor diezelfde kinderen want waar moeten ze nu hun geld mee verdienen om te kunnen overleven? :@
Nikkel, cadnium en andere accugrondstoffen :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 16-01-2025 16:30:01 ]
pi_216320787
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar dat zie je alleen met een loep (tenzij heel onzuiver, maar die gebruiken ze voor andere doeleinden volgens mij).

Dus een diamant draag je vooral voor jezelf. Niemand ziet of je een nepdiamant hebt van 100 euro of een echte van enkele tienduizenden euro’s.

En ik durf te wedden dat er nog best vrouwen zijn die denken een dure diamant om de vinger te hebben terwijl het geen diamant is. ;)
Uiteraard. Maar men spreekt steeds in deze draad over de enorme waardedaling. Maar dan gaat het om die nep diamanten. Maar ja je kunt ook een nep rolex mogelijk voor een grijpstuiver kopen.
pi_216320824
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
die man is van de Beers die zal t wel weten, vraag hethem
Die discussie had ik al met iemand anders. Maar je leest doodeenvoudig niet. Ook bij Beers ging het om de nepdiamant. post 114
pi_216320850
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:25 schreef Cherni het volgende:

[..]
Uiteraard. Maar men spreekt steeds in deze draad over de enorme waardedaling. Maar dan gaat het om die nep diamanten. Maar ja je kunt ook een nep rolex mogelijk voor een grijpstuiver kopen.
Ik maak onderscheid tussen 3 varianten:

Echte diamanten,
Synthetische diamanten, en
Nep diamanten (zirkonia bv).
  donderdag 16 januari 2025 @ 16:33:28 #171
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216320864
Synthetische diamanten zijn niet nep, het zijn echte diamanten. Ze zijn gemaakt, ipv gevonden.
Varkensvlees is ook niet nep omdat het gefokt is ipv op de Veluwe geschoten.
De prijs van synthetische diamanten zal een punt bereiken dat het gaat lonen het als drager voor chips te gaan gebruiken, wat geweldig is want het geleid warmte erg goed namelijk 5 keer beter dan koper,
pi_216320877
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik maak onderscheid tussen 3 varianten:

Echte diamanten,
Synthetische diamanten, en
Nep diamanten (zirkonia bv).
Die synthetische noem ik dan ook even nep voor het gemak. Voor de industrie is het natuurlijk wel een geweldige optie.
  donderdag 16 januari 2025 @ 16:35:11 #173
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216320883
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:34 schreef Cherni het volgende:

[..]
Die synthetische noem ik dan ook even nep voor het gemak.

Waarom?
pi_216320920
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Synthetische diamanten zijn niet nep, het zijn echte diamanten. Ze zijn gemaakt, ipv gevonden.
Varkensvlees is ook niet nep omdat het gefokt is ipv op de Veluwe geschoten.
De prijs van synthetische diamanten zal een punt bereiken dat het gaat lonen het als drager voor chips te gaan gebruiken, wat geweldig is want het geleid warmte erg goed namelijk 5 keer beter dan koper,
Niet echt Jan. In een diamant ontstaan in de natuur zitten altijd oneffenheden. Bovendien word dit ook nog op aanvraag op een bepaalde manier geslepen waarbij de briljant de meest bekende vorm is. Daarom ook dat de prijs enorm kan verschillen.
  donderdag 16 januari 2025 @ 16:44:11 #175
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216320966
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:39 schreef Cherni het volgende:

[..]
Niet echt Jan. In een diamant ontstaan in de natuur zitten altijd oneffenheden. Bovendien word dit ook nog op aanvraag op een bepaalde manier geslepen waarbij de briljant de meest bekende vorm is. Daarom ook dat de prijs enorm kan verschillen.
Kortom, technisch gezien is een "gekweekte" diamand zuiverder en een beter product beter dan een "wilde".
De waarde die je er aan hecht is onzin. Een diamand heeft geen intrinsieke waarde, slechts marktwaarde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')