Nou, de Grote Finale dan straks.
Allereerst, shout out naar de mods van ESF (Momo, Greys, Cyan, geen idee wie het zijn eigenlijk, Moira?) die alles weer in goede banen hebben weten te leiden, zodat het weer vanouds als een Warm Bad aanvoelt.
Tja, zonder onze JOOST is het natuurlijk een flink stuk minder leuk, maar ja, kijken gaan we toch, niet waar?
Er is nog genoeg leuks om te zien en ja, het blijft een finale natuurlijk. De spanning zit er bij de deelnemers en fans flink op en dat komt straks tot een ultieme apotheose. Of moeten we zeggen, een vlammend of knallend einde, maar dat is een verwijzing naar Israël natuurlijk dus dat doen we maar niet.
Waar kijken we dan naar uit vanavond?
Nou, persoonlijk verwacht ik nog steeds een knallend (shit, doe ik het weer) optreden van Kroatië. Wat mij betreft gaan zij er met de winst van door. Leuk, pakkend, ietwat ongecompliceerd maar gewoon uitermate vermakelijk.
Ierland dan, misschien wel mijn persoonlijke favoriet na dinsdag, in ieder geval qua optreden en staging. Ze gaan niet winnen uiteraard, maar top 5 zou zomaar kunnen en wie had dat van tevoren verwacht. Ik kijk alvast uit naar het moment dat de HEX wordt gekroond.
En verder?
Nou, ik moet zeggen dat het nummer van Estland behoorlijk is gegroeid bij mij. Echt een heerlijk feestnummertje, zaal mag plat gaan.
Armenië en Griekenland krijgen ook een deel van de salinabonus want leuke dames+etnisch muziekje=leuk.
Italië, knappe verschijning die ook nog kan zingen. Liedje zelf is iets minder maar vooruit, top 8. Oekraïne is ook wel ok, en die slanke dame is meer dan ok (ok, nu hou ik op).
Noorwegen is ook top 5 natuurlijk, en oja, Luxemburg is ook wel cute, hihi.
Hoe dan ook, Go Hrvatska dan maar. Of Éire.
Of ja, kan mij het eigenlijk ook schelen na vanmiddag.
Wat mij betreft wordt het een spetterende avond vol verrassingen, protesten, chaos en nog meer van zulks. Fuck it. Laat desnoods Israël maar winnen, dan klapt de boel helemaal en is de shit aan de ventilator. Overigens, dat meisje van Israël kan behoorlijk zingen, maar goed. Genoeg positiefs over ISR en genoeg politiek voor nu.
Wie heeft er zin in een potje...HEX?!
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.