Niet mijn OPquote:Lekker geloofwaardig allemaal. Kan ik me nog herinneren dat 15-20 jaar terug in de tijd ze (het FAA) direct een tijdelijk verbod/schorsing op zouden leggen aan het toestel, om vervolgens onderzoeksresultaten af te wachten. Nu is het omgekeerde wereld. Het is veilig totdat het onderzoek het tegendeel uitwijst. Mensenlevens stellen helemaal niks meer voor, terwijl ze toen tenminste nog iets van een geringe waarde hadden.quote:De Amerikaanse toezichthouder FAA zegt dat de Boeing 737 MAX 8 kan blijven vliegen. Het toestel is "luchtwaardig", liet de luchtvaartautoriteit maandag weten. De FAA is nog wel bezig met het verzamelen van gegevens en houdt contact met internationale luchtvaartautoriteiten.
Onderzoekers van de FAA en de Amerikaanse onderzoeksraad National Transportation Safety Board (NTSB) zijn op de plek van het neergestorte vliegtuig. De FAA zegt onmiddellijk passende maatregelen te nemen als de onderzoekers op zaken stuiten die invloed hebben op de veiligheid van het toestel.
De Boeing 737 MAX 8 die zondag is neergestort, was vertrokken vanuit de Ethiopische hoofdstad Addis Abeba voor een vlucht naar Nairobi. De piloot maakte kort na het opstijgen melding van problemen. Hij wilde omkeren, maar dit lukte niet. Niemand van de 157 mensen aan boord heeft de crash overleefd.
De ramp met het toestel van Ethiopian Airlines was voor verschillende luchtvaartmaatschappijen een reden om toestellen van dit type voorlopig aan de grond te houden. Onder meer in China en Indonesi blijven toestellen in de hangar.
Vijf maanden geleden stortte een toestel van hetzelfde type van de Indonesische luchtvaartmaatschappij Lion Air neer. Daarbij kwamen 189 mensen om het leven. Uit het eerste onderzoek bleek dat het om een technisch mankement ging.
https://www.nu.nl/buitenl(...)l#coral_talk_wrapper
Zoals iemand zei in de nujij.reacties, lijkt het wel alsof het uitmaakt welk land/maatschappij betrokken is. Betreft het Ethiopi, zal het vast hun eigen schuld zijn anders wie boeit het nog? Want derde wereldland enzo.
*En ik aarzelde wel even of dit een eigen topic verdient, want het lijkt me onder de Ethiopische gebeurtenis te vallen, maar anderzijds is dit iets wat ook toekomstige vluchten en andere maatschappij betreft. Dus dan maar bij deze.
Niets BNW aan, zijn louter feiten.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een vreemd BNW achtig antwoord op gewoon de constatering van een vreemd feitje in de verklaring van deze man.
Outsourcing zonder goede kwaliteitscontrole zou de oorzaak zijn van de problemen. Airbus lijkt beter in staat de kwaliteitscontrole te borgen.quote:Boeing wil leverancier terugkopen vanwege vele incidenten
Boeing gaat delen van leverancier Spirit AeroSystems terugkopen. De vliegtuigbouwer wil een gedeelte van de leverancier weer in eigen handen hebben vanwege de vele incidenten met Boeing-toestellen.
De vliegtuigbouwer zou ongeveer 4,4 miljard euro voor het bedrijf gaan betalen, laat persbureau Reuters weten. Spirit AeroSystems was tot 2005 onderdeel van Boeing, maar de vliegtuigbouwer verkocht de leverancier in 2005 om kosten te besparen.
Met de overname van Spirit AeroSystems wil Boeing meer grip krijgen op de productieprocessen. Het bedrijf hoopt zo minder snel in de problemen te komen door gebreken bij vliegtuigen.
Vliegtuigen van Boeing vertoonden de afgelopen jaren namelijk vaak gebreken. Om te beginnen met de twee fatale crashes in 2018 en 2019 met MAX 8-toestellen van Boeing. In totaal kwamen er 346 mensen om. De incidenten kostten het bedrijf toen zo'n 18 miljard dollar.
Ook afgelopen januari ging het mis. Een 737 MAX 9-toestel van Alaska Airlines moest een noodlanding maken, omdat een paneel na het opstijgen losraakte en een flink gat sloeg in de romp.
Ook met de 787-Dreamliner ging het onlangs mis. Als gevolg van een technisch probleem raakten tientallen passagiers gewond. Eerder deze maand raakte een toestel een band kwijt.
Als de overname wordt goedgekeurd door het Pentagon en de Amerikaanse mededingingsautoriteiten, is de deal volgend jaar rond. Concurrent Airbus gaat ook delen van het bedrijf overnemen.
quote:Boeing-vliegtuig verliest opnieuw een wiel kort na vertrek
Een Boeing-vliegtuig van United Airlines heeft maandag tijdens het opstijgen opnieuw een wiel verloren. Dat meldt persbureau Bloomberg na een bericht van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij.
Niemand raakte gewond tijdens de vlucht met een Boeing 757-200 die om 7.16 uur lokale tijd opsteeg vanuit Los Angeles en om 10.10 uur landde op Denver International Airport.
United zegt dat het wiel in Los Angeles is gevonden, zonder details te verstrekken. Het vliegtuig had 174 passagiers en zeven bemanningsleden aan boord.
In maart verloor een toestel van Boeing ook al een wiel. Dat gebeurde kort na het vertrek van een United Airlines-vlucht uit San Francisco. Het vliegtuig, dat met 249 passagiers onderweg was naar Japan, landde in Los Angeles. Ook toen raakte niemand gewond.
Los van het incident met het wiel, heeft de Amerikaanse luchtvaartautoriteit Federal Aviation Administration (FAA) maandag aangekondigd dat meer dan 2600 Boeing 737-vliegtuigen "onmiddellijk" moeten worden genspecteerd.
Wat heeft een 757-200 te doen met het nieuws over de 737? Dit is waarschijnlijk gewoon een gevolg van slecht onderhoud.quote:
quote:Op maandag 8 juli 2024 23:08 schreef KvanG het volgende:
[..]
Wat heeft een 757-200 te doen met het nieuws over de 737? Dit is waarschijnlijk gewoon een gevolg van slecht onderhoud.
quote:Los van het incident met het wiel, heeft de Amerikaanse luchtvaartautoriteit Federal Aviation Administration (FAA) maandag aangekondigd dat meer dan 2600 Boeing 737-vliegtuigen "onmiddellijk" moeten worden genspecteerd.
Als het een Boeing betreft is het nu voor menigeen niet zonder meer een onbeduidend incident vermoed ik.quote:Op maandag 8 juli 2024 23:11 schreef KvanG het volgende:
[..]
Plaats daar dan een nieuwsbericht over i.p.v. een niet relevant onbeduidend incident.
Je bent ermee bekend dat 757-200 toestellen in het vorige millenium gebouwd zijn?quote:Op maandag 8 juli 2024 23:15 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Als het een Boeing betreft is het nu voor menigeen niet zonder meer een onbeduidend incident vermoed ik.
Waarom vliegen die antiquiteiten dan nogquote:Op maandag 8 juli 2024 23:38 schreef KvanG het volgende:
[..]
Je bent ermee bekend dat 757-200 toestellen in het vorige millenium gebouwd zijn?
Omdat dat geld opleverd.quote:Op maandag 8 juli 2024 23:40 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Waarom vliegen die antiquiteiten dan nog
Niet alles wat geld oplevert is ook verstandig of veilig.quote:
B52: 'you wot m8?'quote:Op maandag 8 juli 2024 23:40 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Waarom vliegen die antiquiteiten dan nog
Dat zijn geen passagiersvliegtuigen die dagelijks vliegen.quote:
767-200, A300's en weet ik veel wat vliegen ook nog.quote:Op maandag 8 juli 2024 23:47 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat zijn geen passagiersvliegtuigen die dagelijks vliegen.
Vliegtuigen gaan 3-4 keer zo lang mee als auto’squote:Op maandag 8 juli 2024 23:40 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Waarom vliegen die antiquiteiten dan nog
De meeste oude airframes worden wel vooral ingezet voor vracht.quote:Op maandag 8 juli 2024 23:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
767-200, A300's en weet ik veel wat vliegen ook nog.
Ze zijn prima, goed onderhouden, continu gemoderniseerd en goed in de gaten gehouden.
In goede handen kunnen die airframes heel lang mee. Zie die b52 en c47'ers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |