Zijn er al users die deze goddelijk ogende snack hebben kunnen proberen? En zo ja, wat vond je ervan?quote:Grillbikkel vet populair: wordt de snack een blijvertje?
De mexicano, gehaktstaaf en frikandel krijgen er wellicht een broertje bij in de vitrine van de frituur. De nieuwe snack van Snacksalon De Schelp in Roelofarendsveen, de grillbikkel, is met goud bekroond door het Nederlands Frituurcentrum. Ligt deze snack straks in alle snackbars van Nederland?
Liefhebbers van de traditionele grillworst kunnen met deze nieuwe snack hun hart ophalen: een gefrituurde grillworst mét kaas, uiteraard in een krokant jasje.
De grillbikkel, bedacht door Marcel Norden van Snacksalon De Schelp in Roelofarendsveen, is vooral in het Westland momenteel een hit. "Het is eigenlijk een gewone grillworst die je kan frituren", zegt Norden tegen Editie NL. "Hier in het dorp staat Keurslager Van der Meer echt bekend om hun grillworst. Ik vroeg me af waarom er geen snackvariant van was, en ben toen met de slager in gesprek gegaan." Een jaar lang hebben ze aan de snack gesleuteld – met als resultaat een frituurbare grillworst in snackformaat.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)frituurde-grillworst
Een grillworst zoals je in de supermarkt kan vinden lijkt mij veel te groot voor een gefrituurde snack.quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:38 schreef anndb het volgende:
Snackspert op instagram heeft ‘m getest. Enige wat ik me afvraag zo’n hele grillworst in de frituur wat doet dat aan kcal?
Al is die waarschijnlijk kleiner, ziet er toch zwaar op de maag uit wel zo puur vlees.quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een grillworst zoals je in de supermarkt kan vinden lijkt mij veel te groot voor een gefrituurde snack.
Afgaande van het plaatje met de oorkonde lijkt mij hem eerder het formaat kroket. Maar ook dat lijkt mij nog fors voor een snack. Hij is namelijk veel meer gevuld dan een gemiddelde kroket.
Ja, alleen als zoiets in massa wordt geproduceerd zullen ze dat nooit doen, dan krijg je gewoon weer de zoveelste frikandelachtig iets.quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:50 schreef anndb het volgende:
[..]
Al is die waarschijnlijk kleiner, ziet er toch zwaar op de maag uit wel zo puur vlees.
Nee? Oh....quote:Op donderdag 9 mei 2024 15:43 schreef Ama het volgende:
Klinkt heel erg machtig. Een normale grillworst vreet je ook niet in één keer op.
Het is gewoon een minigrillworst, afgaande op de 3e foto bij dit artikel.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:57 schreef Bocaj het volgende:
Lijkt op een kroket met worstvulling?
Of is het een worst met kaas, met een kroket buitenkant?
dat zou ik niet als snack bij de patat nemen, past prima op de borrelschaal, in plakjes, naast de bitterballen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:10 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Het is gewoon een minigrillworst, afgaande op de 3e foto bij dit artikel.
https://www.gelderlander.(...)~a96e256a/243443282/
Wellicht wat krokanter, door de korst. Maar die ziet er niet zo dik uit.
Als de grillbikkel eenmaal een hype is op social media dan zullen deze varianten ook wel gaan verschijnen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:16 schreef Farenji het volgende:
Beetje jammer dat ie niet ook nog gepaneerd is, met een ei in het midden, en dan opengesneden, met pudding erin en roze glazuur eroverheen, met uitjes pindasaus en shoarma en dan tussen twee pizza's.
Nee een gefrituurde grillworst is geen kroket.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:16 schreef junkiesietze het volgende:
Het idee klinkt fantastisch maar de uitvoering zal wel weer matig zijn, word wss gewoon een veredelde kroket
heb jij m al gegeten?quote:Op maandag 13 mei 2024 13:51 schreef Ama het volgende:
[..]
Nee een gefrituurde grillworst is geen kroket.
Dat is ook niet nodig om te weten dat het geen veredelde kroket is (de korst is ontzettend anders).quote:
De vulling ook, lijkt me.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:26 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat is ook niet nodig om te weten dat het geen veredelde kroket is (de korst is ontzettend anders).
Nee maar het ging erover bij editienl en het zag er ook gewoon uit als een grillworst.quote:
Ja.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:33 schreef Ama het volgende:
[..]
Nee maar het ging erover bij editienl en het zag er ook gewoon uit als een grillworst.
wacht maar tot er een airfryer versie van uitkomtquote:Op maandag 13 mei 2024 14:26 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat is ook niet nodig om te weten dat het geen veredelde kroket is (de korst is ontzettend anders).
Die dingen zijn vet genoeg om in de airfryer geplaatst te worden. Een normale grillworst in de airfryer werkt ook prima.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:35 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
wacht maar tot er een airfryer versie van uitkomt
ja dat snap ikquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |