De scheidsrechter deed hier toch niets fout? Fout van de grensrechter.quote:Op donderdag 9 mei 2024 09:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Al was de grootste fout die van Neuer en ook Tuchel z'n wissels waren wel wedstrijdbepalend maar dit is jammer want vond de scheids verder wel goed fluiten.
Natuurlijk wel, de scheids kan ook beslissen om niet te fluiten. Twee mensen die op het allerhoogste niveau niet de regels naleven door de aanval door te laten lopen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:47 schreef DobbyDob het volgende:
[..]
De scheidsrechter deed hier toch niets fout? Fout van de grensrechter.
Dan zal de scheidsrechter juist tegen de regels ingaan als hij niet afflootquote:Op donderdag 9 mei 2024 11:58 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, de scheids kan ook beslissen om niet te fluiten. Twee mensen die op het allerhoogste niveau niet de regels naleven door de aanval door te laten lopen.
Waarom? De scheidsrechter hoeft niet blind over te nemen wat de grensrechter aangeeft?quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:59 schreef DobbyDob het volgende:
[..]
Dan zal de scheidsrechter juist tegen de regels ingaan als hij niet affloot
De assistent vlagt tegenwoordig in principe alleen nog als ie het zeker weet, logisch dat de scheidsrechter daar dan in meegaat.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:58 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, de scheids kan ook beslissen om niet te fluiten. Twee mensen die op het allerhoogste niveau niet de regels naleven door de aanval door te laten lopen.
Nee klopt, Militao, Tchouameni, Kroos, Modric, Vinicius en Bellingham kunnen er weinig vanquote:Op donderdag 9 mei 2024 11:57 schreef Alpha0 het volgende:
Real Madrid: Geen fan van die club maar ze doen toch iets goed al 10 jaar lang. Terwijl in het team niet eens grote sterren spelen.
Die Vini is wel een fenomeen qua snelheid en dribbels. Jude viel mij zwaar tegen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:57 schreef Alpha0 het volgende:
Real Madrid: Geen fan van die club maar ze doen toch iets goed al 10 jaar lang. Terwijl in het team niet eens grote sterren spelen.
Bij twijfel niet vlaggen zoals @hhh38 aangeeft. Hij vlagt, dus de scheidsrechter mag ervan uitgaan dat het buitenspel is.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:59 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Waarom? De scheidsrechter hoeft niet blind over te nemen wat de grensrechter aangeeft?
Ik ben het er wel mee eens dat de grootste fout gemaakt is door de grensrechter, maar imo heeft de scheidsrechter ook geblunderd hier. Hij is zelf toch ook niet blind en ziet ook dat het dicht bij elkaar zat, dan zou je denken dat hij het zekere voor het onzekere neemt en de aanval door laat lopen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De assistent vlagt tegenwoordig in principe alleen nog als ie het zeker weet, logisch dat de scheidsrechter daar dan in meegaat.
Als de vlag al omhoog gaat moet ‘ie fluiten dacht ik. En uiteindelijk leek het me ook wel de juiste beslissing al is het jammer en begrijpelijk dat er niet alsnog lijntjes kunnen worden getrokkenquote:Op donderdag 9 mei 2024 11:59 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Waarom? De scheidsrechter hoeft niet blind over te nemen wat de grensrechter aangeeft?
watquote:Op donderdag 9 mei 2024 11:57 schreef Alpha0 het volgende:
Ik dacht dat je als hoofdscheidsrechter ten alle tijde de grensrechters kunt overrulen. Uiteindelijk is de man op het veld degene die de eindbeslissing neemt.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Als de vlag al omhoog gaat moet ‘ie fluiten dacht ik. En uiteindelijk leek het me ook wel de juiste beslissing al is het jammer en begrijpelijk dat er niet alsnog lijntjes kunnen worden getrokken
Ja maar dat is met buitenspel dom want de scheids heeft daar geen zicht op. Daarom stoppen spelers ook altijd als ze die vlag omhoog zien, de scheids fluit dan namelijk altijd op dit niveauquote:Op donderdag 9 mei 2024 12:04 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik dacht dat je als hoofdscheidsrechter ten alle tijde de grensrechters kunt overrulen. Uiteindelijk is de man op het veld degene die de eindbeslissing neemt.
Maar als spelers het vlagsignaal zien dan?quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:04 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik dacht dat je als hoofdscheidsrechter ten alle tijde de grensrechters kunt overrulen. Uiteindelijk is de man op het veld degene die de eindbeslissing neemt.
Dat overrulen is alleen in de kelderklasse zo als er weer eens een clubgrensrechter denkt dat hij op schiphol staatquote:Op donderdag 9 mei 2024 12:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Maar als spelers het vlagsignaal zien dan?
Ja precies. Ik fluit sporadisch wel eens een potje en dan geef je de vlagger het voordeel van de twijfel tot het echt overduidelijk wordt.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat overrulen is alleen in de kelderklasse zo als er weer eens een clubgrensrechter denkt dat hij op schiphol staat
Kelderklassegenot
Maar de VAR kan in dit geval dus niks doen?quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De assistent vlagt tegenwoordig in principe alleen nog als ie het zeker weet, logisch dat de scheidsrechter daar dan in meegaat.
Nee, gefloten is gefloten en je ziet ook dat die verdedigers direct stoppen bij het fluitsignaal. Het zou dus oneerlijker zijn om hem goed te keurenquote:Op donderdag 9 mei 2024 12:15 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Maar de VAR kan in dit geval dus niks doen?
Leer je niet bij de F-jes dat je door moet spelen tot het fluitsignaal?quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Maar als spelers het vlagsignaal zien dan?
Ja dat ben ik met je eens hoor en doe ik ook altijd maar in de praktijk stoppen er altijd een aantal.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:17 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Leer je niet bij de F-jes dat je door moet spelen tot het fluitsignaal?Zag op Reddit ook een aantal voorbeelden voorbij komen waar een doelpunt dat uit het stoppen van spelen voortkwam. Wedstrijden van Porto en Newcastle onder andere.
Ik snap jullie punt wel hoor, en uiteindelijk is de grensrechter ook de hoofd'schuldige', maar de scheids gaat hier niet vrij uit imo.
Dan heb ik liever dat er een team de boot in gaat doordat hun eigen spelers de regels niet kennen dan dat bayern nu (wellicht, want ik denk nog steeds dat er geen doelpunt had geweest zonder fluitsignaal) genaaid is doordat de mannen die de wedstrijd leiden de regels niet goed toepassen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:18 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ja dat ben ik met je eens hoor en doe ik ook altijd maar in de praktijk stoppen er altijd een aantal.
Inderdaad geweldig elftal. Courtois normaal gesproken een top 3 keeper. Vini wmb de beste winger ter wereld. Modric en Kroos wellicht wat ouder maar nog steeds belangrijk. Geweldige combo van jong en oud daar. Alleen de laatste jaren beetje verworven tot een counterploeg.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee klopt, Militao, Tchouameni, Kroos, Modric, Vinicius en Bellingham kunnen er weinig van
Het is altijd een ploeg geweest die gedijt bij vibes, doen waar je zin in hebt zolang de defensieve organisatie maar staat. Met Lopetegui hebben ze daar op een hopeloze manier verandering in proberen te brengen, maar dit is gewoon hoe Real Madrid werkt. En daar is niets mis mee.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:59 schreef CR7 het volgende:
[..]
Inderdaad geweldig elftal. Courtois normaal gesproken een top 3 keeper. Vini wmb de beste winger ter wereld. Modric en Kroos wellicht wat ouder maar nog steeds belangrijk. Geweldige combo van jong en oud daar. Alleen de laatste jaren beetje verworven tot een counterploeg.
Hij floot, dus als hij niet gefloten had dan kan de var de goal alsnog goedkeuren of iig beoordelen, na fluiten is dat klaar.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:47 schreef DobbyDob het volgende:
[..]
De scheidsrechter deed hier toch niets fout? Fout van de grensrechter.
'Er is gefloten dus kunnen we niks meer doen aan de onterecht afgekeurde goal'quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij floot, dus als hij niet gefloten had dan kan de var de goal alsnog goedkeuren of iig beoordelen, na fluiten is dat klaar.
quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:03 schreef KingRoland het volgende:
Scheidsrechter horen ook keihard gestraft te worden voor dit soort fratsen. Daar hoort deze discussie om te gaan.
Of die goal onterecht afgekeurd is blijft de vraag nog, de grens en de scheids hebben alleen niet juist gehandeld in deze situatie.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:40 schreef Nober het volgende:
UEFALona UEFA Madrid, kan allemaal.
[..]
'Er is gefloten dus kunnen we niks meer doen aan de onterecht afgekeurde goal'
Dan doe je er maar wel iets aan.
Ja laten we de spelregels veranderen voor een terecht afgekeurd doelpuntquote:Op donderdag 9 mei 2024 17:40 schreef Nober het volgende:
UEFALona UEFA Madrid, kan allemaal.
[..]
'Er is gefloten dus kunnen we niks meer doen aan de onterecht afgekeurde goal'
Dan doe je er maar wel iets aan.
Die moffen zijn eruitquote:Op donderdag 9 mei 2024 14:03 schreef KingRoland het volgende:
Scheidsrechter horen ook keihard gestraft te worden voor dit soort fratsen. Daar hoort deze discussie om te gaan.
Klaas heeft liever sjeiks dan schnitzelquote:Op donderdag 9 mei 2024 21:27 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Die moffen zijn eruit
De scheidsrechters verdienen een extra bonus en een medaille
Dom ook wel, dat de VAR achteraf niet in kan grijpen. Die regel mogen ze wel eens aan gaan passen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij floot, dus als hij niet gefloten had dan kan de var de goal alsnog goedkeuren of iig beoordelen, na fluiten is dat klaar.
Maar deze goal kan je toch onmogelijk achteraf nog goedkeuren?quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:26 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dom ook wel, dat de VAR achteraf niet in kan grijpen. Die regel mogen ze wel eens aan gaan passen.
Eens. Gaat mooi worden, vooral de laatste speelrondes.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 10:33 schreef Idisrom het volgende:
Ik vind de nieuwe Champions League 2024/2025 opzet beter, met voor ieder acht verschillende tegenstanders, i.p.v. een gesloten groepje met maar drie tegenstanders.
Ook moet je nu meer je best doen om de tussenronde te ontlopen, en bij de beste acht eindigen. En het grootste voordeel vind ik, dat je niet meer tussentijds kunt afzakken naar een andere League. Als je bij de 33,3% slechtste clubs zit, dan is het gewoon over en uit in dat seizoen. En dat is terecht.
Ik vind het juist zonde dat je niet meer kunt afzakken. De Champions League ga je toch nooit winnen, maar in de Europa League is het altijd een feestje. Plus het had het verschil tussen plek 9tm24 nog meer waarde kunnen geven.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 10:33 schreef Idisrom het volgende:
Ik vind de nieuwe Champions League 2024/2025 opzet beter, met voor ieder acht verschillende tegenstanders, i.p.v. een gesloten groepje met maar drie tegenstanders.
Ook moet je nu meer je best doen om de tussenronde te ontlopen, en bij de beste acht eindigen. En het grootste voordeel vind ik, dat je niet meer tussentijds kunt afzakken naar een andere League. Als je bij de 33,3% slechtste clubs zit, dan is het gewoon over en uit in dat seizoen. En dat is terecht.
1997-98 Semi-Finalquote:Referee: Slavko Vinčić (Slovenia)
Assistant referees:
Toma¸ Klančnik (Slovenia)
Andra¸ Kovačič (Slovenia)
Fourth official:
François Letexier (France)
Reserve assistant referee:
Cyril Mugnier (France)
Video assistant referee:
Nejc Kajtazović (Slovenia)
Assistant video assistant referee:
Rade Obrenović (Slovenia)
Support video assistant referee:
Massimiliano Irrati (Italy)
2002-03 Second Group stage, Group Cquote:01/04/'98
Real Madrid 2-0 Borussia Dortmund
1-0 Morientes 24'
2-0 Karembeu 67'
15/04/'98
Borussia Dortmund 0-0 Real Madrid
2012-13 Group Dquote:19/02/'03
Real Madrid 2-1 Borussia Dortmund
0-1 Koller 30'
1-1 Raúl 43'
2-1 Ronaldo 56'
25/02/'03
Borussia Dortmund 1-1 Real Madrid
1-0 Koller 23'
1-1 Portillo 90+2'
2012-13 Semi-Finalquote:24/10/'12
Borussia Dortmund 2-1 Real Madrid
1-0 Lewandowski 36'
1-1 C. Ronaldo 38'
2-1 Schmelzer 64'
06/11/'12
Real Madrid 2-2 Borussia Dortmund
0-1 Reus 28'
1-1 Pepe 34'
1-2 Arbeloa 45' (o.g.)
2-2 Özil 89'
2013-14 Quarter-Finalsquote:24/04/'13
Borussia Dortmund 4-1 Real Madrid
1-0 Lewandowski 8'
1-1 C. Ronaldo 43'
2-1 Lewandowski 50'
3-1 Lewandowski 55'
4-1 Lewandowski 66' (pen.)
30/04/'13
Real Madrid 2-0 Borussia Dortmund
1-0 Benzema 83'
2-0 Ramos 88'
2016-17 Group Fquote:02/04/'14
Real Madrid 3-0 Borussia Dortmund
1-0 Bale 3'
2-0 Isco 27'
3-0 C. Ronaldo 57'
08/04/'14
Borussia Dortmund 2-0 Real Madrid
1-0 Reus 24'
2-0 Reus 37'
2017-18 Group Hquote:27/09/'16
Borussia Dortmund 2-2 Real Madrid
0-1 C. Ronaldo 17'
1-1 Aubameyang 43'
1-2 Varane 68'
2-2 Schürrle 87'
07/12/'16
Real Madrid 2-2 Borussia Dortmund
1-0 Benzema 28'
2-0 Benzema 53'
2-1 Aubameyang 60'
2-2 Reus 88'
quote:26/09/'17
Borussia Dortmund 1-3 Real Madrid
0-1 Bale 18'
0-2 C. Ronaldo 50'
1-2 Aubameyang 54'
1-3 C. Ronaldo 79'
06/12/'17
Real Madrid 3-2 Borussia Dortmund
1-0 Mayoral 8'
2-0 C. Ronaldo 12'
2-1 Aubameyang 43'
2-2 Aubameyang 49'
3-2 Vázquez 81'
Real had evenveel geluk tegen Man C. Daar was het ook 80 % 20 % balbezit.quote:Op donderdag 30 mei 2024 10:52 schreef KingRoland het volgende:
Dortmund wordt gewoon keihard aangepakt zaterdag. Veel geluk tegen PSG die ik weet niet hoeveel keer de lat/paal heeft geraakt. Lijkt me sterk dat dit weer het geval zal zijn en tegen Real nog wel.
3-1 Real zeg ik
Dat viel wel mee vergeleken met Dortmund.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Real had evenveel geluk tegen Man C. Daar was het ook 80 % 20 % balbezit.
Maar het scheelt niet veel.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:55 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Dat viel wel mee vergeleken met Dortmund.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |