ja normaal heb ik gewoon oneindig kolommen, dit is gekomen na voorwaardelijke opmaakquote:Op maandag 3 februari 2025 16:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar heb je op een normaal, leeg werkblad dan wel meer dan die 256 kolommen?
Dat is echt heel raar. Dat lijkt me onderhand een bug-achtige toestand... Je had de data van 13/09 tot 31/21 dus oorspronkelijk wel gewoon op je blad staan?quote:Op maandag 3 februari 2025 16:19 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
ja normaal heb ik gewoon oneindig kolommen, dit is gekomen na voorwaardelijke opmaak
[ afbeelding ]
Nee, ik had dit werkblad vorig jaar midden in het jaar gemaakt, begin dit jaar gekopierd en de data aangepast, toen merkte ik dat ik kolommen mistequote:Op maandag 3 februari 2025 16:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is echt heel raar. Dat lijkt me onderhand een bug-achtige toestand... Je had de data van 13/09 tot 31/21 dus oorspronkelijk wel gewoon op je blad staan?
Als je de regels voor voorwaardelijke opmaak verwijdert, krijg je je missende kolommen dan weer terug?
Als je het hele werkblad kopieert naar een nieuw werkblad (eventueel met Waarden plakken), zie je ze dan wel weer?
Deze werkmap heeft nog andere tabbladen, daar vond ik inderdaad een verborgen gedeelte wat blijkbaar ook weer invloed had op dit tabblad.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:03 schreef snabbi het volgende:
verborgen kolommen weer te geven (unhide/zichtbaar maken).
Oh ja, ik gebruik de Spaanse versiequote:<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
<recoveryLog xmlns="http://schemas.openxmlformats.org/spreadsheetml/2006/main"><logFileName>error146520_01.xml</logFileName><summary>Se han detectado errores en el archivo "(bestandsnaam weggehaald ivm privacy).xlsx"</summary><additionalInfo><info>Excel ha completado la validación y reparación en nivel de archivo. Puede que se hayan reparado o descartado algunas partes de este libro.</info></additionalInfo><repairedRecords><repairedRecord>Registros reparados: Tabla de /xl/tables/table7.xml parte (Tabla)</repairedRecord><repairedRecord>Registros reparados: Tabla de /xl/tables/table11.xml parte (Tabla)</repairedRecord></repairedRecords></recoveryLog>
Ik ben toch van start gegaan. Was al een tijdje van plan om Microsoft 365 aan te schaffen en ben nu bezig in de laatste EXCEL. Ik ben halverwege deze tutorial en het gaat best "goed" Soms vergeet ik een ")" of een ";" maar het gaat best goed.quote:Op woensdag 26 februari 2025 18:11 schreef Tegan het volgende:
Met een simpel zoeken in je gewenste zoekmachine vind je zo een lijst van Excel-functies en de vertalingen.
Voor je het weet kun je anderen gewoon 21 euro vragen voor jouw werkquote:Op donderdag 27 februari 2025 16:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ik ben toch van start gegaan. Was al een tijdje van plan om Microsoft 365 aan te schaffen en ben nu bezig in de laatste EXCEL. Ik ben halverwege deze tutorial en het gaat best "goed" Soms vergeet ik een ")" of een ";" maar het gaat best goed.
Gisteren 3 uur bezig geweest voor een stukje van 24 minuten. Dat is misschien best traag. Maar goed.
Had je dit niet gewoon aan Copilot kunnen vragen?quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ik ben toch van start gegaan. Was al een tijdje van plan om Microsoft 365 aan te schaffen en ben nu bezig in de laatste EXCEL. Ik ben halverwege deze tutorial en het gaat best "goed" Soms vergeet ik een ")" of een ";" maar het gaat best goed.
Gisteren 3 uur bezig geweest voor een stukje van 24 minuten. Dat is misschien best traag. Maar goed.
Copilot zegt dit op mijn vraag 'Kan je in een bestand met honderden tabellen de gerepareerde tabellen in een apart tabblad zetten?'quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:33 schreef flipsen het volgende:
Is er een manier om een bepaalde tabel te vinden in een excel sheet? Ik kreeg bij het openen van een bestand met veel tabellen een foutmelding, in 2 tabellen is iets gerepareerd. Maar dit bestand heeft weet ik veel hoeveel tabellen, uiteraard bij lange na niet allemaal netjes met naam en nu weet ik niet welke tabellen zijn gerepareerd
[..]
Oh ja, ik gebruik de Spaanse versie![]()
Heb je al geprobeerd om te formatteren naar tekst?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 09:41 schreef Janneke141 het volgende:
Ik sluit niet uit dat ik deze vraag al ooit eerder gesteld heb want het probleem komt me bekend voor, maar ik kan het zo niet terugvinden.
Op basis van een dataset uit een externe bron wordt een hele simpele draaitabel gemaakt. De header op de bovenste rij bestaat uit een stuk of 30 lettercombinaties van 2 letters, die in een draaitabel automatisch alfabetisch gesorteerd worden. Alleen... tussen die codes zitten ook VR en ZO, en die worden door Excel vooraan gezet omdat ze worden aangezien voor Vrijdag en Zondag. Hoe pas ik dat aan? (en dan zo dat het ook op de goede plek blijft staan, en niet bij elke Gegevens Vernieuwen weer terugspringt)?
Die opmaak die verandert na verversenquote:Op zaterdag 29 maart 2025 09:41 schreef Janneke141 het volgende:
Ik sluit niet uit dat ik deze vraag al ooit eerder gesteld heb want het probleem komt me bekend voor, maar ik kan het zo niet terugvinden.
Op basis van een dataset uit een externe bron wordt een hele simpele draaitabel gemaakt. De header op de bovenste rij bestaat uit een stuk of 30 lettercombinaties van 2 letters, die in een draaitabel automatisch alfabetisch gesorteerd worden. Alleen... tussen die codes zitten ook VR en ZO, en die worden door Excel vooraan gezet omdat ze worden aangezien voor Vrijdag en Zondag. Hoe pas ik dat aan? (en dan zo dat het ook op de goede plek blijft staan, en niet bij elke Gegevens Vernieuwen weer terugspringt)?
quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Heb je al geprobeerd om te formatteren naar tekst?
En deze is ook sowieso handig. Thx!quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:16 schreef opgebaarde het volgende:
Die opmaak die verandert na verversen
Ik kreeg weer zo´n tabelfout vandaag bij het openen van een bestand. Maar eens voorgelegd aan ChatGPT en die had een veel handiger slimmigheidje / slimmer handigheidje!quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Copilot zegt dit op mijn vraag 'Kan je in een bestand met honderden tabellen de gerepareerde tabellen in een apart tabblad zetten?'
Sub KopieerGerepareerdeTabellen()
Dim ws As Worksheet
Dim nieuwTabblad As Worksheet
Dim rng As Range
Dim doelRij As Long
' Maak een nieuw werkblad aan voor de gerepareerde tabellen
Set nieuwTabblad = ThisWorkbook.Worksheets.Add
nieuwTabblad.Name = "GerepareerdeTabellen"
doelRij = 1
' Loop door elk werkblad in de werkmap
For Each ws In ThisWorkbook.Worksheets
If ws.Name <> "GerepareerdeTabellen" Then
' Zoek de gerepareerde tabellen
' (hier wordt aangenomen dat ze een specifieke tekst bevatten, bv. "gerepareerd")
Set rng = ws.UsedRange.Find(What:="gerepareerd", LookIn:=xlValues, LookAt:=xlPart)
If Not rng Is Nothing Then
' Kopieer de gevonden tabel naar het nieuwe tabblad
ws.UsedRange.Copy Destination:=nieuwTabblad.Cells(doelRij, 1)
doelRij = doelRij + ws.UsedRange.Rows.Count + 1 ' Volgende vrije rij
End If
End If
Next ws
End Sub
Zo gepiept, tabel gevonden en eruit geflikkerd. Was niet nodig om hem opnieuw te maken gelukkig.quote:Hoe vind je table11.xml terug in je Excelbestand?
Optie 1: Excelbestand als zip openen
Maak een kopie van het Excelbestand.
Wijzig de extensie van .xlsx naar .zip.
Open dit zip-bestand.
Navigeer naar de map: xl/tables/
Zoek daar table11.xml – je kunt dit bestand openen met een teksteditor zoals Notepad++ of VS Code.
In dat XML-bestand staat een verwijzing naar:
de tabelnaam (als die is toegekend),
het werkblad waar de tabel op staat (sheetId of sheet name),
het celbereik (bijv. A1:G20).
1 2 3 4 5 6 7 | ' ' Nwe_excel_openen_en_teksten_inkopieren ' Set newbook = Workbooks.Add Workbooks("AutoDTO.xlsm").Worksheets("Result").Range("A1:G100").Copy newbook.Worksheets("Sheet1").Range("A1").PasteSpecial (xlPasteColumnWidths) newbook.Worksheets("Sheet1").Range("A1").PasteSpecial (xlPasteValues) |
Sheets(1) zou ook moeten werken. Deze pakt de meest linker sheet.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik heb op mijn werk een excel gamaakt waarin 2 lijsten met data uit andere programma's samengevoegd worden tot 1 leesbaar geheel.
iedereen die dat wil doen gebruikt dat bestand zonder mijn verdere tussenkomst.
Als ze hun gegevens ingekopieerd hebben drukken ze als laatste op een knopje dat een macro start om een een nieuw werkblad te openen en daar alles in de juiste layout in te plakken.
Zo heeft iedere teamleider tijdens het dagelijks overleg met het managment alle data op de zelfde manier in beeld en kunnen ze uitleggen waarom hun team de doelstellingen weer niet gehaald heeft.
Ik krijg een ding niet voor elkaar. Die macro opent een nieuwe excel en plakt de data in "Sheet1".
Maar er zijn ook teamleiders (of hun vervangers) die de Nederlandse versie gebruiken en dan heet het "Blad1"
En dan doet de macro het niet...
[ code verwijderd ]
Kan ik de code aanpassen zodat het met "Blad1" ook werkt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |