abonnement Unibet Coolblue
pi_213452226
Ik ga binnenkort naar IJland toe. Zijn de mensen vriendelijke daar in het verre noorden? Hoe is het eten? Iemand ervaring? :')
  FOK!fotograaf dinsdag 7 mei 2024 @ 15:55:12 #2
364681 over_hedge
pi_213452244
Gripper in TRV / IJsland / Ísland #7

Zijn de mensen vriendelijke daar in het verre noorden
Zo ver je mensen tegen komt. Ja.

Hoe is het eten?
Duur

Iemand ervaring?

Ja
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_213452290
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 15:55 schreef over_hedge het volgende:
Gripper in TRV / IJsland / Ísland #7

Zijn de mensen vriendelijke daar in het verre noorden
Zo ver je mensen tegen komt. Ja.

Hoe is het eten?
Duur

Iemand ervaring?

Ja
Heb jij er ervaring mee? Zo ja vertel mij.
pi_213452319
De traditionele keuken bedoel je? Daar is weinig aan imo heeft veel weg van de Ierse traditionele keuken veel orgaanvlees en vreemde visgerechten/stoofpotten. Qua prijzen niet heel duur, zou zeggen net zo duur of misschien zelfs iets goedkoper dan Nederland.

Mama Reykjavik is echt een aanrader als je daar komt
blablablabla
pi_213452347
Erg duur daar meid
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
Stuk verdriet
pi_213452364
IK ben vegetarier. :')
pi_213452836
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 16:13 schreef Dario_Hopman het volgende:
IK ben vegetarier. :')
O god, dan wordt het nog prijziger... -O-
pi_213453405
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 16:59 schreef YoopY het volgende:

[..]
O god, dan wordt het nog prijziger... -O-
Lul. Je maakt me nog nerveuser. :')
pi_213453509
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 18:04 schreef Dario_Hopman het volgende:

[..]
Lul. Je maakt me nog nerveuser. :')
Tja, ongeveer alle niet dierlijk voedsel moeten worden ingevlogen of per boot. Vis en gras zijn er in grote hoeveelheden dus is het dieet vis en vlees, evt aangevuld met een beetje ander eten. Eetcultuur veranderd niet zomaar.
pi_213453548
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 18:16 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Tja, ongeveer alle niet dierlijk voedsel moeten worden ingevlogen of per boot. Vis en gras zijn er in grote hoeveelheden dus is het dieet vis en vlees, evt aangevuld met een beetje ander eten. Eetcultuur veranderd niet zomaar.
wtf moet ik dan gaan eten? :')
pi_213453597
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 18:21 schreef Dario_Hopman het volgende:

[..]
wtf moet ik dan gaan eten? :')
Zakje rijst mee en wat gevriesdroogde groenten.

Bewaarspul als granen e.d. kan per boot worden aangevoerd en is lang houdbaar. Dat zal er dus wel zijn. Maar ik weet dat in de jaren tachtig dingen als tomaten meer dan een gulden per stuk kosten terwijl hier toen de kilo prijs dat nauwelijks was. Daarna er niet zo erg meer op gelet.
pi_213453727
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 18:28 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Zakje rijst mee en wat gevriesdroogde groenten.

Bewaarspul als granen e.d. kan per boot worden aangevoerd en is lang houdbaar. Dat zal er dus wel zijn. Maar ik weet dat in de jaren tachtig dingen als tomaten meer dan een gulden per stuk kosten terwijl hier toen de kilo prijs dat nauwelijks was. Daarna er niet zo erg meer op gelet.
Want de rijst die wij eten komt lokaal uit de polder? De supermarkten op IJsland zijn amper duurder dan die in Nederland. Horeca idem, Google maar wat willekeurige restaurants en hun menukaarten.
blablablabla
  FOK!fotograaf dinsdag 7 mei 2024 @ 18:47:25 #13
364681 over_hedge
pi_213453746
Supermarkten zijn zeker wel duurder dan hier. Restaurant geen idee. Niet geweest.

Dat alles duurder is, is ook logisch. Want eiland dus alles moet via import.
Maar je gaat niet naar ijsland om goed te eten. Maar om mooie natuur te zien
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_213453955
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 18:47 schreef over_hedge het volgende:
Supermarkten zijn zeker wel duurder dan hier. Restaurant geen idee. Niet geweest.

Dat alles duurder is, is ook logisch. Want eiland dus alles moet via import.
Maar je gaat niet naar ijsland om goed te eten. Maar om mooie natuur te zien
Ik ga daar dus honger lijden? Geweldig. :')
  FOK!fotograaf dinsdag 7 mei 2024 @ 19:18:00 #15
364681 over_hedge
pi_213454089
En ik maar denken dat je serieus was en tips wilt
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_213454094
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 19:08 schreef Dario_Hopman het volgende:

[..]
Ik ga daar dus honger lijden? Geweldig. :')
Ach je wou toch dood dus
pi_213454276
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 18:47 schreef over_hedge het volgende:
Supermarkten zijn zeker wel duurder dan hier. Restaurant geen idee. Niet geweest.

Dat alles duurder is, is ook logisch. Want eiland dus alles moet via import.
Maar je gaat niet naar ijsland om goed te eten. Maar om mooie natuur te zien
Wij gingen naar een toko met een varkentje als logo , Bonus/Bogus? Dat was echt niet veel duurder dan de AH.
Grappig feitje is dat ze daar nog met 'ons' Euroshopper merk werken voor basisproducten inclusief het bekende logo _O-
blablablabla
pi_213454792
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 19:18 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ach je wou toch dood dus
Lulhannes
pi_213454801
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 20:00 schreef Dario_Hopman het volgende:

[..]
Lulhannes
Je hebt het zelf geschreven dus wie is er hierna een lulhannes
Aandachtstrekker!!
pi_213457145
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 20:01 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Je hebt het zelf geschreven dus wie is er hierna een lulhannes
Aandachtstrekker!!
Ik schrijf zoveel. :')
Heeft er iemand nog tips voor mij aub?
pi_213457224
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 21:37 schreef Dario_Hopman het volgende:

[..]
Ik schrijf zoveel. :')
Heeft er iemand nog tips voor mij aub?
Ja veel onzin dus, IJsland zal dus wel in de plaatselijke schaatshal zijn dus
pi_213457326
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 21:39 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja veel onzin dus, IJsland zal dus wel in de plaatselijke schaatshal zijn dus
Ik ga echt naar IJslans hoor. Maar ik ben bang en ik ga ook nog eens alleen. En daarom vraag ik om advies.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 22:05:46 #23
319979 Fok-it
All is well
pi_213458176
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 19:18 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ach je wou toch dood dus
Als je maar lang genoeg in zo'n geiser zit
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_213461117
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 21:41 schreef Dario_Hopman het volgende:

[..]
Ik ga echt naar IJslans hoor. Maar ik ben bang en ik ga ook nog eens alleen. En daarom vraag ik om advies.
Tip voor je Instagram/Tiktok: dansen op de vulkaan.
  woensdag 8 mei 2024 @ 01:46:39 #25
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_213461498
Waarom heb je een soloreis naar IJsland geboekt? Je lijkt er niet erg enthousiast over te zijn. Dat is geen verwijt, ik ben oprecht benieuwd.

Verder vind ik het eten erg duur en schaars, maar dat kan ook komen doordat we er in april waren (vorig jaar) en nog niet alles open was. Je legt al gauw 35-40 euro neer voor een maaltijd die je eigenlijk niet wilt :') Nee, voor het eten moet je er niet heen gaan als je het mij vraagt. Zeker niet als vegetariër. Dan zou ik proberen zo veel mogelijk accommodaties met keukens te boeken zodat je zelf kan koken.

Verder waren de paar mensen die we gesproken hebben erg aardig, maar het is nogal een verlegen/introvert volk. Zijn wij ook dus wij vonden het persoonlijk heerlijk om amper iemand te hoeven spreken :+ Maar voor wat meer extraverte personen kan het misschien overkomen als asociaal, chagrijnig of ongeďnteresseerd.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_213461520
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 18:21 schreef Dario_Hopman het volgende:

[..]
wtf moet ik dan gaan eten? :')
Gras.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_213463189
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 00:02 schreef core2duo het volgende:

[..]
Tip voor je Instagram/Tiktok: dansen op de vulkaan.
Misschien moet ik er gewoon meteen in springen. Dan heb je pas dope content. :')
pi_213463237
quote:
11s.gif Op woensdag 8 mei 2024 01:46 schreef RockNijntje het volgende:
Waarom heb je een soloreis naar IJsland geboekt? Je lijkt er niet erg enthousiast over te zijn. Dat is geen verwijt, ik ben oprecht benieuwd.
Ik geef toe dat ik bang ben. Bang dat er dingen fout gaan en ik 2000 km van huis ben. Ik ken daar niemand.

quote:
11s.gif Op woensdag 8 mei 2024 01:46 schreef RockNijntje het volgende:
Verder vind ik het eten erg duur en schaars, maar dat kan ook komen doordat we er in april waren (vorig jaar) en nog niet alles open was. Je legt al gauw 35-40 euro neer voor een maaltijd die je eigenlijk niet wilt :') Nee, voor het eten moet je er niet heen gaan als je het mij vraagt. Zeker niet als vegetariër. Dan zou ik proberen zo veel mogelijk accommodaties met keukens te boeken zodat je zelf kan koken.

Verder waren de paar mensen die we gesproken hebben erg aardig, maar het is nogal een verlegen/introvert volk. Zijn wij ook dus wij vonden het persoonlijk heerlijk om amper iemand te hoeven spreken :+ Maar voor wat meer extraverte personen kan het misschien overkomen als asociaal, chagrijnig of ongeďnteresseerd.
Okay bedankt voor je advies.
pi_213463241
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 02:18 schreef HSG het volgende:

[..]
Gras.
Ik ben geen koe meid;
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:25:42 #30
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_213465305
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:07 schreef Dario_Hopman het volgende:

[..]
Ik geef toe dat ik bang ben. Bang dat er dingen fout gaan en ik 2000 km van huis ben. Ik ken daar niemand.
Waarom dan niet een wat toegankelijkere locatie? :o Respect dat je het doet hoor, ondanks je angsten O+

Ik heb mezelf vijf jaar geleden ook in het diepe gegooid door direct voor een paar maanden in m'n eentje naar Zuid-Amerika te vertrekken, dus van de andere kant denk ik ook van je kan het maar gehad hebben _O- Maar de problemen die je hier in het topic benoemd zijn denk ik relatief klein, terwijl ze voor jou groot lijken te zijn. Waarom dan niet eerst even oefenen op een wat makkelijkere bestemming :@ Of samen met iemand indien mogelijk. Of een groepsreis desnoods, dat kan zelfs in IJsland, dan word je rondgereden en worden ook de overnachtingen en ik geloof ook het eten verzorgd.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_213466800
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:25 schreef RockNijntje het volgende:

[..]
Waarom dan niet een wat toegankelijkere locatie? :o Respect dat je het doet hoor, ondanks je angsten O+

Ik heb mezelf vijf jaar geleden ook in het diepe gegooid door direct voor een paar maanden in m'n eentje naar Zuid-Amerika te vertrekken, dus van de andere kant denk ik ook van je kan het maar gehad hebben _O- Maar de problemen die je hier in het topic benoemd zijn denk ik relatief klein, terwijl ze voor jou groot lijken te zijn. Waarom dan niet eerst even oefenen op een wat makkelijkere bestemming :@ Of samen met iemand indien mogelijk. Of een groepsreis desnoods, dat kan zelfs in IJsland, dan word je rondgereden en worden ook de overnachtingen en ik geloof ook het eten verzorgd.
Dankjewel. door jou voel ik me al wat beter. Dankjewel voor je advies. De optie om met een groepsreis te gaan ben ik vergeten domme ik.
Ik neem mijn laptop mee trouwens. Dan kan ik jullie laten weten wanneer ik er ben. Ik vertrek op vrijdag.
pi_213466859
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 16:33 schreef Dario_Hopman het volgende:

[..]
Dankjewel. door jou voel ik me al wat beter. Dankjewel voor je advies. De optie om met een groepsreis te gaan ben ik vergeten domme ik.
Ik neem mijn laptop mee trouwens. Dan kan ik jullie laten weten wanneer ik er ben. Ik vertrek op vrijdag.
IJsland is een goed ontwikkeld Europees land he, het is geen donker Afrika ofzo. Heb een beetje vertrouwen, het komt allemaal goed hoor.
  woensdag 8 mei 2024 @ 16:42:48 #33
338319 ZarB
Pińa colada
pi_213466892
quote:
11s.gif Op woensdag 8 mei 2024 01:46 schreef RockNijntje het volgende:
Waarom heb je een soloreis naar IJsland geboekt? Je lijkt er niet erg enthousiast over te zijn. Dat is geen verwijt, ik ben oprecht benieuwd.

Verder vind ik het eten erg duur en schaars, maar dat kan ook komen doordat we er in april waren (vorig jaar) en nog niet alles open was. Je legt al gauw 35-40 euro neer voor een maaltijd die je eigenlijk niet wilt :') Nee, voor het eten moet je er niet heen gaan als je het mij vraagt. Zeker niet als vegetariër. Dan zou ik proberen zo veel mogelijk accommodaties met keukens te boeken zodat je zelf kan koken.

Verder waren de paar mensen die we gesproken hebben erg aardig, maar het is nogal een verlegen/introvert volk. Zijn wij ook dus wij vonden het persoonlijk heerlijk om amper iemand te hoeven spreken :+ Maar voor wat meer extraverte personen kan het misschien overkomen als asociaal, chagrijnig of ongeďnteresseerd.
Ik sluit me hierbij aan. Wij zijn in maart geweest, 11 dagen rondreis met de auto. Ik vond het echt duur met de hoofdletter D. "Even" simpel lunchen en we waren zo 80 euro verder (2 volwassenen, 1 peuter). Tapbiertje: 12 euro. Alcohol wordt extreem belast dus dat is sowieso duur, ook in de slijterij (supermarkt verkoopt het niet). Wij hadden accomodaties met een keukentje maar goed, in de praktijk sleep je tijdens een rondreis met auto ook niet elke keer alle (geopende) boodschappen weer mee dus we maakten er hooguit noedels en verder aten we buiten de deur. De mensen zijn functioneel, idd erg introvert. Niet per se onaardig maar ik hou wel van iets meer contact. Ik ben ook vega, maar eet wel vis dus qua eten kon ik daar wel uit de voeten. De meeste restaurants hadden ook echt wel vega burgers en ook wel veel vegan, maar je moet echt googelen want soms ziet het er van buiten niet per se heel leuk uit maar is het van binnen wel gezellig. Naar IJsland ga je echt voor de natuur, niet voor de mensen of het eten. Wij vonden het echt schitterend.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  woensdag 8 mei 2024 @ 16:43:56 #34
338319 ZarB
Pińa colada
pi_213466911
Het is ook echt een heel simpel land om door te reizen, je kunt er niet verdwalen. Je kunt je eigen telefoonabo gebruiken. Komt echt goed. Heel veel plezier.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_213467474
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2024 16:40 schreef Farenji het volgende:

[..]
IJsland is een goed ontwikkeld Europees land he, het is geen donker Afrika ofzo. Heb een beetje vertrouwen, het komt allemaal goed hoor.
Ja dat is ook zo. Je hebt gelijk IJsland is een veilig land.
pi_213475958
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 10:07 schreef Dario_Hopman het volgende:

[..]
Ik ben geen koe meid;
Je gedraagt je als een koe dus vreet je maar als een koe.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_213477383
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2024 03:37 schreef HSG het volgende:

[..]
Je gedraagt je als een koe dus vreet je maar als een koe.
Jij gedraagt je als een dikke lul dus vreet je maar een dikke lul. lul. :')
  donderdag 9 mei 2024 @ 20:02:17 #38
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_213483406
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 16:33 schreef Dario_Hopman het volgende:

[..]
Dankjewel. door jou voel ik me al wat beter. Dankjewel voor je advies. De optie om met een groepsreis te gaan ben ik vergeten domme ik.
Ik neem mijn laptop mee trouwens. Dan kan ik jullie laten weten wanneer ik er ben. Ik vertrek op vrijdag.
Late reactie want ik ben zelf inmiddels ook op reis :')

Ik ben benieuwd hoe het gaat! Ik denk dat je het hartstikke leuk gaat hebben, dat kan niet anders in zo'n mooi land. De onpraktisch-heden zoals met het eten kunnen soms een beetje vervelend zijn, maar ik vond het het in ieder geval dubbel en dwars waard.

Voel je vooral niet verplicht ons hier telkens te updaten trouwens, als je daar geen zin in hebt dan gewoon niet doen.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_213492337
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:53 schreef Dario_Hopman het volgende:

[..]
Jij gedraagt je als een dikke lul dus vreet je maar een dikke lul. lul. :')
Nee ik eet je niet op.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_213493521
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 16:42 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik ben ook vega, maar eet wel vis
:')
pi_213497705
Het is afgeblazen ik ga niet. Ik ben de vliegtickets kwijt maar die waren goedkoop (transavia) het hotel had ik nog niet voorruit betaalt. Het is jammer maar angst naam de overhand helaas.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 15:05:35 #42
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_213498072
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 14:40 schreef Dario_Hopman het volgende:
Het is afgeblazen ik ga niet. Ik ben de vliegtickets kwijt maar die waren goedkoop (transavia) het hotel had ik nog niet voorruit betaalt. Het is jammer maar angst naam de overhand helaas.
Een verstandig besluit denk ik.
Ook voor de medepassagiers.
Wie dit leest is gek
pi_213498091
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 14:40 schreef Dario_Hopman het volgende:
Het is afgeblazen ik ga niet. Ik ben de vliegtickets kwijt maar die waren goedkoop (transavia) het hotel had ik nog niet voorruit betaalt. Het is jammer maar angst naam de overhand helaas.
Dit zijn van die daden waar je de rest van je leven met spijt op terugkijkt. Volgende keer gewoon doorzetten en geen uitvluchten verzinnen anders kom je nooit ergens.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 15:11:24 #44
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213498160
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 14:40 schreef Dario_Hopman het volgende:
Het is afgeblazen ik ga niet. Ik ben de vliegtickets kwijt maar die waren goedkoop (transavia) het hotel had ik nog niet voorruit betaalt. Het is jammer maar angst naam de overhand helaas.
Jemig, zonde hoor.
Waar gaat je volgende vakantie naartoe dan?
  FOK!fotograaf vrijdag 10 mei 2024 @ 15:15:37 #45
364681 over_hedge
pi_213498249
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 14:40 schreef Dario_Hopman het volgende:
Het is afgeblazen ik ga niet
Dit zag ik niet aankomen! Je was wel zo goed voorbereid
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 15:16:53 #46
319979 Fok-it
All is well
pi_213498274
Jeetje.

Wat onverwacht. Ook totaal niet in lijn met je repertoire op FOK!
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 10 mei 2024 @ 16:00:35 #47
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213499126
Volgende keer beter Kluun. Ik zou dan Pakistan als bestemming kiezen.
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_213504413
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 15:05 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Een verstandig besluit denk ik.
Ook voor de medepassagiers.
Ja hoor wat een onzin meid. :')
pi_213504448
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 15:11 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Jemig, zonde hoor.
Waar gaat je volgende vakantie naartoe dan?
Geen idee. Ik heb ook al een goedgekeurde ESTA voor Amerika. Die is twee jaar geldig. Maar ik heb een companion nodig. Ik durf niet in mijn eentje.
pi_213504469
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 16:00 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Volgende keer beter Kluun. Ik zou dan Pakistan als bestemming kiezen.
Ja of Irak is zo. Dan durf ik wel meid :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')