Echt oorlogje spelen ipv wat heen en weer ouwehoeren.quote:
Als ze die capaciteit hadden gehad, denk je dan niet dat dat allang zou zijn gebeurd?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Echt oorlogje spelen ipv wat heen en weer ouwehoeren.
Dan wordt blijkbaar niet heel Lebanon gebombardeerd.quote:Op woensdag 8 mei 2024 01:22 schreef BMW1993 het volgende:
Wat ik ook totaal niet kan begrijpen is dat mensen in Lebanon nog lekker op een terrasje zitten of op een festival.![]()
Het reisadvies is rood, dat betekend dat het land gewoon in gevaar is.
Dit is van een paar dagen geleden
Doen net alsof er niks aan de hand is, zitten gewoon met vrienden op een bankje, terwijl Lebanon op het randje van de burgeroorlog staat met Hezbollah.
Ik kom nu al met dit hele conflict minder of nauwelijks buiten, omdat ik de wereld gewoon niet meer vertrouw met al die conflicten, in Lebanon zitten ze nog veel dichter bij die hele Gaza oorlog, en toch lijken de mensen gewoon door te gaan met hun dagelijks leven, terwijl Isral gewoon door heel Lebanon bombardeert.
Lol Lebanon staat altijd op de rand van de afgrond. Inflatie, brandstoftekorten, de mega-explosie die het halve centrum opblies een paar jaar terug, voedseltekorten, Hezbollah, alle vorige oorlogen, etc. Israel is misschien wel de meest berekenbare factor.quote:Op woensdag 8 mei 2024 01:22 schreef BMW1993 het volgende:
Wat ik ook totaal niet kan begrijpen is dat mensen in Lebanon nog lekker op een terrasje zitten of op een festival.![]()
Op een gegeven moment heb je dat ook wel gehad. Net zoals dat mensen in Kiev ook gewoon op het terras zitten.
Doen net alsof er niks aan de hand is, zitten gewoon met vrienden op een bankje, terwijl Lebanon op het randje van de burgeroorlog staat met Hezbollah.
Ik kom nu al met dit hele conflict minder of nauwelijks buiten, omdat ik de wereld gewoon niet meer vertrouw met al die conflicten, in Lebanon zitten ze nog veel dichter bij die hele Gaza oorlog, en toch lijken de mensen gewoon door te gaan met hun dagelijks leven, terwijl Isral gewoon door heel Lebanon bombardeert.
Als je in Nederland woont lijkt die houding me niet zo gezondquote:Op woensdag 8 mei 2024 01:22 schreef BMW1993 het volgende:
Dit ja, het leven gaat altijd door, en gelukkig ook maarquote:Op woensdag 8 mei 2024 02:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lol Lebanon staat altijd op de rand van de afgrond. Inflatie, brandstoftekorten, de mega-explosie die het halve centrum opblies een paar jaar terug, voedseltekorten, Hezbollah, alle vorige oorlogen, etc. Israel is misschien wel de meest berekenbare factor.
Op een gegeven moment heb je dat ook wel gehad. Net zoals dat mensen in Kiev ook gewoon op het terras zitten.
Straks bombarderen ze Rotterdam Zuid nogquote:Op woensdag 8 mei 2024 01:22 schreef BMW1993 het volgende:
Je doet nu net of de wereld er beter van werd nadat het zionistisch kolonialistisch project van de grond af kwam.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:41 schreef Beaurealis het volgende:
Laten we er even puur rationeel naar kijken en emotie opzij zetten. Stel, Palestina zou helemaal verdwijnen. Heeft dat ernstige gevolgen voor de rest van de wereld? Gaat productiviteit omlaag, worden er minder uitvindingen gedaan en Nobelprijzen uitgereikt?
Er is daar wel vruchtbare landbouwgrond ontstaan waar de arabieren jaloers naar keken. Hoe hadden ze dat toch voor elkaar gekregenquote:Op woensdag 8 mei 2024 08:37 schreef Chadi het volgende:
Je doet nu net of de wereld er beter van werd nadat het zionistisch kolonialistisch project van de grond af kwam.
Ze leefden daar voor de komst van de zuinigst in een woestijn natuurlijk. Het groen was ver te zoeken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 08:38 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Er is daar wel vruchtbare landbouwgrond ontstaan waar de arabieren jaloers naar keken. Hoe hadden ze dat toch voor elkaar gekregen
Daar is het te klein voor. Van Jakarta tot Rabat, pas dan is Isral groot zat.quote:Op woensdag 8 mei 2024 08:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je doet nu net of de wereld er beter van werd nadat het zionistisch kolonialistisch project van de grond af kwam.
De 'fabel' is dat de Isralirs als enige in het Midden-Oosten een fatsoenlijk functionerend land hebben opgebouwd. Misschien, heel misschien, zouden onze allahu akbar roepende vrienden daar eens een voorbeeld aan kunnen nemen, in plaats van altijd maar het agressieve pad te bewandelen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 08:42 schreef Chadi het volgende:
Hoe lang blijf je in je eigen fabels geloven?
lekker demonstratieleus wel.quote:Op woensdag 8 mei 2024 08:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar is het te klein voor. Van Jakarta tot Rabat, pas dan is Isral groot zat.
Ik begrijp de actie van Isral volkomen, maar ook nu weer blijkt dat ze hun reet afvegen met mensenrechten. Ze weten wl hoeveel Hamas-leden ze hebben omgebracht, hoeveel Hamasleden er berhaupt zijn maar durven niet te vermelden dat ze bijna 2 keer zoveel burgerslachtoffers hebben gemaakt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 08:40 schreef theunderdog het volgende:
En dit is ook niet best. Tot 11.20.
Allemachtig.....
Nee. Hij heeft echt geen idee. Daarom is hij gedwongen af te gaan op de cijfers van Hamas. Om daarna te beweren dat die cijfers niet betrouwbaar zijn , want: Hamas.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:33 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik begrijp de actie van Isral volkomen, maar ook nu weer blijkt dat ze hun reet afvegen met mensenrechten. Ze weten wl hoeveel Hamas-leden ze hebben omgebracht, hoeveel Hamasleden er berhaupt zijn maar durven niet te vermelden dat ze bijna 2 keer zoveel burgerslachtoffers hebben gemaakt.
Je vergeet weer te vermelden dat dit komt door de vechtstrategie van de Palestijnse terroristen zelf. Deze is bewust gericht op het verschil tussen strijder en burger zo klein mogelijk te maken (wat een oorlogsmisdaad is volgens de Geneefse Conventies) kun je de consequenties van deze strategie niet gaan verhalen op de tegenpartij.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:33 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik begrijp de actie van Isral volkomen, maar ook nu weer blijkt dat ze hun reet afvegen met mensenrechten. Ze weten wl hoeveel Hamas-leden ze hebben omgebracht, hoeveel Hamasleden er berhaupt zijn maar durven niet te vermelden dat ze bijna 2 keer zoveel burgerslachtoffers hebben gemaakt.
Bijna 2x zoveel burgerslachtoffers is in urban warfare best goed, eigenlijk. De Amerikanen hebben ongeveer 10x zoveel burgerslachtoffers moeten maken in hun strijd in Irak. Zo werkt dat nou eenmaal.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:33 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Als je alu akbar zou vervangen door joden.... Dat klinkt wel heel erg als antisemitismequote:Op woensdag 8 mei 2024 08:45 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
De 'fabel' is dat de Isralirs als enige in het Midden-Oosten een fatsoenlijk functionerend land hebben opgebouwd. Misschien, heel misschien, zouden onze allahu akbar roepende vrienden daar eens een voorbeeld aan kunnen nemen, in plaats van altijd maar het agressieve pad te bewandelen.
Ga toch eens weg.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als je alu akbar zou vervangen door joden.... Dat klinkt wel heel erg als antisemitisme
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |