Ligt eraan. Als je binnen Europa Business Class vliegt, je CO2 compenseert en je miles doneert, dan gaat het volgens mij best snel. Die miles heb je toch niet veel aan.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:43 schreef bianconeri het volgende:
Ik denk iedereen wel, als je een KLM account hebt zit je daar standaard in.
Ik zit in de allerlaagste klasse van Flying Blue, ik vlieg regelmatig met KLM echter gewoon vliegen kom je er prive bijna onmogelijk aan.
Dan moet je echt 3x op en neer naar het westen van de VS om dat te halen.
BC vliegen is belachelijk duur, zeker Europees gwn compleet zinloos om te doen privé.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ligt eraan. Als je binnen Europa Business Class vliegt, je CO2 compenseert en je miles doneert, dan gaat het volgens mij best snel. Die miles heb je toch niet veel aan.
Verder zoveel mogelijk overstappen. Amsterdam - Boekarest, dan een overstap in Parijs voor dubbele punten.
Valt mee op zich als je ruim vooraf boekt en niet gebonden bent aan een datum. Europees vind ik het voor met kinderen wel fijn i.v.m. de lounge. En je mag extra bagage meenemen. Nu mag dat vanaf Silver ook wel.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
BC vliegen is belachelijk duur, zeker Europees gwn compleet zinloos om te doen privé.
CO2 compenseren of miles doneren nooit naar gekeken eig.
Nog wel eens gevlogen met overstap, ik neem vaak gwn de goedkoopste optie. Maar Europees schiet dat niet op. Dan moet je er dus blijkbaar wat bij doen.
Nou ja BC binnen Europa zit je op bijna dezelfde stoelen en ruimte.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Valt mee op zich als je ruim vooraf boekt en niet gebonden bent aan een datum. Europees vind ik het voor met kinderen wel fijn i.v.m. de lounge. En je mag extra bagage meenemen. Nu mag dat vanaf Silver ook wel.
Die miles inwisselen voor spullen vind ik nutteloos. Liever wel Platinum dan niet Platinum en wel een tandenborstel of zo.
Als ik tijd heb vind ik een overstap prima. Is vaak ook niet echt duurder.
Als je op tijd boekt en niet gebonden bent aan een (drukke) datum valt dat nog wel mee. Moet wel zeggen dat ik eigenlijk nooit met Wizz/Ryanair vlieg, alleen als het bijna niet anders kan.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou ja BC binnen Europa zit je op bijna dezelfde stoelen en ruimte.
Maaltijd is ook niet zo relevant voor die korte vlucht en kleinere vliegtuigen.
Om daar nou ipv 150 euro zeker honderden euro's meer voor te betalen.
Crown lounge vind ik ook echt niet best. Sure, als ik een hele lange tijd heb op Schiphol is het het waard. Maar anders ga ik liever ergens vlakbij het tarmac zitten met een lekker biertje.
Zeker omdat je meestal maar 1 a 2 uur er bent. Ik moet lounge er bij kopen, plus dat ik de sfeer, de lounge zelf en de locatie (uitzicht) bagger vind.
Overstap is 9 vd 10 keer goedkoper. En ik vind overstappen ook niet erg. Dus die neem ik met alle plezier.
Alleen ik kijk daarbij niet naar mijn volgende status, omdat ik zelfs in mijn grootste reis jaren bij lange niet bij silver gekomen ben.
Dus ik neem vaak gwn de meest logische route.
Ik boek meestal best vroeg, maar nog nooit gezien.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 08:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je op tijd boekt en niet gebonden bent aan een (drukke) datum valt dat nog wel mee. Moet wel zeggen dat ik eigenlijk nooit met Wizz/Ryanair vlieg, alleen als het bijna niet anders kan.
Met jongere kinderen mag je altijd priority tegenwoordig toch? Altijd als ik vlieg worden gezinnen direct opgeroepen tegelijk met BC.quote:Ik ga meestal op tijd naar het vliegveld, zodat ik niet hoef te haasten. Als het druk is, dan is Priority ook wel fijn. Zeker met kinderen. En de lounge vind ik met kinderen ook wel handig. Qua uitzicht en sfeer is het niet veel, maar het is en blijft een vliegveld. Als je niet hoeft te vliegen en ergens gezellig wat wil drinken, bij wijze van, dan ga je daar niet zitten inderdaad.
Dan moet ik daar maar eens op gaan letten om toch eens naar silver te gaan.quote:Voor in het vliegtuig zelf hoef je het niet te doen binnen Europa, inderdaad, Qua XP punten gaat het wel veel sneller, al ben ik er nu (goedemorgen) achter dat via co2 compensatie en miles doneren het eigenlijk veel sneller gaat dan BC binnen Europa.
Dan hoef je eigenlijk niet zo heel gek meer te doen voor Platinum.
quote:Op donderdag 9 mei 2024 08:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Soms zijn ze nog wel wat waard hoor, heb voor het najaar een directe vlucht AMS-BOS en terug SEA-AMS voor ¤230,- en 58k miles
Ik neem jou ook even mee naar het goede topicquote:Op donderdag 9 mei 2024 21:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is zeker een Delta vlucht? Die gaan iets schappelijker om met punten en bijbetalingen dan KLM
Nou goh...quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:43 schreef ozzietukker het volgende:
Er zitten wel een paar voordelen aan het Platinum zijn.
Juist de Skypriority waarbij je voorrang hebt bij veiligheidscontroles zijn handig,
Leuk, maar niet heel boeiend. Bij genoeg maatschappijen mag je bij het inchecken alsnog gratis stoel kiezen.quote:evenals dat je ook kostenloos stoelen mag selecteren.
Daarnaast zal als Platinum je handbagage nooit het ruim in gaan en mag dit altijd mee aan boord.
Kun je ook prima buiten de lounges doen. Buiten dat de lounge op Schiphol echt bagger is. En voor het geld dat je voor de lounge kwijt bent kun je een hoop koffie, cola of bier kopen.quote:Toegang tot de lougne is ook fijn, ik begin heel vaak in Dusseldorf of Brussel, en juist in de lounge kan je naast eten en drinken ook wat werken.
Op Schiphol gaat het nu goed, maar net na Corona heb ik ook toen nooit langer dan 10 minuten moeten wachten.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:22 schreef bianconeri het volgende:
Nou goh...
Op Schiphol ipv 10 min er direct door. Dat is de moeite waard.
Bij een Lufthansa mag je dan weer niet gratis een stoel kiezen, evenals bij budgetmaatschappijen niet. En als je een rolkoffer mee wilt als handbagage, niet bijbetaald dan kan deze het ruim in, leuk als je op vakantie gaat en je bij de band gaat wachten, maar als je vaker vliegt wil je dat niet. Al is een wat iemand belangrijk vindt voor iedereen verschillend.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:22 schreef bianconeri het volgende:
Leuk, maar niet heel boeiend. Bij genoeg maatschappijen mag je bij het inchecken alsnog gratis stoel kiezen.
Je bagage hoeft zelden het ruim in, ook niet echt een reden.
Uiteraard kan je op de luchthavens van alles kopen, maar echt plekken om te werken zijn er niet, en in een lounge heb je die eigenljk altijd wel.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:22 schreef bianconeri het volgende:
Kun je ook prima buiten de lounges doen. Buiten dat de lounge op Schiphol echt bagger is. En voor het geld dat je voor de lounge kwijt bent kun je een hoop koffie, cola of bier kopen.
Dus sure leuk zo'n status te hebben voor het geval je het toch gaat krijgen. Maar het zijn vrij nutteloze extra's in 99% van de gevallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |