abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213439770
Ik zag zo gauw geen (recent) topic over Flying Blue, dus bij deze.

Meer mensen die hier aan meedoen?

Ben dit jaar uit Platinum gekukeld. Irritant, want de tien jaar voor Platinum for Life begint weer opnieuw dan. Zag nu wel dat je met co2-compensatie en miles doneren zo ongeveer meer XP kunt verdienen dan met vliegen. :')

Dat maar doen dan voortaan. Aan de miles heb je verder toch niet zo veel.
pi_213442810
Ik denk iedereen wel, als je een KLM account hebt zit je daar standaard in.
Ik zit in de allerlaagste klasse van Flying Blue, ik vlieg regelmatig met KLM echter gewoon vliegen kom je er prive bijna onmogelijk aan.
Dan moet je echt 3x op en neer naar het westen van de VS om dat te halen.
pi_213443042
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:43 schreef bianconeri het volgende:
Ik denk iedereen wel, als je een KLM account hebt zit je daar standaard in.
Ik zit in de allerlaagste klasse van Flying Blue, ik vlieg regelmatig met KLM echter gewoon vliegen kom je er prive bijna onmogelijk aan.
Dan moet je echt 3x op en neer naar het westen van de VS om dat te halen.
Ligt eraan. Als je binnen Europa Business Class vliegt, je CO2 compenseert en je miles doneert, dan gaat het volgens mij best snel. Die miles heb je toch niet veel aan.

Verder zoveel mogelijk overstappen. Amsterdam - Boekarest, dan een overstap in Parijs voor dubbele punten.
pi_213443282
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ligt eraan. Als je binnen Europa Business Class vliegt, je CO2 compenseert en je miles doneert, dan gaat het volgens mij best snel. Die miles heb je toch niet veel aan.

Verder zoveel mogelijk overstappen. Amsterdam - Boekarest, dan een overstap in Parijs voor dubbele punten.
BC vliegen is belachelijk duur, zeker Europees gwn compleet zinloos om te doen privé.
CO2 compenseren of miles doneren nooit naar gekeken eig.

Nog wel eens gevlogen met overstap, ik neem vaak gwn de goedkoopste optie. Maar Europees schiet dat niet op. Dan moet je er dus blijkbaar wat bij doen.
pi_213446505
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]
BC vliegen is belachelijk duur, zeker Europees gwn compleet zinloos om te doen privé.
CO2 compenseren of miles doneren nooit naar gekeken eig.

Nog wel eens gevlogen met overstap, ik neem vaak gwn de goedkoopste optie. Maar Europees schiet dat niet op. Dan moet je er dus blijkbaar wat bij doen.
Valt mee op zich als je ruim vooraf boekt en niet gebonden bent aan een datum. Europees vind ik het voor met kinderen wel fijn i.v.m. de lounge. En je mag extra bagage meenemen. Nu mag dat vanaf Silver ook wel.

Die miles inwisselen voor spullen vind ik nutteloos. Liever wel Platinum dan niet Platinum en wel een tandenborstel of zo.

Als ik tijd heb vind ik een overstap prima. Is vaak ook niet echt duurder.
pi_213446676
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 22:28 schreef Halcon het volgende:

[..]
Valt mee op zich als je ruim vooraf boekt en niet gebonden bent aan een datum. Europees vind ik het voor met kinderen wel fijn i.v.m. de lounge. En je mag extra bagage meenemen. Nu mag dat vanaf Silver ook wel.

Die miles inwisselen voor spullen vind ik nutteloos. Liever wel Platinum dan niet Platinum en wel een tandenborstel of zo.

Als ik tijd heb vind ik een overstap prima. Is vaak ook niet echt duurder.
Nou ja BC binnen Europa zit je op bijna dezelfde stoelen en ruimte.
Maaltijd is ook niet zo relevant voor die korte vlucht en kleinere vliegtuigen.

Om daar nou ipv 150 euro zeker honderden euro's meer voor te betalen.

Crown lounge vind ik ook echt niet best. Sure, als ik een hele lange tijd heb op Schiphol is het het waard. Maar anders ga ik liever ergens vlakbij het tarmac zitten met een lekker biertje.
Zeker omdat je meestal maar 1 a 2 uur er bent. Ik moet lounge er bij kopen, plus dat ik de sfeer, de lounge zelf en de locatie (uitzicht) bagger vind.

Overstap is 9 vd 10 keer goedkoper. En ik vind overstappen ook niet erg. Dus die neem ik met alle plezier.

Alleen ik kijk daarbij niet naar mijn volgende status, omdat ik zelfs in mijn grootste reis jaren bij lange niet bij silver gekomen ben.
Dus ik neem vaak gwn de meest logische route.

[ Bericht 4% gewijzigd door bianconeri op 06-05-2024 22:58:55 ]
pi_213449037
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 22:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nou ja BC binnen Europa zit je op bijna dezelfde stoelen en ruimte.
Maaltijd is ook niet zo relevant voor die korte vlucht en kleinere vliegtuigen.

Om daar nou ipv 150 euro zeker honderden euro's meer voor te betalen.

Crown lounge vind ik ook echt niet best. Sure, als ik een hele lange tijd heb op Schiphol is het het waard. Maar anders ga ik liever ergens vlakbij het tarmac zitten met een lekker biertje.
Zeker omdat je meestal maar 1 a 2 uur er bent. Ik moet lounge er bij kopen, plus dat ik de sfeer, de lounge zelf en de locatie (uitzicht) bagger vind.

Overstap is 9 vd 10 keer goedkoper. En ik vind overstappen ook niet erg. Dus die neem ik met alle plezier.

Alleen ik kijk daarbij niet naar mijn volgende status, omdat ik zelfs in mijn grootste reis jaren bij lange niet bij silver gekomen ben.
Dus ik neem vaak gwn de meest logische route.
Als je op tijd boekt en niet gebonden bent aan een (drukke) datum valt dat nog wel mee. Moet wel zeggen dat ik eigenlijk nooit met Wizz/Ryanair vlieg, alleen als het bijna niet anders kan.

Ik ga meestal op tijd naar het vliegveld, zodat ik niet hoef te haasten. Als het druk is, dan is Priority ook wel fijn. Zeker met kinderen. En de lounge vind ik met kinderen ook wel handig. Qua uitzicht en sfeer is het niet veel, maar het is en blijft een vliegveld. Als je niet hoeft te vliegen en ergens gezellig wat wil drinken, bij wijze van, dan ga je daar niet zitten inderdaad.

Voor in het vliegtuig zelf hoef je het niet te doen binnen Europa, inderdaad, Qua XP punten gaat het wel veel sneller, al ben ik er nu (goedemorgen) achter dat via co2 compensatie en miles doneren het eigenlijk veel sneller gaat dan BC binnen Europa.

Dan hoef je eigenlijk niet zo heel gek meer te doen voor Platinum.
pi_213450642
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 08:40 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als je op tijd boekt en niet gebonden bent aan een (drukke) datum valt dat nog wel mee. Moet wel zeggen dat ik eigenlijk nooit met Wizz/Ryanair vlieg, alleen als het bijna niet anders kan.
Ik boek meestal best vroeg, maar nog nooit gezien.
Ik vlieg tegenwoordig bijna alleen nog maar met KLM.

quote:
Ik ga meestal op tijd naar het vliegveld, zodat ik niet hoef te haasten. Als het druk is, dan is Priority ook wel fijn. Zeker met kinderen. En de lounge vind ik met kinderen ook wel handig. Qua uitzicht en sfeer is het niet veel, maar het is en blijft een vliegveld. Als je niet hoeft te vliegen en ergens gezellig wat wil drinken, bij wijze van, dan ga je daar niet zitten inderdaad.
Met jongere kinderen mag je altijd priority tegenwoordig toch? Altijd als ik vlieg worden gezinnen direct opgeroepen tegelijk met BC.

Als je extra vroeg gaat zal het idd wel wat hebben.
Maar ik moet al bijna 3 uur reizen om op Schiphol te komen, dus dat zit er vaak niet in.

quote:
Voor in het vliegtuig zelf hoef je het niet te doen binnen Europa, inderdaad, Qua XP punten gaat het wel veel sneller, al ben ik er nu (goedemorgen) achter dat via co2 compensatie en miles doneren het eigenlijk veel sneller gaat dan BC binnen Europa.

Dan hoef je eigenlijk niet zo heel gek meer te doen voor Platinum.
Dan moet ik daar maar eens op gaan letten om toch eens naar silver te gaan.
pi_213462163
Ik vlieg ook meestal met KLM. Nu gekeken voor een vlucht naar Panama. Dan is BC bv. op een bepaalde datum 400 euro duurder. Intercontinentaal vind ik dat zeker wel de moeite.

Dat is met kinderen tot 2 jaar. Ze zijn ouder. Maar je mag ook priority door de security bijvoorbeeld. Wat allemaal wel een voordeel is als het druk is.

Schiphol is voor mij 2 uur rijden. Ben er graag op tijd. Die tijd zit ik dan wel uit in de lounge. Liever dat dan onderweg iets tegenkomen en moeten stressen.

Silver of Gold ben je dan zo. Ook als je niet drie keer per jaar naar LA vliegt.
  Redactie Frontpage donderdag 9 mei 2024 @ 10:12:27 #10
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_213477494
Dan gooi ik hem ook maar even hier neer :+

quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 08:29 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Soms zijn ze nog wel wat waard hoor, heb voor het najaar een directe vlucht AMS-BOS en terug SEA-AMS voor ¤230,- en 58k miles :Y
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 9 mei 2024 @ 19:43:14 #11
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_213483169
Er zitten wel een paar voordelen aan het Platinum zijn.

Juist de Skypriority waarbij je voorrang hebt bij veiligheidscontroles zijn handig, evenals dat je ook kostenloos stoelen mag selecteren.
Daarnaast zal als Platinum je handbagage nooit het ruim in gaan en mag dit altijd mee aan boord. Toegang tot de lougne is ook fijn, ik begin heel vaak in Dusseldorf of Brussel, en juist in de lounge kan je naast eten en drinken ook wat werken.

Maar het allergrootste voordeel is wel de Platinum Service lijn, waar als er wijzigingen zijn je sneller geholpen wordt. En ook bij omboekingen sta je bovenaan.

Voor mij is het geen enkel probleem om Platinum te halen, maar nu vlieg ik (binnen Europa) ook heel veel voor werk. (Eigenlijk ben ik nog een stapje hoger dan Platinum).

Het enige nadeel is dat ik een andere maatschappij eigenlijk niet meer overweegt tenzij Skyteam er niet op vliegt. Als ik dan eens kijk dan zie ik dat een Lufthansa E30 goedkoper is, maar dan zit ik op stoel 26B in de Airbus 320, moet ik een flesje cola van ¤ 4,75 kopen op de luchthaven, nadat ik eerst 30 minuten over de veiligheidscontrole heb gedaan en zit ik op een hard stoeltje met de laptop op schoot me af te vragen waarom ik dacht dat dit een goed idee was.

De miles zijn trouwens vooral handig voor enkele reizen, het komt wel eens voor dat iets uitloopt, een enkele reis is dan vaak relatief duur, zeker ten opzichte van een retour, en helemaal op korte termijn, terwijl tarieven in miles vaak wel acceptabel zijn.
Want hoewel ik voor werk vlieg hebben de beancounters bij mijn werkgever uitgerekend dat het goedkoper is om alles in het goedkoopste niet wijzigbaar tarief te boeken en dan maar de bittere pil te slikken bij een last minute boeking dan alles flexibel wijzigbaar, dan helpen miles om de boel te verzachten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 9 mei 2024 @ 20:37:55 #12
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_213484007
Ik word gold door wat random vluchten door het jaar heen (KLM wil nog wel eens aantrekkelijke biz fares richting het midden oosten hebben). Maar ik vind skyteam met afstand de minst aantrekkelijke alliantie om status bij te hebben.

One world emerald heb ik al for life. Maar heb by skyteam weinig incentive om voor plat (for life) te gaan.

Sowieso zijn de KLM lounges schandalig voor flagship lounges.
  Redactie Frontpage donderdag 9 mei 2024 @ 22:05:08 #13
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_213487485
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 21:26 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Dat is zeker een Delta vlucht? Die gaan iets schappelijker om met punten en bijbetalingen dan KLM
Ik neem jou ook even mee naar het goede topic :+

Maar zijn inderdaad Delta vluchten, wat nog het meeste scheelde is dat het als 2 losse vluchten is geboekt ipv een retourvlucht met een verschillende land en vertreklocatie. Zeker de terugvlucht is dan goedkoop omdat je dan een hoop Europese toeslagen er niet bij hebt zitten.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_213488454
quote:
6s.gif Op donderdag 9 mei 2024 19:43 schreef ozzietukker het volgende:
Er zitten wel een paar voordelen aan het Platinum zijn.

Juist de Skypriority waarbij je voorrang hebt bij veiligheidscontroles zijn handig,
Nou goh...
Op Schiphol ipv 10 min er direct door. Dat is de moeite waard.


quote:
evenals dat je ook kostenloos stoelen mag selecteren.
Daarnaast zal als Platinum je handbagage nooit het ruim in gaan en mag dit altijd mee aan boord.
Leuk, maar niet heel boeiend. Bij genoeg maatschappijen mag je bij het inchecken alsnog gratis stoel kiezen.
Je bagage hoeft zelden het ruim in, ook niet echt een reden.

quote:
Toegang tot de lougne is ook fijn, ik begin heel vaak in Dusseldorf of Brussel, en juist in de lounge kan je naast eten en drinken ook wat werken.
Kun je ook prima buiten de lounges doen. Buiten dat de lounge op Schiphol echt bagger is. En voor het geld dat je voor de lounge kwijt bent kun je een hoop koffie, cola of bier kopen.

Dus sure leuk zo'n status te hebben voor het geval je het toch gaat krijgen. Maar het zijn vrij nutteloze extra's in 99% van de gevallen.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 20:28:47 #15
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_213504685
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 22:22 schreef bianconeri het volgende:
Nou goh...
Op Schiphol ipv 10 min er direct door. Dat is de moeite waard.
Op Schiphol gaat het nu goed, maar net na Corona heb ik ook toen nooit langer dan 10 minuten moeten wachten.

Waar het om gaat is dat je eigenlijk gegarandeerd niet zo lang in de rij staat, als je een keer op vakantie gaat dan ben je prima 2 uur van te voren aanwezig, maar als je wekelijks vliegt dan doe je dacht echt niet meer en wil je wat meer just on time aanwezig zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 22:22 schreef bianconeri het volgende:
Leuk, maar niet heel boeiend. Bij genoeg maatschappijen mag je bij het inchecken alsnog gratis stoel kiezen.
Je bagage hoeft zelden het ruim in, ook niet echt een reden.
Bij een Lufthansa mag je dan weer niet gratis een stoel kiezen, evenals bij budgetmaatschappijen niet. En als je een rolkoffer mee wilt als handbagage, niet bijbetaald dan kan deze het ruim in, leuk als je op vakantie gaat en je bij de band gaat wachten, maar als je vaker vliegt wil je dat niet. Al is een wat iemand belangrijk vindt voor iedereen verschillend.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 22:22 schreef bianconeri het volgende:
Kun je ook prima buiten de lounges doen. Buiten dat de lounge op Schiphol echt bagger is. En voor het geld dat je voor de lounge kwijt bent kun je een hoop koffie, cola of bier kopen.

Dus sure leuk zo'n status te hebben voor het geval je het toch gaat krijgen. Maar het zijn vrij nutteloze extra's in 99% van de gevallen.
Uiteraard kan je op de luchthavens van alles kopen, maar echt plekken om te werken zijn er niet, en in een lounge heb je die eigenljk altijd wel.
Een lounge toegang zit bij de status in en kost op dat moment niets meer extra.

Eens dat voor een gemiddelde vakantievlieger een status niet echt haalbaar is zonder allemaal extra vluchten te maken, dan kan je beter kiezen voor business klasse vluchten.

Maar juist door die extra's weten luchtvaartmaatschappijen dat prijs iets minder belangrijk is, want ik kan naar Warschau voor E130-140 met LOT, E160 met KLM, en dan kom je in de situatie dat je met je laptop op een hard stoeltje op schoot zit met een flesje cola van E4,75 en je bij het boarden omdat je in groep 5 zit je handbagage mag afgeven zodat het ruim in kan en je die bij de bagageband mag afhalen. Dat je dan op rij 24 zit is dan minder belangrijk aangezien je toch moet wachten.
Voor een frequente reiziger zijn die ook belangrijk, het is een andere ervaring, ook dat je bijvoorbeeld kan douchen in de lounges, voor een vakantiereiziger niet zo belangrijk, kan prima in het hotel bij aankomst, maar er is niet altijd tijd om eerst naar een hotel te gaan, en vooraf douchen klinkt leuk, maar als ik 2 uur op moet dan is dat niet één van mijn prioriteiten op dat moment.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')