Hoe laat was je op Abu Dhabi? Mijn ervaring daar is eigenlijk altijd een totale staat van chaos in de lounge. Waarbij je met vreemden aan een tafeltje mag zitten. Voor mij een reden om zoveel mogelijk op DXB te vliegen, al is dat ook niet de je van het.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Abu Dhabi is wel redelijk luxueus, maar op de een of andere manier komen de luchthaves in the Midden Oosten een beetje kitscherig over bij mij. De lounge was wel heel erg prettig en rustig. Koffie was lekker, eten was beduidend minder.
Beide keren vroeg in de ochtend.... Zo rond een uur of 6quote:Op zaterdag 8 april 2023 23:18 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Hoe laat was je op Abu Dhabi? Mijn ervaring daar is eigenlijk altijd een totale staat van chaos in de lounge. Waarbij je met vreemden aan een tafeltje mag zitten. Voor mij een reden om zoveel mogelijk op DXB te vliegen, al is dat ook niet de je van het.
Verder heb ik altijd precies de zelfde ervaring met dat knopje van de stoel zachter makenAlleen de massage functie lijkt te werken.
Kan zijn dat ze Mauritius minder grondig vinden. In Nederland als je van bv Peru komt en je hebt een doorvlucht, ga je ook weer door security.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:28 schreef SEMTEX het volgende:
# Maatschappij: Emirates. Mijn laatste keer met hen was in 2012, ook over de Indische oceaan heen en via Dubai.
# Traject: AMS-DXB-MRU MRU-DXB-AMS (Amsterdam, Dubai, Mauritius) in een Airbus A380
# Vertraging: terug van Mauritius naar Dubai. Iemand had niet geboard, dus zijn bagage moest het vliegtuig uit. De overstap op Dubai was 2 uur en 35 minuten en de gates lagen 1km uit elkaar, dus ik kneep hem wel even.
# Vriendelijk personeel: zeer vriendelijk, ze spreken hun talen en zien er altijd onberispelijk uit.
# Eten: ik had vooraf aangegeven een NLML (No lactose meal) te willen. Die worden dan altijd eerst uitgeserveerd, waardoor je niet hoeft te wachten tot het hele segment zijn maaltijd krijgt. Ik vond hun alternatieven voor melk erg goed en smakelijk. Lekkere toetjes ook nog steeds, kip met groentes e.d. en voldoende om te kanen.
Op de terugvlucht van Mauritius naar Dubai (vertrek: 23:00) kregen we ook meteen een maaltijd geserveerd. Ik vond dat wel lekker, maar @:hoe-die-nie zijn hoofd stond er niet naar. Ik vond de frequentie van maaltijden sowieso beter dan bij bijv. Korean air.
# Entertainment: het machtige ICE systeem met meerdere boordcamera's en een heel nieuw aanbod aan films voor alle regionen van de wereld (ook veel mierzoete Bollywood films en Chinese en Koreaanse films). Zo heb ik o.a. "How to blow up a pipeline" gekeken.
# Algehele indruk: luxe en veel comfort! Beenruimte was ok en op de heenweg zaten we naast 1 lege stoel (die bij het gangpad) en dat scheelde enorm in bewegingsvrijheid.
# Eventueel informatie over de luchthavens: ik vond Dubai rommelig en warm, er werd veel verbouwd. We zaten in gates aan de zijkant van het vliegveld die niet bijzonder spannend zijn en waar de hele tijd piepende golfkarretjes rondreden. Met wat slaaptekort op gaan al die schreeuwerige, felverlichte winkeltjes op het vliegveld je ook tegenstaan.
het vliegveld van Mauritius is schijnbaar de laatste tien jaar enorm gegroeid. Toch was het absurd druk bij de douane waar we 2 uur in de rij gestaan hebben. Er waren 4 douaniers die echt op uiterst relaxte wijze alle wachtenden doornamen, maar dat duurde dus uren. Het hielp niet dat we al moe waren van de vlucht en wazige antwoorden gaven op de vragen. Dat vliegveld heeft dus landingscapaciteit voor A380s, maar echt met moeite. De bagage was ook over twee banden verdeeld en zodra er teveel grote vliegtuigen tegelijk landen, wordt het te druk. Bij de terugvlucht was het beter geregeld, rustiger, was de security niet superdruk en zagen ze mijn deodorant als vloeistof door de vingers. Best een modern vliegveld verder, wat chaotische bewegwijzering als je erheen rijdt en in eenrichtingsverkeer-vakken terecht komt. Het is redelijk modern en je hebt er best coole dutyfree shops waar je in euros kunt betalen.
Ik wist trouwens niet dat je bij de overstap in Dubai weer een securitycheck krijgt op je handbagage. Ik had net een volle fles water in mijn handbagage, maar die mocht er gewoon doorheen.
Dat zou kunnen. Mauritius heeft alleen een poortje dat afgaat op metalen, niet zo'n fullbody scanner zoals op Schiphol en geen check op vloeistoffen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Kan zijn dat ze Mauritius minder grondig vinden. In Nederland als je van bv Peru komt en je hebt een doorvlucht, ga je ook weer door security.
FB puntjes sparen dus?quote:Op woensdag 29 november 2023 22:00 schreef buzz1291 het volgende:
Etihad nu lid van Sky Team. Of dat voordelen oplevert moeten we afwachten, maar ik vrees van niet
Miles puntjes zijn geen stuiver waard tegenwoordig. XP puntjes wel maar ik ben er van Platinum helemaal doorheen gezakt naar Ivory dus kies ik nu wel de goedkoopste opties wanneer ik privé vliegquote:
Miles gebruik ik vanaf nu eigenlijk alleen nog maar om te doneren en dus XP punten te vergaren. De miles zelf schiet niet op. De wereld rondvliegen voor een stok kaarten.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Miles puntjes zijn geen stuiver waard tegenwoordig. XP puntjes wel maar ik ben er van Platinum helemaal doorheen gezakt naar Ivory dus kies ik nu wel de goedkoopste opties wanneer ik privé vlieg
Soms zijn ze nog wel wat waard hoor, heb voor het najaar een directe vlucht AMS-BOS en terug SEA-AMS voor ¤230,- en 58k milesquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Miles puntjes zijn geen stuiver waard tegenwoordig. XP puntjes wel maar ik ben er van Platinum helemaal doorheen gezakt naar Ivory dus kies ik nu wel de goedkoopste opties wanneer ik privé vlieg
Dat is zeker een Delta vlucht? Die gaan iets schappelijker om met punten en bijbetalingen dan KLMquote:Op donderdag 9 mei 2024 08:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Soms zijn ze nog wel wat waard hoor, heb voor het najaar een directe vlucht AMS-BOS en terug SEA-AMS voor ¤230,- en 58k miles
Neem contact met ze op. Ik heb tot nu toe goede ervaringen met de telefonische klantenservice van KLM.quote:Op woensdag 12 juni 2024 11:00 schreef Nia het volgende:
Ik vlieg KLM met nog twee familieleden naar Wenen op 8 juli. Vooralsnog vliegen we met een Embraer (2 stoelen naast elkaar), maar de recente Flightaware vluchtgegevens laten een groter Boeing 737-800 toestel zien. Ik heb al stoelen op basis van de Embraer gereserveerd. Eén familielid zit naast mij bij het raam, omdat hij vanwege een verstandelijke beperking een reisbegeleider nodig heeft. Hoe kort tevoren van de vlucht maakt KLM bekend dat er met een ander type toestel gevlogen zal worden, zodat ik de stoelenreservering alsnog aan kan passen?
Het kan zelfs zijn dat een toestel op het laatste moment nog geswapt wordt als er vertragingen zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2024 11:00 schreef Nia het volgende:
Ik vlieg KLM met nog twee familieleden naar Wenen op 8 juli. Vooralsnog vliegen we met een Embraer (2 stoelen naast elkaar), maar de recente Flightaware vluchtgegevens laten een groter Boeing 737-800 toestel zien. Ik heb al stoelen op basis van de Embraer gereserveerd. Eén familielid zit naast mij bij het raam, omdat hij vanwege een verstandelijke beperking een reisbegeleider nodig heeft. Hoe kort tevoren van de vlucht maakt KLM bekend dat er met een ander type toestel gevlogen zal worden, zodat ik de stoelenreservering alsnog aan kan passen?
Ik heb na contact met KLM via Messenger een emailadres gekregen van de afdeling waar ik mijn verzoek in kan dienen bij een eventuele toestelwijziging. Ben nu in afwachting van een reactie.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het kan zelfs zijn dat een toestel op het laatste moment nog geswapt wordt als er vertragingen zijn.
Maar zeker als je een stoel geboekt hebt en contact opneemt met KLM, kan telefonisch maar ook via bijvoorbeeld whatsapp tegenwoordig dat hier in dit geval noodzakelijk is dat jullie in ieder geval naast elkaar zitten kan dit in de reservering gezet worden.
Die informatie is dan beschikbaar bij een evntuele toestel swap voor de afdeling die het uitvoert alsmede het gate personeel die dit soort belangrijke meldingen te zien krijgen als er door de swap van het toestel mensen moeten worden verplaatst.
Daarnaast, mocht dit allemaal niet werken en je hebt toch 2 verschillende rijen door een swap op het laatste moment, dat kan je ook zien in de KLM app als je die op je telefoon hebt, meldt je bij de gate, want ook al is elke stoel bezet, voor dit soort zaken heeft de gate agent gewoon de mogelijhkeid om iemand van een stoel te verplaatsen, dat doet men uiteraard liever niet omdat men daar lastig over kan doen, maar staat ook in de voorwaarden van je ticket, en zoals gezegd, een verstandelijke beperking is een toegestane operationele wijziging waar de gate agent vanuit hogerhand geen reprimande voor kan krijgen.
In de zomermaanden heeft KLM de capaciteit hard nodig op de echte zonbestemmingen schat ik zo in.quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:53 schreef Nia het volgende:
[..]
Ik heb na contact met KLM via Messenger een emailadres gekregen van de afdeling waar ik mijn verzoek in kan dienen bij een eventuele toestelwijziging. Ben nu in afwachting van een reactie.
Heb trouwens net op de KLM website gekeken naar de komende dagelijks vluchten AMS-VIE om 11:50 uur. Die vlucht KL1903 is met ingang van 1 juli een Cityhopper vlucht met een Embraer. Wenen lijkt me juist in de zomermaanden een populaire toeristische bestemming met veel passagiers. Waarom switcht KLM juist dan van een groter toestel Boeing 737-800 naar een kleinere Embraer 195 E2?
Lijkt mij helemaal niet zo.quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:53 schreef Nia het volgende:
[..]
Wenen lijkt me juist in de zomermaanden een populaire toeristische bestemming met veel passagiers. Waarom switcht KLM juist dan van een groter toestel Boeing 737-800 naar een kleinere Embraer 195 E2?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |