abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208691544
# Maatschappij
Etihad Airways

# Traject
Manila - Abu Dhabi - Amsterdam - Abu Dhabi - Manila (business class)

# Vertraging
Nope

# Vriendelijk personeel
Geen problemen.

# Eten
Het bekende business class werk. Dus kan je eten bestellen van het menu wanneer en hoeveel je maar wilt. Steak was echter overcooked. Verder was het redelijk tot goed te noemen.

# Entertainment
Scherm en noise cancelling headphone was gewoon prima. Echter het aanbod was nogal karig. Volgens mij in totaal maar 25 Amerikaanse (westerse) films bijvoorbeeld, terwijl dat er bij Qatar of Emirates wel honderden waren in mijn beleving. Natuurlijk ook irri is dan dat je terug vlucht in dezelfde maand zit, zodat je op de terug vlucht ook met dat karige aanbod zit opgescheept.

# Algehele indruk
4 vluchten met de Boeing 787 wat natuurlijk een prima vliegtuig is. Stoelen waren een beetje hard, er zit wel een knopje om de zitting zachter te maken, maar ik voelde dat niet zo. Verder kan de stoel helemaal flat bed, maar het bed is 1,80 en ik ben 1,96 dus dat schiet niet zo op -O- .

# Eventueel informatie over de luchthavens
Manila een grote chaos en tering bende, maar als je daaraan gewend bent, is het te doen. Lange rijen weer bij de immigration.

Abu Dhabi is wel redelijk luxueus, maar op de een of andere manier komen de luchthaves in the Midden Oosten een beetje kitscherig over bij mij. De lounge was wel heel erg prettig en rustig. Koffie was lekker, eten was beduidend minder.

Schiphol is wel bekend dacht ik zo langzamerhand.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 8 april 2023 @ 23:18:59 #102
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_208709720
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 11:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Abu Dhabi is wel redelijk luxueus, maar op de een of andere manier komen de luchthaves in the Midden Oosten een beetje kitscherig over bij mij. De lounge was wel heel erg prettig en rustig. Koffie was lekker, eten was beduidend minder.

Hoe laat was je op Abu Dhabi? Mijn ervaring daar is eigenlijk altijd een totale staat van chaos in de lounge. Waarbij je met vreemden aan een tafeltje mag zitten. Voor mij een reden om zoveel mogelijk op DXB te vliegen, al is dat ook niet de je van het.

Verder heb ik altijd precies de zelfde ervaring met dat knopje van de stoel zachter maken :') Alleen de massage functie lijkt te werken.
pi_208711093
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 23:18 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Hoe laat was je op Abu Dhabi? Mijn ervaring daar is eigenlijk altijd een totale staat van chaos in de lounge. Waarbij je met vreemden aan een tafeltje mag zitten. Voor mij een reden om zoveel mogelijk op DXB te vliegen, al is dat ook niet de je van het.

Verder heb ik altijd precies de zelfde ervaring met dat knopje van de stoel zachter maken :') Alleen de massage functie lijkt te werken.
Beide keren vroeg in de ochtend.... Zo rond een uur of 6
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_208711355
Ik moet nog steeds huilen aan al m'n herinneringen van vliegen vanaf manila :D Ben heel wat 'derde wereld' landen gewend en op de meest obscure plekken gevlogen maar Manila staat echt op 1 altijd vanaf waar ik nooit wil vliegen. Gaat echt nooit goed daar :(

@Bezsen DXB is vooral heel erg saai maar de lounges zijn idd wel oases van rust. En als het al druk is bij de eet/drink lounges dan is er zoveel plek ergens anders waar je heerlijk rustig kan zitten. Vind dat wel echt ideaal daar. Had wel gedacht dat DXB met iets 'groots' zou komen zoals die waterval in Singapore oid. Een grote bioscoop of andersoort dingen. Zelfs schiphol is vermakelijker dan dubai terwijl mensen op Dubai soms toch wel erg lang verblijvenn met lange transit tijden enzo.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 28 november 2023 @ 16:28:21 #105
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211455843
# Maatschappij: Emirates. Mijn laatste keer met hen was in 2012, ook over de Indische oceaan heen en via Dubai.
# Traject: AMS-DXB-MRU MRU-DXB-AMS (Amsterdam, Dubai, Mauritius) in een Airbus A380
# Vertraging: terug van Mauritius naar Dubai. Iemand had niet geboard, dus zijn bagage moest het vliegtuig uit. De overstap op Dubai was 2 uur en 35 minuten en de gates lagen 1km uit elkaar, dus ik kneep hem wel even.
# Vriendelijk personeel: zeer vriendelijk, ze spreken hun talen en zien er altijd onberispelijk uit.
# Eten: ik had vooraf aangegeven een NLML (No lactose meal) te willen. Die worden dan altijd eerst uitgeserveerd, waardoor je niet hoeft te wachten tot het hele segment zijn maaltijd krijgt. Ik vond hun alternatieven voor melk erg goed en smakelijk. Lekkere toetjes ook nog steeds, kip met groentes e.d. en voldoende om te kanen.

Op de terugvlucht van Mauritius naar Dubai (vertrek: 23:00) kregen we ook meteen een maaltijd geserveerd. Ik vond dat wel lekker, maar @hoe-die-nie zijn hoofd stond er niet naar. Ik vond de frequentie van maaltijden sowieso beter dan bij bijv. Korean air.
# Entertainment: het machtige ICE systeem met meerdere boordcamera's en een heel nieuw aanbod aan films voor alle regionen van de wereld (ook veel mierzoete Bollywood films en Chinese en Koreaanse films). Zo heb ik o.a. "How to blow up a pipeline" gekeken.
# Algehele indruk: luxe en veel comfort! Beenruimte was ok en op de heenweg zaten we naast 1 lege stoel (die bij het gangpad) en dat scheelde enorm in bewegingsvrijheid.
# Eventueel informatie over de luchthavens: ik vond Dubai rommelig en warm, er werd veel verbouwd. We zaten in gates aan de zijkant van het vliegveld die niet bijzonder spannend zijn en waar de hele tijd piepende golfkarretjes rondreden. Met wat slaaptekort op gaan al die schreeuwerige, felverlichte winkeltjes op het vliegveld je ook tegenstaan.

het vliegveld van Mauritius is schijnbaar de laatste tien jaar enorm gegroeid. Toch was het absurd druk bij de douane waar we 2 uur in de rij gestaan hebben. Er waren 4 douaniers die echt op uiterst relaxte wijze alle wachtenden doornamen, maar dat duurde dus uren. Het hielp niet dat we al moe waren van de vlucht en wazige antwoorden gaven op de vragen. Dat vliegveld heeft dus landingscapaciteit voor A380s, maar echt met moeite. De bagage was ook over twee banden verdeeld en zodra er teveel grote vliegtuigen tegelijk landen, wordt het te druk. Bij de terugvlucht was het beter geregeld, rustiger, was de security niet superdruk en zagen ze mijn deodorant als vloeistof door de vingers. Best een modern vliegveld verder, wat chaotische bewegwijzering als je erheen rijdt en in eenrichtingsverkeer-vakken terecht komt. Het is redelijk modern en je hebt er best coole dutyfree shops waar je in euros kunt betalen.

Ik wist trouwens niet dat je bij de overstap in Dubai weer een securitycheck krijgt op je handbagage. Ik had net een volle fles water in mijn handbagage, maar die mocht er gewoon doorheen.

[ Bericht 4% gewijzigd door SEMTEX op 28-11-2023 16:40:50 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_211456762
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 november 2023 16:28 schreef SEMTEX het volgende:
# Maatschappij: Emirates. Mijn laatste keer met hen was in 2012, ook over de Indische oceaan heen en via Dubai.
# Traject: AMS-DXB-MRU MRU-DXB-AMS (Amsterdam, Dubai, Mauritius) in een Airbus A380
# Vertraging: terug van Mauritius naar Dubai. Iemand had niet geboard, dus zijn bagage moest het vliegtuig uit. De overstap op Dubai was 2 uur en 35 minuten en de gates lagen 1km uit elkaar, dus ik kneep hem wel even.
# Vriendelijk personeel: zeer vriendelijk, ze spreken hun talen en zien er altijd onberispelijk uit.
# Eten: ik had vooraf aangegeven een NLML (No lactose meal) te willen. Die worden dan altijd eerst uitgeserveerd, waardoor je niet hoeft te wachten tot het hele segment zijn maaltijd krijgt. Ik vond hun alternatieven voor melk erg goed en smakelijk. Lekkere toetjes ook nog steeds, kip met groentes e.d. en voldoende om te kanen.

Op de terugvlucht van Mauritius naar Dubai (vertrek: 23:00) kregen we ook meteen een maaltijd geserveerd. Ik vond dat wel lekker, maar @:hoe-die-nie zijn hoofd stond er niet naar. Ik vond de frequentie van maaltijden sowieso beter dan bij bijv. Korean air.
# Entertainment: het machtige ICE systeem met meerdere boordcamera's en een heel nieuw aanbod aan films voor alle regionen van de wereld (ook veel mierzoete Bollywood films en Chinese en Koreaanse films). Zo heb ik o.a. "How to blow up a pipeline" gekeken.
# Algehele indruk: luxe en veel comfort! Beenruimte was ok en op de heenweg zaten we naast 1 lege stoel (die bij het gangpad) en dat scheelde enorm in bewegingsvrijheid.
# Eventueel informatie over de luchthavens: ik vond Dubai rommelig en warm, er werd veel verbouwd. We zaten in gates aan de zijkant van het vliegveld die niet bijzonder spannend zijn en waar de hele tijd piepende golfkarretjes rondreden. Met wat slaaptekort op gaan al die schreeuwerige, felverlichte winkeltjes op het vliegveld je ook tegenstaan.

het vliegveld van Mauritius is schijnbaar de laatste tien jaar enorm gegroeid. Toch was het absurd druk bij de douane waar we 2 uur in de rij gestaan hebben. Er waren 4 douaniers die echt op uiterst relaxte wijze alle wachtenden doornamen, maar dat duurde dus uren. Het hielp niet dat we al moe waren van de vlucht en wazige antwoorden gaven op de vragen. Dat vliegveld heeft dus landingscapaciteit voor A380s, maar echt met moeite. De bagage was ook over twee banden verdeeld en zodra er teveel grote vliegtuigen tegelijk landen, wordt het te druk. Bij de terugvlucht was het beter geregeld, rustiger, was de security niet superdruk en zagen ze mijn deodorant als vloeistof door de vingers. Best een modern vliegveld verder, wat chaotische bewegwijzering als je erheen rijdt en in eenrichtingsverkeer-vakken terecht komt. Het is redelijk modern en je hebt er best coole dutyfree shops waar je in euros kunt betalen.

Ik wist trouwens niet dat je bij de overstap in Dubai weer een securitycheck krijgt op je handbagage. Ik had net een volle fles water in mijn handbagage, maar die mocht er gewoon doorheen.
Kan zijn dat ze Mauritius minder grondig vinden. In Nederland als je van bv Peru komt en je hebt een doorvlucht, ga je ook weer door security.
  dinsdag 28 november 2023 @ 18:29:45 #107
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211456843
Clean vs non-clean arrival ja.
Zelfde geldt als je trouwens een overstap in Amsterdam hebt vanuit Dubai.
  woensdag 29 november 2023 @ 10:59:27 #108
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211462799
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 18:20 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Kan zijn dat ze Mauritius minder grondig vinden. In Nederland als je van bv Peru komt en je hebt een doorvlucht, ga je ook weer door security.
Dat zou kunnen. Mauritius heeft alleen een poortje dat afgaat op metalen, niet zo'n fullbody scanner zoals op Schiphol en geen check op vloeistoffen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 29 november 2023 @ 22:00:15 #109
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_211470753
Etihad nu lid van Sky Team. Of dat voordelen oplevert moeten we afwachten, maar ik vrees van niet
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 4 december 2023 @ 21:31:50 #110
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_211519736
AMS - DXB - BUD, geboekt bij Emirates. Heenreis ook uitgevoerd door Emirates in de A380, weinig nieuws over te zeggen. Nou ja, twee van de drie camera's deden het niet.

De terugreis werd uitgevoerd door flydubai. Het lijkt een airline die niet weet of ze budget of premium willen zijn. Het prijsverschil was niet eens groot, we hadden deze vooral geboekt vanwege het tijdstip, maar het is eigenlijk bizar dat ze dit als onderdeel van Emirates aanbieden. De ervaring is nogal anders..
Het begon al bij het inchecken. Online inchecken ging goed, maar daarna kon je op geen enkele manier je vlucht-details bekijken. Het flydubai-systeem gaf een error omdat we al ingechecked waren, Emirates erkende het codeshare vluchtnummer niet eens. En als je dan online ingechecked bent blijkt dat de selfservice bagage dropoff alléén voor Emirates operated vluchten is. flydubai vluchten moeten gewoon in de normale incheck-rij staan. Geen idee of balie inchecken gratis was, maar om de tijdwinst hoef je het niet online te doen.
Het entertainment-systeem was nieuwer en sneller dan ICE in de A380. Best mooie route-info ook. Ze leken ook wat meer recente films te hebben. Niet dat dit veel uitmaakt, want voor films moest je een tientje bijbetalen en dit kon je ook pas na een uur of zo aanschaffen.
En dan het eten. Afhankelijk van je ticket krijg je wel of geen eten. Kijken of het bij onze boeking zat ging niet, maar in de omschrijving stond bij welke ticketsoort je iets zou krijgen. Helaas kwamen die dan weer niet overeen met de Emirates ticketsoorten.. Het was tot op het laatst spannend ;) Geen idee wat de maaltijden zouden moeten kosten, maar veel zou ik er niet voor over hebben.
Iets drinken? Water krijg je bij je eten, als je nog wat extra wilt 'is de gratis water ronde al geweest'. Koffie en thee zijn dan wel weer gratis en bij te vragen. Alcohol en frisdrank is een tientje.
Kortom, een ervaring die ik iedereen kan afraden ;). En ja, ik had wat beter moeten kijken bij boeken, flydubai scoort slecht op alle reviewsites. Maar het was een bijzondere ervaring, voor één keer :P

Oh, en ik ben nog nooit zo vaak om m'n boardingpass gevraagd. Preboarden, verdieping wisselen, bus in, bus uit, vliegtuig in en tijdens de vlucht nog een keer om te zien of ik mocht eten.. :D
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 6 mei 2024 @ 17:13:46 #111
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_213442475
# Maatschappij
Smartlynx (ingehuurd door TUI)

# Traject
FMO - LPA en terug

# Vertraging
Heenweg ca 15 min vertraging bij vertrek. Mensen waren niet op komem dagen en bagage zou van boord worden gehaald. Vlak na de omroep kwamen die mensen toch nog opdagen. Scheelt wat anders hadden we nog langer moeten wachten.

Terug ca 50 min vertraging gehad bij vertrek doordat koffers traag in en uitgeladen werden. Natuurlijk is dat allemaal ingecalculeerd dus we kwamen slechts 10 minuten later dan schema aan op Munster airport

# Vriendelijk personeel
Zeer vriendelijk!

# Eten
Charter maatschappij. Niets inbegrepen maar net als bij Transavia en Co is er een in flight menu voor drankjes en snacks.

# Entertainment
Geen. Geen schermen aanwezig in het vliegtuig. Maar voor een vlucht van 4 uur red je je prima met je telefoon of tablet.

# Algehele indruk
Zowel heen als terug met exact hetzelfde toestel. Boeing 737 Max 8 (registratienummer 9HHYA). Heen rij 8, terug rij 5. Was een beetje huiverig aangezien ik online alleen maar slechte ervaringen met Smartlynx vond. Maar dat was nergens voor nodig.

Ik weet niet of de stoelen achterin net zo waren (extra betaald voor rij 8 en 5) maar de beenruimte was prima voor economy. Op rij 5 nog wat ruimer dan rij 8 terwijl dat dezelfde stoelen zouden moeten zijn.

Bij de stoel handige houder voor je tablet of telefoon. Toiletten waren ook netjes en personeel was heel vriendelijk. Piloot informeerde ook netjes regelmatig.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Munster mooie compacte luchthaven. Parkeergarage is recht voor de terminal en parkeren is goedkoop vooral vergeleken met Schiphol. Security ben je snel doorheen. Toiletten netjes en voldoende zitplekken en 'duty free' shop en restaurantje aanwezig en speelruimte voor kinderen. Bij terugkomst ook binnen 5 minuten de koffers weer terug.

Las Palmas vind ik ook een fijne luchthaven. Niet al te groot, nette sanitaire voorzieningen en de gebruikelijke winkels en restaurantjes met de standaard veel te dure prijzen (19 euro voor Burger King menu etc). Koffers lagen ook snel op de band.

Al met al zowel Smartlynx als via Duitsland vliegen voor herhaling vatbaar. Dat Duitsland geen meivakantie kent scheelt enorm in de prijs voor je vakantie. En of we nou naar Schiphol gaan of naar Münster, dat is voor ons dezelfde reisafstand.
pi_213472601
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 22:00 schreef buzz1291 het volgende:
Etihad nu lid van Sky Team. Of dat voordelen oplevert moeten we afwachten, maar ik vrees van niet
FB puntjes sparen dus?
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:11:22 #113
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_213473146
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 21:43 schreef Halcon het volgende:

[..]
FB puntjes sparen dus?
Miles puntjes zijn geen stuiver waard tegenwoordig. XP puntjes wel maar ik ben er van Platinum helemaal doorheen gezakt naar Ivory dus kies ik nu wel de goedkoopste opties wanneer ik privé vlieg

[ Bericht 0% gewijzigd door buzz1291 op 08-05-2024 22:25:38 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_213476599
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:11 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Miles puntjes zijn geen stuiver waard tegenwoordig. XP puntjes wel maar ik ben er van Platinum helemaal doorheen gezakt naar Ivory dus kies ik nu wel de goedkoopste opties wanneer ik privé vlieg
Miles gebruik ik vanaf nu eigenlijk alleen nog maar om te doneren en dus XP punten te vergaren. De miles zelf schiet niet op. De wereld rondvliegen voor een stok kaarten. :')
  Redactie Frontpage donderdag 9 mei 2024 @ 08:29:56 #115
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_213476639
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:11 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Miles puntjes zijn geen stuiver waard tegenwoordig. XP puntjes wel maar ik ben er van Platinum helemaal doorheen gezakt naar Ivory dus kies ik nu wel de goedkoopste opties wanneer ik privé vlieg
Soms zijn ze nog wel wat waard hoor, heb voor het najaar een directe vlucht AMS-BOS en terug SEA-AMS voor ¤230,- en 58k miles :Y
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator donderdag 9 mei 2024 @ 09:48:26 #116
45833 crew  Fogel
pi_213477342
Die discussie past beter in dit topic: TRV / Flying Blue
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 9 mei 2024 @ 21:26:35 #117
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_213485661
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 08:29 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Soms zijn ze nog wel wat waard hoor, heb voor het najaar een directe vlucht AMS-BOS en terug SEA-AMS voor ¤230,- en 58k miles :Y
Dat is zeker een Delta vlucht? Die gaan iets schappelijker om met punten en bijbetalingen dan KLM
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 23 mei 2024 @ 20:45:59 #118
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_213660899
# Maatschappij
American Airlines

# Traject
AMS-PHL-ATL
ATL-DFW-AMS

# Vertraging
Geen. Sterker nog had het idee dat we eerder aankwamen

# Vriendelijk personeel
AMS-PHL: zeer vriendelijk
PHL-ATL: ging, voelde als een moetje
ATL-DFW: vriendelijk
DFW-AMS: ging, lag aan de persoon

Kwaliteit van het personeel vond ik erg wisselend en ook het uniform. Het ging van netjes in pak naar fleecevest en poloshirt.

# Eten
Op internationale vluchten maaltijden en snacks. Heenweg was er gezorgd voor vegan eten voor mij zoals aangevraagd. Veel kikkererwten, was prima. Zelfs een latere warme snack was speciaal vegan.
Terugweg was er geen speciale maaltijd voor mij, terwijl er wel al meer dan een maand van tevoren was aangegeven dat ik vegan wilde eten. Er werd verder geen moeite gedaan. "Alle speciale maaltijden zijn al uitgedeeld". Als ik daadwerkelijk allergieën had gehad, had ik 9 uur amper iets kunnen eten. Gelukkig eet ik over het algemeen vegetarisch dus was er pasta om te eten. Ik vond het ook jammer dat ik specifiek tijdens de nacht moest vragen op drinken en het niet van harte ging.
Op domestic flights werd er drinken en een snack uitgedeeld.

# Entertainment
Op domestic geen schermen, prima waren vluchten van max 2 uur.
Op internationale schermen aanwezig voorzien van een goede catalogus aan films en series.

# Algehele indruk
Internationaal werd gevlogen met Boeing Dreamliner. Stoelen voor mij iets aan de hoge kant, beenruimte voor economy niet heel ruim. Verder wel fijn toestel met raampjes die elektrisch te bedienen zijn met een filter. Ook goede regeling van cabine druk: geen last van de oren gehad. Op internationale vluchten zat er niemand naast mij. Vond ik wel fijn aangezien de stoelen te hoog zijn om comfortabel te zitten, dus dan kon ik met de benen omhoog.
Domestic werd met Airbus gevlogen. Stoelen lager en comfortabeler dan die van Boeing.


# Eventueel informatie over de luchthavens

Philadelphia is oud en een doolhof. Het was tevens het vliegveld waar ik door customs en immigration moest en daarna nog weer een keer door beveiliging. Daardoor leek het nog meer een doolhof.
Bij de gate wachten was het koud. De airco stond op standje vrieskist.
Van Dallas weinig gezien, 1 uur overstaptijd om van de ene terminal naar de andere te komen. Er rijdt een treintje.
Atlanta had ik aankomst en vertrek in domestic terminal T was erg dichtbij de uitgang is. Wel een nadeel vond ik dat domestic bagage vlak bij de uitgang is en ik het idee had dat iedereen er met je bagage vandoor kon gaan.

Wat mij veel opvalt in de terminals is dat er veel eten is om te kopen. Weinig ander winkeltjes. Jammer wel ik had mss wel een boek willen kopen.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  maandag 10 juni 2024 @ 11:47:46 #119
387249 exelletor
exelleren?
pi_213857004
# Maatschappij
Transavia, uitgevoerd door Avion Express

# Traject
AMS-VLC

# Vertraging
Ondanks tijdig starten van boardingproces, 30 minuten vertraging bij aankomst. Het toestel liep tijdens de dag verder vertraging op, ik vond de (cabine)bemanning zelf wat langzaam overkomen.

# Vriendelijk personeel
Het personeel sprak geen Nederlands, maar daar stoor ik mij niet aan.

# Eten
Buy on board menu van Transavia, echter waren de menu's niet in de stoelvakken aanwezig. Als ik de prijzen en het assortiment niet weet, dan vind ik het niet zo handig.

# Entertainment
Op mijn vorige Transavia vlucht vond ik hun inflight magazine Enjoy prima leesvoer, maar op deze vlucht was deze niet aanwezig.

# Algehele indruk
De vorige keren dat er een toestelwijziging plaatsvond, werd ik door KLM of Transavia netjes geïnformeerd, maar deze keer niet. Ik vond de cabine van de 20-jarige Airbus nogal gedateerd en rumoerig en de stoelen allerminst comfortabel, maar goed, uiteindelijk word je wel naar je bestemming vervoerd en daar gaat het om.

[ Bericht 0% gewijzigd door exelletor op 10-06-2024 11:54:54 ]
pi_213878776
Ik vlieg KLM met nog twee familieleden naar Wenen op 8 juli. Vooralsnog vliegen we met een Embraer (2 stoelen naast elkaar), maar de recente Flightaware vluchtgegevens laten een groter Boeing 737-800 toestel zien. Ik heb al stoelen op basis van de Embraer gereserveerd. Eén familielid zit naast mij bij het raam, omdat hij vanwege een verstandelijke beperking een reisbegeleider nodig heeft. Hoe kort tevoren van de vlucht maakt KLM bekend dat er met een ander type toestel gevlogen zal worden, zodat ik de stoelenreservering alsnog aan kan passen?
pi_213879444
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 11:00 schreef Nia het volgende:
Ik vlieg KLM met nog twee familieleden naar Wenen op 8 juli. Vooralsnog vliegen we met een Embraer (2 stoelen naast elkaar), maar de recente Flightaware vluchtgegevens laten een groter Boeing 737-800 toestel zien. Ik heb al stoelen op basis van de Embraer gereserveerd. Eén familielid zit naast mij bij het raam, omdat hij vanwege een verstandelijke beperking een reisbegeleider nodig heeft. Hoe kort tevoren van de vlucht maakt KLM bekend dat er met een ander type toestel gevlogen zal worden, zodat ik de stoelenreservering alsnog aan kan passen?
Neem contact met ze op. Ik heb tot nu toe goede ervaringen met de telefonische klantenservice van KLM.
  woensdag 12 juni 2024 @ 19:04:53 #122
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_213883593
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 11:00 schreef Nia het volgende:
Ik vlieg KLM met nog twee familieleden naar Wenen op 8 juli. Vooralsnog vliegen we met een Embraer (2 stoelen naast elkaar), maar de recente Flightaware vluchtgegevens laten een groter Boeing 737-800 toestel zien. Ik heb al stoelen op basis van de Embraer gereserveerd. Eén familielid zit naast mij bij het raam, omdat hij vanwege een verstandelijke beperking een reisbegeleider nodig heeft. Hoe kort tevoren van de vlucht maakt KLM bekend dat er met een ander type toestel gevlogen zal worden, zodat ik de stoelenreservering alsnog aan kan passen?
Het kan zelfs zijn dat een toestel op het laatste moment nog geswapt wordt als er vertragingen zijn.

Maar zeker als je een stoel geboekt hebt en contact opneemt met KLM, kan telefonisch maar ook via bijvoorbeeld whatsapp tegenwoordig dat hier in dit geval noodzakelijk is dat jullie in ieder geval naast elkaar zitten kan dit in de reservering gezet worden.
Die informatie is dan beschikbaar bij een evntuele toestel swap voor de afdeling die het uitvoert alsmede het gate personeel die dit soort belangrijke meldingen te zien krijgen als er door de swap van het toestel mensen moeten worden verplaatst.

Daarnaast, mocht dit allemaal niet werken en je hebt toch 2 verschillende rijen door een swap op het laatste moment, dat kan je ook zien in de KLM app als je die op je telefoon hebt, meldt je bij de gate, want ook al is elke stoel bezet, voor dit soort zaken heeft de gate agent gewoon de mogelijhkeid om iemand van een stoel te verplaatsen, dat doet men uiteraard liever niet omdat men daar lastig over kan doen, maar staat ook in de voorwaarden van je ticket, en zoals gezegd, een verstandelijke beperking is een toegestane operationele wijziging waar de gate agent vanuit hogerhand geen reprimande voor kan krijgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_213893622
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 19:04 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Het kan zelfs zijn dat een toestel op het laatste moment nog geswapt wordt als er vertragingen zijn.

Maar zeker als je een stoel geboekt hebt en contact opneemt met KLM, kan telefonisch maar ook via bijvoorbeeld whatsapp tegenwoordig dat hier in dit geval noodzakelijk is dat jullie in ieder geval naast elkaar zitten kan dit in de reservering gezet worden.
Die informatie is dan beschikbaar bij een evntuele toestel swap voor de afdeling die het uitvoert alsmede het gate personeel die dit soort belangrijke meldingen te zien krijgen als er door de swap van het toestel mensen moeten worden verplaatst.

Daarnaast, mocht dit allemaal niet werken en je hebt toch 2 verschillende rijen door een swap op het laatste moment, dat kan je ook zien in de KLM app als je die op je telefoon hebt, meldt je bij de gate, want ook al is elke stoel bezet, voor dit soort zaken heeft de gate agent gewoon de mogelijhkeid om iemand van een stoel te verplaatsen, dat doet men uiteraard liever niet omdat men daar lastig over kan doen, maar staat ook in de voorwaarden van je ticket, en zoals gezegd, een verstandelijke beperking is een toegestane operationele wijziging waar de gate agent vanuit hogerhand geen reprimande voor kan krijgen.
Ik heb na contact met KLM via Messenger een emailadres gekregen van de afdeling waar ik mijn verzoek in kan dienen bij een eventuele toestelwijziging. Ben nu in afwachting van een reactie.

Heb trouwens net op de KLM website gekeken naar de komende dagelijks vluchten AMS-VIE om 11:50 uur. Die vlucht KL1903 is met ingang van 1 juli een Cityhopper vlucht met een Embraer. Wenen lijkt me juist in de zomermaanden een populaire toeristische bestemming met veel passagiers. Waarom switcht KLM juist dan van een groter toestel Boeing 737-800 naar een kleinere Embraer 195 E2?
  donderdag 13 juni 2024 @ 19:38:40 #124
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_213895328
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:53 schreef Nia het volgende:

[..]
Ik heb na contact met KLM via Messenger een emailadres gekregen van de afdeling waar ik mijn verzoek in kan dienen bij een eventuele toestelwijziging. Ben nu in afwachting van een reactie.

Heb trouwens net op de KLM website gekeken naar de komende dagelijks vluchten AMS-VIE om 11:50 uur. Die vlucht KL1903 is met ingang van 1 juli een Cityhopper vlucht met een Embraer. Wenen lijkt me juist in de zomermaanden een populaire toeristische bestemming met veel passagiers. Waarom switcht KLM juist dan van een groter toestel Boeing 737-800 naar een kleinere Embraer 195 E2?
In de zomermaanden heeft KLM de capaciteit hard nodig op de echte zonbestemmingen schat ik zo in.

Nu wordt deze vlucht ook al wel eens uitgevoerd met een 737-700, en in de 195-E2 kunnen net zoveel mensen.

En gezien de vliegtijden, in ieder geval geen dag rand, maar midden op de dag is het vooral inderdaad een leisure vlucht waarbij mij ik mij juist in de zomer goed kan voorstellen dat er dan zakelijk gezien helemaal geen vraag naar is, wat er zakelijk vliegt doet juist de vroege of late vlucht boeken omdat er juist veel mensen op vakantie zijn en de tijd optimaal moet worden ingedeeld.
Ik zou dat ook wle willen, lekker midden op de dag gaan vliegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_213941057
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:53 schreef Nia het volgende:

[..]
Wenen lijkt me juist in de zomermaanden een populaire toeristische bestemming met veel passagiers. Waarom switcht KLM juist dan van een groter toestel Boeing 737-800 naar een kleinere Embraer 195 E2?
Lijkt mij helemaal niet zo.
En is goed genoeg bereikbaar.
Dus dan kan een grotere toestel beter ergens anders heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')