quote:Wie op 4 mei aanwezig wil zijn bij de Dodenherdenking op de Dam in Amsterdam moet zich vooraf aanmelden. Dat heeft het Nationaal Comité 4 en 5 mei bekendgemaakt. Via de website herdenkingopdedam.nl kunnen mensen sinds vanochtend gratis een reservering maken.
De maatregel is het gevolg van de beslissing van de burgemeester van Amsterdam en de politie om minder mensen toe te laten bij de herdenking en de kranslegging: 10.000 in plaats van zo'n 20.000. Dat is besloten vanwege de toegenomen spanning in de maatschappij en een grote actiebereidheid, zei burgemeester Halsema deze maand.
Met het reserveringssysteem wil de gemeente voorkomen dat "kwetsbare mensen" en mensen die van ver komen straks geen plek kunnen vinden op de Dam. Bij aankomst op de Dam worden bezoekers gefouilleerd, zoals al bekend was.
Hoezo? Mensen als Halsema faciliteren die #geen4meivoormij types toch? Voor mij is zij een van de gezichten van de exteeemlinkse kerk / woke activisten. Maar goed, weer een traditie verpest. En we staan erbij en kijken ernaar. Ik begrijp het gewoon niet.quote:
Triestquote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:34 schreef Haags het volgende:
[ x ]
De ratten van Hamas waren elders aanwezig.
Er zijn allerlei maatregelen genomen om te voorkomen dat de herdenking verpest werd. En als er iemand niet antisemitisch is en ook daar maatregelen tegen neemt, is het Halsema. Haar speech was meer dan prima.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:33 schreef ISVV het volgende:
[..]
Hoezo? Mensen als Halsema faciliteren die #geen4meivoormij types toch? Voor mij is zij een van de gezichten van de exteeemlinkse kerk / woke activisten. Maar goed, weer een traditie verpest. En we staan erbij en kijken ernaar. Ik begrijp het gewoon niet.
Ik vind de oorlog in het Midden-Oosten ook verschrikkelijk. Maar we hebben gewoon veel volk in dit land dat graag aan het pesten van de autochtone bevolking doet. Die worden ruimschoots gefaciliteerd. Nou, ik weiger dat te accepteren.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:34 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Bijzonder triest.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:34 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Niks, was gewoon een prima speech.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik zie niet in wat Halsema anders had moeten doen.
Gaat mij dan ook niet om deze speech.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn allerlei maatregelen genomen om te voorkomen dat de herdenking verpest werd. En als er iemand niet antisemitisch is en ook daar maatregelen tegen neemt, is het Halsema. Haar speech was meer dan prima.
Amsterdam is al verloren.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:34 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Oké internetvrijheidsstrijderquote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:37 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ik vind de oorlog in het Midden-Oosten ook verschrikkelijk. Maar we hebben gewoon veel volk in dit land dat graag aan het pesten van de autochtone bevolking doet. Die worden ruimschoots gefaciliteerd. Nou, ik weiger dat te accepteren.
Sterk dit! Ga maar sarcastisch doen en het weglachen onder het mom van Hollandse nuchterheid. Gelukkig hebben we o.a. de afgelopen verkiezingen gezien dat ik niet de enige ben die zich groen en geel ergert.quote:
Je bent echt niet goed snik. Maar goed, dat is uiteraard slechts mijn mening.quote:
Dus... die prutspartij gaat niets veranderen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:45 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Ach, weer een zetel voor de PVV erbij
Zo min mogelijk podium geven aan dat uitschotquote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:40 schreef 3rr0r het volgende:
Het journaal heeft Slotervaart niet meegekregen
Heb je een goed alternatief? Of moeten we vrolijk doorgaan met imams uitnodigen die prediken dat je ons (ja ook jij beste Etto) moet haten?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus... die prutspartij gaat niets veranderen.
En gelukkig maar.
Oh dat weet ik hoor, en het faciliteren van die haat door naďeve 'progressieven' is een enorm probleem. Alleen zet de PVV daar een andere haat tegenover die ik niet zo zie zitten.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:49 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Heb je een goed alternatief? Of moeten we vrolijk doorgaan met imams uitnodigen die prediken dat je ons (ja ook jij beste Etto) moet haten?
De mensen die ervoor zorgen dat wij überhaupt een discussie hierover moeten voeren zijn niet goed snik. Jarenlang zijn wij erg tolerant geweest, dit is de prijs die wij betalen. Mede door types als Halsema. Maar het zal inderdaad wel aan mij liggen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:47 schreef recursief het volgende:
[..]
Je bent echt niet goed snik. Maar goed, dat is uiteraard slechts mijn mening.
Tsja, wat wil je ook in dat stadsdeel. Daar had ik echt niks anders van verwacht.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:34 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Q.E.D.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:52 schreef ISVV het volgende:
[..]
De mensen die ervoor zorgen dat wij überhaupt een discussie hierover moeten voeren zijn niet goed snik.
Juist niet, het gelaat van iedereen met een afwijkende mening moet bekend worden gemaakt bij het grote publiek, zodat hij overal een koude ontvangst krijgt.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:47 schreef BiftekiMetFeta het volgende:
[..]
Zo min mogelijk podium geven aan dat uitschot
Beste mensen, Hendrik de Vries uit Zoetermeer vindt dat het friet is in plaats van patat! Laat deze man niet binnen en doe vooral niet vriendelijk tegen hem!quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:58 schreef torentje het volgende:
[..]
Juist niet, het gelaat van iedereen met een afwijkende mening moet bekend worden gemaakt bij het grote publiek, zodat hij overal een koude ontvangst krijgt.
Oh, dat ik Halsema haat (of niet mag, of verafschuw, of hoe je het noemen wil) ontken ik ook niet hoor. Nogmaals, ik vind dat mensen als Halsema ervoor zorgen dat Nederland er een stuk minder leuk door wordt. Dan zeg ik het netjes. Dat is niet ongefundeerd, dat baseer ik wel ergens op. Jij vindt mij niet goed snik, dat is goed je recht, maar het is niet zo dat ik haar niet mag omdat ze vreemd spreekt of zo. Met haar speech van vandaag was ook niet zoveel mis, maar zij is er wel mede debet aan dat extreemlinkse / activistische relschoppers iedere gelegenheid aan durven grijpen om rotzooi te trappen. Van Sinterklaasfeest tot Dodenherdenking. En dat is echt niet alleen haar schuld maar nogmaals, iemand met haar invloed zou daar veel harder tegen moeten ageren. Wat heet, dat niet moeten faciliteren. Ik vind haar hypocriet, als het om bijvoorbeeld hooligans gaat treedt ze ineens veel doortastender op.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:57 schreef recursief het volgende:
[..]
Q.E.D.
Je begint niet eens een discussie. Ik zie slechts blinde ongefundeerde Halsemahaat.
Ik denk dat hij bedoelt dat Nederland alle 3 miljoen Oegandes homo's en transgenders moet ophalen en een huis moet geven.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ x ]
Nederland vermoordt Oegandezen. Ofzo. He wat...
De ratten van Israël waren ergens anders aanwezig.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:34 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Traditie? Gaan we 4 en 5 mei nou ook al traditie noemen?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:33 schreef ISVV het volgende:
[..]
Hoezo? Mensen als Halsema faciliteren die #geen4meivoormij types toch? Voor mij is zij een van de gezichten van de exteeemlinkse kerk / woke activisten. Maar goed, weer een traditie verpest. En we staan erbij en kijken ernaar. Ik begrijp het gewoon niet.
Ja, Nederland moet het drama in het Midden-Oosten oplossen. Daarom mogen wij onze slachtoffers van WO II niet herdenken. <--> Dit is zeker een traditie, <---> Dat je de doden van WO II herdenkt wil niet zeggen dat je geen medelijden met Palestijnen of Oekraďners hebt. <nope>quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De ratten van Israël waren ergens anders aanwezig.
Owh ja, bij de genocide.
[..]
Traditie? Gaan we 4 en 5 mei nou ook al traditie noemen?
Echt serieus wat een sneu land
Nederland laat genocide gewoon gebeuren en dan gaan we een beetje sneu doen om even 2 minuten stil doenHoezo kansloos.
90% van de Nederlanders heeft WO2 niet meegemaakt, dus waarom zouden we ons er wel voor interesseren?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:00 schreef Joppiez het volgende:
Heb een beetje de indruk dat de gemiddelde Nederlander zich niet zo interesseert voor dodenherdenking. Morgen daarentegen lekker feesten, bier zuipen en hopelijk wat neuken.
Wat een fantasie BS weer.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:33 schreef ISVV het volgende:
[..]
Nee, het gaat je om het fantaseren want zodra iemand het tegendeel van je beweringen aantoont verschuif je de doelpalen.quote:
Hard optreden tegen mensen omdat ze een andere mening hebben over het Sinterklaasfeest? Bijzonder.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:03 schreef ISVV het volgende:
[..]
Oh, dat ik Halsema haat (of niet mag, of verafschuw, of hoe je het noemen wil) ontken ik ook niet hoor. Nogmaals, ik vind dat mensen als Halsema ervoor zorgen dat Nederland er een stuk minder leuk door wordt. Dan zeg ik het netjes. Dat is niet ongefundeerd, dat baseer ik wel ergens op. Jij vindt mij niet goed snik, dat is goed je recht, maar het is niet zo dat ik haar niet mag omdat ze vreemd spreekt of zo. Met haar speech van vandaag was ook niet zoveel mis, maar zij is er wel mede debet aan dat extreemlinkse / activistische relschoppers iedere gelegenheid aan durven grijpen om rotzooi te trappen. Van Sinterklaasfeest tot Dodenherdenking. En dat is echt niet alleen haar schuld maar nogmaals, iemand met haar invloed zou daar veel harder tegen moeten ageren. Wat heet, dat niet moeten faciliteren. Ik vind haar hypocriet, als het om bijvoorbeeld hooligans gaat treedt ze ineens veel doortastender op.
Als die andere mening leidt tot opruiing, verstoring van de openbare orde of regelrechte blankenhaat mag daar heel hard tegen opgetreden worden ja.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hard optreden tegen mensen omdat ze een andere mening hebben over het Sinterklaasfeest? Bijzonder.
Dat ze als fascist uitgemaakt werd heb ik even gemist. Dat zij mensen die de boel opruien en/of de openbare orde verstoren veel te veel ruimte geeft, zoals aan Akwasi en andere 'geen4meivoormij'-types, maar een Hans Teeuwen en voetbalhooligans wel hard aan laat pakken zorgt ervoor dat ik altijd kritisch op haar zal blijven, voor mij meet ze met twee maten.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, het gaat je om het fantaseren want zodra iemand het tegendeel van je beweringen aantoont verschuif je de doelpalen.
Halsema word eerder deze week uitgemaakt, door sommigen, voor fascist omdat ze demonsteren verbood maar volgens jou is ze #geen4meivoormij boegbeeld.
Dat is dus gewoon een aperte leugen.
Maar goed, ik denk dat dit wellicht de spijker op zijn kop is. Misschien maak ik me druk om niks. Maar die driekwart lege Dam maakt me wat droevig.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:00 schreef Joppiez het volgende:
Heb een beetje de indruk dat de gemiddelde Nederlander zich niet zo interesseert voor dodenherdenking. Morgen daarentegen lekker feesten, bier zuipen en hopelijk wat neuken.
Een mening die tot openbare orde leidt moet hard tegen worden opgetreden? Hoezo dan?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:27 schreef ISVV het volgende:
[..]
Als die andere mening leidt tot opruiing of openbare orde mag daar heel hard tegen opgetreden worden ja.
Heb het aangepast tot verstoring van de openbare orde, cruciaal verschil. Zit mobiel, dat tikt wat minder lekker. En nee, ik bepaal niks. Maar jij ook niet. Wil dat zeggen dat we hier onze mening niet mogen geven? Hoe ver die dan ook uit elkaar mogen liggen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Een mening die tot openbare orde leidt moet hard tegen worden opgetreden? Hoezo dan?
Volgens mij bepaal jij verder geen enkele strafmaat en hoe hard deze moet zijn knakker.
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nederland laat genocide gewoon gebeuren en dan gaan we een beetje sneu doen om even 2 minuten stil doenHoezo kansloos.
Dat noemen we opvoeding.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Los daarvan vind ik het niet erg democratisch dat een ander geluid niet gehoord mag worden. Juist nu.˛
Een monopolie eisen op leed legt treffend bloot dat helaas niet alle lessen zijn geleerd. Helaas.quote:
Arme profeetquote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een monopolie eisen op leed legt treffend bloot dat helaas niet alle lessen zijn geleerd. Helaas.˛
"Een traditie (Latijn: trádere, overleveren) is een gebruik of gewoonte die van de ene generatie op de andere wordt doorgegeven. De functie hiervan is het in stand houden van de maatschappelijke stabiliteit."quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De ratten van Israël waren ergens anders aanwezig.
Owh ja, bij de genocide.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |