Dit moet terug. Had je in 2021 nog een Wembley finale gehad nadat het al krankzinnig uit de hand liepquote:Op woensdag 5 juni 2024 19:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zoiets ja. Na 1-1 werd ie nog een keer gespeeld.
Welke Oost-blokker werd Europees voetballer van het jaar in 1963 ?quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:09 schreef Bezsen het volgende:
Oost-Europese voetbalgeschiedenis is echt aan mij besteed
Lev Yashin?quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Welke Oost-blokker werd Europees voetballer van het jaar in 1963 ?
Yep. De enige doelman tot nu.quote:
Ergens rond die tijd nog een voetballer van achter het ijzeren gordijn die het won. Maar ik ben vergeten wie.quote:
Masopust. Ik denk in 1964 of 65. Suarez en Sivori waren ook in die jaren. In 66 was het Charlton, daarna Best, Law en Rivera en Müller. Cruijff, Beckenbauer, Cruijff en Cruijff.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:17 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ergens rond die tijd nog een voetballer van achter het ijzeren gordijn die het won. Maar ik ben vergeten wie.
Otto Rehagel.quote:Op woensdag 5 juni 2024 21:58 schreef tong80 het volgende:
Wie was coach van de Grieken toen ze Europees kampioen werden?
Bern?quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:27 schreef hhh38 het volgende:
In welke stad versloeg Nederland regerend Wereldkampioen Italië met 3-0 in 2008?
De wedstrijd Frankrijk Nederland lijkt me te voor de hand liggend?quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Klopt. Het Tweede Wonder van Bern. Weet je ook wat het eerste was?
Iets langer geledenquote:Op woensdag 5 juni 2024 22:30 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
De wedstrijd Frankrijk Nederland lijkt me te voor de hand liggend?
Een betere gok heb ik niet?
Duitsland - Hongarije. WK-54. Hongarije was al 5 jaar ongeslagen. En hadden de Engelsen hun eerste thuis Nederlaag ooit bezorgd op Wembley. 6-3 met Puskas, Koshich, Posipal en Hidegkuti. In de groepswedstrijd op dat WK hadden de Hongaren de Duitsers vernederd. Uitslag was 7-1 ofzo. De Hongaren kwamen met 2-0 voor en toen.......Op z'n Duits wonnen de Duitsers met 3-2. Vooral omdat Puskas geblesseerd was en omdat de Duitse doelman Tony Turak de wedstrijd van z'n leven keepte. Uwe Rahn scoorde de beslissende. De aanvoerder Frits Walter werd later tot aanvoerder allertijden gekozen. Nog voor Kaiser Franz.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Klopt. Het Tweede Wonder van Bern. Weet je ook wat het eerste was?
Het was nog Duitsland zonder West. De muur stond nog niet.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Iets langer geleden
Is de bijnaam voor de finale van het WK ‘54 waarin Duitsland de Magische Magyaren versloeg met 3-2 na een 0-2 achterstand. Symbolisch voor de wederopbouw van West-Duitsland na WOII
West en Oost Duitsland waren al gesplitst sinds 1949quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het was nog Duitsland zonder West. De muur stond nog niet.
Ohquote:Op woensdag 5 juni 2024 22:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
West en Oost Duitsland waren al gesplitst sinds 1949
Totti?quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
Welke niet Nederlandse aanvaller speelde 4 WK's en 3 EK's en won hiervan één eindtoernooi?
Seeler ?quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
Welke niet Nederlandse aanvaller speelde 4 WK's en 3 EK's en won hiervan één eindtoernooi?
Ik moest het even opzoeken, maar Duitsland kwalificateerde zich in die jaren niet voor het eindtoernooi.quote:
Hij speelde wel WK's je hebt gelijk hij stopte net voor 72 en 74.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:44 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik moest het even opzoeken, maar Duitsland kwalificateerde zich in die jaren niet voor het eindtoernooi.
Riva ? Winst EK-68.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
Thomas Müller?quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ook hij niet.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:43 schreef tong80 het volgende:
Völler en Klinsman wonnen volgens mij het EK-96 en WK-90. Dan Littbarski ?
Shit Thomas Müller is ook goed.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Thomas Müller?
Heb je wel gecheckt of er maar 1 speler is die dit haalt?
Veel te kort geleden.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Shit Thomas Müller is ook goed.
Ik zocht Klose
Ja, klopt, dat was een B-speler eerste klasse, maar wel pieken op dit soort toernooien.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Veel te kort geleden.Hij is topscorer aller tijden op WK's kun je nagaan hoe bedroeft het voetballen is deze eeuw. Heb nog een column over hem geschreven voor de Front Page.
Omdat het niveau veel lager is. Gerd Müller, Ronaldo Brasil en Pelé waren eerst topscorers aller tijden. Dat is van een ander kaliber.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:56 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja, klopt, dat was een B-speler eerste klasse, maar wel pieken op dit soort toernooien.
Ik dacht al dat het van dat Duitsland 2014 team moest komenquote:Op woensdag 5 juni 2024 22:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Shit Thomas Müller is ook goed.
Ik zocht Klose
Ik weet niet of het niveau lager is, spelers voetballen iig veel langer fit door en de toernooien hebben vooral meer wedstrijden gekregen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Omdat het niveau veel lager is. Gerd Müller, Ronaldo Brasil en Pelé waren eerst topscorers aller tijden. Dat is van een ander kaliber.
Puck van Heel is 50 jaar record international geweest met 64 interlands, tot Ruud Krol het begin jaren 80, of eind jaren 70 verbeterde.quote:Op woensdag 5 juni 2024 23:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het niveau lager is, spelers voetballen iig veel langer fit door en de toernooien hebben vooral meer wedstrijden gekregen.
Het overschot aan interlands is ook de enige verklaring dat een Depay topscorer aller tijden wordt. Zelf gelooft ie, vrees ik, dat hij daadwerkelijk Cruijff en Van Basten uit de boeken heeft gespeeld.
Maar goed, ik hoop dat hij mijn sarcasme af straft met een perfect EK.
M'n laatste column gaat over Gerd Müller. Dat zijn pas statistieken.quote:Op woensdag 5 juni 2024 23:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het niveau lager is, spelers voetballen iig veel langer fit door en de toernooien hebben vooral meer wedstrijden gekregen.
Het overschot aan interlands is ook de enige verklaring dat een Depay topscorer aller tijden wordt. Zelf gelooft ie, vrees ik, dat hij daadwerkelijk Cruijff en Van Basten uit de boeken heeft gespeeld.
Maar goed, ik hoop dat hij mijn sarcasme af straft met een perfect EK.
Te recent. Toch proberen. Busquets, Xavi, Iniesta, Puyol, Nee. Niks voor mij.quote:Op woensdag 5 juni 2024 23:09 schreef hhh38 het volgende:
Noem 10 spelers die er zowel in 2008 als 2012 bij waren toen Spanje het EK won.
Ik geef weg dat het er 13 in totaal zijn
Ik heb het al bijgesteld naar 8, dat moet haalbaar zijn. Maar jouw rijtje is al niet volledig correctquote:Op woensdag 5 juni 2024 23:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Te recent. Toch proberen. Busquets, Xavi, Iniesta, Puyol, Nee. Niks voor mij.
Daarom, het zullen oh-jaatjes worden.quote:Op woensdag 5 juni 2024 23:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik heb het al bijgesteld naar 8, dat moet haalbaar zijn. Maar jouw rijtje is al niet volledig correct
Hiervan zijn er 6 goedquote:Op woensdag 5 juni 2024 23:21 schreef Hatseflats22 het volgende:
Casillas, Busquets, Ramos, Xavi, Iniesta, Villa, Torres, Fabregas?
Villa? En een tweede keeper, Reina? Valdez?quote:Op woensdag 5 juni 2024 23:23 schreef GotenSSJ het volgende:
Busquets, Xavi, Iniesta, Torres, Fabregas, Ramos, Casillas lijken mij sowieso goed.
Dan zal Pedro inderdaad ook wel kloppen.
Edit: te laat![]()
Eindelijk 8 namen in een quote + post, ik reken hem goedquote:Op donderdag 6 juni 2024 09:05 schreef VoMy het volgende:
[Busquets, Xavi, Iniesta, Torres, Fabregas, Ramos, Casillas
Pedro]
Villa? En een tweede keeper, Reina? Valdez?
Verder hoop ik dat Capdeville geen goed antwoord is.
Valdes? Ik dacht dat die pas rond het WK op kwam als keeper. Maar hij zal er al bij gezeten hebben in 2008 danquote:Op donderdag 6 juni 2024 09:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Eindelijk 8 namen in een quote + post, ik reken hem goed
Verder was nog goed: de al genoemde Xabi Alonso, Arbeloa, Raul Albiol, David Silva (gek dat iedereen die alweer vergeten lijkt te zijn) en Santi Cazorla.
Hij was al basisspeler bij de CL winst van Barcelona in 2006 volgens mijquote:Op donderdag 6 juni 2024 11:30 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Valdes? Ik dacht dat die pas rond het WK op kwam als keeper. Maar hij zal er al bij gezeten hebben in 2008 danGrappig hoeveel spelers je alweer vergeten bent 10-15 jaar later.
Zie nu op Wiki dat hij mid jaren 00 al vaste keeper was Barcelona ook.![]()
Volgens mij is Van der Vaart het vaakst gewisseld, maar dit bedoel je andersom denk ik.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:35 schreef tong80 het volgende:
Welke Nederlandse speler heeft het vaakst reserve gezeten?
Nee, langer geleden.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens mij is Van der Vaart het vaakst gewisseld, maar dit bedoel je andersom denk ik.
Huntelaar?
Nee, hij hing wel af en toe in de lucht.quote:
Mijn vraag moet eerst nog worden beantwoord.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:51 schreef VoMy het volgende:
27 juni 2021, weten we het nog? Een stuiterbal geschoten vanaf de middenlijn, Matthijs de Ligt draait, keert, struikelt en mept de bal met de handen uiteindelijk voor de voeten van een anders misschien doorgebroken Tsjech weg. Slim want hij krijgt geel, toch dom want de VAR maakt er rood van. VARRED.
Geen slimme actie, iedereen weet dat je in een knock-outwedstrijd in ieder geval niet met een mannetje minder moet komen te staan. Iedereen behalve voormalig Godenzoon Matthijs, die was tijdens de teambespreking bij de sectie over geen kapitale fouten maken met Anneke aan het appen ofzo.
Vraag. Welke andere landen pakt er dit millennium (dus vanaf 2000) al eens een rode kaart in de Knock-Outfase van het EK Voetbal.
Bonusvraag 1: Wat is de enige van deze landen die met een rode kaart een wedstrijd won en welke was dat.
Bonusvraag 2: Nederland heeft 4 rode kaarten op het EK Voetbal gehaald, allemaal tegen Tsjechië. In welke edities gebeurde dit nog meer?
Joop Hiele?quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:35 schreef tong80 het volgende:
Welke Nederlandse speler heeft het vaakst reserve gezeten?
Yes. Meer dan 30 keer.quote:
Dan heeft de actualiteit mijn stoffige gegevens achterhaalt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Waar haal je deze statistiek vandaan? Huntelaar haalt dat makkelijk lijkt me?
Invallen telt niet?quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
Huntelaar speelde 76 interlands tussen 2006 en 2015.
Het lijkt mij sterk dat hij daarnaast in deze periode er nog 30 op de bank heeft gezeten zonder te spelen.
Ik ga er vanuit dat invallen niet telt idd, maar de aanjager, jury, rechtbank en beul voor deze vraag is @Tong80.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Invallen telt niet?
Dan komt ie op 25. Als invallen wel meetelt komt ie op 58x op de bank.
Bonusvraag 2: 1976, 2000, 2004?quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:51 schreef VoMy het volgende:
27 juni 2021, weten we het nog? Een stuiterbal geschoten vanaf de middenlijn, Matthijs de Ligt draait, keert, struikelt en mept de bal met de handen uiteindelijk voor de voeten van een anders misschien doorgebroken Tsjech weg. Slim want hij krijgt geel, toch dom want de VAR maakt er rood van. VARRED.
Geen slimme actie, iedereen weet dat je in een knock-outwedstrijd in ieder geval niet met een mannetje minder moet komen te staan. Iedereen behalve voormalig Godenzoon Matthijs, die was tijdens de teambespreking bij de sectie over geen kapitale fouten maken met Anneke aan het appen ofzo.
Vraag. Welke andere landen pakt er dit millennium (dus vanaf 2000) al eens een rode kaart in de Knock-Outfase van het EK Voetbal.
Hint: Het aantal landen dat we zoeken is 8.
Bonusvraag 1: Wat is de enige van deze landen die met een rode kaart een wedstrijd won en welke was dat.
Bonusvraag 2: Nederland heeft 4 rode kaarten op het EK Voetbal gehaald, allemaal tegen Tsjechië. In welke edities gebeurde dit nog meer?
Ik keur in deze alles goed, wegens te vage vraagstelling.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:18 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat invallen niet telt idd, maar de aanjager, jury, rechtbank en beul voor deze vraag is @:tong80.
Dit is denk ik goed. De andere vraag heb ik geen idee. Niet memorabel genoeg. Althans voor mij.quote:
76, 88, 92, 96, 2000. 2004, 2008. De rest weet ik niet meer.quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:59 schreef Hatseflats22 het volgende:
Aan welke EK-eindrondes deed Nederland mee?
Misschien weet de rest meer?quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
76, 88, 92, 96, 2000. 2004, 2008. De rest weet ik niet meer.
1980 ook nog, maar dat je die vergeten bent is voorstelbaar. 2012, kuttoernooi en 2021.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
76, 88, 92, 96, 2000. 2004, 2008. De rest weet ik niet meer.
Wat een verschrikkelijke vraag, ik heb eerlijk gezegd geen idee. Puur op statistische basis kom ik tot het volgende rijtje: Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Portugal, Zwitserland, Rusland en Kroatiëquote:Op donderdag 6 juni 2024 15:51 schreef VoMy het volgende:
Hint: Het aantal landen dat we zoeken is 8.
Toch is het niet zo moeilijk als je denkt.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijke vraag, ik heb eerlijk gezegd geen idee. Puur op statistische basis kom ik tot het volgende rijtje: Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Portugal, Zwitserland, Rusland en Kroatië
Turkije had ik kunnen weten/raden, die pakken altijd wel een keer domme rode kaart. En grappig dat er in 3 edities op rij geen rode kaart is gegeven in de KO fase.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Toch is het niet zo moeilijk als je denkt.
Portugal zit er natuurlijk altijd tussen, evenals Italië. Schopploegen.
De grap is soort van dat er in 2004-08-12 helemaal geen rode kaarten zijn uitgedeeld, en dat je de helft van de rode kaarten uit het vorige toernooi in 2021 kunt halen.
Uit 2021 kwamen: Wales, Zweden en Zwitserland (tegen Spanje, best een memorabele wedstrijd).
Uit 2016 was er nog: Ierland.
En dan uit 2000:
Italië, Portugal, Roemenië en Turkije. Dat is veel langer geleden en daarmee natuurlijk ondoenlijk om te weten.
Echter, die rode kaart van Italië was in de fameuze halve finale tegen Nederland waar ONZE JONGENS 2 penalties kregen en misten in reguliere speeltijd om vervolgens de strafschoppenserie eveneens te verliezen. Daarmee is ook bonusvraag 2 beantwoordt.
Cruijff dacht ik?quote:
Correct. Daarna Piet Keizer. En daar weer na Wim van Hanegem en Johan Neeskens op het EK-76 tegen de Tsjechen.quote:
Tegen de Duitsers Igna, maar finale geen idee.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 15:49 schreef tong80 het volgende:
Wie floot de finale op EK-88 ? Bonuspunt voor de scheids tegen de Duitsers.
Nee, warm.quote:
Sjaak Troost, Wilbert Suvrijn, Joop Hiele, Hendrie Krüzen of was die laatste Koevermans?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
Welke Nederlandse spelers van de EK'88 eindronde selectie speelden geen enkele minuut op het toernooi?
Troost, Hiele, Kruzen en Koevermans kloppen.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Sjaak Troost, Wilbert Suvrijn, Joop Hiele, Hendrie Krüzen of was die laatste Koevermans?
Een derde keeper vermoed ik.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Troost, Hiele, Kruzen en Koevermans kloppen.
Suvrijn is ingevallen...
Er moet er nog één, iemand die tot 2000 erbij was.
Aron Winter?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Troost, Hiele, Kruzen en Koevermans kloppen.
Suvrijn is ingevallen...
Er moet er nog één, iemand die tot 2000 erbij was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |