Goed.quote:
alle 3 assistent trainer geweest tijdens een EKquote:Op zondag 2 juni 2024 17:20 schreef tong80 het volgende:
Wat hebben Ruud Krol, Danny Blind en Frank de Boer gemeen ?
Dat zoek ik niet. Zou kunnen. De eerste twee wel iig.quote:Op zondag 2 juni 2024 18:48 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
alle 3 assistent trainer geweest tijdens een EK
Frank de Boer volgens mij niet?quote:Op zondag 2 juni 2024 18:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat zoek ik niet. Zou kunnen. De eerste twee wel iig.
Alle drie centrale verdediger geweest in het Nederlands Elftal op een EK?quote:Op zondag 2 juni 2024 17:20 schreef tong80 het volgende:
Wat hebben Ruud Krol, Danny Blind en Frank de Boer gemeen ?
Dat is een gedeelte van het goede antwoord.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:03 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Alle drie centrale verdediger geweest in het Nederlands Elftal op een EK?
Ik vind het slecht om te gokken bij een quiz, maar ik denk dat ze alle drie een halve finale hebben verloren.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is een gedeelte van het goede antwoord.
Volgens mij speelde Blind niet op het EK-92. Ik zoek iets veel voor de handlijkers.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik vind het slecht om te gokken bij een quiz, maar ik denk dat ze alle drie een halve finale hebben verloren.
Alhoewel ik twijfel of Blind er één heeft gespeeld.
De Boer verloor in 2000 gruwelijk, misschien ook in 2004.
Blind verloor in 1992 misschien tegen Denemarken.
En Krol, denk ik, in 76 tegen Tsjechië. Edit: Tsjechoslowakije
Dit moet het zijn.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Allemaal aanvoerder geweest ook, lijkt me.
Kan goed zijn. Maar toch nog iets anders. Iets echt met het spel te maken.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Allemaal aanvoerder geweest ook, lijkt me.
Het zijn Ajax' spelers geweest.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Volgens mij speelde Blind niet op het EK-92. Ik zoek iets veel voor de handlijkers.
Arie Haan en Frans Beckenbauer deden hetzelfde, maar dan als middenvelders.quote:Op zondag 2 juni 2024 22:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het zijn Ajax' spelers geweest.
Ik geef het op
Scoren, met een afstandsschot?quote:Op zondag 2 juni 2024 22:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Arie Haan en Frans Beckenbauer deden hetzelfde, maar dan als middenvelders.
Ik reken hem goed. Alle drie begonnen als vleugelspeler en op een EK laatste man. Vandaar mijn hint met Haan en Beckenbauer.quote:Op zondag 2 juni 2024 23:07 schreef Fok-it het volgende:
Alledrie centrale verdedigers die tijdens het EK als linksback speelde?
Trusten. Merrege verder.quote:
Zat niet in de selectiequote:
Kluivert.quote:Op zondag 2 juni 2024 23:18 schreef Fok-it het volgende:
Wie was op het EK 2004, behalve Westerveld en Waterreus, de enige speler van Oranje die geen minuten kreeg?
Correctquote:
Uitstekende carričre gehad wel.quote:Op zondag 2 juni 2024 23:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
In 2008 wel zie ik. Vreemde voetballer met een super korte wikipediapagina.
Ik weet er maar 2quote:Op zondag 2 juni 2024 23:33 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Op het EK in 2012 verloor Nederland de openingswedstrijd van de poule tegen Denemarken dankzij een doelpunt van Michael Krohn-Dehli. Voor welke drie Nederlandse clubs speelde deze Deen in het verleden?
quote:Op zondag 2 juni 2024 23:36 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik weet er maar 2
3e is een gok: Ajax, RKC en RBC?
Stielike?quote:Op maandag 3 juni 2024 11:30 schreef tong80 het volgende:
"Iedereen" kent de winnende Panenka van Panenka nog in de finale EK-76, maar welke Duitser schoot vlak daarvoor zijn strafschop hoog over het doel ?
Nee, die werd later international.quote:
Breitner? ( ik gok vrij blind)quote:
Terechte gok. Het is een andere niet vergeten speler.quote:
Dan gok in Gunther Netzer, hoewel ik me dat niet voor kan stellen.quote:Op maandag 3 juni 2024 12:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Terechte gok. Het is een andere niet vergeten speler.
Nee, die deed toen al niet meer mee.quote:Op maandag 3 juni 2024 12:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan gok in Gunther Netzer, hoewel ik me dat niet voor kan stellen.
Zijn iets jongere broer was ook voetbalprof, en samen, maar bij verschillende clubs, werden ze succesvolle "bestuurders"quote:Op maandag 3 juni 2024 12:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan gok in Gunther Netzer, hoewel ik me dat niet voor kan stellen.
Hoeness?quote:Op maandag 3 juni 2024 13:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zijn iets jongere broer was ook voetbalprof, en samen, maar bij verschillende clubs, werden ze succesvolle "bestuurders"
Weldegelijk. Ken je hun namen ?quote:
Zijn broer is Dieter Hoeness, o.a. bij Bayern gevoetbald. Paar interlands en paar keer kampioen. Later manager. Nu technisch directeur bij Wolfsburg.quote:
2 x Shearer en Cole en Sheringham ?quote:Op maandag 3 juni 2024 15:10 schreef -XOR- het volgende:
In 1996 verloor Nederland in de groep met 4-1 van thuisland Engeland. Wie maakten de Engelse doelpunten?
Shearer en Sheringham zijn goed, beiden scoorden 2x.quote:
Ik dacht eerst dat Shearer er drie gemaakt had. Maar dan zou dat vaker worden vermeld. Sherringham wist ik ook zeker. Maar wist niet meer dat-ie er twee had gemaakt.quote:Op maandag 3 juni 2024 16:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Shearer en Sheringham zijn goed, beiden scoorden 2x.
Ik kan natuurlijk nu de vervolgvraag stellen wie er wel een keer een hattrick op een EK-wedstrijd Nederland-Engeland scoorde maar dat is voor open doel.quote:Op maandag 3 juni 2024 16:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat Shearer er drie gemaakt had. Maar dan zou dat vaker worden vermeld. Sherringham wist ik ook zeker. Maar wist niet meer dat-ie er twee had gemaakt.
Ha ha. Ja too easy.quote:Op maandag 3 juni 2024 16:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk nu de vervolgvraag stellen wie er wel een keer een hattrick op een EK-wedstrijd Nederland-Engeland scoorde maar dat is voor open doel.
Kluivert (regulier) F de Boer (2x), Stam (reeks), Cocu? (reeks) R de Boer? (reeks)quote:Op maandag 3 juni 2024 16:57 schreef tong80 het volgende:
Welke spelers misten tijdens Nederland-Italië in de halve finale van het EK-2000 een strafschop? Incluis de strafschoppen na verlengingen.
Cocu en R de Boer zijn fout.quote:Op maandag 3 juni 2024 16:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kluivert (regulier) F de Boer (2x), Stam (reeks), Cocu? (reeks) R de Boer? (reeks)
Ook niet. Ik zoek nog één speler. Het was geen vaste kracht, maar wel een prima voetballer.quote:
Zenden?quote:Op maandag 3 juni 2024 17:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ook niet. Ik zoek nog één speler. Het was geen vaste kracht, maar wel een prima voetballer.
Renato Sanchezquote:Op maandag 3 juni 2024 17:24 schreef Fok-it het volgende:
Wie werd uitgeroepen tot de beste jonge speler van het EK 2016?
Kloptquote:
Eilts en Sammer. Ligt eraan welke verkiezing. Sammer werd ook europees speler van het jaar. Eilts werd door de coaches gekozen als beste van het EK en Sammer door de voetbalbond.quote:Op maandag 3 juni 2024 17:45 schreef -XOR- het volgende:
Wie werd verkozen tot beste speler van het EK 1996?
Sammer inderdaad. Eisenfuss Eilts was de instinker, al wist ik niet dat hij door de coaches verkozen was.quote:Op maandag 3 juni 2024 17:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Eilts en Sammer. Ligt eraan welke verkiezing. Sammer werd ook europees speler van het jaar. Eilts werd door de coaches gekozen als beste van het EK en Sammer door de voetbalbond.
Het tekent wel het niveau van dat EKquote:Op maandag 3 juni 2024 17:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sammer inderdaad. Eisenfuss Eilts was de instinker, al wist ik niet dat hij door de coaches verkozen was.
Was volgens mij ook meer een sympathienominatie. Poborsky was natuurlijk ook goed, Shearer geloof ik ook maar geen finale. Ik kan me alleen nog wel herinneren dat de commentator Zidane aankondigde als 'next best thing' en toen ik hem een half wedstrijdje bekeek dacht ik 'dit wordt niets'.quote:Op maandag 3 juni 2024 17:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het tekent wel het niveau van dat EKSammer kan nog, maar Eilts was de Berry van Aerle van Duitsland.
Del Piero was in mijn herinnering ook erg goed, alleen miste die de penalty die Italie de tweede ronde kostte.quote:Op maandag 3 juni 2024 17:57 schreef tong80 het volgende:
Je noemt de twee namen met Poborsky en Shearer die me ook als eerste te binnen schieten van dat EK.
Kluiver. 2 X F de Boer, Stam en Bosvelt. Winter misschien ? Ik weet nog dat ik kwaad was omdat Rijkaard Winter in bracht en niet van Hooidonk als eventuele penaltienemer. Winter kon zo recordinternational worden.quote:
Maldini miste ookquote:Op maandag 3 juni 2024 19:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kluiver. 2 X F de Boer, Stam en Bosvelt. Winter misschien ? Ik weet nog dat ik kwaad was omdat Rijkaard Winter in bracht en niet van Hooidonk als eventuele penaltienemer. Winter kon zo recordinternational worden.
Wist ik niet meer. Wel Roberto Baggio in 1994.quote:
Dat ie het zelf ook niet had gedaan als het aan hem lag?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:40 schreef tong80 het volgende:
Wat zei Wim van Hanegem tegen de pers nadat Advocaat Arjen Robben had gewisseld tegen de Tsjechen op het EK-2004 ?
Ook niet.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:02 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat ie het zelf ook niet had gedaan als het aan hem lag?
Dat ie Dick een volgende keer op zijn bek zou slaan?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:40 schreef tong80 het volgende:
Wat zei Wim van Hanegem tegen de pers nadat Advocaat Arjen Robben had gewisseld tegen de Tsjechen op het EK-2004 ?
Preciesquote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:09 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat ie Dick een volgende keer op zijn bek zou slaan?
Wat had de kromme opgestoken van de cursus betaald voetbal?quote:
Twee sigaretten.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 11:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat had de kromme opgestoken van de cursus betaald voetbal?
Als je het zo vraagt kan ik me niks anders voorstellen dan loting of zoiets.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:22 schreef tong80 het volgende:
Italië werd in 1968 Europees kampioen. Wat was er bijzonder aan hun winst in de halve finale tegen de Sovjet Unie?
Je bent erg warm. Iets specifieker.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:51 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als je het zo vraagt kan ik me niks anders voorstellen dan loting of zoiets.
Ja het was 0-0 na verlengingen. Wat er allemaal veranderd is sinds die tijd. Er deden maar 4 landen mee. Waaronder het thuisland. Dus er konden zich eigenlijk maar 3 landen plaatsen.quote:
Return bij gelijkspel?quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja het was 0-0 na verlengingen. Wat er allemaal veranderd is sinds die tijd. Er deden maar 4 landen mee. Waaronder het thuisland. Dus er konden zich eigenlijk maar 3 landen plaatsen.
De finale werd toen ook anders beslist dan tegenwoordig. Enig idee ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |