abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213389364
In het boeddhisme wordt er gesproken over "de zes bovennatuurlijke krachten" die ontwikkeld kunnen worden.
1. De magische krachten levitatie, teleportatie en psychokinese.
2. Het hemels oor: het kunnen luisteren op grote afstand, conversaties van Goden overhoren en dierentaal verstaan.
3. Telepathie.
4. Het herinneren van vorige levens.
5. Het hemels oog: het kunnen zien van goden en geesten, hemels en hellen en wedergeboortes.
6. Het bereiken van mentale puurheid en perfectie, het realiseren van Nirvana.

Nu kennen we allemaal wel verhalen van bijna bovennatuurlijke krachten bij levensgevaar, vaak in de vorm van moederliefde, één van de sterkste banden die er zijn. Moeders die met hun laatste kracht hun kind in veiligheid brengen, moeders die auto's optillen om hun kind eronder uit te trekken, poezen die hun kittens één voor één door een vlammenzee in veiligheid brengen.
Maar ook tweelingen die elkaars pijn kunnen voelen op afstand of elkaars zinnen kunnen afmaken.
En zo zullen er nog meer voorbeelden zijn.

Wetenschappelijk wordt het verklaard door stresshormonen: een hoge aanmaak van adrenaline en cortisol. Dit verklaart het deels, maar alsnog niet helemaal dat je zulke pijnen kan doorstaan of zoveel kracht kan zetten wat normaal fysiek onmogelijk zou zijn.

Hoeveel meer zouden we kunnen als onze eigen gedachten of angsten ons niet in de weg zouden zitten?
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_213396632
Ik heb in mijn leven wel vaker dingen voorspeld waar iedereen tegen mij zei dat dat echt niet zou gebeuren enzovoorts.

Mijn vader kon dat ook goed altijd.

Geen idee of het iets mentaal is of dat ik gewoon onbewust signalen makkelijker oppik dat er iets staat te gebeuren :P
Twiddel
  Official ESF Kreviewer donderdag 2 mei 2024 @ 21:23:38 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_213396994
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 20:52 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb in mijn leven wel vaker dingen voorspeld waar iedereen tegen mij zei dat dat echt niet zou gebeuren enzovoorts.

Geen idee of het iets mentaal is of dat ik gewoon onbewust signalen makkelijker oppik dat er iets staat te gebeuren :P
Of je denkt heel vaak rare dingen en onthoudt alleen de keren dat je het per ongeluk goed hebt gegokt.
  donderdag 2 mei 2024 @ 22:02:46 #4
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213397446
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2024 21:23 schreef Kreator het volgende:

[..]
Of je denkt heel vaak rare dingen en onthoudt alleen de keren dat je het per ongeluk goed hebt gegokt.
Hoeft niet zo te zijn, sommige mensen schijnen wel degelijk meer dingen op te pikken dan anderen. Energiestromen enzo komen daar vaak bij kijken. En bij veel mensen zijn die stromen redelijk geblokkeerd of afgestompt I dunno. Maar er zit wel meer in dan alleen het onthouden van gebeurtenissen.
Lach met een schone bips
  Official ESF Kreviewer donderdag 2 mei 2024 @ 22:49:18 #5
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_213397951
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:02 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Hoeft niet zo te zijn, sommige mensen schijnen wel degelijk meer dingen op te pikken dan anderen. Energiestromen enzo komen daar vaak bij kijken. En bij veel mensen zijn die stromen redelijk geblokkeerd of afgestompt I dunno. Maar er zit wel meer in dan alleen het onthouden van gebeurtenissen.
:'). Ik was vergeten in welk alu hoedje subforum ik zat.

Koekoek.
  donderdag 2 mei 2024 @ 22:50:08 #6
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213397967
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Koekoek.
Geeft niks, heb er nog paar in de voorraadkast voor je.
Lach met een schone bips
  donderdag 2 mei 2024 @ 23:15:00 #7
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213398239
Het blijft raar dat de mogelijkheid er gewoon is dat dit bestaat, maar mensen die er totaal niks mee hebben gelijk uit hun bunker kruipen om het belachelijk te maken. Dat is zo jammer. Als iedereen eens wat meer open zou staan, er valt zo veel te ontdekken voor iedereen. We weten echt helemaal niks.. En als je nergens open voor staat zul je ook niks leren.
Lach met een schone bips
  Moderator vrijdag 3 mei 2024 @ 08:42:19 #8
225562 crew  Speedfight
pi_213399765
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 20:52 schreef summer2bird het volgende:

Ik heb wel vaker gehoord dat dat erfelijk kan zijn ja.
Als iedereen tegen je zegt dat het niet zou gebeuren, je zelf vooraf ook geen bewijs had en het toch (meerdere keren) gebeurd, weet je toch genoeg.
Wat anderen ook zeggen. Mensen willen het zo graag in de doofpot stoppen, allemaal angst.

Vanaf nu gaan ook reacties als hierboven van Kreator linearecta in de kliko, klaar mee.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_213399883
Mijn vriendin kan aura's zien, geen grapje.

Ze had het bijvoorbeeld al toen ze naar de leraar staarde in de klas vroeger. Ze kan het ook zien tussen de vingers van haar handen, als ze maar een tijdje staart.

Eigenlijk heeft ze het liever weinig erover met mensen. Als ze het vertelt, dan vinden sommige mensen dat danig interessant en de anderen verklaren haar voor gek totdat ze is uitgepraat.

Zelf heeft ze namelijk een vrij simpele verklaring, het is gewoon een truc van de hersenen. Een beetje zoals nabeelden werken of als je naar het schijnsel van een kaars kijkt.

Ze heeft het er dus liever niet over omdat ze niet voor gek versleten wil worden maar al helemaal niet omdat ze geen gekken wil aantrekken.
pi_213405955
Een sterker gevoel van intuïtie is mij altijd uitgelegd.
pi_213406064
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 23:15 schreef loveyoulongtime het volgende:
Het blijft raar dat de mogelijkheid er gewoon is dat dit bestaat, maar mensen die er totaal niks mee hebben gelijk uit hun bunker kruipen om het belachelijk te maken. Dat is zo jammer. Als iedereen eens wat meer open zou staan, er valt zo veel te ontdekken voor iedereen. We weten echt helemaal niks.. En als je nergens open voor staat zul je ook niks leren.
Mensen vrezen wat ze niet begrijpen :P
Twiddel
  vrijdag 3 mei 2024 @ 18:34:45 #12
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213406099
Het bereiken van mentale puurheid en perfectie, het realiseren van Nirvana.

Hoe realiseer ik dit?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213406104
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 08:42 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Als iedereen tegen je zegt dat het niet zou gebeuren, je zelf vooraf ook geen bewijs had en het toch (meerdere keren) gebeurd, weet je toch genoeg.
Wat anderen ook zeggen. Mensen willen het zo graag in de doofpot stoppen, allemaal angst.

Vanaf nu gaan ook reacties als hierboven van Kreator linearecta in de kliko, klaar mee.
Ik heb zelf ook last van hallucinaties en mijn moeder ook.
Heb me wel eens afgevraagd of we niet vlagen van een soort parralele dimensie opvangen zo hier en daar.

Het meest bizarre voorbeeld van psychische krachten was toen ik nog op school zat en een klasgenootje vroeg om haar namen te raden.
Ze schaamde zich voor haar 2e en 3e naam en deelde dat dus nooit.
Na een tijdje naar haar gekeken te hebben raadde ik ze in 1x. Het waren ook totaal geen doorgaande namen.

Blijf me afvragen of ik ooit iets van haar namen heb gezien, al dan onbewust in een document ofzo, maar kan me nooit iets bedenken :P
Twiddel
pi_213406144
quote:
16s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 18:34 schreef FlippingCoin het volgende:
Het bereiken van mentale puurheid en perfectie, het realiseren van Nirvana.

Hoe realiseer ik dit?
Verschilt wie je het vraagt.

De boeddhistische monniken hebben takken waar je dat pas bereikt na pure opoffering, door een heel verhongeringstraject in te gaan van jaren, waarna je uiteindelijk levend begraven word. Als je na een lange tijd word opgegraven en je lichaam heeft zich gemummificeerd, dan heb je perfectie bereikt.

Je kan ook gewoon de normale mans nirvana bereiken door middelengebruik zoals paddos en wiet, elk zijn ding :P
Twiddel
  vrijdag 3 mei 2024 @ 18:41:29 #15
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213406210
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 18:37 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Verschilt wie je het vraagt.

De boeddhistische monniken hebben takken waar je dat pas bereikt na pure opoffering, door een heel verhongeringstraject in te gaan van jaren, waarna je uiteindelijk levend begraven word. Als je na een lange tijd word opgegraven en je lichaam heeft zich gemummificeerd, dan heb je perfectie bereikt.

Je kan ook gewoon de normale mans nirvana bereiken door middelengebruik zoals paddos en wiet, elk zijn ding :P
Denk niet dat dit met wiet mogelijk is

Misschien met dmt
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213406244
quote:
16s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 18:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Denk niet dat dit met wiet mogelijk is

Misschien met dmt
Geen idee, ik ga niet buiten wiet :P
Datura is misschien ook een optie, heb gehoord dat mensen daar ook gigantisch loco van worden, maar dat is waarschijnlijk te heftig om perfect heid te bereiken.
Twiddel
pi_213407752
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 08:42 schreef Speedfight het volgende:

[..]

Hoeveel bloedlijnen die dit soort vaardigheden zouden er tijdens de heksenverbranding uitgeroeid zijn?
Misschien zijn wij de zwakste bloedlijnen die overgebleven zijn, omdat bij onze voorouders de gaven niet zo opvielen?

Aan de andere kant: die heksenverbrandingen zijn niet wereldwijd geweest; dan zou elders op de wereld krachtigere voorbeelden te vinden moeten zijn, en er is helaas niet echt veel te vinden wat absoluut onverklaarbaar is.
Maar goed; een met open mind kun je natuurlijk wel meer vinden. :)
pi_213407772
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Koekoek.
Reach for the reaper's scythe, sailing the river Styx
Watching the other side casting an ancient hex
Journey to the gates of hell, dying to break the bond
Nothing but a soul to sell, no room in Satan's pond
Fearless mind, ghost explores
Specter flies, journey to the world beyond
Casting off spheres of pain, revel in joy you've found
Laughing as colors fade, flying free and unbound
The bargain has been kept, from beyond the gate souls call
It's too late for regrets, on deaf ears pleading falls
Fearful mind, specter trapped
No return, welcome to the world beyond.
  Moderator donderdag 9 mei 2024 @ 03:57:50 #19
57816 crew  Mijk
BAM
pi_213475984
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 08:52 schreef Speedfight het volgende:

6. Het bereiken van mentale puurheid en perfectie, het realiseren van Nirvana.

Hoeveel meer zouden we kunnen als onze eigen gedachten of angsten ons niet in de weg zouden zitten?
Nirvana is niet bovennatuurlijk, het is een psychologische truuk, fix de shadow, en doorzie t ego.

As above, so below.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')