abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213386185
Ik heb in de afgelopen 5 maanden 24 dingen besteld op bol en de meeste waren wat goedkopere producten rond 10-20 euro en was prima. Maar ik heb ook 3 duurdere dingen besteld zoals een afzuigkap in december 2023. Helaas was het te groot en had ik niet goed de specificaties gelezen. Mijn fout dus. En het ging dezelfde leveringsdag weer retour.

Nu heb ik deze week een magnetron besteld, maar 10 minuten later geprobeerd te annuleren omdat ik een betere zag bij bol. Helaas was het door een 3e partij verkoper dus kon ik het niet meer annuleren. Het kwam 2 dagen later aan, en dus retour.

Daarna had ik de juiste magnetron besteld die ik wel wilde, maar deze heeft wat kleine beschadigingen. En omdat het 250 euro kostte, vind ik het zonde om het zo te accepteren.
Kan ik deze ook retour sturen?

Natuurlijk is het niet goed om 2 magnetrons retour te sturen binnen een week, maar ik wil het ook niet houden.
Kunnen ze mijn account sluiten of niet? Ik heb voor mijn verjaardag wat bol.com cadeaubonnen gekregen dus die saldo wil ik niet verliezen. Uiteraard kan ik het ook aan Bol zelf vragen, maar dan vraag ik juist aandacht naar mijn account.
pi_213386254
Ik heb hier wel eens gelezen dat iemand bij een bepaalde webshop niet meer kon bestellen omdat hij veel producten retour deed sturen
#Anoniem graag
pi_213386301
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 21:00 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik heb hier wel eens gelezen dat iemand bij een bepaalde webshop niet meer kon bestellen omdat hij veel producten retour deed sturen
Van CoolBlue is het bekend, en lijkt mij ook logisch.
pi_213386370
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 21:00 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ja bij Amazon is dat ook zo. Alleen weet ik niet hoeveel retour zending dat zijn. Dus ik weet niet of 2 retours in 1 week genoeg is daarvoor. Uiteraard kan ik ook 2 weken wachten aangezien ik 1 maand de tijd heb. Maar of dat helpt? Geen idee.
pi_213386386
Ja, een winkelier is niet verplicht jou iets te verkopen.
pi_213386393
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 21:04 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Van CoolBlue is het bekend, en lijkt mij ook logisch.
Maar ik betwijfel of 3x iets terug sturen, teveel is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_213386406
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 21:09 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Ja bij Amazon is dat ook zo. Alleen weet ik niet hoeveel retour zending dat zijn. Dus ik weet niet of 2 retours in 1 week genoeg is daarvoor. Uiteraard kan ik ook 2 weken wachten aangezien ik 1 maand de tijd heb. Maar of dat helpt? Geen idee.
Bij 3x op 24 bestellingen, zou ik me geen zorgen maken. Zeker als één er van een aantoonbaar defect is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 1 mei 2024 @ 21:12:52 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213386413
Van de paar webshops waar ik dit gezien heb, kijken ze naar de return rate. Dus alleen het aantal retouren gedeeld door het aantal bestellingen. Zodra dit getal boven een bepaalde waarde komt gaan ze kijken of het account gesloten moet worden. Als je 3 van de 24 producten terug stuurt zal het dan geen probleem zijn. Tenzij ze de waarde er ook in meenemen. Maar als je iets terug stuurt vanwege beschadigingen, dat zou eigenlijk niet mee moeten tellen.
  woensdag 1 mei 2024 @ 21:18:47 #9
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_213386453
12,5% return rate lijkt mij niet iets waar ze wakker van zullen liggen. Als je het stelselmatig doet, zul je op een gegeven moment wel een melding krijgen. En dan nog zullen ze zeker niet je account sluiten zeker als je nog cadeaubonnen tegoed hebt.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_213387749
Ja, ze hebben het recht om je account te blokkeren.
Maar als je van jezelf weet dat je zoveel retour stuurt, waarom ga je dan niet gewoon naar een fysieke winkel?
Cindy De Vuyst
pi_213388015
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 00:11 schreef einzeinz het volgende:
Ja, ze hebben het recht om je account te blokkeren.
Maar als je van jezelf weet dat je zoveel retour stuurt, waarom ga je dan niet gewoon naar een fysieke winkel?
Omdat ik een paar honderd euro aan cadeaubonnen heb. Dus die kan ik alleen bij bol besteden.
pi_213388851
Neem ff contact met hen op en leg de situatie uit. :)
pi_213389347
Ik stuur alleen iets terug als het domweg niet aan de beschrijving voldoet of van erbarmelijke kwaliteit lijkt te zijn. De laatste jaren stuur ik dus steeds meer terug. Als verkopers eens beginnen met gewoon fatsoenlijk te leveren wat ze aanbieden dan zal het met retourzendingen ook wel minder worden. Niemand wil voor de lol bij de balie in de rij staan om een pakje in te leveren.

[ Bericht 0% gewijzigd door qajariaq op 02-05-2024 09:12:54 (schrijffout.) ]
pi_213423835
Nee hier sluiten ze bij Bol. je account niet voor.
Het zou me niet verbazen als ze op den duur hun voorwaarden gaan veranderen want er wordt echt veel retour gestuurd.
Je kunt gewoon gratis retour sturen binnen de 30 dagen zichttermijn.
Overigens heeft het wel of niet iets kunnen annuleren niks te maken met het feit dat het artikel bij een externe verkoper besteld werd. Op het moment dat de track en trace bekend is komt de annuleren optie te vervallen omdat het pakket dan officieel verzonden is.

[ Bericht 18% gewijzigd door Lizayra op 04-05-2024 23:52:32 (Typo) ]
pi_213429332
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 02:05 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Omdat ik een paar honderd euro aan cadeaubonnen heb. Dus die kan ik alleen bij bol besteden.
Als die op je account staan en ze sluiten je account moeten ze die je terugbetalen, dus dat boeit niet.
Verder zal bol je niet zo snel bannen.

Laatste magnetron moet je niet terugsturen, maar garantie claim plaatsen.
pi_213476787
Ja. Ze zullen gewoon KPI's hebben. Webshops die echt niet presteren, die gooien ze er dan gewoon uit. Dat terugsturen verdienen ze niks aan en is voor hun alleen maar werk.
pi_213478186
Voor 3 dingen op 24 aankopen zal bol.com niet moeilijk doen. Het zijn ook geen aankopen waarbij misbruik voor de hand ligt (bijvoorbeeld Galajurkdie na dragen retour gaat).
pi_213480087
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 02:05 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Je kan natuurlijk ook eerst naar een gewone winkel gaan om van een artikel dat je wil hebben het gewenste type uit te zoeken, en het vervolgens bij bol.com bestellen.
pi_213537000
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 15:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Je kan natuurlijk ook eerst naar een gewone winkel gaan om van een artikel dat je wil hebben het gewenste type uit te zoeken, en het vervolgens bij bol.com bestellen.
Dat is nu net waar de fysieke winkels veel last van hadden. Moeten zij de consumenten voorlichting doen en gaat een ander er met de winst vandoor.

Om te beginnen moeten webshops domweg gaan leveren wat ze verkopen en duidelijker en beter info geven. Verder moeten de reviewsites een ander verdienmodel zoeken. Als je een keer kritiek op een aankoop hebt dan vinden ze vaak een reden om het niet te plaatsen. Redenen die ik gehad heb is dat ik mijn naam en email niet aan de verkoper bekend wil maken en zelfs een keer dat ik een zin had in de trant van: "Mijn god, dat ze dit zo durven te verkopen." Dat bleek dan godslastering te zijn.

Of te wel de branche zit elkaar veel te veel de handen boven het hoofd te houden waardoor er veel zaken verkocht worden die domweg niet zijn wat de klant voor ogen heeft of niet aan de kwaliteitseisen van de klant voldoet. Maar dan wel janken dat mensen die troep weer retour sturen. Laten ze lekker eerlijker en opener hun producten presenteren in plaats van klanten de schuld te geven.

Ik ben het er wel mee eens dat (aso) mensen die spullen duidelijk gedragen of gebruikt hebben een korting op het retourbedrag opgelegd horen te krijgen. Probleem is dan alleen dat je een onafhankelijk instituut daarvoor moet oprichten en dat is weer duur.
pi_213538970
Fysieke winkels hebben inderdaad veel last van klanten die komen kijken en vervolgens het product bij een webshop kopen. Ik zou dat zelf ook niet doen, maar als ik toevallig een tegoedbon van een webshop heb, dan wil ik die wel een keer gebruiken. Overigens ligt de oorzaak van dit probleem vooral bij de vastgoedondernemers die enorm hoge huren vragen voor winkelpanden. Als de huren wat schappelijker zouden zijn, dan zouden fysieke winkels de concurrentie met de webshops makkelijk aan kunnen.

Wat betreft de reviews die mensen plaatsen heb ik bij grote webshops als bol.com en Amazon niet de indruk dat daar stelselmatig ongunstige reviews geweigerd worden. Als ik op die sites rondkijk, dan zie ik regelmatig dat een artikel ook een hoop ongunstige reviews krijgt.
pi_213539090
topic totaal niet gelezen: vast wel

/care
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_213539151
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:07 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Om te beginnen moeten webshops domweg gaan leveren wat ze verkopen en duidelijker en beter info geven. Verder moeten de reviewsites een ander verdienmodel zoeken. Als je een keer kritiek op een aankoop hebt dan vinden ze vaak een reden om het niet te plaatsen. Redenen die ik gehad heb is dat ik mijn naam en email niet aan de verkoper bekend wil maken en zelfs een keer dat ik een zin had in de trant van: "Mijn god, dat ze dit zo durven te verkopen." Dat bleek dan godslastering te zijn.

Of te wel de branche zit elkaar veel te veel de handen boven het hoofd te houden waardoor er veel zaken verkocht worden die domweg niet zijn wat de klant voor ogen heeft of niet aan de kwaliteitseisen van de klant voldoet. Maar dan wel janken dat mensen die troep weer retour sturen. Laten ze lekker eerlijker en opener hun producten presenteren in plaats van klanten de schuld te geven.
andere, veel realistischere reden voor die negatieve reviews: men wil voor een duppie op de eerste rang zitten..

klagen over een stickervel van 3 euro dat het duur is en de action het goedkoper heeft..

ga dan godver niet online bestellen, of denk je serieus dat verzenden en dat retouneren gratis is? :')

en dit is geen uitzondering..
pi_213540242
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 18:16 schreef mschol het volgende:

[..]
andere, veel realistischere reden voor die negatieve reviews: men wil voor een duppie op de eerste rang zitten..

klagen over een stickervel van 3 euro dat het duur is en de action het goedkoper heeft..
Tja, de action is niet om de hoek hier dus heb ik er best drie euro voor over om dergelijke spullen thuis te krijgen.

De negatieve ervaringen met verdwijnende reviews zijn bij 'onafhankelijke' sites zoals trustpilot e.d.. Grote ketens zoals BOL hebben wel baat bij eerlijke reviews omdat ze daarmee het aanbod kunnen verbeteren en dus evt. iets slechts kunnen verwijderen uit het assortiment en er sowieso minder retourzendingen voor krijgen.

De Chinese webshops koop ik hoe dan ook niet meer. Altijd wat met dat spul.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 18:19:47 #24
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_213560620
Ooit een artikel gelezen in de Volkskrant volgens mij van een journalist die daar undercover ging en het bleek dat de dildo's vaak met stront en al terug werden gezonden, dus ja; het houdt een keer op natuurlijk.
Yea, she's on crack.
pi_213560759
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 18:19 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Ooit een artikel gelezen in de Volkskrant volgens mij van een journalist die daar undercover ging en het bleek dat de dildo's vaak met stront en al terug werden gezonden, dus ja; het houdt een keer op natuurlijk.
Zullen ze daar een speciale dildowasser in dienst hebben?
Vakman pur sang
pi_213560789
Maar mensen, stop ajb met zomaar terugsturen van producten. Tenzij echt een garantiegeval.
Het maakt het voor iedereen duurder en op den duur worden verzendkosten er veel hoger door.
Begin zelf maar eens een webshop, als je een beetje pech hebt kost een retour (van waarde) je honderden euro’s.

Dan zal je kunnen zeggen: ondernemers risico!
Ja klopt maar dan moeten ondernemers dat doorberekenen in hun prijs op den duur.
Vakman pur sang
pi_213560911
Ik heb toevallig vandaag een artikel dat ik gekocht had bij bol teruggestuurd. Dat ging supermakkelijk, als ze niet willen dat er veel teruggestuurd wordt dan kunnen ze het ook best wat moeilijker maken. Of rekenen ze er geld voor, zoals oa Wehkamp doet. Dan had ik het overigens ook nog steeds gewoon teruggestuurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop