Niet super boeiend maar zou het toch even terugkijkenquote:
Vond dat sowieso een apart verhaal, voor mij kwamen die Kenianen ook best wel vriendelijk en oprecht over eigenlijk. Meewerkend om die vrouw weer naar Nederland te laten gaan, hielpen haar het busje in te stappen, vriendelijk naar iedereen.... Denk dat het puur en alleen die Fritsjof ofzo was die z'n eigen moeder opgelicht heeft en dat de rest er maar een beetje bij hing en dacht dat het allemaal op een legale manier ging ofzo.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:01 schreef NoCigar het volgende:
Die Kenianen leken me nou ook weer niet in weelde te leven. Maar ja.
Dat werkte echt niet. Ook een vreemd einde: grote man valt Kees aan met een vreemd voorwerp (ik dacht eerst een mes)maar we horen amper iets over een consequentie. I.p.v. dat zie die man extra gaan stalken, pesten en filmen en uiteindelijk in de houdgreep nemen terwijl er iemand de plaatselijke politie belt.quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:51 schreef Dutch_view het volgende:
Een matige confro
Slachtoffer die ook voor Kees als tolk fungeert bij de dader
Ze kregen inderdaad zelfs het adres van die familie zelf. Overigens kan de 'overrompelingstactiek' van Kees er ook voor zorgen dat men wel meewerkt, zoon, Kees en politieagent komen allemaal tegelijk binnen. En moeder wil zelf ook dolgraag weg.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:18 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Vond dat sowieso een apart verhaal, voor mij kwamen die Kenianen ook best wel vriendelijk en oprecht over eigenlijk. Meewerkend om die vrouw weer naar Nederland te laten gaan, hielpen haar het busje in te stappen, vriendelijk naar iedereen.... Denk dat het puur en alleen die Fritsjof ofzo was die z'n eigen moeder opgelicht heeft en dat de rest er maar een beetje bij hing en dacht dat het allemaal op een legale manier ging ofzo.
Sowieso raar dat die man Kees nodig had om z'n moeder terug te laten keren, want die Kenianen leken er totaal geen probleem van te maken dat ze weg ging.
Het moment dat je voelde aankomen is dit seizoen gekomen....Danny's kop past niet meer in het beeld. We zullen het voortaan zonder Danny moeten doen.quote:
Die oude vrouw was dolblij dat ze weer naar Nederland kon. Ze had natuurlijk niets met die Kenianen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 05:28 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Verder een heel rare zaak. Die Afrikanen leken op zich best aardig, en dat ze op het einde nog vragen om geld is in die cultuur zeker niet gek. Alleen ik vond die Sophie wel erg vrolijk voor iemand die net 2 weken daarvoor haar man verloren is. Fijn voor die lieve oude vrouw dat ze de laatste jaren van haar leven in NL kan doorbrengen iig.
Nou, ik denk eerder andersom. De erfenis bestond uit de panden in Kenia, dus zie dat vanuit Nederland maar even te krijgen. Die familie had dat echt wel kunnen bemachtigen daar in Kenia hoor, en dat probleem is er natuurlijk nog steeds.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die oude vrouw was dolblij dat ze weer naar Nederland kon. Ze had natuurlijk niets met die Kenianen.
In de reportage werd gesteld dat die vrouw in Kenia geld waard was, want ze krijgt voor Keniaanse begrippen een groot pensioen, en als ze zou overlijden, zou er een (voor Keniaanse begrippen) gigantische erfenis vrijkomen.
Dat geld van het pensioen zouden de mensen daar alleen kunnen krijgen als ze dan haar bankgegevens en bankpas zouden hebben. En dat zou best kunnen, omdat de overleden zoon dat beheerde. Maar wat betreft de erfenis, dat lijkt me voor de Kenianen behoorlijk lastig om vanuit Kenia in orde te krijgen. Ook omdat de zoon die in Kenia woonde al dood is.
Snap hem ook wel, 20 jaar na dato, staat er ineens iemand voor je deur die nog 2 ton van je wil hebben. Los van of je dat hebt is dat wel gewoon een flinke klap geld.quote:Op maandag 21 oktober 2024 21:39 schreef Dutch_view het volgende:
Dennis![]()
'Ik zat in de schuldsanering dus hoef niets meer te betalen'
Nu in een miljoenenvilla wonen, dikke bak onder de reet en geen cent meer willen betalen
Valt me mee dat hij gewoon laat filmen thuis
Het is wel dankzij die man dat die Dennis uberhaubt een zaak kon beginnen. En dat die failliet is gegaan is niet de schuld van die oude man. Dan vind ik het moreel wel verwerpelijk om dan gewoon helemaal niets terug te betalen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 21:52 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Snap hem ook wel, 20 jaar na dato, staat er ineens iemand voor je deur die nog 2 ton van je wil hebben. Los van of je dat hebt is dat wel gewoon een flinke klap geld.
Dat dacht je verkeerd. Bij de wsnp wordt er gewoon 3jr alles boven een bepaald niveau afgeroomd (zeg maar bijstand) . En dat wordt dan verdeeld over de schuldeisers en dan is het gedaan. Doorgaans komt er weinig uit.quote:Op maandag 21 oktober 2024 22:52 schreef Irritatie100 het volgende:. Daarbij dacht ik dat in de schuldsanering schuldeisers een aanbod voor afkoop krijgen en dat je als schuldeiser zelf kan kiezen of je daar akkoord mee gaat of niet? En dat er bij geen akkoord helemaal geen schuldsanering mogelijk is.
Ah, ok, ik heb wel eens zijdelings te maken gehad met de debiteurenadministratie op het werk en daar kwamen wel eens brieven binnen van failliete klanten waarbij de curator een bepaald bedrag aanbood ter finale kwijting van de schuld. Dat zal dan een ander traject geweest zijn.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 00:07 schreef DIJK het volgende:
[..]
Dat dacht je verkeerd. Bij de wsnp wordt er gewoon 3jr alles boven een bepaald niveau afgeroomd (zeg maar bijstand) . En dat wordt dan verdeeld over de schuldeisers en dan is het gedaan. Doorgaans komt er weinig uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |