abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215266752
Wel bijzonder dat ze wel mee lijken te werken
Had meer drama verwacht
pi_215266929
Wat een apart verhaal
Alius aliud dicit
pi_215266934
Eind goed al goed.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_215267012
Nog geen dikke Danny gezien ;(
pi_215268040
De moeite v h terugkijken waard?
anonieme razernist
pi_215268291
quote:
2s.gif Op maandag 14 oktober 2024 23:38 schreef NoCigar het volgende:
De moeite v h terugkijken waard?
Niet super boeiend maar zou het toch even terugkijken
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_215272005
Die Kenianen leken me nou ook weer niet in weelde te leven. Maar ja.
anonieme razernist
pi_215272165
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 15:01 schreef NoCigar het volgende:
Die Kenianen leken me nou ook weer niet in weelde te leven. Maar ja.
Vond dat sowieso een apart verhaal, voor mij kwamen die Kenianen ook best wel vriendelijk en oprecht over eigenlijk. Meewerkend om die vrouw weer naar Nederland te laten gaan, hielpen haar het busje in te stappen, vriendelijk naar iedereen.... Denk dat het puur en alleen die Fritsjof ofzo was die z'n eigen moeder opgelicht heeft en dat de rest er maar een beetje bij hing en dacht dat het allemaal op een legale manier ging ofzo.

Sowieso raar dat die man Kees nodig had om z'n moeder terug te laten keren, want die Kenianen leken er totaal geen probleem van te maken dat ze weg ging.
pi_215274226
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 20:51 schreef Dutch_view het volgende:
Een matige confro

Slachtoffer die ook voor Kees als tolk fungeert bij de dader :')
Dat werkte echt niet. Ook een vreemd einde: grote man valt Kees aan met een vreemd voorwerp (ik dacht eerst een mes)maar we horen amper iets over een consequentie. I.p.v. dat zie die man extra gaan stalken, pesten en filmen en uiteindelijk in de houdgreep nemen terwijl er iemand de plaatselijke politie belt.
anonieme razernist
pi_215274375
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 15:18 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Vond dat sowieso een apart verhaal, voor mij kwamen die Kenianen ook best wel vriendelijk en oprecht over eigenlijk. Meewerkend om die vrouw weer naar Nederland te laten gaan, hielpen haar het busje in te stappen, vriendelijk naar iedereen.... Denk dat het puur en alleen die Fritsjof ofzo was die z'n eigen moeder opgelicht heeft en dat de rest er maar een beetje bij hing en dacht dat het allemaal op een legale manier ging ofzo.

Sowieso raar dat die man Kees nodig had om z'n moeder terug te laten keren, want die Kenianen leken er totaal geen probleem van te maken dat ze weg ging.
Ze kregen inderdaad zelfs het adres van die familie zelf. Overigens kan de 'overrompelingstactiek' van Kees er ook voor zorgen dat men wel meewerkt, zoon, Kees en politieagent komen allemaal tegelijk binnen. En moeder wil zelf ook dolgraag weg.
pi_215276485
Misschien kozen ze maar eieren voor hun geld. Valt moeilijk te beoordelen vanaf hier.
anonieme razernist
pi_215277202
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:59 schreef Dutch_view het volgende:
Nog geen dikke Danny gezien ;(
Het moment dat je voelde aankomen is dit seizoen gekomen....Danny's kop past niet meer in het beeld. We zullen het voortaan zonder Danny moeten doen.

Verder een heel rare zaak. Die Afrikanen leken op zich best aardig, en dat ze op het einde nog vragen om geld is in die cultuur zeker niet gek. Alleen ik vond die Sophie wel erg vrolijk voor iemand die net 2 weken daarvoor haar man verloren is. Fijn voor die lieve oude vrouw dat ze de laatste jaren van haar leven in NL kan doorbrengen iig.
pi_215279818
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 05:28 schreef ThijsTH het volgende:

[..]

Verder een heel rare zaak. Die Afrikanen leken op zich best aardig, en dat ze op het einde nog vragen om geld is in die cultuur zeker niet gek. Alleen ik vond die Sophie wel erg vrolijk voor iemand die net 2 weken daarvoor haar man verloren is. Fijn voor die lieve oude vrouw dat ze de laatste jaren van haar leven in NL kan doorbrengen iig.
Die oude vrouw was dolblij dat ze weer naar Nederland kon. Ze had natuurlijk niets met die Kenianen.

In de reportage werd gesteld dat die vrouw in Kenia geld waard was, want ze krijgt voor Keniaanse begrippen een groot pensioen, en als ze zou overlijden, zou er een (voor Keniaanse begrippen) gigantische erfenis vrijkomen.

Dat geld van het pensioen zouden de mensen daar alleen kunnen krijgen als ze dan haar bankgegevens en bankpas zouden hebben. En dat zou best kunnen, omdat de overleden zoon dat beheerde. Maar wat betreft de erfenis, dat lijkt me voor de Kenianen behoorlijk lastig om vanuit Kenia in orde te krijgen. Ook omdat de zoon die in Kenia woonde al dood is.
pi_215280584
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 12:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Die oude vrouw was dolblij dat ze weer naar Nederland kon. Ze had natuurlijk niets met die Kenianen.

In de reportage werd gesteld dat die vrouw in Kenia geld waard was, want ze krijgt voor Keniaanse begrippen een groot pensioen, en als ze zou overlijden, zou er een (voor Keniaanse begrippen) gigantische erfenis vrijkomen.

Dat geld van het pensioen zouden de mensen daar alleen kunnen krijgen als ze dan haar bankgegevens en bankpas zouden hebben. En dat zou best kunnen, omdat de overleden zoon dat beheerde. Maar wat betreft de erfenis, dat lijkt me voor de Kenianen behoorlijk lastig om vanuit Kenia in orde te krijgen. Ook omdat de zoon die in Kenia woonde al dood is.
Nou, ik denk eerder andersom. De erfenis bestond uit de panden in Kenia, dus zie dat vanuit Nederland maar even te krijgen. Die familie had dat echt wel kunnen bemachtigen daar in Kenia hoor, en dat probleem is er natuurlijk nog steeds.
pi_215335434
Van je familie moet je het maar hebben ;(

Kees: 'Wat een klerewijf' :D
pi_215335447
Alles weg _O-
pi_215335514
Dat wijf is knettergek
Hoe kun je zo gestoord zijn :o
pi_215335591
De politie van Almere :{
  maandag 21 oktober 2024 @ 21:23:16 #169
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_215335711
Afmaken dat wijf.
Die gast had haar vanaf de achterbank kunnen wurgen :D

50.000 euro met 100 euro per maand. :')

Ah, ze is alsnog opgepakt.

[ Bericht 45% gewijzigd door matthijst op 21-10-2024 21:36:28 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_215335886
Dennis :')

'Ik zat in de schuldsanering dus hoef niets meer te betalen'

Nu in een miljoenenvilla wonen, dikke bak onder de reet en geen cent meer willen betalen :{

Valt me mee dat hij gewoon laat filmen thuis
pi_215336030
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 21:39 schreef Dutch_view het volgende:
Dennis :')

'Ik zat in de schuldsanering dus hoef niets meer te betalen'

Nu in een miljoenenvilla wonen, dikke bak onder de reet en geen cent meer willen betalen :{

Valt me mee dat hij gewoon laat filmen thuis
Snap hem ook wel, 20 jaar na dato, staat er ineens iemand voor je deur die nog 2 ton van je wil hebben. Los van of je dat hebt is dat wel gewoon een flinke klap geld.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_215336124
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 21:52 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Snap hem ook wel, 20 jaar na dato, staat er ineens iemand voor je deur die nog 2 ton van je wil hebben. Los van of je dat hebt is dat wel gewoon een flinke klap geld.
Het is wel dankzij die man dat die Dennis uberhaubt een zaak kon beginnen. En dat die failliet is gegaan is niet de schuld van die oude man. Dan vind ik het moreel wel verwerpelijk om dan gewoon helemaal niets terug te betalen.
Hij zat zo te zien al een tijdje in de slappe was, dus er had makkelijk een begin mee gemaakt kunnen worden.
Het zegt mij vooral dat Dennis geld belangrijker vind dan een schoon geweten.

Anyway, eind goed al goed zo lijkt het. Goed zo Kees ^O^
pi_215336563
Beetje matig dat laatste item. Moreel niet echt koosjer om nooit meer contact op te nemen, maar wettelijk gezien heeft die Dennis natuurlijk gelijk en uiteindelijk blijft het toch een zakelijke en juridische transactie. Nu is die Guus toevallig z'n ex-schoonvader wat het emotioneel heel anders maakt maar andere schuldeisers die emotioneel niks met je te maken hebben komen ook niet na een paar jaar ineens "hey, je hebt nu veel geld, wil je TOCH nog even aftikken?". Strikt genomen is dat geen andere situatie.

Ik begrijp wel dat die Dennis na jaren op een houtje bijten een streep onder z'n verleden wil zetten en met een schone lei wil beginnen. Dat je dan jaren later als je wél succes hebt (wat je bent niet een half jaar nadat je uit de schuldsanering komt al miljonair natuurlijk) niet meer contact opneemt met je ex-schoonvader snap ik best. Daarbij dacht ik dat in de schuldsanering schuldeisers een aanbod voor afkoop krijgen en dat je als schuldeiser zelf kan kiezen of je daar akkoord mee gaat of niet? En dat er bij geen akkoord helemaal geen schuldsanering mogelijk is.
pi_215337008
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:52 schreef Irritatie100 het volgende:. Daarbij dacht ik dat in de schuldsanering schuldeisers een aanbod voor afkoop krijgen en dat je als schuldeiser zelf kan kiezen of je daar akkoord mee gaat of niet? En dat er bij geen akkoord helemaal geen schuldsanering mogelijk is.
Dat dacht je verkeerd. Bij de wsnp wordt er gewoon 3jr alles boven een bepaald niveau afgeroomd (zeg maar bijstand) . En dat wordt dan verdeeld over de schuldeisers en dan is het gedaan. Doorgaans komt er weinig uit.
pi_215338560
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 00:07 schreef DIJK het volgende:

[..]
Dat dacht je verkeerd. Bij de wsnp wordt er gewoon 3jr alles boven een bepaald niveau afgeroomd (zeg maar bijstand) . En dat wordt dan verdeeld over de schuldeisers en dan is het gedaan. Doorgaans komt er weinig uit.
Ah, ok, ik heb wel eens zijdelings te maken gehad met de debiteurenadministratie op het werk en daar kwamen wel eens brieven binnen van failliete klanten waarbij de curator een bepaald bedrag aanbood ter finale kwijting van de schuld. Dat zal dan een ander traject geweest zijn.

Neemt niet weg dat ik verder nog steeds hetzelfde vind als wat ik postte. Moreel is het niet echt lekker van die Dennis als je zo emotioneel betrokken bent bij je schuldeiser, maar het is geen oplichter en ik snap heel goed dat hij na de schuldsanering weer met een (door de rechtbank toegekende) schone lei wil beginnen. In dat opzicht niet echt een zaak voor Kees.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')