abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 27 april 2024 @ 14:18:28 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_213343371
Tientallen demonstranten van Extinction Rebellion hebben de A10 Zuid opnieuw geblokkeerd. Ze liepen even na 12.00 uur de snelweg op. Rond 13.15 uur greep de politie in. Inmiddels zijn de meeste demonstranten weggehaald. Zo meldt AT5.

De demonstranten verzamelden zich 's ochtends op het grasveld ter hoogte van het voormalige ING-kantoor. Ze liepen rond 12.00 uur de helling die naar de snelweg leidt op. Niet lang daarna liepen ze de snelweg op.

De driehoek (gemeente, politie en justitie) heeft de demonstratie vooraf verboden. Via een bericht op X liet de gemeente rond 12.15 uur weten dat er ingegrepen gaat worden. "Demonstranten hebben de A10 betreden voor een verboden demonstratie. De politie gaat zich voorbereiden om op te treden."

Rond 12.30 uur waarschuwde de Mobiele Eenheid de demonstranten. Ze kregen een kwartier de tijd om de snelweg te verlaten. De gemeente schreef daarnaast op X dat de demonstratie door burgemeester Halsema 'formeel ontbonden' is. "De demonstratie zal worden beëindigd en de demonstranten worden verwijderd van de A10."

Op foto's is te zien dat de klimaatactivisten opnieuw auto's hebben ingezet om de snelweg even verderop te blokkeren. Bij een aantal auto's stond al snel een arrestantenbusje. Daar werden meerdere demonstranten opgepakt. Toch lukte het een aantal demonstranten om met grote spandoeken op de lege snelweg naar de rest van de groep te lopen.

Na meerdere waarschuwingen werden de eerste demonstranten rond 13.15 uur opgepakt. De politie had ongeveer een halfuur nodig om iedereen, op een demonstranten die zich had vastgelijmd met leeuwenpak, op te pakken en in bussen van het GVB te zetten. Deze demonstranten worden hoogstwaarschijnlijk in Noord afgezet. Na eerdere blokkades werden ze niet vervolgd en beboet, ook werden hun identiteitsgegevens niet opgeschreven. Waarschijnlijk is dat nu opnieuw zo.

De activisten hebben al twee keer eerder de A10 Zuid geblokkeerd. Ze konden de snelweg op lopen nadat andere demonstranten in gehuurde auto's of op fietsen even verderop voor het eerst het verkeer blokkeerden. Een derde poging eind maart mislukte, omdat de politie toen wel de gehuurde auto's meteen in beslag kon nemen.

Filmpjes in de link......

Politie grijpt snel in bij blokkade A10 Zuid, demonstranten van asfalt weggehaald

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213343380
Dierentuin Amsterdam doet weer eens haar naam eer aan.

overigens was er vandaag nog een wegblokkade, door aanhangers van de o zo vriendelijke vereniging Hamas.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_213343391
volgens Google maps is de A10-zuid nog tot 16:30 afgesloten.
  zaterdag 27 april 2024 @ 14:21:36 #4
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_213343394
Ze hebben nu elk stukje sympathie verloren bij me.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_213343413
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 14:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dierentuin Amsterdam doet weer eens haar naam eer aan.

overigens was er vandaag nog een wegblokkade, door aanhangers van de o zo vriendelijke vereniging Hamas.
Daar hadden ze met een stoomwals doorheen moeten ploegen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_213343416
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 14:21 schreef AQuila360 het volgende:
Nu pas?
pi_213343425
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 14:21 schreef AQuila360 het volgende:
Ik ben juist supporter geworden hopelijk gaan ze op zaterdagavond 4 mei op de dam staan schreeuwen samen met de Hamassupporters. Het mag schuren.
pi_213343454
Uiteraard weer een Free Palestine bord erbij, elke demonstratie moet gekaapt worden.
(En dat kan dan ook vrijwel nooit gewoon in het Nederlands.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_213343567
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 14:29 schreef Tanatos het volgende:
Uiteraard weer een Free Palestine bord erbij, elke demonstratie moet gekaapt worden.
(En dat kan dan ook vrijwel nooit gewoon in het Nederlands.)
Het is maar één iemand, dikke care toch? Beter is het niemand maar het voegt niks toe om al die mensen op die ene persoon aan te kijken
pi_213343605
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 14:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is maar één iemand, dikke care toch? Beter is het niemand maar het voegt niks toe om al die mensen op die ene persoon aan te kijken
Het is er maar een die je ziet op deze foto, het is bij zo ongeveer elke demonstratie raak, zelfs bij de gaypride lopen die idioten mee. Prima om te demonstreren tegen het wangedrag van Israël, maar elke demonstratie daarvoor willen misbruiken is volkomen gestoord. Doordat er toch weer zo'n idioot bijloopt (en wordt getolereerd) diskwalificeert dat voor mij de hele demonstratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 27-04-2024 14:57:35 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 27 april 2024 @ 14:50:53 #11
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213343613
Na drie kwartier ingrijpen is niet snel
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213343650
Tot de volgende keer :W
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213343687
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 14:49 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het is er maar een die je ziet op deze foto, het is bij zo ongeveer elke demonstratie raak, zelfs bij de gaypride lopen die idioten mee. Prima om te demonstreren tegen het wangedrag van Israël, maar elke demonstratie daarvoor willen misbruiken is volkomen gestoord. Doordat er toch weer zo'n idioot bijloopt (en wordt getolereerd) diskwalificeert voor mij de hele demonstratie.
Ik vraag me af wat de overige demonstranten daar tegen kunnen doen en waarom die mensen ongeacht hun mening of standpunt er toch op aangekeken worden. Als ik zo'n debiel aanspreek verwacht ik niet dat die persoon ook meteen iets met mijn verzoek doet. Tsja wat dan?

Het zou, lijkt mij, niet terecht zijn als wij jou gaan aankijken op een malloot die bij de sportvereniging van jou of van jouw kind paradeert met een Palestijnse- of een XR vlag.

Had jij als die malloot er niet bij geweest zou zijn wel sympathie voor de demonstratie gehad?
pi_213343725
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 15:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik vraag me af wat de overige demonstranten daar tegen kunnen doen en waarom die mensen ongeacht hun mening of standpunt er toch op aangekeken worden. Ik ben een watje ik spreek niet iedereen aan en ik verwacht niet dat die persoon ook meteen iets met mijn verzoek doet.

Het zou, lijkt mij, niet terecht zijn als wij jou gaan aankijken op een malloot die bij de sportvereniging van jou of van jouw kind paradeert met een Palestijnse- of een XR vlag.

Had jij als die malloot er niet bij geweest zou zijn wel sympathie voor de demonstratie gehad?
Ik heb sympathie voor de doelstelling van deze demonstratie, en ook voor protest tegen het volstrekte wangedrag van de staat Israël maar het zijn totaal andere doelen en ze horen volstrekt niet bij elkaar. Ik verwacht dat zo iemand daarop wordt aangesproken en de keuze krijgt, bord weg of jij weg.
Dat staat volkomen los van de vraag of ik wel of niet sympathie voor hun doelstelling heb, een demonstratie demonstreert vanwege een doel, en als je allerlei doelstellingen op een hoop gooit demonstreer je nergens meer tegen.
pi_213343964
quote:
Pro-Hamas demonstranten blokkeren Piet Heinkade in Amsterdam: ’Dronken Duitsers gooiden bier op ons’
Doen die moffen eindelijk eens iets goed hier.
Zonder wrijving geen glans
pi_213344072
quote:
Politie grijpt snel in bij blokkade A10 Zuid, demonstranten van asfalt
Vroeger waren echte mannen nog van beton.
  zaterdag 27 april 2024 @ 16:25:57 #17
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213344336
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 15:46 schreef Haags het volgende:

[..]
Doen die moffen eindelijk eens iets goed hier.
Ze mogen ze van mij ouderwets in elkaar rammen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213344352
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 14:26 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik ben juist supporter geworden hopelijk gaan ze op zaterdagavond 4 mei op de dam staan schreeuwen samen met de Hamassupporters. Het mag schuren.
Schuren doe je maar in de discotheek. Op 4 mei mogen de mensen die het nodig vinden om de boel te verstoren 72 uur gedwongen nonstop Gordon te horen krijgen. In een politie-cel.
  zaterdag 27 april 2024 @ 16:43:05 #19
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213344481
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 16:28 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Schuren doe je maar in de discotheek. Op 4 mei mogen de mensen die het nodig vinden om de boel te verstoren 72 uur gedwongen nonstop Gordon te horen krijgen. In een politie-cel.
Alleen horen?
Van mij mag Gordon er 72 uur op dit soort gasten los gaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213344525
Vorige keer kon de politie wel preventief optreden. De driehoek heeft het dus bewust even gedoogd.
pi_213344929
Weer geen vervolging. Zucht.
pi_213344947
Ook niet voor de bestuurders van die huurauto's?
Ik blijf dat bloedjelink vinden, dat vertragen en stilstaan op de snelweg zonder reden. Ben wel benieuwd wat een rechter daar dan op te zeggen heeft.
pi_213345026
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 17:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ook niet voor de bestuurders van die huurauto's?
Ik blijf dat bloedjelink vinden, dat vertragen en stilstaan op de snelweg zonder reden. Ben wel benieuwd wat een rechter daar dan op te zeggen heeft.
Streng verboden voor iedereen, behalve demonstranten waarop bestraffen een chilling effect zou kunnen hebben natuurlijk.
  zaterdag 27 april 2024 @ 18:10:46 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213345084
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 17:47 schreef MoreDakka het volgende:
Weer geen vervolging. Zucht.
Welkom in Nederland.

Behalve als je een blokkerende Fries bent, dan krijg je een showproces.
pi_213345109
quote:
9s.gif Op zaterdag 27 april 2024 18:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Streng verboden voor iedereen, behalve demonstranten waarop bestraffen een chilling effect zou kunnen hebben natuurlijk.
De brutalen hebben de halve wereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')