Twee jaar geleden in de tweede etappe van de Ronde van Turkije
+++++++++++++++++++++
Bouhanni eist miljoenen na Turkse crashNu, dik twee jaar na de val in Turkije, hebben Bouhanni en Arkéa-B&B Hotels besloten om naar de rechter te stappen. Organisator Turkiye Bisiklet Federasyonu wordt door de Fransen verantwoordelijkheid gehouden voor de crash en de gevolgen daarvan. Bouhanni eist 2,7 miljoen euro schadevergoeding, opgebouwd uit 50.000 euro voor 'het geleden lijden' en 2.454.000 euro voor 'de professionele impact'. Arkéa-B&B Hotels zelfs 4,2 miljoen euro: bijna zeven ton voor 'compensatie brutolonen' en 1,9 miljoen voor 'omzetverlies'.
Samen met advocaat Jérémie Assous werd de afgelopen maanden hard gewerkt om de exacte schade van de valpartij in kaart te brengen. 'Dit ongeval zou nooit gebeurd zijn als de organisator de veiligheidsnormen opgelegd door de UCI had gerespecteerd', zegt Assous. Bouhanni benadrukt dat het na die ene dag in Turkije nooit meer hetzelfde was. 'Die crash heeft mijn carrière verwoest, op een moment dat ik weer bijna op mijn beste niveau was. Ik was daarna fysiek en mentaal niet meer dezelfde op de fiets. Na maandenlang niets kunnen doen, kon ik nooit meer op mijn niveau komen.'
Bron:
https://www.indeleiderstr(...)-astronomisch-bedrag