Wel dus. Je hébt een baan.quote:
Wat voor functie zou dit zijn dan? Het probleem is dat ik het tekenwerk spuugzat ben en iets anders zoek.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:55 schreef Hanca het volgende:
Tja, 6 jaar ervaring is wat mij betreft ook gewoon erg weinig om te solliciteren op leidinggevende functies. Je bent net begonnen en mag nog 40 jaar. Om nu als broekie van eind 20, begin 30 leiding te geven over mensen die al werkten toen jij net geboren was... ik zou zeggen: neem het advies 'te weinig ervaring' ter harte en zoek een functie waar je met plezier meer ervaring op kunt doen.
Is een dingetje van de nieuwe generatie, ik heb een jonge collega die (laten we even het gemakkelijk houden als je level 1 tot 10) hebt waar 10 de hoogste functie in zijn werkveld isquote:Op vrijdag 26 april 2024 16:55 schreef Hanca het volgende:
6 jaar ervaring is wat mij betreft ook gewoon erg weinig om te solliciteren op leidinggevende functies.
Daarvoor ken ik de sector niet. Ik heb de opleiding ook niet gedaan, jij hebt vast een beter zicht op bij wat voor bedrijven klasgenoten stage liepen, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 26 april 2024 17:00 schreef lacode4273 het volgende:
[..]
Wat voor functie zou dit zijn dan? Het probleem is dat ik het tekenwerk spuugzat ben en iets anders zoek.
Ik weet het niet of het overal zo is maar bij het bedrijf waar ik werk zit er toch een mega groot verschil tussen echte leidinggevende functies en projectleiders.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:55 schreef Hanca het volgende:
Tja, 6 jaar ervaring is wat mij betreft ook gewoon erg weinig om te solliciteren op leidinggevende functies. Je bent net begonnen en mag nog 40 jaar. Om nu als broekie van eind 20, begin 30 leiding te geven over mensen die al werkten toen jij net geboren was... ik zou zeggen: neem het advies 'te weinig ervaring' ter harte en zoek een functie waar je met plezier meer ervaring op kunt doen.
Euh, de frustratie is toch logisch in dit geval?quote:Op vrijdag 26 april 2024 17:02 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
Is een dingetje van de nieuwe generatie, ik heb een jonge collega die (laten we even het gemakkelijk houden als je level 1 tot 10) hebt waar 10 de hoogste functie in zijn werkveld is
Hij onlangs van 1 naar 2 is gegaan, je ziet dat hij meer doet en kan dan iemand die op 4 zit, maar 4 heeft al wel 15 jaar ervaring en hij slechts 3. Super gefrustreerd dat hij nog niet op 4 of hoger zit.
Dat is echt totaal ander werk…quote:Op vrijdag 26 april 2024 18:14 schreef Fer het volgende:
Waarom geen field engineer worden dan? Ze zoek zat mensen om machines in te regelen, troubleshooten, instructie te geven aan de onderhoudsmonteurs, enz.
Ze betalen fors momenteel en vaak ook een mooie auto.
wind/zon/tidal-energyquote:Op vrijdag 26 april 2024 16:50 schreef lacode4273 het volgende:
Wie heeft er nog tips? Of andere ideeën over hoe ik het beste ergens anders aan de bak kom met mijn ‘beperkte’ werkervaring?
Dan is een WTB diploma een waardeloos papier als hij alleen machines kan tekenen en er niet mee kan werkenquote:
Je kan dus wel werk vinden maar je hebt geen relevante ervaring om ander werk te gaan doen waarvan je denkt dat je het wel kan..quote:kort: 8x sollicitatiegesprek waarvan ik er zelf 2 heb afgewezen (bedrijf of werkzaamheden pasten niet bij mij) en 6x ben ik afgewezen.
Problemen bestaan niet, die verzinnen we zelf.quote:Op vrijdag 26 april 2024 17:00 schreef lacode4273 het volgende:
[..]
Wat voor functie zou dit zijn dan? Het probleem is dat ik het tekenwerk spuugzat ben en iets anders zoek.
Kan ik je een DM/PM sturen?quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:50 schreef lacode4273 het volgende:
Mijn wtb diploma lijkt hier echter niets waard.
Wie heeft er nog tips? Of andere ideeën over hoe ik het beste ergens anders aan de bak kom met mijn ‘beperkte’ werkervaring?
Precies dit. Stukje reflectie lijkt me op z’n plaatsquote:Op vrijdag 26 april 2024 19:18 schreef paardendokter het volgende:
Ik citeer zomaar wat kreten uit jouw bijdragen in dit topic:
"Nou guess what, niet dus."
"Om eerlijk te zijn ben ik ook best wel klaar met het bedrijf"
"maar ik ben eigenlijk ook wel klaar met dit wereldje"
"Het probleem is dat ik het tekenwerk spuugzat ben"
Ik schat zo in, dat niet jouw opleiding of werkervaring het struikelblok is bij je sollicitaties, maar de negativiteit die je -onbedoeld- uitstraalt.
6 jaar te weinig ervaring om leidinggevende te worden?quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:55 schreef Hanca het volgende:
Dit een projectleider leidt doorgaans projecten, niet zozeer mensen.quote:Op zaterdag 27 april 2024 18:28 schreef Bezsen het volgende:
[..]
6 jaar te weinig ervaring om leidinggevende te worden?
Wat voor oudbollige kul organisaties werk jij?
Waar je alleen leidinggevende kan zijn als je ouder bent dan diegene onder je?
Dat zeg ik toch niet? Alleen 6 jaar ervaring is gewoon erg weinig. In welke organisatie dan ook.quote:Op zaterdag 27 april 2024 18:28 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Haha deze reactie zegt echt alles. Succes ermeequote:Op zaterdag 27 april 2024 18:28 schreef Bezsen het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |