abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 april 2024 @ 12:35:50 #276
131800 Tarado
capô de fusca
pi_213321701
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:31 schreef StevenHyde het volgende:

[..]
In de jeugd was het ook erg goed. Net als Taylor. Talent van het jaar geworden meen ik nog. Maargoed, daar heeft ie tuurlijk altijd in balbezit gespeeld. Ik vind het overigens wat betreft type speler ook wel een copy van Nous. Die vond ik in de omschakeling ook niet altijd even urgent. En had ook vaak blessures.
Je ziet vaak bij jeugdspelers dat ze vergeten te verdedigen omdat het uiteindelijk toch wel goed komt maar dan verwacht je wel een ontwikkeling. Taylor is ook helemaal verguisd maar die lijkt het nu een beetje begrepen te hebben, ik zeg lijkt want dat kan ook zo weer omslaan.
pi_213321747
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:54 schreef Caland het volgende:

[..]
Daar heb je feeling voor of niet. Rensch laat al jarenlang zien geen enkele feeling voor het pure verdedigen te hebben maar dat heeft dan blijkbaar weer te maken met motivatie.
Ze moeten die jongen dan ook eens doorschuiven naar zes.
  donderdag 25 april 2024 @ 12:43:32 #278
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213321781
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:39 schreef Wotte het volgende:

[..]
Ja lijkt me een uitstekend idee voor iemand die met enige regelmaat als simpel backie al geen idee heeft hoe hij moet verdedigen of waar de rest staat.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 25 april 2024 @ 12:44:00 #279
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_213321786
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 10:48 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik dacht echt dat die vijfde plek wel veiliggesteld zou worden.
In de winterstop dacht ik echt dat we Twente en AZ nog gingen aanvallen.
Ik ben zo'n naïeve idioot :')
Ik herken dit gevoel man. Na een paar redelijke wedstrijden waarin je goed wegkomt ga je plots geloven dat het allemaal nog wel goedkomt.
Met pijn en moeite derde
  donderdag 25 april 2024 @ 12:46:59 #280
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213321826
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:39 schreef Wotte het volgende:

[..]
Doe maar niet.
  donderdag 25 april 2024 @ 12:52:10 #281
474254 GurneyIsBestOke
pi_213321875
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:54 schreef Caland het volgende:

[..]
Daar heb je feeling voor of niet. Rensch laat al jarenlang zien geen enkele feeling voor het pure verdedigen te hebben maar dat heeft dan blijkbaar weer te maken met motivatie.
Precies en dat gevoel heb ik ook bij Hato en Sutalo, verdedigen is wellicht het makkelijkst trainbare wat er is maar als je zo met ruimtes en duels omgaat heb je ook veel te weinig kwaliteit voor het vak.
Met pijn en moeite derde
pi_213321936
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Doe maar niet.
Zeiden ze ook van Riedewald. Prima zes bleek dat.
pi_213321968
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Precies en dat gevoel heb ik ook bij Hato en Sutalo, verdedigen is wellicht het makkelijkst trainbare wat er is maar als je zo met ruimtes en duels omgaat heb je ook veel te weinig kwaliteit voor het vak.
Verdedigen is in principe het controleren van de ruimte. Sta je als team positioneel niet goed en het collectief druk zetten is niet consequent, zonder automatismen van wie schuift waar in en wie vangt welke zone op. Dan kom je in ondertal of wordt je gedwongen tot keuzes.

Dan ziet het er al heel snel knullig uit terwijl de kwaliteiten er misschien wel zijn. Kan natuurlijk ook gewoon dat ze er geen kut van kunnen.
  donderdag 25 april 2024 @ 13:14:50 #284
474254 GurneyIsBestOke
pi_213322019
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 13:07 schreef Wotte het volgende:

[..]
Verdedigen is in principe het controleren van de ruimte. Sta je als team positioneel niet goed en het collectief druk zetten is niet consequent, zonder automatismen van wie schuift waar in en wie vangt welke zone op. Dan kom je in ondertal of wordt je gedwongen tot keuzes.

Dan ziet het er al heel snel knullig uit terwijl de kwaliteiten er misschien wel zijn. Kan natuurlijk ook gewoon dat ze er geen kut van kunnen.
Klopt, maar in feite kan je altijd doodleuk 1 op 1 lange bal spelen zoals Advocaat altijd doet (en Steijn sowieso probeerde), dat kan Ajax ook al niet. Zelfs FC Volendam kan dat enigszins. Dat zijn gewoon heel simpele taken en afspraken die je in principe iedere speler kan laten doen. Vanaf het moment dat dat niet eens lukt mag je je absoluut afvragen of sommige spelers wel van het niveau Eredivisie zijn.
Met pijn en moeite derde
  donderdag 25 april 2024 @ 13:19:12 #285
131800 Tarado
capô de fusca
pi_213322057
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 13:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Klopt, maar in feite kan je altijd doodleuk 1 op 1 lange bal spelen zoals Advocaat altijd doet (en Steijn sowieso probeerde), dat kan Ajax ook al niet. Zelfs FC Volendam kan dat enigszins. Dat zijn gewoon heel simpele taken en afspraken die je in principe iedere speler kan laten doen. Vanaf het moment dat dat niet eens lukt mag je je absoluut afvragen of sommige spelers wel van het niveau Eredivisie zijn.
Ik denk niet dat je dit seizoen als maatstaf moet nemen of spelers er wat van kunnen of niet en het moet ook in de clubcultuur zitten natuurlijk, Volendam is gewend om zo te spelen, Ajax niet.
pi_213322142
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 13:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Moah als je als Sutalo 25 in je rug hebt, 20 voor je neus en tien aan beide zijden. En die Gaaei stoomt op en voor je lopen ze als een kip zonder kop.

Dan wordt het heel lastig verdedigen.
pi_213322157
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:37 schreef StevenHyde het volgende:
We kunnen echt 100 kut dingen opnoemen dit seizoen. Stel je moet 3 dingen noemen waar je wel over te spreken bent. Wat is dat dan? Succes ;(

Moest goed nadenken, maar:
- Brobbey zich wel heeft ontwikkeld. En wat series achter elkaar heeft gespeeld waarin hij 90 minuten maakte. Hoop dat Ajax iemand kan vinden die het lichaam van Brobbey begrijpt en hem nog meer kan prepareren voor wedstrijdniveau/belasting.
- Hato. Zo'n jonge speler die echt alles heeft gespeelt in een onsamenhangend zooitje. Al wel weken steeds matiger aan het worden. Maar is denk ik wel verklaarbaar na zo'n lang seizoen. Dat hakt er mentaal en fysiek wel in bij zo'n speler. Maar iig een speler uit de jeugd die door is gestroomd en veel waarde lijkt te hebben.
- Dat we relatief snel Steijn hebben kunnen lozen. Want de selectie was helemaal klaar met hem en dan had je nog wat weken meer zitten aanmodderen en dan die serie richting de winterstop minder punten gehaald en dan was het nu sowieso wel klaar geweest voor Europees voetbal.

Erg mijn best gedaan om 3 lichtpunten te vinden.
Ik ben het eens met je opsomming. Onder Van 't Schip is er tenminste een opleving geweest waardoor je nu nog voor Europees voetbal speelt. Je zou Kaplan nog als lichtpuntje kunnen noemen, dat kwam redelijk onverwacht.
  donderdag 25 april 2024 @ 13:33:11 #288
474254 GurneyIsBestOke
pi_213322187
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 13:27 schreef Wotte het volgende:

[..]
Moah als je als Sutalo 25 in je rug hebt, 20 voor je neus en tien aan beide zijden. En die Gaaei stoomt op en voor je lopen ze als een kip zonder kop.

Dan wordt het heel lastig verdedigen.
Het zijn ook keuzes die je maakt en situaties herkennen, Gaaei die heel de tijd naar voren rent bijvoorbeeld, of Hato die in de 1 op 1 een stap naar achteren zet. Dat heeft weinig met de tactiek te maken: dat zijn slechte individuele momenten die een gebrek aan feeling aantonen.
Met pijn en moeite derde
pi_213322227
Je mag van geluk spreken dat grote clubs als Heerenveen, Vitesse en Utreg het laten afweten dit jaar, en dat andere concurrenten als Go Ahead, NEC en Sparta niet constant genoeg zijn.

Dankzij de gelukkige punten (4) tegen directe concurrent Go Ahead wordt er nog in het linker rijtje gespeeld.
  donderdag 25 april 2024 @ 13:40:45 #290
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_213322236
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 13:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Het zijn ook keuzes die je maakt en situaties herkennen, Gaaei die heel de tijd naar voren rent bijvoorbeeld, of Hato die in de 1 op 1 een stap naar achteren zet. Dat heeft weinig met de tactiek te maken: dat zijn slechte individuele momenten die een gebrek aan feeling aantonen.
Gisteren moest Gaaei ook wel de hele tijd aanvallen aangezien de 2-2 tegen het machtige excelsior er nog uitgeslepen moest worden.
pi_213322357
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 13:40 schreef AmenhotepIV het volgende:
Je mag van geluk spreken dat grote clubs als Heerenveen, Vitesse en Utreg het laten afweten dit jaar, en dat andere concurrenten als Go Ahead, NEC en Sparta niet constant genoeg zijn.

Dankzij de gelukkige punten (4) tegen directe concurrent Go Ahead wordt er nog in het linker rijtje gespeeld.
We staan 12 punten van het rechterrijtje af...
pi_213322390
Ik ben er inmiddels wel achter waarom Ajax al 2 jaar kut met peren presteert.

Toen kocht ik mijn nieuwe auto, met kenteken P-xxx-SV... het is me nu opeens allemaal duidelijk.

Ik moet dus een nieuwe auto gaan kopen. Even accountje maken op Gofundme.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_213322505
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 13:29 schreef AmaninFull het volgende:

[..]
Ik ben het eens met je opsomming. Onder Van 't Schip is er tenminste een opleving geweest waardoor je nu nog voor Europees voetbal speelt. Je zou Kaplan nog als lichtpuntje kunnen noemen, dat kwam redelijk onverwacht.
Eens, niet aan gedacht maar daar ben ik ook zeker over te spreken.
Bastognekoeken koekoek jonguh!
pi_213322789
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 14:02 schreef Black-Death het volgende:
Ik ben er inmiddels wel achter waarom Ajax al 2 jaar kut met peren presteert.

Toen kocht ik mijn nieuwe auto, met kenteken P-xxx-SV... het is me nu opeens allemaal duidelijk.

Ik moet dus een nieuwe auto gaan kopen. Even accountje maken op Gofundme.
Dus zelfs jouw auto heeft meer verstand van voetbal dan jij?
pi_213322801
Kroes is terug
pi_213322804
Clown show
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 25 april 2024 @ 14:59:01 #297
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_213322807
Jaaaaaa
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 25 april 2024 @ 15:02:39 #299
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_213322842
twitter
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fotograaf donderdag 25 april 2024 @ 15:05:20 #300
364681 over_hedge
pi_213322880
titulair
titulair logo #1000
titulair bijv.naamw. Afbreekpatroon: ti·tu·lair Verbuigingen: titulairder Verbuigingen: titulairst een titel bezittend zonder de daarbij horende plichten (functie) of rechten (beloning) .

Weer wat geleerd vandaag
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')