Deze 'jongeren' zullen waarschijnlijk niet door de ballotage komen bij de hockeyclub.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:57 schreef tong80 het volgende:
PARIJS - In het Zuid-Franse stadje Béziers mogen jongeren onder de 13 jaar ’s avonds laat niet meer naar buiten zonder begeleiding door een volwassene. Sinds deze week geldt er een avondklok van elf uur ’s avonds tot 6 uur ’s morgens. Robert Ménard, burgemeester van Béziers, koos voor deze maatregel om de groeiende jeugdcriminaliteit in zijn stad tegen te gaan. De avondklok geldt tot 30 september 2024.
[ afbeelding ]
Bij niet-naleving van de maatregel lopen jongeren het risico naar het politiebureau te worden gebracht en bovendien riskeren hun ouders een boete, zo verklaarde Ménard dinsdagochtend op de Franse zender TF1. De burgemeester verduidelijkte dat hij kinderen en hun ouders bewustwording wil bijbrengen middels de maatregel.
Minderjarigen
„Kinderen van 10 of 11 jaar horen niet alleen door de stad te lopen om drie uur ’s nachts”, aldus Ménard. Hij rechtvaardigt zijn besluit niet alleen wegens „het groeiende aantal minderjarigen dat midden in de nacht aan hun lot wordt overgelaten”, maar ook vanwege het toenemende aantal delicten door gewelddadige stadsbendes.
In 2014 probeerde de - toen net gekozen - burgemeester van Béziers ook al een avondklok in te voeren, maar zijn besluit werd destijds herroepen door de Raad van State. Ménard denkt dat zijn maatregel ditmaal niet wordt aangevochten, omdat het klimaat veranderd is. „Er zijn steeds meer gewelddadige jongeren en bovendien worden ze steeds jonger”, benadrukte hij op TF1.
De maatregel volgt na recente uitspraken van premier Gabriel Attal ’dat een gedeelte van de Franse jongeren verslaafd aan geweld is’. Volgens Attal is er meer gezag nodig en moet het volk gemobiliseerd worden om een einde te maken aan het geweld.
Christian Estrosi, burgemeester van Nice, verklaarde dinsdagochtend dat hij ook een avondklok wil invoeren voor jongeren onder de 13 jaar. Op BFMTV-RMC bevestigde Estrosi dat het „een goede maatregel is die ingevoerd moet worden.” Estrosi onderzoekt of de maatregel in bepaalde delen van Nice zelfs moet gelden voor jongeren onder de 14 of 15 jaar.
Louis Aliot, burgemeester van Perpignan, toonde zich tevens positief over de avondklok. „Als het succesvol is in Béziers, waarom zouden we het dan niet doen in Perpignan?”, aldus Aliot op TF1.
https://www.telegraaf.nl/(...)ce-overweegt-het-ook
De realiteit wordt steeds idioter. Je kijkt er momenteel niet eens meer van op. Had je dit 20 jaar geleden voorspeld werd je opgenomen bij de GGZ. Toen er nog plaats was en je niet op straat zwierf.Waar zijn trouwens de ouders? Die kinderen moeten 's ochtends ook fit zijn voor school en in het weekend hockeyen.
Honkbal ? Knuppels en zo.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Deze 'jongeren' zullen waarschijnlijk niet door de ballotage komen bij de hockeyclub.
Wel oud genoeg om van geslacht te veranderen, maar niet om 's nachts alleen door de stad te lopen?quote:„Kinderen van 10 of 11 jaar horen niet alleen door de stad te lopen om drie uur ’s nachts”, aldus Ménard.
Eens. Alles onder de 16 is Sesamstraatniveau. Hoort gewoon op hun nest te liggen.quote:
Dat wordt ook steeds extremer, he jong je daar al mee kunt beginnen. Vanmorgen weer iets over gelezen wat ik maar niet zal posten omdat het gewoon een heel ander topic is dan de OP natuurlijk.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:06 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Wel oud genoeg om van geslacht te veranderen, maar niet om 's nachts alleen door de stad te lopen?
Kutargument van mij, of is het meer een lulargument?
Zeker rond ramadanquote:
Valt ook altijd op tijdens die periode, kinderen die midden in de nacht over straat slenteren, gewoon in de basisschool leeftijd. Heeft niemand blijkbaar problemen mee, want er mag geen kritiek zijn op de ramadan.quote:
Opvoeding gebeurd merendeels door de moeders.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:45 schreef Hathor het volgende:
Als je als 13 jarige s'avonds om 11 uur nog op straat hangt gaat er sowieso wat mis met je opvoeding.
Zou een heel goed idee zijn om een compleet losgeslagen generatie weer een beetje op het juiste pad te trekken. Al is 'onder de 13' wel een beetje een symbolische maatregel, de grootste probleemgevallen zullen een paar jaar ouder zijn.quote:
Dat kan niet, de avondklok geldt niet voor kinderen onder begeleiding van een volwassene.quote:Op maandag 29 april 2024 21:54 schreef core2duo het volgende:
In Frankrijk zou het weleens kunnen werken, heb zomaar het idee dat politie daar vooral de uitwassen van de samenleving gaat bekeuren. 750 euro, als je dat niet kan betalen: pech gehad.
Stel dat je het in het egalitaire Nederland invoert, dat zullen vooral ouders die met kinderen naar familie zijn geweest en laat thuiskomen beboeten.
Scherp gezien, ik heb niet goed gelezen... hopelijk gaat het iets uithalen in Béziers en in Nice, waar de maatregel wordt ingevoerd.quote:Op maandag 29 april 2024 21:57 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat kan niet, de avondklok geldt niet voor kinderen onder begeleiding van een volwassene.
Gaat lekker dat wegkijken.quote:Avondklok voor jongeren in Franse steden: “Kind van 12 jaar heeft ‘s nachts niets op straat te zoeken”
De Franse gemeente Nice, aan de Middellandse Zee, stelt per 1 mei een avondklok in voor kinderen. Iedereen die jonger is dan 13 jaar mag niet meer alleen op straat lopen tussen 23.00 en 06.00 uur. Doen ze dat wel, dan kunnen ze een boete krijgen van 750 euro.
Nice voerde in 2009 ook al eens zo’n avondklok in en denkt dat die nu opnieuw nodig is. Aanleiding is een recente serie gewelddadige en dodelijke incidenten in Frankrijk, waarbij minderjarigen betrokken waren als daders en slachtoffers.
“De avondklok geldt voor de hele stad. Agenten zullen de straat op gaan, jongeren opsporen en indien nodig meenemen”, liet burgemeester Christian Estrosi verstaan bij de bekendmaking. De kinderen worden naar het politiebureau of naar huis gebracht. “Als ik zie welke dealers er op straat staan om drugs te verhandelen, vraag ik me zelfs af of we de maatregel ook niet moeten invoeren voor 14-, 15- of 16-jarigen”, voegde hij toe.
Ouders aanpakken
Estrosi wil ook de ouders aanpakken. “Het is hún verantwoordelijkheid als hun kind ’s nachts alleen op straat rondhangt. Ik zal justitie vragen om ouders een officiële waarschuwing te geven. Als het daarna nog eens gebeurt, wil ik dat ze een ‘ouderschapsstage’ gaan volgen en sancties opgelegd krijgen.”
De Zuid-Franse badplaats Nice is met z’n ruim 300.000 inwoners de grootste, maar niet de enige stad die tot zo’n maatregel besluit. De zuid-Franse gemeente Béziers voerde eerder deze maand een avondklok in die geldt in het centrum van de stad en twee andere wijken. “Een kind van 12 jaar oud heeft niets op straat te zoeken om twee uur ’s nachts’’, aldus burgemeester Robert Ménard, die zegt dat de jeugdcriminaliteit erger is geworden. “Vroeger waren er vechtpartijen, nu trekken ze meteen een mes.’’ Ook hij wil vaders en moeders aanpakken. “De ouders van de betreffende kinderen kunnen strafrechtelijk worden vervolgd”, zo staat in het gemeentelijk besluit.
De Franse regering besloot vorige week om in het overzeese gebiedsdeel Guadeloupe een nachtelijk uitgaansverbod voor minderjarigen in te stellen. In Pennes-Mirabeau, ten westen van Marseille, geldt sinds vorige week een ‘kinderavondklok’. In het zuid-Franse Perpignan denken ze erover na. “We kijken hoe de experimenten in andere steden verlopen”, zei burgemeester Louis Aliot. “Als het daar goed gaat, kunnen wij het ook doen. Het belangrijkste criterium is of de politie zo de rust en orde in bepaalde wijken kan herstellen.’’
Reeks incidenten
Alle betreffende burgemeesters hopen dat hun avondklok effectief is tegen jeugdcriminaliteit. De zorgen daarover zijn de laatste weken flink opgelopen in Frankrijk na de reeks incidenten. Begin april raakte een 14-jarig meisje in Montpellier levensgevaarlijk gewond na in elkaar te zijn geslagen door leeftijdsgenoten. Dat gebeurde bij de uitgang van haar school, toen ze naar de bus liep. Rond dezelfde tijd werd in Tours een 14-jarig meisje extreem gewelddadig aangevallen door een groep tieners van 11 tot 15 jaar oud.
Er vielen ook doden bij jeugdgeweld. Ten zuiden van Parijs werd deze maand een 15-jarige jongen aangevallen toen hij uit school kwam. Hij overleed aan zijn verwondingen. Er werden vier verdachten aangeklaagd van 15, 17 en 20 jaar oud. In Noord-Frankrijk, niet ver van de Belgische grens, werd half april een 22-jarige man gemolesteerd op straat: ook hij overleed aan zijn verwondingen na het brutale geweld. Twee tieners van 14 en 15 jaar oud zijn als verdachten aangehouden.
Dat hebben ze dus ook gewoon, ooit van Moruroa gehoord? Met een beetje geluk is dat inmiddels weer leefbaar.quote:Op dinsdag 30 april 2024 09:45 schreef littlemindy het volgende:
Eigenlijk moet je ergens middenin de oceaan een eiland puur voor dit soort relschoppers hebben.
Misdraag je je? Droppen op dat eiland. Kunnen ze daar zien te overleven / elkaar afmaken, zodat mensen die zich wel kunnen gedragen er geen last van hebben. En het hen ook niet handenvol geld kost aan dure gevangenissen en oelie kroelie begeleiding.
Of een beter voorbeeld, Australië.quote:Op dinsdag 30 april 2024 09:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat hebben ze dus ook gewoon, ooit van Moruroa gehoord? Met een beetje geluk is dat inmiddels weer leefbaar.
Ouders die hun kinderen opvoeden?quote:
Vrijheid moet je eerst verdienen. En kinderen/jongeren moeten dat eerst ook nog leren. Blijkbaar kunnen ze tegenwoordig niet meer zo goed met die vrijheid omgaan, anders was deze maatregel niet nodig.quote:Op dinsdag 30 april 2024 09:48 schreef MeneerPresident het volgende:
Belachelijk. Vrij land is vrij land.
Goed punt vanuit de vrouw gezien. Dan creëer je dus dit soort kansparels, die ook geen enkel respect voor vrouwen hebben. en zo is de cirkel rondquote:Op woensdag 24 april 2024 14:17 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Opvoeding gebeurd merendeels door de moeders.
Maar als jij als vrouw bent uitgehuwelijkt aan een man waar je helemaal niet van houdt en dus in principe verkracht wordt om kinderen te maken, dan zullen die kinderen niet met liefde opgevoed worden maar liever op straat gepleurt.
Valt dit onder de noemer sarcasme?quote:Op dinsdag 30 april 2024 10:29 schreef Scorpie het volgende:
Hebben we een signalement van de jeugdige jongens die op straat rondlopen zodat we weten waarvoor we uit moeten kijken mochten we naar dit stadje op vakantie gaan ?
Onderkant van de samenleving en in die Franse steden weet iedereen dan wel om welke groepen het doorgaans gaat.quote:Op dinsdag 30 april 2024 10:29 schreef Scorpie het volgende:
Hebben we een signalement van de jeugdige jongens die op straat rondlopen zodat we weten waarvoor we uit moeten kijken mochten we naar dit stadje op vakantie gaan ?
Doe niet zo idioot. Vrijheid is een een grondrecht. Niet iets wat je moet verdienen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 10:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Vrijheid moet je eerst verdienen. En kinderen/jongeren moeten dat eerst ook nog leren. Blijkbaar kunnen ze tegenwoordig niet meer zo goed met die vrijheid omgaan, anders was deze maatregel niet nodig.
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Ik denk alleen at het al te ver is doorgeschoten. Het is niet de wortel het is geen "ras" geen buitenlander geen niks niks niet. In het buitenland zijn de dronken Nederlanders de gruwelijken, in ieder land heeft het buitenland en heeft de buitenlander de schuld. Het ligt niet aan de eigen pot. Ik zat net in de wachtkamer bij de huisarts. Mensen die plaatsnemen groeten niet. De kraamkliniek is 2 meter verder. Ze komen met een baby in hangmat uit de kamer en groeten je niet. De ego's worden gewiegd in hun eigen omgeving. En ik maak me druk om FOK!quote:Op dinsdag 30 april 2024 12:39 schreef Saekerhett het volgende:
Gisteren was er hier op de kermis, heel toevallig bij de botsauto's, ook een groepje 'jongeren' elkaar aan het bestoken en uitmaken voor een bepaalde soort ziekte. Een andere 'jongere' vond het nodig om met zijn fatbike op één wiel door een menigte te stunten, waar ouders en kinderen liepen.
Die avondklok is een leuk begin voor 'jongeren' die zich misdragen, maar het wordt tijd dat dit probleem met wortel en al wordt uitgeroeid.
Maar als in gebruik voor dit doeleinde? Ik ken Moruroa alleen van nucleaire testen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 09:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat hebben ze dus ook gewoon, ooit van Moruroa gehoord? Met een beetje geluk is dat inmiddels weer leefbaar.
Mist een stukje respect inderdaad. Bedoel dan niet eens zozeer beleefd zijn naar elkaar, maar meer naar zichzelf toe. Veel van die jongens voelen heel 'verloren' aan. Inderdaad maar wat rondhangen, diefstal, bedreigen. Er zit geen gevoel in voor de toekomst of het land als geheel. Terwijl je dit inderdaad wel bij andere immigranten ziet.quote:Op dinsdag 30 april 2024 14:08 schreef BMW1993 het volgende:
Ik ben vroeger wel in Beziérs geweest.
We zaten in Cap 'd Agde, aan zee, en we zagen dat er in Beziérs een wok restaurant was.
Na het eten nog even de auto geparkeerd en we schrokken ons dood van de stad.
Het centrum bij de toeristische kathedraal is nog relatief normaal, met terrassen en toeristen.
Maar grote delen zijn volledig bewoond door Noord Afrikaanse inwoners.
Toen al veel jeugd op straat, van die cros brommers, het voelde enorm gesegregeerd, waar er duidelijk delen waren waar alleen migranten woonde, en de Franse net buiten die stukken in wat duurdere huizen aan de randen van de stad.
Er leek ook wel een zichtbare armoede te zijn, en hoge werkloosheid.
Het zal in de jaren vast alleen maar erger geworden zijn.
Mijn moeder zei al 'zonde van het stadje, dit is ook alweer verpest' want laten we eerlijk zijn, dat soort groepen drukken toch wel een bepaalde stempel op zo'n stad. Veel mannen op terrassen, vrouwen zitten schijnbaar binnen in de avond.
Zelfde als Verviérs in de Belgische Ardennen, ooit een textielstad geweest en nu een arme gemeente vol met criminaliteit en radicalisering.
Zie gelijk jongeren die middelvingers opsteken naar de google streetview auto in Beziérs....
Arm en crimineel hoeft niet samen te gaan, genoeg Oostblok landen die relatief arm zijn maar veilig, net zoals grote delen van Indonesië ook arm zijn, maar ook relatief veilig.
En hoe komt het dat de Indonesiërs in Nederland zo fantastisch geïntegreerd zijn en onderdeel zijn van onze maatschappij, terwijl bepaalde volkeren het zo lastig vinden.. vragen vragen..
Veel 1'e generatie Marokkanen waren analfabeet toen ze naar Europa kwamen, in Marokko en Algerije was het onderwijsniveau dramatisch, dit zijn de kinderen. Opgegroeid in Europa, maar geboren uit kansarme ouders, die hun kinderen nooit hebben geleerd om zich netjes te gedragen.
Op Zuid Plein waar ik vlakbij woon ,zijn het altijd Marokkaanse vrouwen van de 1'e generatie die je altijd omver lopen, het is altijd 'ik eerst' , daarom loop ik ook altijd door, en soms stoot je dan heel hard tegen elkaars schouders aan, maar het is meer 'recht van de sterkste' in de Marokkaanse cultuur, beleefdheidsregels zijn gewoon minder aanwezig.
Dat is echt wel een stuk beter bij Turken en Iraniërs.
[ link | afbeelding ]
stocker images sur internet
[ link | afbeelding ]
Japan is een mooi voorbeeld. Tokio schijnt ook bijzonder schoon en veilig te zijn.quote:Op dinsdag 30 april 2024 15:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mist een stukje respect inderdaad. Bedoel dan niet eens zozeer beleefd zijn naar elkaar, maar meer naar zichzelf toe. Veel van die jongens voelen heel 'verloren' aan. Inderdaad maar wat rondhangen, diefstal, bedreigen. Er zit geen gevoel in voor de toekomst of het land als geheel. Terwijl je dit inderdaad wel bij andere immigranten ziet.
Je moet dit gedrag geen ruimte geven maar is lastig in Europa omdat we veel vrijheid gewend zijn. Kijk je naar Japan dan zou dit soort gedrag niet eens van de grond komen, want 't wordt direct in de kiem gesmoord. Een wheelie maken door een groep mensen zou daar direct gestraft worden. Niet eens perse door de politie, maar doordat mensen het zien, het naar school lekt, de school zich schaamt voor zo'n leerling, vervolgens worden de ouders aangesproken, die schamen zich diep, etc. Dus de samenleving als geheel corrigeert dat soort gedrag meteen.
Kyoto is nog schoner zelfs. Pas na 2 weken zag ik een papieren stukje zwerfaval op straat. 1 servetje. Nederland is een zwijnenstal vergeleken met zulke stedenquote:Op woensdag 1 mei 2024 12:54 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Japan is een mooi voorbeeld. Tokio schijnt ook bijzonder schoon en veilig te zijn.
Vreemd genoeg moest ik bij het lezen hiervan meteen denken aan "Eve of destruction" van Barry McGuire.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:06 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Wel oud genoeg om van geslacht te veranderen, maar niet om 's nachts alleen door de stad te lopen?
Kutargument van mij, of is het meer een lulargument?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |