Hij had (als deze zin klopt) juist niet de bevoegdheid om dit te mogen doen:quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:40 schreef PiyeReloaded het volgende:
Geen idee hoe dat precies in elkaar steekt, maar het lijkt me dat een interne aangelegenheid (ontslag van een medewerker) niet opeens een deal ongedaan maakt. Mondelinge afspraken en afspraken via whatsapp zijn ook rechtsgeldig.
Zou wat zijn als de lokale caissière van de AH naar jouw een whatsapp kan sturen dat je van AH nog 10 miljoen krijgt en dat dat dan wordt toegekend.quote:marketingdirecteur slechts een tekenbevoegdheid tot 200K had
Die dame is zelf ook uiterst realistisch in haar eisen:quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:32 schreef prunus het volgende:
Ze zouden voor deze klussen 2,6 miljoen euro krijgen. Die facturen zijn echter niet betaald, omdat Coca-Cola argwaan kreeg. "We blokkeren de betaling tot alles is opgehelderd en we ons comfortabel voelen om verder te gaan," aldus een mail van Coca-Cola aan de inmiddels ontslagen medewerker. Coca-Cola stelt dat er vermoedelijk is samengespannen met de medewerker, met wie ze de deal maakten. De drie zouden ook 'privé' met elkaar om gaan.
Vreemd verhaal.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)treden-deal-bas-smitquote:Nu blijkt dat ook rond het ontslag van de manager zelf een rechtszaak is gevoerd, waarbij de vrouw ruim 1,4 miljoen euro aan schade- en ontslagvergoedingen eiste. In deze ontslagzaak komen meer details over de omstreden miljoenendeal naar boven.
Miljoenendeal
De 41-jarige vrouw werkte sinds 2009 bij Coca-Cola, waar zij opklom tot een hoge marketingfunctie. Zij verdiende bijna 8900 euro bruto per maand, exclusief vakantiegeld en bonussen. In haar functie mocht zij betalingen tot 200.000 euro goedkeuren.
Vorig jaar november ontsloeg Coca-Cola de vrouw echter op staande voet, nadat er twijfels waren gerezen rondom enkele vette facturen die Baniloki, het bedrijf van influencers Bas Smit en Nicolette van Dam, bij de frisdrankmaker had ingediend. Coca-Cola zou hen 2,6 miljoen euro moeten betalen voor de promotie van de frisdranken van het bedrijf op sociale media.
Ik die hele kop nietquote:Op dinsdag 23 april 2024 21:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik kan het gebit van die kerel niet uitstaan.
Ja dat zou de zaak zeker kunnen veranderen. Maar dat kan ik verder niet terugvinden in het artikel. Dus ik kan niet zomaar aannemen dat dat ook echt zo is.quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:50 schreef Pendora het volgende:
[..]
Hij had (als deze zin klopt) juist niet de bevoegdheid om dit te mogen doen:
[..]
Zou wat zijn als de lokale caissière van de AH naar jouw een whatsapp kan sturen dat je van AH nog 10 miljoen krijgt en dat dat dan wordt toegekend.
Niet zo relevant. Als dat is afgesproken moet dat worden nagekomen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:21 schreef Repentless het volgende:
2,6 miljoen eisen omdat je in vijf festivalweekenden het reeds wereldberoemde Coca-Cola gaat 'promoten'.
Als een werknemer een 'deal' sluit die 1200% boven haar tekenbevoegdheid ligt en de werkgever accordeert dit niet, lijkt het mij dat je als eisende partij toch wel een lastig verhaal hebt. Ook omdat die 'deal' weinig meer lijkt te behelsen dan wat WhatsApp-berichten van een niet-tekenbevoegd persoon, zonder enige vorm van een officieel ondertekend contract door een tekenbevoegd persoon.quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:40 schreef PiyeReloaded het volgende:
Geen idee hoe dat precies in elkaar steekt, maar het lijkt me dat een interne aangelegenheid (ontslag van een medewerker) niet opeens een deal ongedaan maakt. Mondelinge afspraken en afspraken via whatsapp zijn ook rechtsgeldig.
Nu zal dat natuurlijk anders liggen als zij samen onder een hoedje speelden om Coca-Cola te tillen. Dan is het wel dom (en behoorlijk brutaal) om er een zaak van te maken, om de rest van dat geld op te eisen, als je weet dat ze er lucht van hebben. Maar het is niet gezegd dat dat ook echt zo is.
Idd.quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:32 schreef prunus het volgende:
Ze zouden voor deze klussen 2,6 miljoen euro krijgen. Die facturen zijn echter niet betaald, omdat Coca-Cola argwaan kreeg. "We blokkeren de betaling tot alles is opgehelderd en we ons comfortabel voelen om verder te gaan," aldus een mail van Coca-Cola aan de inmiddels ontslagen medewerker. Coca-Cola stelt dat er vermoedelijk is samengespannen met de medewerker, met wie ze de deal maakten. De drie zouden ook 'privé' met elkaar om gaan.
Vreemd verhaal.
Dit jaquote:Op dinsdag 23 april 2024 22:35 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als een werknemer een 'deal' sluit die 1200% boven haar tekenbevoegdheid ligt en de werkgever accordeert dit niet, lijkt het mij dat je als eisende partij toch wel een lastig verhaal hebt. Ook omdat die 'deal' weinig meer lijkt te behelsen dan wat WhatsApp-berichten van een niet-tekenbevoegd persoon, zonder enige vorm van een officieel ondertekend contract door een tekenbevoegd persoon.
Het zou wat zijn als iedere droplul via WhatsApp of mondeling miljoenendeals ver boven hun tekenbevoegdheid sluit met bekenden, en hun werkgever dan maar klakkeloos moet betalen omdat zulke overeenkomsten rechtsgeldig zouden zijn. Zeker in dit soort gevallen, waarbij de tegenprestatie slechts lijkt te bestaan uit het fysiek aanwezig zijn tijdens een festivalweekend en daar misschien een paar Instagram-postjes aan wagen.
Heb je als 'leverancier' enorme voorfinancieringen gedaan, kosten gemaakt voor productie en fysieke goederen geleverd, dan kan ik er nog wel begrip voor opbrengen dat je compensatie voor de geleden schade wilt zien. Maar ook in dat geval is het alsnog je eigen verantwoordelijkheid om te checken of je contactpersoon bevoegd is om die deal met je te sluiten en te zorgen dat het contractueel goed is vastgelegd.
Een lulverhaal als "we hebben een au pair in dienst genomen" om je eis van 2,6 miljoen Euro compensatie voor vijf weekenden aanwezigheid op een festival (wat er uiteindelijk maar 1 is geweest) kracht bij te zetten, vind ik ronduit lachwekkend.
Dat ze dat vragen lijkt me het probleem niet. Als die mogelijkheid er is (en misschien is dat het probleem) zou iedereen wel hetzelfde doen denk ik. En als er een afspraak is gemaakt met Coke dan moeten ze dat gewoon nakomen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:21 schreef Repentless het volgende:
2,6 miljoen eisen omdat je in vijf festivalweekenden het reeds wereldberoemde Coca-Cola gaat 'promoten'. Als ik zoiets lees, denk ik: "ach ja, wereldsterren als een Beyoncé, David Guetta, Justin Bieber of Martin Garrix kunnen dat nu eenmaal vragen. Hun mondiale populariteit en bereik is gigantisch, dat verdient zich binnen de kortste keren terug."
Had oprecht nog nooit gehoord van die Bas.quote:Op dinsdag 23 april 2024 22:06 schreef Mubassie het volgende:
Echt alles aan dit sneue koppel is gemaakt om in de schijnwerper te kunnen staan.
Nepper kan niet.
Is niet echt een celeb maar gewoon een zakenman in vastgoed. Die Nicolette is van Zoop.quote:Op dinsdag 23 april 2024 22:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Had oprecht nog nooit gehoord van die Bas.
Vrij relevant als dat ten opzichte van de te leveren tegenprestatie en de invloed en het bereik daarvan exorbitant hoog is voor twee Nederlandse 'influencers' met nog geen miljoen volgers. Die zelf ook wel kunnen bedenken dat 520K per weekendje aanwezigheid op een festival vragen, niet erg realistisch voor 'celebrities' van hun statuur is en eigenlijk te mooi om waar te zijn. Zeker als het om een gigantisch, wereldberoemd merk als Coca-Cola gaat. Die zijn niet erg afhankelijk van Nicolette van Dam en Bas Smit voor hun bereik en bekendheid. Tot die conclusie is Coca-Cola zelf dus ook gekomen toen ze ineens met 2,6 miljoen aan facturen werden geconfronteerd.quote:Op dinsdag 23 april 2024 22:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet zo relevant. Als dat is afgesproken moet dat worden nagekomen.
Het vragen is inderdaad het probleem niet. Staat iedereen vrij. Je moet wat mij betreft alleen zelf wel enige realiteitszin hebben en beseffen dat 2,6 miljoen Euro voor vijf weekenden aanwezigheid op een festival ter promotie van een wereldmerk als Coca-Cola ver, maar dan ook wel astronomisch ver boven je marktwaarde ligt als Nederlandse 'influencer' met nog geen miljoen volgers.quote:Op dinsdag 23 april 2024 22:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat ze dat vragen lijkt me het probleem niet. Als die mogelijkheid er is (en misschien is dat het probleem) zou iedereen wel hetzelfde doen denk ik. En als er een afspraak is gemaakt met Coke dan moeten ze dat gewoon nakomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |